Матеріал на допомогу вчителю. Може бути використаний для проведення практичної роботи у 9 класі під час дистанційного навчання
9 клас
Тема уроку: Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач
Алгоритм виконання:
1. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0Y4iTwrCxRA
2. У робочому зошиті записуємо число
3. Виконуємо роботу за інструктивною карткою.
Дата ________________
Практична робота № 2
Тема: Розв’язування експериментальних задач
Мета: закріпити навички розв’язування експериментальних задач; удосконалити вміння записувати повні й скорочені йонні рівняння, розвивати навички експериментальної роботи.
Хід роботи
Дослід 1. Розпізнати розчини хлоридної кислоти, натрій гідроксиду та натрій хлориду.
Вміст кожної пробірки випробовуємо універсальним індикатором.
У пробірці № 1 універсальний індикатор _______________________________
У пробірці № 2 універсальний індикатор стає ___________________________
У пробірці № 3 універсальний індикатор стає ___________________________
На підставі проведеного досліду робимо висновок:
У пробірці № 1 – розчин ___________________
У пробірці № 2 – розчин ___________________
У пробірці № 3 – розчин ___________________
Дослід 2. Розпізнати розчини натрій карбонату, натрій сульфату та натрій хлориду.
2.1. а) У чисту пробірку наливаємо 1 мл розчину із пробірки № 1. Додаємо 1 мл розчину хлоридної кислоти. Спостерігаємо, що _____________
б) У чисту пробірку наливаємо 1 мл розчину із пробірки № 1. Додаємо 1 мл розчину Ba(NO3)2. Спостерігаємо, що ________________________________
2.2. У дві чисті пробірки наливаємо по 1 мл розчину із пробірки № 2.
а) У першу пробірку додаємо 1 мл розчину хлоридної кислоти. Спостерігаємо, що __________________________________________________
б) У другу пробірку додаємо 1 мл розчину Ba(NO3)2. Спостерігаємо, що утворюється ______________________________________________________
2.3. У дві чисті пробірки наливаємо по 1 мл розчину із пробірки № 3.
а) У першу пробірку додаємо 1 мл розчину хлоридної кислоти. Спостерігаємо, що утворюється ______________________________________
б) У другу пробірку додаємо 1 мл розчину Ba(NO3)2. Спостерігаємо, що утворюється ______________________________________________________
На підставі поведених дослідів робимо висновок:
У пробірці № 1 – розчин ___________________
У пробірці № 2 – розчин ___________________
У пробірці № 3 – розчин ___________________
(Записати рівняння реакцій у молекулярній, повній та скороченій йонних формах, що відбуваються у дослідах 2.2. б), 2.3.а), 2.3.б)).
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 3. Здійснити перетворення Mg → MgCl2 → MgCO3
У пробірку насипаємо порошок магнію, додаємо 1 мл розчину хлоридної кислоти. Спостерігаємо, що утворюється ____________________________
(Записати рівняння реакції у молекулярній, повній та скороченій йонних формах)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
До одержаного розчину додаємо 1 мл розчину Na2CO3. Спостерігаємо, що утворюється ______________________________________________________
(Записати рівняння реакції у молекулярній, повній та скороченій йонних формах)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок: в результаті виконання практичної роботи____________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________