Підсумковий урок "Складносурядне речення"

Про матеріал
у даній розробці містяться завдання, вправи на повтрення вивчення матеріалу з теми "Складносурядне речення"
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення й систематизація знань із теми

 «Складносурядне речення».

IMG_256

Мета  уроку:   Навчальна: Систематизувати та узагальнити знання учнів про складносурядне речення та засоби зв’язку між його частинами. Розвивати вміння аргументовано використовувати розділові знаки, а також застосовувати теоретичні знання на практиці, використовуючи виразні можливості складносурядних речень. 

Розвиваюча: Підвищувати комунікативні навички, увагу, творче мислення учнів. Формувати соціальну, комунікативну та загальнокультурну компетентності.  Виховна: Сприяти формуванню загальнолюдських цінностей, виховувати почуття відповідальності та самоорганізації. 

Тип уроку: Узагальнення й систематизація вивченого. 

Формування компетентностей:  Комунікативної – Здатність будувати висловлювання та розвивати вміння аргументовано висловлювати свою думку.  Соціальної – Вироблення вміння адаптуватися та визначати особисті цілі в комунікаціях. 

Загальнокультурної – Розвиток вміння аналізувати та оцінювати досягнення в різних сферах життя. 

Соціокультурна змістова лінія: Сфера відношень – «Я як особистість».  Обладнання: Роздатковий матеріал, візуалізація матеріалу..

                                             Перебіг уроку:

І. Організація навчальної діяльності учнів.

Забезпечення емоційної готовності до уроку.

 Зимовий час завжди наповнений чарами та загадковістю. Так само, як ми вплітаємо слова в складні речення, так і зимова природа має свої власні переплетені та складні вирази. Сьогодні ми розглянемо "граматичні візерунки" складносурядних речень та вивчимо, як правильно їх "розшивати" засобами пунктуації. Давайте відкриємо для себе чарівний світ мови, такий же, як чарівність зимового пейзажу!

Слово вчителя.

 Які цілі ставимо на уроці ? Сформулюйте їх ( учні формулюють цілі уроку).

Навчальна ціль:  Узагальнити та систематизувати знання про складносурядне речення та його частини. Вдосконалити вміння застосовувати розділові знаки в складносурядних реченнях. Закріпити та використати теоретичні знання на практиці, створюючи виразні можливості складносурядних речень.

Розвиваюча ціль:  Розвивати комунікативні навички учнів через взаємодію та обговорення матеріалу. Підвищувати рівень уваги та творчого мислення. Виховна ціль:  Сприяти формуванню в учнів почуття відповідальності за власне навчання та самоорганізації. Заохочувати загальнолюдські цінності через розуміння важливості вивчення мови та граматики.

Соціальна ціль:  Виробляти в учнів навички адаптації та визначення особистих цілей у процесі комунікації.

Загальнокультурна ціль:  Розвивати аналітичне та оціночне мислення учнів, вчачи їх аналізувати досягнення в різних сферах життя через вивчення мови. Соціокультурна змістова лінія:  Взаємодія у сфері відношень – «Я як особистість».

Такі цілі дозволять нам не лише узагальнити та закріпити знання, але й розвивати важливі навички та цінності, які корисні для особистісного та соціального розвитку учнів.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

IMG_256

  1.          Хоча зима приносить холод та сніг, але діти з нетерпінням чекають її, оскільки вони можуть кататися на санчатах, гратися у сніжки та ліпити  снігові замки. Спостерігаючи за танцем сніжинок, які летять з небес, відчуваєш той особливий настрій, коли серце наповнюється радістю і спокоєм.
  2.            Ознаки складного речення в даному випадку:  Наявність двох або більше головних частин: "Хоча зима приносить холод та сніг" і "діти з нетерпінням чекають її."  Наявність сполучників або відокремлених частин, які з'єднують головні речення: "хоча" та "оскільки."  Ідея розглядається з різних точок зору, пов'язаних між собою.  Розширення або уточнення інформації в подальших реченнях: "оскільки вони можуть кататися на санчатах, гратися у сніжки та будувати снігові замки."

 

  1.          Інтерактивна  гра «Так чи ні».

 Учні дістають із зимової скриньки  питання, відповідають так чи ні, свій вибір пояснюють ( наприклад):

IMG_256

Чи є речення на ілюстрації складносурядним? Чому?

-                 Якщо частини речення виражають одночасність, ставимо кому.

-                 Якщо частини речення виражають швидку зміну подій, ставимо тире.

-                 Якщо частини речення значні за обсягом, наявна кома.

-                 Якщо частини речення далекі за змістом, доречною буде кома.

-                 Якщо у другому реченні висновок або наслідок дії першого, обов’язково тире.

V. Етап організації навчально-пізнавальної діяльності.

Живі робочі аркуші ( робота в групах або колективна)

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/233078

 

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainian-language/7502722

 

 

IMG_256

 

 

 

 

IMG_256

 

 

 

IMG_256

Флешмоб "Зимова Казка в Словах":  Учасники отримують завдання написати складносурядне речення на тему "Зима".  Кожен учасник публікує своє речення у власному профілі в соціальних мережах, використовуючи хештег #ЗимоваКазкаВСловах. 

Використовуйте сурядні та підрядні сполучники, а також слова-зв'язки, щоб зробити свої речення виразними та літературними. 

Запросіть своїх друзів та підписників долучитися до флешмобу, розповідаючи про чарівність та красу зими у власних словах. 

Виставляйте власні фото чи ілюстрації, що відображають ваш погляд на зимову казку.  Зберіть усі речення разом у великий літературний колаж та поділіться ним з усіма учасниками.

 Таким чином, флешмоб буде не лише цікавим способом використання складносурядних речень, але й створить спільну зимову атмосферу серед учасників мережі.

IMG_256

Під час уроку ми успішно досягли поставлених цілей, провівши систематизацію та узагальнення знань учнів про складносурядне речення та засоби зв'язку між його частинами. Навчальна мета була досягнута через активне використання різноманітних вправ та завдань, що сприяли формуванню вмінь аргументовано використовувати розділові знаки та застосовувати теоретичні знання на практиці, використовуючи виразні можливості складносурядних речень.  Розвивальна мета уроку була також досягнута через активну роботу учнів, які виявили свої комунікативні навички, увагу та творче мислення. Учні активно взаємодіяли, висловлювали свої думки та аргументували їх, що сприяло формуванню соціальної, комунікативної та загальнокультурної компетентностей.  Виховна мета уроку виявилася ефективною в контексті сприяння формуванню загальнолюдських цінностей, виховання почуття відповідальності та самоорганізації учнів.  Отже, урок виявився результативним і відповів поставленим завданням щодо навчання, розвитку та виховання учнів

Домашнє завдання

IMG_256

Напишіть короткий твір на тему "Зимовий вечір". Використовуйте різні види речень, зокрема складносурядні. Підготуйте коротку презентацію на тему "Види розділових знаків у складносурядних реченнях". Використовуйте слайди та ілюстрації.

docx
Додано
15 лютого
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку