5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Інтегрована виховна година + українська мова

Про матеріал
Клас: 4 Тема: «Сміття-Безхатько» Мета: сформувати ЗУН добирати спільнокориневі слова, відмінювати іменники різних родів, виховувати звичку сортувати сміття та збирати макулатуру.
Перегляд файлу

Клас: 4

Тема: «Сміття-Безхатько»

Мета: сформувати ЗУН добирати спільнокориневі слова, відмінювати іменники різних родів, виховувати звичку сортувати  сміття та збирати макулатуру.

Обладнання: книга, зошит, завдання у конверті, ТЗ.

Хід заходу:

  1. Організація та привітання з учнями
  2. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми заходу
    1. Абетковий диктант

С М І Т Т Я Б Е З Х А Т Ь К О

- Хто здогадався, яка тема заходу?

- Так, погоджуюсь, ми продовжуємо говорити про реалізований проєкт «Сміття-Безхатько», та сьогодні пограємо у гру «КОМПЕТЕНТНІСТЬ»

      2.2 Ділимось на 4 групи за допомогою вислова:

1 – ДОБРЕ

2 -  ВДОМА

3-  ЗАВЖДИ

4-  СМІТТЮ

- ОБ’ЄДНУЄМОСЬ ТА ПЕРЕСІДАЄМО ДО СВОЇХ ГРУП.

3. Опрацювання нового матеріалу, початок гри

Проблемне завдання:

Гра «Світлофор 1»

  1.                У кожного є дім.
  2.                Бджоли живуть у мурашнику.
  3.                Равлик живе у норі.
  4.                Сміття живе на смітнику.
  5.                Усім подобається вуличне сміття ( яке кинуто на вулиці).
  6.                Сміття може пересуватися полем, вулицею, лісом.
  7.                Люди не звертають увагу на сміття.
  8.                Люди не задоволені тим, що сміття забруднює місто.

 

3.1 Кожна команда навпроти обмінюється ПАКЕТОМ ЗАВДАНЬ (додаток 1), на виконання цих завдань у групи 15 хв. Бажаю успіхів!

Кейс завдань:

1. Критично прочитайте екологічну розповідь Зоряни Живки « Добре вдома»

У кожного є дім.
Пташки́ живуть у гніздах.
Звірі — у норах.
Риби — у річці чи в морі.
Бджоли — у вулику.
Мурахи — в мурашнику.
А равлик навіть носить свою хатку зі собою!
Книжки́ мешкають у книгарнях, у бібліотеках, на книжкових полицях осель.
Зорі — на небі.
Люди — в будинках.
А сміття живе на смітниках і в сміттярках. Це його оселя, і воно її дуже любить. Йому там затишно й зручно. Тому сміття дуже засмучується, коли люди необачно кидають його там, де заманеться. Тоді воно стає вуличним сміттям. 
Сміттям-безхатьком. День і ніч воно зажурено вештається містом або вздовж сільської дороги. І навіть — страшно подумати! — лісом.
Блукає, скиглить-шелестить, кидається під ноги перехожим, ніби приблудний пес. І тихенько просить: «Допоможіть мені дістатися до рідного смітника!»

Але люди його чомусь не чують… Байдуже минають, інколи ще й невдоволено нарікаючи: «Скільки бруду розвелося! Яке в нас засмічене місто!»
А нещасне сміття тиняється хідниками та клумбами, парками і дитячими майданчиками, солодко мріючи про затишну сміттярку...

 

2. Випишіть іменники з екологічної розповіді Зоряни Живки « Добре вдома»

  за поданою таблицею:

 

Жіночий рід

Чоловічий рід

Середній рід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Із екологічної розповіді Зоряни Живки « Добре вдома» випишіть спільнокореневі слова до слова сміття:

1.

2.

 

 

4. Провідміняйте іменник    смітник.

 

Н.  хто? що?              

Р. кого? чого?

Д. кому? чому?

Зн. кого? що?

Ор. ким? чим?

М. (на) кому? (на) чому?

Кл.

 

 

5. Знайди продовження прислів’я та з’єднай лінією.

  Чисто не в тому будинку,                                        ображається на чистоту.

                                                                                         

                               де мітлою часто метуть,               а в тому, де не смітять.

  Не повинно бути соромно,                  

 

  Перш ніж підкорювати світ,                                      оглянь свій будинок.

 

  Чистого неба нічого боятися                                    грому з блискавкою.

 

                                                                                          хто в бідності живе, а тому, хто порядку не знає.

 

Тільки тому господареві честь,

                                                                                          в чиєму домі порядок є.

Сміття завжди                                                              

 

3.2 Фронтальна перевірка завдань

4. Підсумок заходу

- Дякую всім за участь, ви молодці.

4.1 Гра «Світлофор 2»

1) У кожного є дім.
2) Пташки́ живуть у гніздах.
3) Звірі — у норах.
4) Риби — у річці чи в морі.
5) Бджоли — у вулику.
6) Мурахи — в мурашнику.
7) А равлик навіть носить свою хатку зі собою!
8) Книжки́ мешкають у книгарнях, у бібліотеках, на книжкових полицях осель.
9) Зорі — на небі.
10) Люди — в будинках.
11) А сміття живе на смітниках і в сміттярках.

 

Ми молодці дійшли одного висновку: сміття живе на смітниках і в сміттярках. Пам’ятаємо та сортуємо сміття, збираємо макулатуру, рятуємо дерева та нашу планету!

doc
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку