Нормативно – правова база: Методичні рекомендації МОН України на 2023-2024 навчальний рік. Наказ МОН України від 13.07.2021 року № 813 Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Наказ МОНУ від 01.04.2022 року № 289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти»Наказ МОН України від 02.09.2020 року № 1096 Про внесення змін до методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи
Структура навчальної програми: Титульна сторінкаІ. Вступ:- мета та завдання курсу;- нормативно-правова база, на основі якої укладено програму;ІІ. Змістовна частина:зміст(навчальний план) курсу, очікувані результати навчання та види діяльності учнів;календарно-тематичне планування; ІІІ. Перелік навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу. IV. Cистема оцінювання результатів навчання:а) критерії оцінювання предметних та особистісних результатів;б) критерії контролю груп загальних результатів. V. Література та інформаційні ресурси:а) для вчителя;б) для учнів. При розробленні навчальної програми вчителю необхідно конкретизувати:- порядок вивчення тем (відповідно до обраного підручника);- погодинний розподіл на вивчення того чи іншого розділу/теми
Календарно-тематичне планування Вчитель складає календарно-тематичне планування на основі чинної навчальної програми з урахуванням навчальних можливостей учнів класу та наявного ресурсного забезпечення. Педагог може переносити теми уроків, відповідно до того, як учні засвоїли навчальний матеріал, визначати кількість годин на вивчення окремих тем. Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочнихпланів-конспектів є індивідуальною справою вчителя.
Навчально-методичне забезпечення У закладах загальної середньої освіти можe використовуватися лише те навчально-методичне забезпечення, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. Перелік рекомендованої літератури затверджується наказом Міністерства освіти і науки України. Із зазначеним переліком можна ознайомитись на сайті Міністерства освіти і науки України mon.gov.ua. Електронні версії підручників
Стовідсоткова реєстрація на платформі Всеукраїнська школа онлайн вчителів 5-11класів!!! Найефективніший інструмент для дистанційного навчання українських дітей як в Україні, так і за кордоном — це Всеукраїнська школа онлайн. Цілодобова безкоштовна онлайн-платформа з уроками для 5–11-х класів, що повністю відповідають шкільній програмі.
Оцінювання в початкових класах Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці в 1-4 класах рекомендуємо виражати вербальною оцінкою, а об’єктивні результати навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах або вербальною, або рівневою (за вибором закладу). Отже, в початковій ланці застосовується вербальне, формувальне, рівневе і підсумкове річне оцінювання. Річне оцінювання здійснюється на підставі результатів оцінювання протягом року. Результати навчання зазначаються на відповідних сторінках навчальних предметів, використовуючи такі позначення: V , або рівні: П - початковий; С – середній; Д - достатній; В - високий. Прогрес учня протягом року відслідковується за щоденниками педагогічних спостережень та учнівським портфоліо, результатами діагностичних робіт, що мають містити компетентнісно-орієнтовані завдання.
Види діагностувальних робіт в 1-4 класах{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 клас2 клас3 клас4 класІ с.ІІ с.І с.ІІ с.І с.ІІ с.І с.ІІ с. Аудіювання 1111111 Читання 111111 Говоріння 1 1 11111 Письмо 111111 В початковій школі в кінці семестру немає 4 види контролю, він є протягом семестру під час діагностувальних робіт. Комбінування навчальних завдань у діагностувальних роботах вчитель може здійснювати самостійно. Якщо учня не було в школі в день проведення діагностувальної роботи, то після повернення він не пише діагностувальної роботи.
Ведення класного журналу Відповідно до загальних вимог до ведення класного журналу «Записи в журналі ведуться державною мовою. З іноземних мов частково допускається запис змісту уроку та завдання додому мовою вивчення предмета». Обов’язково записуємо тему уроку та короткий зміст проведеної роботи. Орієнтовні кліше щодо запису у графі «Зміст уроку»· Підсумковий урок з теми. Повторення та систематизація матеріалу· Введення та активізація ЛО (або лексичного матеріалу)· Активізація (тренування) лексики у діалогічному/монологічному мовленні· Вправляння у читанні (аудіюванні, говорінні); або навчання читанню, аудіюванню говорінню (монологічному, діалогічному мовленню)· Навчання письму, навчання творчому письму, навчання ситуативному мовленню· Виконання лексико-комунікативних завдань/вправ, проектна робота, захист проектів№з/п Дата ЗМІСТ УРОКУЗавдання додому1 04/ 09 Я, моя сім’я. Введення лексичних одиниць та мовленнєвих зразків. SB. Ex.5 p.102 06/ 09 Автобіографія. Навчання монологічному мовленню. Написати автобіографію.3 11/ 10 Комплексна діагностувальна робота з теми «My family».(Аудіювання, письмо)
Запис у класних журналах (1-4 клас){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ Число, місяць Прізвище та ім’я 04/0906/0911/1020/111 Авраменко Оксана н2 Бондаренко Іван н 3 Васильків Олег н №з/п Дата ЗМІСТ УРОКУЗавдання додому1 04/ 09 Я, моя сім”я. Введення лексичних одиниць та мовленнєвих зразків. SB. Ex.5 p.102 06/ 09 Автобіографія. Навчання монологічному мовленню. Написати автобіографію.3 11/ 10 Комплексна діагностувальна робота з теми «My family».(Аудіювання, письмо) У класному журналі не записуємо «Тема», «Зошит», «І семестр», «ІІ семестр», «Рік».
Запис заміни У випадку відсутності вчителя педагогічний працівник, який його заміняє, робить запис дати проведення уроку, теми і домашніх завдань. У графі «Завдання додому» після запису домашнього завдання записує «Заміна», своє прізвище, ініціали та засвідчує запис власним підписом.№з/п Дата ЗМІСТ УРОКУЗавдання додому1 04/ 09 Я, моя сім”я. Введення лексичних одиниць та мовленнєвих зразків. SB. Ex.5 p.10(Заміна Кіт О.І. Зверніть увагу! Заміна уроків у одному класі повинна здійснюватися лише одним вчителем.
Оцінювання результатів навчальних досягнень учнів 5-6 класів з іноземної мови При оцінюванні в 5-6их класах НУШ маємо керуватись Рекомендаціями щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (наказ МОН України №289 від 1.04.2022 року), Основними видами оцінювання результатів навчання учнів 5 класів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. За вибором закладу оцінювання може здійснюватися за системою оцінювання, визначеною законодавством, або за власною шкалою. За умови використання власної шкали заклад має визначити правила переведення загальної оцінки результатів навчання семестрового та річного оцінювання до системи, визначеної законодавством, для виставлення у Свідоцтві досягнень. Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12. За рішенням педагогічної ради (за потреби) заклад освіти може визначити адаптаційний період впродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання.
Приклад оформлення сторінок журналу у 5 класах НУШ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ Число, місяць Прізвище та ім’я ../09../09 Зошит. Тематична../1127/12 Зошит. Тематична. Аудіювання. Говоріння. Читання. ПисьмоІ семестр. Скоригована1 Авраменко Оксана н В 10 1010 9 9 10102 Бондаренко Іван Д 9 9 8 9 8 993 Васильків Олег В 10 10 910 9 11104 Григорук Інна С 6 5 7 7 5 66№з/п. Дата ЗМІСТ УРОКУЗавдання додому 27/12 Підсумковий урок Сприймає усну інформацію на слух/ Аудіювання Усно взаємодіє та висловлюється/Говоріння Сприймає письмові тексти / Читання Письмово взаємодіє та висловлюється/ Письмо (Адаптаційний період)
Оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов 7-11 клас. Основними видами оцінювання з іноземної мови є: поточне, підсумкове: тематичне, семестрове, річне, підсумкова державна атестація Тематичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання. Окремого оцінювання для виставлення тематичних оцінок не передбачено. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються. 05.12. Контрольаудіювання 18.12. Контрольговоріння 22.12. Контрольчитання25.12. Контрольписьма
Друга іноземна мова Заклад освіти має право вибору щодо вивчення другої іноземної мови. Рішення про запровадження вивчення другої іноземної мови приймається, самостійно: бажання учнів та згода батьків, кадрове та матеріально-технічне забезпечення. На другу іноземну мову виділяється ( не менше двох годин на тиждень) за рахунок перерозподілу навчальних годин інших освітніх галузей.
Ведення зошитів У початковій школі (1 – 4 класи) зошити перевіряються після кожного уроку у всіх учнів (вербальним судженням) . У 5-9 класах зошити перевіряються один раз на тиждень. У 10-11 класах ─ один раз на місяць. У 5 - 8 класах ─ по два робочих зошити;У 9-11 класах ─ по одному робочому зошиту; Для виконання діагностувальних робіт заводиться один зошит, також можна використовувати діагностувальні листки і зберігати їх протягом року. Зошити підписуються мовою, якою навчаються. В початковій школі використовуємо зелену ручку. English. Olena Kit. Form 3 «B»Kozova Lyceum 2 Kalne Gymnasium. Budyliv Primary School. Kozova General Secondary Education Hub School. Deutsch. Olena Kit. Klasse 3 «A»Кozova Lyzeum 1 Hlynna Gymnasium. Bydyliv Grundschule. Français. Ivan Petriv. Classe de 5ème AEcole secondaire de Sokernetsya. Ecole primaire 5 d’Oujgorod. Lycée de Bilky
Методична підтримка англійська мова. Конспекти уроків з англійської мови. Навчальна програма з календарним плануванням з англійської мови за підручником «Prepare» 6 клас. Навчальна програма з календарним плануванням з англійської мови за підручником «Prepare» 5 клас. Підручники. Відео уроки. Календарно-тематичне планування: предмети початкової школи та 7-11 класів
Навчання різних вікових груп: практичні ресурси, плани уроків тощо https://www.teachingenglish.org.uk/resources. Низка різноманітних коротких курсів для вчителів на Future. Learn https://www.teachingenglish.org.uk/training. Тематичний блог для вчителів: дистанційне навчання https://tinyurl.com/y8lesqzd. Путівник із дистанційного навчання https://tinyurl.com/ydgtesyo. Публікація „Інновації в освіті: дистанційне навчання https://tinyurl.com/y8kqp5qz. Граматичний практикум https://learnenglish.britishcouncil.org/grammar. Лексичний практикум https://learnenglish.britishcouncil.org/vocabulary. Express Publishing Матеріали для сприймання на слух (рівні А2 – В1), плани уроків, формувальне оцінювання https://foliobooks.com.ua/ua-teachers-room. Безкоштовні ресурси для вчителів від видавництва: робочі аркуші, картки, аудіо-аписи, портфоліо та багато іншого https://tinyurl.com/y9dk9nca. Linguist – Cambridge University Press – MMPublications Дистанційне навчання (1 – 4 класи): Quick Minds https://bit.ly/2x. Gd. Ce. VSuper Safari https://bit.ly/3e. H0 Ht. BKid’s Box https://bit.ly/2 RXm93 H Дистанційне навчання (5 – 9 класи): Eyes Open https://bit.ly/2zm. AS1 RThink https://bit.ly/3brz. FVe. Prepare https://bit.ly/2w. Xqd. K4 Безкоштовні онлайн-ресурси для організації дистанційного навчання. Англійська мова:
Complete https://bit.ly/2 Vs2 QBNFun Skills (Starters) https://tinyurl.com/y9jhesw9 Fun Skills (Movers) https://tinyurl.com/ydyx6o8c. Fun Skills (Flyers) https://tinyurl.com/y83s43rn. Безкоштовний інтерактивний додаток, аудіо, додаткові ресурси, підручники, книги для вчителя та інше до курсу Quick Minds for Ukraine https://tinyurl.com/y77lj6me. Методичні поради, посилання на платформи для організації дистанційного навчання та інше: Quizlet https://tinyurl.com/y8yl7oel. Kahoot https://tinyurl.com/y9x5n54z. Blackboard https://tinyurl.com/yd5n42a7 Використання візуальних елементів https://tinyurl.com/y8gkyof9 Дія та взаємодія – важливі складники дистанційного навчання у початковій школі https://tinyurl.com/ybhj8jqs. Відеоуроки Smart Junior for Ukraine для учнів 1-3 класів https://tinyurl.com/ybdmk5qv. Oxford University Press Навчаємося вдома: вебінари, блоги, корисні поради, ідеї, завдання та інше https://tinyurl.com/ycsvcuuh. Вчительські спільноти, вебінари, підписка на професійні розсилки, домашнє читання тощо https://tinyurl.com/y9lcqxuu. Оцінювання: активності, які допомагають учням продемонструвати те, що вони знають https://tinyurl.com/y7fnqnek. Адаптивне тестування у вивченні англійської мови https://tinyurl.com/y7vn7g66 Оцінювання глобальних умінь https://tinyurl.com/y74fcmzz. Створення тестів для підлітків https://tinyurl.com/y98koce9 Серія вебінарів для вчителів на тему оцінювання https://tinyurl.com/y8tejpna. Pearson – DINTERNAL EDUCATION Освітній сайт „Пірсон» Україна https://www.pearson.eu/cee/ukraine/homepage/Дистанційне учіння та навчання https://tinyurl.com/ya5e77wl. Вебінари та відео тренінги для вчителів англійської мови https://tinyurl.com/y9u6avfr
Для учнів Дитячий Університет для дітей віком від 8 до 12 років, де вони мають можливість навчатися за трьома напрямами: людина, природа, техніка, а також вивчати німецьку мову https://tinyurl.com/y7p7w6sn. Онлайн-університет Junior. Uni для учнів від 12 до 14 років https://tinyurl.com/yamzdemt. Безкоштовна комп’ютерна гра для учнів віком від 8 до 12 років, яка мотивує їх до вивчення іноземних мов, водночас, допомагає оцінити навчальні досягнення учнів https://tinyurl.com/ycfap3vw. Місто слів. Навчальний додаток для опанування лексики рівня A1/A2 https://tinyurl.com/h2tcz7w10 навчальних розділів для опрацювання лексики та граматичних структур на повсякденні теми https://tinyurl.com/y9ne2nkk. Казки з усього світу https://tinyurl.com/y78hfalz. Для вчителів Безкоштовні вебінари для вчителів німецької мови від Goethe-Instituthttps:/ https://tinyurl.com/ychn9gns. Матеріали для навчання, цікаві ідеї для занять, актуальні теми з методики та дидактики німецької мови https://tinyurl.com/yba2l3c5 Онлайн платформа Goethe-Institut „Німецька в початковій школі”: добірка матеріалів, які можна використовувати, щоб зробити уроки веселими та різноманітними https://tinyurl.com/y9srcdx7 Проєкт „Lautstark”: різноманітні дидактичні матеріали до теми «Популярна музика із Німеччини» https://tinyurl.com/ycmrcrfd. Художні фільми або відеоролики для мотивації учнів у процесі навчання https://tinyurl.com/y7laq7l4 Дидактичні матеріали з літератури https://tinyurl.com/yc4993cf. Німецька мова:
Основні інтернет-ресурси з французької мови для різних категорій користувачів, зосереджені на одній платформі https://kit-francais.glideapp.io. Базовий інтернет-ресурс з французької мови для батьків https://tinyurl.com/yazfnkcu. Базовий інтернет-ресурс для вчителів французької мови https://tinyurl.com/y9vvjahb. Базовий інтернет-ресурс для учнів, навчальний додаток https://tinyurl.com/y88q3zv2 Сайти для безкоштовного вивчення французької мови: для учнів усіх рівнів https://tinyurl.com/y8rdoynx https://www.bonjourdefrance.com. Безкоштовні онлайн тести для перевірки рівня володіння французькою мовою https://tinyurl.com/ydgg4g2thttps://tinyurl.com/y9sclmemhttps://tinyurl.com/yc4a9ehu. Додатки для вивчення французької мови https://www.lingozing.com/fr / https://babadum.com. Французька мова для вчителів і учнів https://savoirs.rfi.fr/en/apprendre-enseigner. Безкоштовний навчальний кібержурнал для вивчення французької мови в режимі онлайн https://tinyurl.com/ybxslzmshttps://tinyurl.com/ybgtd3owhttps://tinyurl.com/y7xftroqhttps://espacevirtuel.emdl.fr/IFprofs. Ukraine – соціальна мережа професійного типу, яка об’єднує франкомовних освітян України https://ua.ifprofs.org https://tinyurl.com/y9lzo6hyhttps://enseigner.tv5monde.com. Навчальні матеріали для вчителів французької мови, з використанням актуальних подій у Франції та світі https://tinyurl.com/ybxslzmshttps://tinyurl.com/ybgtd3owhttps://espacevirtuel.emdl.fr. Допоміжний сайт з вивчення французької мови https://www.zerodeconduite.net /PROFLE+ – навчальна онлайн платформа для вчителів французької мови https://www.ciep.fr/formation/profle-plushttp://www.cned.fr/inscription/8 PFLEDIXВідкриті курси (MOOC) для викладання французької мови https://mooc.cavilam.com. IFOS навчальна платформа для викладання професійної французької мови https://ifos.institutfrancais.com. Французька мова: