Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Інструктивна картка дистанційного навчання з біології. Тема уроку: Мікро та макроеволюція

Про матеріал
Інструктивна карта дистанційного уроку (За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита). Тема уроку: Мікро та макроеволюція Мета: сформувати знання про особливості будови та функцій слухової сенсорної систем, уміння пояснювати механізм сприйняття звуків; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнювати, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами.
Перегляд файлу

9-а клас. 12 березня 2020 рік. 9-б клас. 16 березня 2020 рік

Підручник:

Соболь В.І. Біологія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Камянець-Подільський : Абетка, 2017. – 288 с. : іл.

Інструктивна карта дистанційного уроку

(За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита).

Тема уроку: Мікро та макроеволюція

Мета: сформувати знання про особливості будови та функцій слухової сенсорної систем, уміння пояснювати механізм сприйняття звуків; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнювати, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами.

Для початку роботи з інструктивною карткою до уроку треба опрацювати                 § 46-47, стор. 194-201.

  1. Записати визначення основних понять з теми:

 

Мікроеволюція – еволюційні процеси в межах популяції, що завершуються формуванням пристосованості організмів та утворенням нових популяцій та підвидів.

Адаптації – пристосування будови, функцій, поведінки організмів до певних умов середовища існування.

Видоутворення – еволюційний процес адаптивних перетворень, спрямований природним добором на утворення нових видів.

Макроеволюція – еволюційний процес, що приводить до утворення нових надвидових груп організмів.

 

  1. Заповнити таблицю 1. «Види адаптацій організмів»

 

Таблиця 1. Види адаптацій організмів

 

Вид адаптацій

Характеристика

Приклад адаптації

Мімікрія

 

 

Маскування

 

 

Захисне забарвлення

 

 

Застережливе забарвлення

 

 

Приваблююче забарвлення

 

 

 

  1.                   Користуючись інформацією з підручника та інших джерел, допрацюйте схему 1. «Способи видоутворення».

 

 

 

 

 

 

____________________________   _____________________________

____________________________   _____________________________

____________________________   _____________________________

____________________________   _____________________________

____________________________   _____________________________

____________________________   _____________________________

____________________________   _____________________________

____________________________   _____________________________

____________________________   _____________________________

Схема 1. Способи видоутворення

 

  1. Опрацювати таблицю 2. «Порівняльна характеристика форм макроеволюції»

 

Таблиця 2. Порівняльна характеристика форм макроеволюції

 

Форма еволюції

Характерні особливості

Приклад

1

Філетична еволюція

Послідовне утворення якогось відгалуження філогенетичного дерева (родоводу), що призводить до зміни вихідного виду

Формування сучасних непарнокопитних від стародавніх предкових форм

2

Дивергентна еволюція

Розвиток відмінних ознак в особин одного виду внаслідок пристосування організмів до різних умов середовища існування

Кінцівки кита, крота, людини – органи, що подібні за будовою, але виконують різні функції

3

Паралелізм

Незалежний розвиток подібних ознак у близьких груп організмів

Африканські та індійські слони. Подібність форми тіла у тюленів, морських котиків, моржів

4

Конвергентна еволюція

Незалежний розвиток подібних ознак у філогенетично віддалених організмів внаслідок пристосування їх до умов середовища

Форма тіла акули і дельфіна – види різних груп організмів, але мають подібність

 

  1. Опрацювавши таблицю 3. «Порівняльна характеристика гомологічних та аналогічних органів тварин і рослин», класифікувати пари органів тварин на дві групи відповідно.

Таблиця 3. Порівняльна характеристика гомологічних та аналогічних органів тварин і рослин*

Ознака

Гомологічні органи

Аналогічні органи

1

Будова

Можуть мати подібну будову або дещо відрізнятися

Можуть мати подібну будову або дещо відрізнятися

2

Походження

Однакове (у різних організмів розвиваються з однакових зародкових зачатків)

Різне (походять з різних вихідних зачатків)

3

Функції

Виконують однакові або різні функції

Виконують подібні функції

4

Причина виникнення

Пристосування живих організмів до існування у різних умовах

Пристосування живих організмів до існування у подібних умовах

5

Приклад у тварин

Крило птаха і рука людини (різні функції), ласти морської черепахи і тюленя (однакові функції)

Крила птахів (розвиваються з особливих зачатків і мають скелет) і крила комах (розвиваються із складки зовнішніх покривів)

6

Приклад у рослин

Цибулина тюльпану і бульба картоплі (однакові функції)

Колючки глоду (видозміна стебла) і колючки барбарису (видозміна листків)

 

* - Резніченко В.П. Біологія у порівняльних таблицях. – Камянець-Подільський : Аксіома. – 172 с.

 

Класифікувати: крило птаха і рука людини; шерсть собаки і волосся людини, зябра ракоподібних і трахеї комах, колючки глоду та колючки дикої груші;крило метелика та крило лебедя.

Гомологічні органи: ______________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Аналогічні органи: ______________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

  1. Доповнити визначення, користуючись інформацією з підручника:

Ароморфоз - ______________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Ідіоадаптація - ______________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Загальна дивергенція - __________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

Домашнє завдання:

  1. § 46-47, стор. 194-201.
  2. Опрацювати інструктивну картку до уроку.
  3. Завдання зворотнього зв’язку: надіслати фото або скрін даної інструктивної картки, де передбачено вашу самостійну роботу над завданнями. Спілкуємося в вайбері (0666054557) або через електронну адресу: ekotkalo[email protected]gmail.com
  4. Обов’язкове завдання до виконання: дотримуватися основних заходів профілактики поширення хвороби, берегти себе та своїх рідних! Не хворіти!
docx
Додано
27 березня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку