Презентація "Іменник"

Про матеріал
Презентація з теми "Іменник" за підручником Олени Іщенко, частина ІІ. Частини мови. Що таке іменник. Знайдіть іменники. Словникова робота. Хвилинка каліграфії. Мовна анкета. Робота за підручником. Іменники назви істот, назви неістот. Іменники власні, загальні. Робота з віршем. Робота з правилом.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська мова. Підручник (Олена Іщенко) с.24

Номер слайду 2

Зарядись

Номер слайду 3

УуважніРрозумніооперативніккмітливі

Номер слайду 4

Я очікую від уроку…

Номер слайду 5

Частини мови. Пригадай!

Номер слайду 6

Іменник – це самостійна частина мови, що вказує на назву предмета та відповідає на питання хто? що?Наприклад: виделка, дівчина, Одеса, Тарас. Запам’ятай!

Номер слайду 7

Знайдіть іменники

Номер слайду 8

Словникова робота. Джерело1. Потік води, що утворюється внаслідок виходу підземних вод на поверхню землі: пили воду з джерела.2. Те, що дає початок чому-небудь, звідки щось береться; основа чого-небудь; причина чого-небудь: книжка – джерело знань; джерело інфекції.3. Писемна пам'ятка, документ: історичне джерело.- До якого із значень підходять ілюстрації?

Номер слайду 9

Робота в зошиті16 лютого. Поділіть для перенесу слово джерело. Скільки значень має це слово?Запишіть речення зі словом джерело. Підкресліть головні члени речення. Біля старої верби протікає чисте джерело. Дже-ре-ло

Номер слайду 10

Повторення. Складання мовної анкети. Текст – це висловлювання, що складається з двох або кількох речень. Вони мають спільну тему і пов'язані одне з одним за змістом. Тема тексту – це те, про кого або про що йдеться в тексті. Головна думка тексту – це те головне, що автор хоче сказати своїм читачам. Ключові слова – це найголовніші слова тексту, які розкривають його зміст. Мовна анкета. ТЕКСТ

Номер слайду 11

Робота по темі уроку(Підручник с.24, впр.1)1. Прочитайте інформацію – головну думку та ключові слова тексту. Напишіть два речення – свої припущення, про що буде йтися в тексті. Головна думка: пшениця – важливе джерело харчування. Ключові слова : понад 9 тисяч років; борошно; хлібобулочні вироби; макаронні вироби; корм тваринам. Вправа. Думаю мова буде йти….

Номер слайду 12

Списування з завданням(Підручник с.24, впр.2)2. Прочитайте текст. Чи справдились ваші припущення? Спишіть, вставляючи пропущені букви. Підкресліть іменники: – назви зернових культур; – назви хлібобулочних виробів; - назви макароннихвиробів. У другому реченні обведіть службові частини мови. Самоперевірка Понад 9 тисяч років люди всього світу використовували пшеницю як джерело харчування. Із пшениці, а також кукурудзи та рису виготовляють борошно для хліба. Із пшеничного борошна печуть пиріжки, млинці, торти. Більшість макаронних виробів (спагеті, вермішель, макарони) готують із твердих сортів пшениці. Пшеницю вирощують і на корм для тварин.Ізадлятатакож

Номер слайду 13

На яке питання відповідає слово СОВА? Хто?Що?Яка?

Номер слайду 14

Добери загальну назву до групи іменників : Мурка, Пушок, Кеша, Хомка Дерева Імена людей Клички тварин

Номер слайду 15

Яке слово написано правильно?маріядніпро. Мурчик

Номер слайду 16

Добери іменник до групи слів: смачне, солодке, червонобоке Пісня Небо. Яблуко

Номер слайду 17

Іменники – назви істот і неістотІменники поділяються на: назви істот назви неістот хто? що? лев метелик машина дівчинка будинок літак

Номер слайду 18

Вибрати іменники, які є назвами неістот

Номер слайду 19

Зверни увагу!До назв істот належать міфічні та назви дракон русалка баба-яга. До назв неістот належать іменники на позначення сукупності людей, тварин, птахів полк зграя стадо

Номер слайду 20

Іменники. Власні (індивідуальні назви) – пишуться з великої букви. Загальні (узагальнені назви) – пишуться з малої букви учні глобус Київ Т. Г. Шевченко

Номер слайду 21

У рудої білочки. Дуже гарні діточки. Одне, як мізинчик,Сіло на ослінчик. Друге, як грибочок,Сіло на горбочок. А третє, як мишка,Ухопило книжку,Сторінки гортає,Казочку читає. Серед виділених слів вибрати ті, до яких можна поставити питання хто? і ті, до яких можна поставити питання що?Іменник – це слово яке називає предмет.

Номер слайду 22

Робота з правилом. Мовна анкета(Підручник с.24, впр.3)Іменники називають предмет і відповідають на питання хто?, що?Предмет у науці про мову – це люди, тварини, речі, явища природи,почуття людей. Мовна анкета.Іменник. Відповідає на питанняхто?, що?Називає предмет. Самостійна частина мови.

Номер слайду 23

Закріплення матеріалу(Підручник с.24, впр.4)4. Доберіть по три приклади в кожну групу. Люди: …… . Тварини:……… . Речі, предмети: ………. . Явища природи: ………. . Почуття людей: ………. .

Номер слайду 24

Підсумок:1. Іменник – це самостіна чи службова частина мови? 2. На що вказує іменник?3. На які питання відповідає іменник?4. На які дві групи за питаннями поділяються іменники?

Номер слайду 25

Я можу на основі ключових слів висловити припущення, про що буде текст.124 Я можу пояснити, що таке іменник. Я можу добирати іменники певної теми.312 Я можу знайти в тексті іменники. Перевіряю себе!

Номер слайду 26

Домашнє завдання. Підручник с.24, впр.5, дібрати і записати по три приклади в кожну групу.

Номер слайду 27

Рефлексія «Загадкові лампочки»Сьогодні на уроці я навчився/навчилася…На уроці я запам’ятав/запам’ятала. Найбільше мені сподобалося. Труднощі виникали…

pptx
Додав(-ла)
Мілка Анна
Пов’язані теми
Українська мова, Презентації
НУШ
Додано
15 лютого
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку