Інтегрована підсумкова контрольна робота (ДПА) з української мови і літературного читання

Про матеріал

Пропонована інтегрована контрольна робота призначена для підсумкової перевірки навчальних досягнень учнів 4 класу з української мови та літературного читання. Вона відповідає оновленим навчальним програмам для 1–4 класів 2016 року та новим вимогам до проведення державної підсумкової атестації, затвердженим у 2018 році.

Перегляд файлу

Робота на державну підсумкову атестацію

П І учня _________________________________________________________

Закопане золото

   Мав батько трьох синів. Були вони дуже ліниві. Щоб їх прогодувати, батько працював, як віл, - чорнів від роботи, руки йому пухли, а сини ходили собі понад ріки, лісами, вилежувалися у садку.

Казав їм батько:- Сини мої, працюйте, бо тяжко вам буде, коли я вмру.

А найстарший син відповідає:

- Тату, працюй поки можеш, а ми будемо працювати, як тебе не буде.

- Та ти не вмієш нічого, - каже батько.- Я одружуся – дружина працюватиме.

Другий син говорить: - І я одружуся.

А третій:  - Я так само зроблю.

Батько працював-працював та й занедужав. Прийшли сини ,питають:

- Тату, ти вмираєш, а що нам залишаєш?

А батько бідний був, але мав мудру голову, подумав і каже:

- Діти, шукайте в землі золото.

- А в якому місці ви золото закопали? – питають сини.

- Оцього я вам не скажу, - відповідає батько. – Копайте город, оріть ниву, садіть, обробляйте, збирайте, там і золото знайдете.

   Полежав батько трохи та й умер. Настала зима, сини переїли все те, що батько настарав, а нового нічого не мали й не сіяли. На другу зиму голодують ліниві сини.

    Пішов найстарший брат пари шукати – в..рнувся з гарбузом, пішов с..редульший сватати дівчину – не пішла за н..ого, пішов і наймолодший – ніхто не хоче л..дарів. Добули якось до в..сни, а нав..сні давай золото шукати. Перекопали вес..  город – не знайшли золота, засадили картоплею – вродилася  їм гарна картопл.. .

    Пішли ниву копати. Скопали ниву – нема золота, але посіяли пшеницю – вродилася пшениця така буйна, така здорова! Помолотили, відвезли зерно до млина, намололи борошна, напекли хліба, посідали свій хліб їсти, а наймолодший брат каже:

- Ой, які ми, брати, дурні! Бачите? Золото уродилося. Правду нам тато казав, аби ми шукали в землі золото!

  Брати повставали з-за столу, закатали рукави поза лікті й узялися до роботи. Відтоді земля давала їм золото: родився хліб. Вони дбали, все мали ,та скоро поодружувалися.

                                                                                                                                   (308 слів)

1 варіант

1.Спиши виділений текст, вставляючи пропущені букви.

2. Прочитай уважно текст. Виконай завдання.

3.Визнач жанр прочитаного твору.

А  легенда

Б  казка

В  оповідання

4.Якими були сини?________________________________________________________

5. Установи послідовність подій у тексті

___ Батько працював-працював та й занедужав.

___ Мав батько трьох синів.

___ Вони дбали, все мали ,та скоро поодружувалися.

___ Скопали ниву – нема золота, але посіяли пшеницю – вродилася пшениця.

6. Спиши. Підкресли головні члени речення. Зазнач,  якою частиною мови вони виражені.

Мав батько трьох синів.

7. Вибери рядок,  у якому подано дієслова минулого часу.

А   відповідає, бачите, дбали;

Б   мав, пішли, уродилося;

В   копати, родився, каже.

8.   Встанови відповідність між фразеологізмами та їх лексичним значенням.

А  Давати хропака              1  Спати.                                                

Б   Ведмежа послуга      2  Радіти, бути задоволеним.

В  Бути на сьомому небі    3 Послуга, яка завдає шкоди.

9. Поміркуй і запиши.  Чому батько вигадав про закопане золото?

(3-4 речення)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Робота на державну підсумкову атестацію

П І учня  __________________________________________________________

Хто найважливіший?

Сорока вмостилася на гілці старого Дуба, озирнулася довкола та незадоволено заскрекотіла:

- Ліс - немов величезний мурашник. У ньому багато мешканців, та всі чимось зайняті. Ніхто на мене уваги не звертає. А я ж така гарна, така розумна, така корисна, така… така … і взагалі – найважливіша!

 Почувши ці слова, старий Дуб прокинувся від своїх думок та відповів:

 - Подружко, чи не занадто ти впевнена у собі? Чому ти – найважливіша ?

- Я – пташка, - не зупинялася Сорока, - а всім відомо, що птахи – дуже корисні. Вони поїдають шкідників.

  У суперечку втрутився Дощовий черв’як: - Подивився би я на вас, рослин, якби не ми, дощові черв’яки. Саме ми розпушуємо для вас грунт, збагачуємо його перегноєм. Люди навіть спеціально вирощують нас і випускають у природу. Ми – дуже корисні. Без нас лісу не існувало б!

Наступною до розмови приєдналася Конвалія:

- Ну, почалося! Одна поїдає, другий виділяє, третій розпушує. Які ви не романтичні! А про красу ніхто не подумав? Саме ми, квіти, створюємо неповторну красу лісу, його аромат.

Суперечку зупинила Сорока:

- Здається, я знаю, без кого ліс чудово обійшовся би, хто тільки завдає шкоди, кого необхідно прогнати. Сорока вказала у бік, де жувала листя і не звертала ні на кого уваги Гусінь. Усі подивилися на видовжене створіння. Запала тиша… Кожен намагався згадати, що корисного робить ця зелена потвора. Та нічого, крім покусаних листочків та погризених корінців, ніхто не міг пригадати. Гусінь попросила дати їй можливість довести, що і вона на щось здатна, та сховалася у затінку.

   Вона п..ретвор..лася на Лялечку, не їла, не п..ла, навіть не ворушилася. Лише іноді, подібно до зітхан..я, піднімалося та опускалося її ч..ревце. Через декілька тижнів покрив Л..лечки тріснув, і на світ з..явився гарний Метелик. Лісові квіти по черзі запрошували його попити свого н..ктару, а вдячний Метелик скрізь розносив їхній пилок.

  Виходить, що в лісі немає непотрібних істот. Кожна рослина або тварина, якою б непривабливою вона не здавалася, потребує поваги і має право жити в спільному чудовому лісі.

 

                                                                                               (321 слів)    Марина Яремійчук

2 варіант

1.Спиши виділений текст, вставляючи пропущені букви.

2. Прочитай уважно текст. Виконай завдання.

3. Визнач жанр прочитаного твору.

А  легенда

Б   казка

В   оповідання

4. Де відбувалася суперечка героїв тексту?____________________________________

5. Установи послідовність подій у тексті

___  Подивився би я на вас, рослин, якби не ми, дощові черв’яки.

___  Які ви не романтичні! А про красу ніхто не подумав?

___   Виходить, що в лісі немає непотрібних істот.

___  Сорока вмостилася на гілці старого Дуба, та незадоволено заскрекотіла.

6. Спиши.  Підкресли головні члени речення. Зазнач,  якою частиною мови вони виражені.

Сорока вмостилася на гілці старого Дуба.

7. Вибери рядок,  у якому подано дієслова минулого часу.

А вмостилася, озирнулася, заскрекотіла;

Б звертає, прокинувся, виходить:

В подивилися, створюємо, збагачуємо.

8.   Встанови відповідність між фразеологізмами та їх лексичним значенням.

А  Пекти раків                               1  заважати                                       

Б  Підсунути свиню                      2 зробити неприємність.

В  Уставляти палиці в колеса      3 червоніти від сорому

 

9. Поміркуй і запиши.  Чому в лісі нема непотрібних істот ?(3-4 речення)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Даниліна Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Добош Оксана
Додано
27 червня 2018
Переглядів
3169
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку