Урок Тема: Анатолій Костецький «Спішу додому»

Про матеріал

продовжити ознайомлення учнів з творчістю Анатолія Костецького; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; учити аналізувати прочитане, виділяти головне, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення, комунікативну компетентність учнів, образне та критичне мислення; формувати соціальні навички, здатність до само- та взаємооцінювання, виховувати любов до художнього слова.

Перегляд файлу

Автор: Биканова Н.Л.

Вчитель початкових класів Марківської ЗОШ І-ІІ ст. № 1

  Урок 99  (ІІ семестр , квітень)  Літературне читання 

За підручником Літературне читання 4 клас. О. Я. Савченко,  за оновленою програмою

Тема: Анатолій Костецький  «Спішу додому»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творчістю Анатолія Костецького; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; учити аналізувати прочитане, виділяти головне,  оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення, комунікативну компетентність учнів, образне та критичне мислення; формувати соціальні навички,  здатність до само- та взаємооцінювання, виховувати любов до художнього слова.

                                                   Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 1. Ранкова зустріч

  1. Вітання

Діти по колу вітаються, використовуючи різні слова привітання ,  називаючи ім’я того,   до кого звертаються.

  1. Групове заняття

           Гра «Розійдіться – замріть – обєднайтеся » (Додаток 1.1)

          - Обговоріть питання «Що таке мрія? »

  1. Обмін інформацією

   Висловлення своїх думок,  переживань «Який у мене зранку настрій і чому?»

  1. «Крісло автора» ( Якщо є бажаючі прочитати власний твір)

Учень сідає в крісло ,  а інші уважно слухають.

- Якщо твір сподобався дітям,  вони можуть проголосувати , прикріпивши стікер на фото ( або прізвище ) учня , який читав власний твір.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

      1.  Логопедична зарядка

   «Повітряна кулька» (надуваємо щоки повільно  і також повільно спускаємо)

   «Коник» (цокання язиком - повільно , швидше,  швидко, знову повільно)

      2. Робота зі скоромовкою ( за допомогою мнемотаблиці)     

     Ворона сороці намисто купила,
     В намисті сорока намистинки лічила.

 

- Щоб краще запам’ятати скоромовку ,  скористаємось таблицею

 з малюнками   (Додаток 2) 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. МОТИВАЦІЯ

1.Робота за методикою «Щоденні 5»  (Додаток 1.2)

      Читання для себе ( активне читання текстів на картках мовчки) (Додаток 3)

  Читання для когось ( читання в парі один одному пошепки  по    абзацу)

  Робота зі словами (записати в зошит незрозумілі,  нові слова)

  2. Перевірка домашнього завдання

 1) Виразне читання вірша А. Костецького «Мрія»

 - Проголосуйте стікерами за тих учнів,  чий виступ вам найбільше сподобався.

  2) Інтерактивна вправа « Капелюхи мудреців»

    ( За методикою 6 мислячих капелюхів)                

      Учні одягають капелюшки різного кольору  та обговорюють поняття мрія з різних точок зору ( білий – надає інформацію ,  що таке мрія;   червоний  - висловлює свої емоції ,  зелений – видає креативні думки та ідеї; жовтий - позитивне  та    чорний – негативне    в парі  дискутують;  синій  робить певний висновок)  

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— З творчістю якого поета ознайомилися на попередньому уроці?

— Сьогодні ми продовжимо знайомство з творчістю Анатолія Григоровича Костецького.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над віршем Анатолія Костецького «Спішу додому»

1) Гра  «Передбачення».

— Прочитайте заголовок.

— Розгляньте малюнки. Спробуйте спрогнозувати, про що йтиметься у вірші.

2) Робота за методикою «Щоденні 5»  

    Слухання

    Виразне читання вірша вчителем  ( або слухання аудіозапису)    

— Чи сподобався вам вірш?

— Які почуття він у вас викликав?

— Який настрій створив?

— Хто є головним персонажем вірша?

— Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?

Робота зі словами

Читання колонок слів учнями в парах,  пояснення їх значення

Гукає           гайда

Марив          удома

Навіть          негайно

Самоката     учорашнього

— Яке слово складається з двох частин? (Самоката)

— Від яких слів утворилося це слово?

— Доберіть синонім до слів марив (мріяв), негайно (терміново), гайда (біжімо).

                                          Музична фізкультхвилинка

  Читання для когось

  • Вголос «ланцюжком».
  •  Вибіркове читання.

— Як звати хлопчика, від імені якого ведеться розповідь у вірші?

— Хто перший йому зустрівся дорогою зі школи?

— Що запропонував йому Микола?

— Хто запропонував поміняти ножика на шайбу?

— Від чого ще довелося відмовитися Сергійові?

— Чому він так поспішав додому?

— Знайдіть і прочитайте опис цуценяти.

           - Читання в парах

Гра «Я — тобі, ти — мені»

Діти читають напівголосно. Один учень читає один рядок, а другий — наступний, і так — до кінця вірша.

3) Гра «Знайдіть рими та доберіть свої».

Микола — ... (футбола).

Житті — ... (іти).

Слава — ... (справа).

Твою — ... (стою).

Дні — ... (мені).

Самоката — ... (пускати).

Скоріш — ... (спішиш).

Цуценя — ... (дня).

4) Робота за ілюстраціями.

— Розгляньте ілюстрації до цього вірша.

— Кого художник зобразив на ілюстраціях? Які кольори він використав?

— Який настрій вони створюють? Як передають характер персонажів вірша?

— Яким рядкам вірша відповідають ілюстрації?

— Які малюнки створили б ви за сюжетом вірша? Опишіть

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Письмо для себе

 Гра «Рюкзак»  (Додаток 1.3)

— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Чого вас навчив цей твір? ( напишіть на аркшах свої думки та висновки і покладіть в наш рюкзак,  і ці знання ми візьмемо з собою )

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати інсценування за прочитаним віршем (с. 158).

Використана література:

1. Теорія Едварда де Боно 6 капелюхів мислення http://www.eduwiki.uran.net.ua/wiki/index.php

2. Сучасні методики https://www.ed-era.com/mon.html

 

                                                                                                            Додаток 1

  1. Гра «Розійдіться – замріть – об’єднайтеся»

 

     Учитель дає завдання, учні вільно ходять класом, почувши команду вчителя: «Розійдіться!». Потім учитель просить учнів зупинитися, об'єднатися в пари, обговорити разом питання « Що таке мрія? ». Учитель командує: «Ро­зійдіться!» — учні починають рухатися класом. Учитель командує: «Замріть!» — діти тиснуть руку тому, хто стоїть найближче до них, об'єднаються з цим учнем у пару або групу і діляться думками. За 30 с учитель знову подає сигнал, діти проводять обговорення в нових парах.

 

2.  Методика «Щоденні 5»

 

      «Щоденні 5» – це методична система, яка навчає учнів працювати самостійно. Вона складається з п’яти діяльностей – «Письма для себе», «Читання для себе», «Читання для когось», «Роботи зі словами» і «Слухання», які діти виконують щодня .

 

3. Рюкзак

 

      Метод етапу рефлексії дає можливість залучати кожного учня до роботи на цьому етапі, зокрема кожен учень стисло записує на папері відповідь на запитання: «Які з тих знань і умінь, що отри­мано на уроці, він візьме із собою для використання на інших уро­ках, для виконання домашнього завдання?». Аркуші із відповідя­ми складають у рюкзак (уявний чи справжній). Вибірково ознайом­люються із ними.

 

 

 

                                                                                                                Додаток 2

                           Мнемотаблиця до скоромовки                                                                                    

Картинки по запросу ворона      Картинки по запросу сорока

 

 Картинки по запросу намисто         Картинки по запросу гроші гривні анімація 

 

  Картинки по запросу сорока             Картинки по запросу намистинки червоні

 

    

                                                                                                                      Додаток 3

                                     Текст для читання мовчки та парі

      

 

 

 

doc
Додано
27 червня 2018
Переглядів
7318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку