Iнструменти формувального оцінювання

Про матеріал
Супровід до презентації « Iнструменти формувального оцінювання» 1. Що ж таке формувальне оцінювання? Формувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і “для навчання” ,на відміну від підсумкового, має на меті формування навчального процесу з урахуванням потреб кожного учня Це послідовна змістовна взаємодія між учнем, учителем і батьками
Перегляд файлу

Супровід до презентації

« Iнструменти формувального оцінювання»

 

1. Що ж таке формувальне оцінювання?

 

Формувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і “для навчання” ,на відміну від підсумкового, має на меті формування навчального процесу з урахуванням  потреб кожного учня

 Це послідовна змістовна взаємодія між учнем, учителем і батьками

 

       Якщо уявити що діти квіти, то підсумкове оцінювання це якість розміри квітки , а 2.  формувальне – це  спостереження як саме вони зростали, чим ми їх підживлювали,     якi корисні мікроелементи i для кожної квітки свої ми додавали

 

 2.    Чому ж з’явилася ідея формувального оцінювання?.

З цього коміксу ми розуміємо, що завдання в нас одне , але в кожного здібності різні, тому , щоб максимально  врахувати особливості кожного учня  пропонуємо саме формувальне оцінювання. Тим самим iндивдуалiзуємо процес оцінювання. Бо …(текст на слайдi)

 

Формувальне оцінювання- це інтерактивне оцінювання прогресу учнів, воно дає змогу визначити потреби учня  таким чином адаптувати для нього освітній процес.

 

   Що потрібно врахувати під час щоденного формувального оцінювання навчальних досягнень учнів?

  3. Icнують правила формувального оцінювання

 

Урахування індивідуальних особливостей учнів

А для того, щоб їх враховувати, треба знати дітей, тут нам допоможе діагностика

 

Побудова індивідуальної траєкторії розвитку учня

Ми шукаємо не тільки тi методи, якi допоможуть дійти з точки А в точку Б ефективно, а ще й вибудовуємо цю траєкторію для кожного учня

 

Ціннісна орієнтація освітнього процесу

Ми говоримо, що один одному довіряємо, один одного запитуємо, освітній процес будується на засадах відкритості, довіри один до одного и за таких умов оцінювання є ефективним

 

Проaктивність учасників освітнього процесу

Не можлива робота в односторонньому порядку, повинно бути iнтерактивне оцінювання, обов’язковий зворотній зв'язок, таким чином ми крокуємо разом

 

Системність

 

 4.  Як засвідчують дослідження , якi проводилися за кордоном саме таке оцінювання розвиває внутрішню мотивацію. А коли є внутрішня мотивації винагорода за навчання — це насолода від самого процесу.

         

Підвищує самооцінку

 

Систематичне застосування формувального оцінювання допомагає  дитинi зрозумiти причинно-наслiдковi зв’язки в освітньому процесi

(ось тут я чогось не знаю, тому на наступному етапi менi  не вдається щось виконати, то треба повернутися  та вiдпрацювати  теорiю або практику.)

 

 5.-9.  Давайте роздивимось

Стратегії оцінювання – методи збирання інформації  та   Інструменти формувального оцінювання

Стратегій та інструментів дуже багато  хочу звернути увагу на те, що багато чим ми користуємось  вже давно. Потрібно тільки  у центр поставити дитину i за допомогою цих інструментів та методів  своєчасно направляти, та формувати її поступ. Постійно коментувати відповідь, використовувати для цього як вербальні так i невербальні методи.

З першого дня  ознайомити  батьків  та дітей з критеріями оцінювання.

4. Коментувати початковий і середній рівень.

Давати змогу дитині виправити недоліки в роботі і тільки потім оцінювати.

 Відразу хочу відмітити, що в наших умовах , зараз, під час війни це майже неможливо. Але будемо намагатися …

Зараз хочу вас познайомити з деякими інструментами формувального оцінювання.

 

10.  Підсумкове речення – діти пишуть на листочку 1-2 речення про основну iдею уроку, або чому навчились на уроцi, або що було найскладнішим, що писати ви вибираєте під свій предмет, під рівень та вік дітей. Обов’язково треба написати коротко. Діти залишають ц стікери на стінi, на дошцi та ми їх разом обговорюємо, що зрозумли, що було найскладнішим. Так ми розуміємо як надалі ндивiдуалiзувати освiтнiй процес. Особливістю є те, що це є анонімне повідомлення. Таким чином знімається рівень стресу. В умовах дистанційного навчання можна використати  padlet  педлет https://padlet.com    - Даємо посилання на педлет и на спiльнiй дошцi дiти можуть написати свої вiдповдi , є режим анонiм, тому можна не хвилюватися що хтось дiзнається хто що написав

Poll everywhere https://www.polleverywhere.com  пол еврiвеа – сайт, який допомагає зробити опитування так само даємо дiтям посилання на проходження

11.  Чек лист робота зi списками. Отримують чек лист та обирають тільки тi  твердження, якi стосуються їх. Ми можемо записати наприклад

Я можу назвати склад числа

Я можу розповісти про головних героїв казки

Я вмію

Я знаю

Через такi твердження ми пропонуємо дитинi ту мету, до якої ми йшли

Чек листи можна створити у  ресурс Canva. https://www.canva.com/ru_ru/

Для освітян він є безкоштовним

 

12.  5 питань 1 речення

Відповідають на всі запитання одним реченням

Це речення дозволить нам зрозуміти чи зрозумів учень матеріал

Хто? Де? Коли? Навіщо? Як? відкрив закон тяжіння?

В умовах дистанції можна використати  nearpod  https://nearpod.com  нiапад

Пропонуємо вам невеличкий iнтерактив. Ви всі викладаєте якісь предмети, спробуйте в одному реченні завдяки цим питанням сформувати тему, підсумок, уроку, правило…

 

13.  Правда-неправда

Треба не просто виявити хибне твердження а ще й пояснити чому. Це саме та вправа, за яку ви оцінку не поставите, питання тут будуть бльш простими, але ви зможете відслідкувати поступ дитини, дати змогу слабшим учням брати участь в обговоренні. Можна застосувати як в середин уроку, так  в кінці як висновок, повторення у виглядi гри

В онлайн режимi можна використати  learning. Apps. Org   льонiн апс орг

https://learningapps.org/11162686

 

14.   4 кути

За кожним кутом закріплюємо відповідь i діти повинні обрати  правильну відповідь, рухаючись, це є технологія (тотал фзикл респaнс ) Total  Physical Response повної фізичної реакції

Розряджаємо атмосферу, це є невеличкою руханкою  и в той самий момент ми відслідковуємо  та ведемо бесіду чому саме ти обрав цю відповідь i цей куточок, в процесi обговорення діти можуть обрати iншу думку та перейти в інший кут

 

33 Взаємоперевірка

Діти пишуть коротку відповідь на питання не підписуючи роботу.

Відповідь здають вчителю, який їх роздає іншим учням. Вчитель пояснює правильну відповідь, а учні виправляють роботи однокласників

Діти повинні перевірити роботу и написати зауваження, виправити помилки

Коли діти перевіряють чужу роботу – це додає їм вагомостi , заставляє спiвставити з правильною вiдповiддю чужу роботу, свою роботу, ми робимо рефлексію та розвиваємо критичне мислення

Перед цією роботою обговорюють обов’язково правила

Питання підбираєте під своїх дітей, бо де-яким и перевірити, спiвставити буде важко.

 

15. Як швидко відслідкувати прогрес учнів?

Онлайн-інструменти допоможуть швидко перевірити, чи добре опанували учні конкретну тему.

 

16. https://app.onlinetestpad.com/tests

 

17-18  Якими б інструментами ми не користувались, ми повинні пам’ятати про  ефективний зворотній зв'язок – це запорука формувального оцінювання.

 

Під час навчання ви можете підкреслити індивідуальні зусилля учня чи учениці, його чи її прогрес та вдосконалення, порівняти з попередніми показниками. Це дасть змогу учням відчути, чого вони досягли. Але не порівнюйте учнів з іншими однокласниками. Єдиний орієнтир для вас та учня чи учениці — це попередні його або її успіхи.

Зворотний зв’язок щодо поступу в навчанні потрібно надавати систематично. Повідомляти варто лише індивідуально, адже це конфіденційна інформація, яка стосується лише учня чи учениці. Це дасть змогу запобігти порівнянню учнів між собою.

Уникайте таких висловлювань, як: «ідеально», «блискуче» та «вражає». Вони, без сумніву, приємні, але не допомагають зрозуміти, що саме учень чи учениця зробили добре і як виконати наступні завдання на такому ж рівні.

Заохочуйте учнів обговорювати помилки або неправильні відповіді. Помилки — це точка росту, можливість навчатися, а не джерело оцінювання або доказ здібностей. Якщо вчителі занадто зосереджені на ідеальних відповідях (хвалять) і звертають увагу на помилки (наприклад, ставлять червоні позначки в роботі), учні можуть припинити цінувати помилки.

  19-20  А ще дуже часто наш діти  бояться зробити помилку, то давайте навчимось правильно помилятися!

Створюйте простір для індивідуального темпу навчання. Ми всі навчаємось по-різному. Деяким учням та ученицям потрібен додатковий час, щоб опанувати матеріал.

Якщо дати змогу учням брати участь у встановленні термінів виконання завдань та моніторингу власного прогресу, це допоможе їм зосередитися на процесі й поліпшить їхній результат.

Також не забувайте про співпрацю. Це один із найкращих способів просувати орієнтацію на майстерність. Також це дасть вам змогу подолати конкуренцію у класі й навчить працювати разом, щоб досягнути спільної мети.

 

21-25    Нам з вами постійно треба коментувати роботу учнів Тому, щоб полегшити цей процес, зробити наш коментар до дитячих робіт швидшими та необтяжувальними для вчителів я підібрала  готові фрази, розподіленi за різними рівнями ….

 

 

26   Окрім навчання ми повинні постійно виховувати та формувати належну поведінку дітей.  Я хочу запропонувати вам одну з ефективних словесних стратегій  Я-повідомлення, або я-речення. Це спосіб комунікації, який заохочує учнів взяти на себе відповідальність за проблему, яку вони створюють.

 

Ефективне Я-повідомлення складається з трьох частин.

-Допомагає учню зрозуміти, що саме в його поведінці створює проблему, без осуду й уособлення.

-Ця частина має бути непривабливим описом неприйнятного, сформульованим від першої особи однини.

-Спонукає учня до конкретного розуміння, що поведінка, описана в першій частині, належить саме йому. Дозволяє зрозуміти ефект від його поведінки. Називає почуття від інциденту, що виникли в людини, яка говорить.

 

27. Наприклад: учні штовхаються на перервi.

 

Треба зробити їм зауваження

Без судження про поведінку

Щоб був відчутний ефект від поведінки

Щоб вони відчули почуття, викликане поведінкою

 

 

     «Коли я бачу, як учні штовхають своїх друзів

(без судження про поведінку), я розумію, що тим, кого штовхають, боляче й дуже неприємно знаходитися в нашому класі (відчутний ефект від поведінки).

Це мене засмучує (почуття, викликане поведінкою), адже мета нашого класу — бути дружньою спільнотою, у якій ми дбаємо один про одного й поважаємо кожного.»

 

Давайте спробуємо разом побудувати таке «Я-речення» Наприклад є проблема

 

28    Учні перебивють один одного.

«Коли я спостерігаю, як учні перебивають того, хто висловлює свою думку (без судження про поведінку), я розумію, що це заважає і тому, хто говорить, і тим, хто слухає (відчутний ефект від поведінки).

Мені стає прикро, я навіть стаю сердитою й незадоволеною (почуття, викликане поведінкою), адже розумію, як складно висловлювати думку так, щоб тебе всі зрозуміли.»

 

 29   Учні під час уроку відволікаються на розмови

«Коли учні під час уроку відволікаються на розмови (без судження про поведінку), я розумію, що вони не встигнуть виконати всі завдання й не зрозуміють нову тему (відчутний ефект від поведінки). У такі моменти я завжди відчуваю розчарування та стурбованість (почуття, викликане поведінкою).

 

На початкових етапах практикуватися в формулюванні Я-повідомлень зовсім нелегко. Проте з кожним разом навичка формується й виходить усе краще.

Ефект відчутний одразу, адже учні починають замислюватися над почуттями інших та навчаються ідентифікувати власні. Це дає їм можливість розуміти, унаслідок чого виникають ті чи інші почуття. Так ми розвиваємо емпатію.

Заохочуйте учнів до формулювання Я-повідомлень. Разом вам буде легше й цікавіше опанувати цю техніку ефективної комунікації.

 

Рефлексія

 https://jamboard.google.com/d/1n3z7d6UTvz9tff7B-FckJJK8fC0FI_iBcf8VP_Xd45Y/edit?usp=sharing

 

 

https://padlet.com   

https://www.polleverywhere.com

https://www.canva.com/ru_ru/

https://nearpod.com

https://learningapps.org

https://app.onlinetestpad.com/tests

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку