Підготувала вчитель української мови та літератури
Бєлко Олена Михайлівна
Тема інтегрованого інтерактивного заняття з української мови та основ здоров’я «Повторення вивчених орфограм. Правила здорового харчування».
Мета: дати уявлення про здорове харчування, систематизувати знання про правильний вибір харчових продуктів, формувати в учнів знання про повноцінне харчування як обов’язкову умову збереження і зміцнення здоров’я; повторити правила орфографії; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережного ставлення до власного здоров’я; вчити наповнювати тарілку здорового харчування необхідними продуктами; розвивати творчу активність учнів; розвивати вміння співпрацювати.
Обладнання: роздатковий матеріал, предметні малюнки, презентація, відео, текст диктанту.
Тип уроку: інтегрований.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ НА РОБОТУ
ІІІ. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ
- Яку людину можна назвати здоровою?
- Які можете назвати фактори здоров’я?
- Як потрібно харчуватися, щоб вирости здоровими і сильними?
Давайте заповнимо ключовими словами поняття здоров’я
З здорова їжа
Д джерело енергії
О організм
Р речовини, рух, раціон
О овочі
В вітаміни, вода
Я ягоди
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Мета: дати уявлення про здорове харчування, систематизувати знання про правильний вибір харчових продуктів, формувати в учнів знання про повноцінне харчування як обов’язкову умову збереження і зміцнення здоров’я; повторити правила орфографії; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережного ставлення до власного здоров’я; вчити наповнювати тарілку здорового харчування необхідними продуктами; розвивати творчу активність учнів; розвивати вміння співпрацювати.
V. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Знання про здорове харчування, вітаміни і мікроелементи, які ви здобудете на сьогоднішньому уроці, допоможуть вам зберегти здоров’я, вирости сильними, розумними.
VІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розповідь вчителя основ здоров’я про їжу та її роль у здоров’ї .
2. Проблемне питання:
- А чи знаєте ви, які продукти потрібно їсти, щоб покращити зір?
3. Перегляд та обговорення презентації.
4. Слово вчителя української мови.
Основу харчування українців з давніх часів становили каші. Зараз напишемо з вами диктант, щоб повторити вивчені орфограми.
Диктант
Насолода смаком українського слова й українських страв...
Основу харчування українців з давніх часів становили каші, які були найпоширенішими щоденними рослинними стравами. Вони нескладні у приготуванні, але дуже поживні. Каші варили з гречки, проса, ячменю, вівса, кукурудзи, рідко з пшениці, засмачуючи смаженим салом, шкварками, олією, цибулею і лише на свята дозволяли собі розкіш – засмачувати маслом.
Улюбленою стравою чумаків, запорізьких козаків був куліш – трохи рідша пшоняна каша, але не така, що в ній «крупина за крупиною ганяється – наздогнати не може». Щоб куліш був ще більш наваристий і калорійний, додавали картоплю, цибулю, іноді рибу й обов'язково сало чи шкварки.
До кашоподібних страв також належать лемішка, соломаха, кваша, мамалига, толокно...
5. Пошукове завдання: дізнатися, що це за каші «лемішка, соломаха, кваша, мамалига, толокно...», та з’ясувати, чи належать вони до корисних.
6. Взаємоперевірка диктанту.
7. Робота з орфограмами.
8. Творче завдання.
- А яка ж каша без салату?
Створіть свій весняний салат, дайте йому назву.
- Чий салат є найкориснішим, найздоровішим? Чому?
9. Проблемне питання:
- Чи вся їжа корисна?
10. Робота в парах: один називає продукт або страву, а інший говорить, чи корисна вона, чи шкідлива.
11. Виконання вправи https://learningapps.org/display?v=priqx1qgn21
12. Перегляд відео «Тарілка здорового харчування» https://www.youtube.com/watch?v=bdEaAP7vhYY
VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Як організувати роботу
Розставте стільці для учнів у два кола. Учні, що сидять у внутрішньому колі, розташовані спиною до центру, а в зовнішньому - обличчям. Отже, кожен сидить навпроти іншого. Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє - рухливе: за сигналом ведучого всі його учасники пересуваються на один стілець вправо і опиняються перед новим партнером. Мета пройти все коло, виконуючи поставлене завдання. Один із варіантів застосування технології: кожен учень «Каруселі», який сидить у зовнішньому колі, має аркуш із конкретним питанням (темою) й під час переміщення збирає максимум інформації, аспектів, поглядів із зазначеної проблеми; наприкінці відбувається заслуховування окремих відповідей, обговорення того, які питання виявилися особливо складними, продуктивними чи, навпаки, швидко вичерпалися й чому, як працювали партнери тощо. Застосовуючи цей метод, можна досягти узагальнення наявних знань учнів, їх активізацією.
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
ХІ. ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
Пам’ятайте: нема більшого багатства, ніж здоров’я. Тож на радість усім – і нам, і батькам – зростайте усі здорові.