Інструменти для розвитку творчих здібностей здобувачів освіти

Про матеріал
Майстер клас - презентація до семінару-практикуму вчителів гімназії "Інструменти для розвитку творчих здібностей здобувачів освіти"
Перегляд файлу

КЗ «Зеленогайська гімназія

Майстерклас

Учителя початкових класів

Зубкової Тамари Василівни

Інструменти для розвитку творчих здібностей здобувачів освіти

     Творчість виступає необхідною умовою становлення особистості, її розвитку, самопізнання. Творчість базується на прагненні створити нове, досі неіснуюче, краще. Творчість, в будь-якому випадку, рух вперед, вдосконалення, прагнення до прекрасного.

     При цьому слід зазначити – якості, необхідні для творчої діяльності не лише даються від природи, а й отримуються у результаті виховання й освіти.

     Творчість є цілеспрямованою, наполегливою, напруженою працею. Вона вимагає розумової активності, інтелектуальних здібностей, вольових, емоційних рис, високої працездатності.

     Перед тим, як втілювати в навчання та виховний процес різні інструменти для розвитку творчих здібностей у дітей вчитель повинен розуміти , які при цьому постають перед нам задачі, а саме:

-         Впроваджувати відкриті методи навчання, що передбачають дискусії, оригінальні експерименти, учнівські проєкти, тощо;

-         Організовувати процес навчання із залученням учнів до наукового пошуку і використання отриманих знань на практиці;

-         Створити творчу атмосферу в процесі навчання, яка благотворно впливатиме на появу нових, оригінальних ідей, що є однією з головних умов розвитку творчих здібностей учнів.

Педагог повинен розуміти, коли розвивати творчі здібності у дітей, як це правильно робити, тобто, які найкраще використовувати для цього інструменти. А головне – для чого розвивати у здобувачів освіти творчі здібності.

     В першу чергу технологія формування творчого учня повинна бути орієнована на особистість кожної дитини і включати в себе: створення відповідних умов на уроці і вдома; уміння бачити позитивне; зацікавленість учителів і батьків, участь у конкурсах і олімпіадах; довіра до вчителя; похвала за досягнення, підтримка вчителя і батьків; делікатність оцінювання, обєктивність.

   Що ж включає в себе творча особистість? Це, насамперед, творче мислення, творчий пошук, творча діяльність, творча активність та творче спілкування.

    Давайте коротко зупинимось на деяких  інструментах  розвитку творчих здібностей здобувачів освіти а саме використання різних методик таких, як метод комбінування, метод фантазування, метод фокальних обєктів, мозковий штурм, метод біоніка.

     Метод комбінування дозволяє урізноманітнити рішення логічних задач, стимулює вироблення безлічі корисних навичок таких як дрібна моторика, логічне мислення, образна уява, зорова пам'ять, тактильні навички. Одним із інструментів методу комбінування є танграм — це головоломка, яка складається з семи гральних кісток — пласких геометричних фігур, які називають танами, що складаються у різні форми.

(Практична частина. Роздати учасникам практикуму танграми та запропонувати викласти з них різні фігури за зразком і власним задумом)

    Наступним методом розвитку творчих здібностей є метод творчої фантазії. Одним з інструментів такого методу є творче інтервю.

(Практична частина. Викликати 2 учасників практикуму та запропонувати їм розіграти таке інтервю).

     Зупинимось на методі фокальних обєктів. Це метод пошуку нових ідей, шляхом «приєднання» до обєкта, який вдосконалюють властиво або ознак інших випадково обраних обєктів.

(Практична частина. Робота у групі. Роздати малюнки та запропонувати створити один обєкт, який поєднав би у собі властивості всіх тих обєктів, що зображені на малюнках).

Ще одним, давно відомим методом розвитку у здобувачів освіти творчих здібностей, є метод, або інструмент «Мозковий штурм». Цей метод направлений на розвиток критичного мислення, активізацію розумової діяльності, творчої активності.

( Практична робота.  Розділити учасників практикуму на 2 групи та дати їм аркуші з написом «Прикметник», «Дієслово», та запропонувати написати, що про цю частину мови їм відомо за зразком «Іменник». Потім групи обмінюються аркушами та доповнюють їх, або залишають такими, як є, якщо на їх думку, там вже все написано. Потім знову повертають аркуші один одному та зачитують по черзі.)

    І на кінець метод біоніка. Це прикладна наука про створення нових обєктів, коли ідея та основні елементи конструкції взяті з живої природи. Інструментом такого методу можна запропонувати учням гру «Знайди пару»

(Практична робота в групі. Завдання: знайти та поєднати в пару малюнки з обєктами живої природи та виробів, які створило людство на їх основі).

 

    Природа щедро наділила кожну здорову дитину можливостями розвиватися, і потрібно лише знайти, як реалізувати ці можливості, і тоді кожен здоровий малюк зможе піднятися на найбільші висоти творчої діяльності. Творчість - доля всіх в тому чи іншому ступені, вона ж є нормальним та постійним супутником дитячого розвитку.

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Презентації
Інкл
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку