Мета: пояснити значення харчування для здоров'я людини; вчити розпізнавати корисні та шкідливі продукти, напої; пояснити, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня;
розвивати вміння вибирати корисні для здоров'я продукти, уникати споживання «швидкої їжі»; розвивати вміння застосовувати знання в практичній діяльності.
виховувати прагнення знати, як позитивно впливати на свій фізичний розвиток; виховувати навички здорового харчування; викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров'я.
Міжпредметні зв'язки: інформатика.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Результати навчання. Наприкінці уроку учні:
розподілятимуть продукти харчування за умовними групами;
розрізнятимуть здорову та шкідливу їжу;
володітимуть знаннями про користь здорової та небезпеку «швидкої їжі».
Харчування і здоров’я
Мета: пояснити значення харчування для здоров’я людини; вчити розпізнавати корисні та шкідливі продукти, напої; пояснити, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня;
розвивати вміння вибирати корисні для здоров’я продукти, уникати споживання «швидкої їжі»; розвивати вміння застосовувати знання в практичній діяльності.
виховувати прагнення знати, як позитивно впливати на свій фізичний розвиток; виховувати навички здорового харчування; викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров’я.
Міжпредметні зв’язки: інформатика.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Результати навчання. Наприкінці уроку учні:
• розподілятимуть продукти харчування за умовними групами;
• розрізнятимуть здорову та шкідливу їжу;
• володітимуть знаннями про користь здорової та небезпеку «швидкої їжі».
Матеріали та обладнання: крейда, дошка, мультимедійний проектор, ноутбук, диск «Урок 8» (картинка «Гімнастика для очей», відео «Категорії продуктів», «Вітаміни», «Дешево і дуже корисно», «Топ-5. Корисна їжа», «Фаст фуд»). Урок проводиться у кабінеті інформатики.
Хід уроку І. Організація учнів до роботи.
Створення позитивного психоемоційного мікроклімату.
1. Привітання.
Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно буть здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати!
2. Вправа «Перетворення».
Учні сидять у колі. Учитель пропонує дітям завершити речення «Якби я був їжею, то був би…(кашею, пиріжком, картоплею, огірком)». Усі відповідають по колу.
До уваги педагога! За допомогою метафоричних засобів дана вправа сприяє самопізнанню та самовираженню особистості.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Ми часто бажаємо один одному здоров’я, але самі не завжди дбаємо про нього. Сьогодні на уроці ми дізнаємося чи правильно ми харчуємося, як організувати режим харчування, чи якісна їжа, яку ми споживаємо. Кожен навчиться розрізняти здорову та шкідливу їжу.
IIІ. Основна частина.
1. Інформація про групи продуктів.
Перегляд відео (диск «Урок 8», відео 1).
На які умовні групи поділяються продукти? (хлібо-булочні продукти та крупи; овочі та фрукти; молоко та молочні продукти; риба, м’ясо та яйця).
2. Інтернет-гра «Харчування та здоров’я» (LearningApps.org категорія «Здоров’я», вправа «Харчування та здоров’я»).
Завдання: відкрийте пазли. Розподіліть продукти по групах (кефір, масло, цибуля, макарони, цукерки, омлет, шоколад, морозиво, сир, кавун, вишня, перець, хліб, каша, котлета, сметана, риба, яйця, торт, макарони, мюслі, виноград, картопля, цукерки).
Пригадайте, продуктами якої групи не можна зловживати.
До уваги педагога! Кабінет інформатики та інформаційнокомунікаційних технологій насичений різноманітною електронною технікою, яка живиться від електричної мережі з напругою змінного струму 220 В. Це потребує дотримання додаткових правил безпеки під час проведення навчальних занять і позаурочних заходів. Тому необхідно разом з дітьми пригадати правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером.
Під час роботи:
- тримайте робоче місце охайним, не розміщуйте на ньому сторонніх речей;
- витримуйте правильну поставу - не нахиляйтеся близько до поверхні екрана, не згинайтеся, тримайте руки без напруження; - після 15-20 хв роботи або при відчутті втоми виконайте комплекс вправ для очей і для зняття м’язового напруження (диск «Урок 8», картинка 1).
- не намагайтеся самостійно усунути перебої в роботі комп’ютера, при їх виникненні негайно покличте учителя;
- не торкайтеся задніх стінок монітора та системного блока, не чіпайте дротів живлення;
- не торкайтеся екрана монітора руками (це забруднює його і порушує антиблікове покриття);
- категорично забороняється знімати кришки корпусів пристроїв комп’ютера, самостійно без дозволу вчителя приєднувати і від’єднувати пристрої комп’ютера.
Після закінчення роботи:
- приберіть своє робоче місце;
- з дозволу вчителя вимкніть комп’ютер або закінчіть сеанс роботи.
Після виконання інтернет-гри варто виконати гімнастику для очей (диск «Урок 8», картинка 1).
3. Інтерактивна вправа «Асоціативий кущ».
Учні записують на дошці усі асоціації зі словом «їжа».
4. Інформаційне повідомлення «Здорова їжа».
– Для того, щоб ви росли та розвивалися, щоб мали сили для гри та навчання, вам необхідно їсти. Ваше здоров’я буде залежати від того, що ви їсте. Якщо їжа недостатньо поживна, людина буде кволою, непрацездатною. Погане харчування може призвести навіть до тяжких хвороб. Для дітей дуже корисно щодня вживати овочі, фрукти та молочні продукти, причому в будь-якому вигляді: сирому, вареному тощо. Чому саме ці продукти? Бо в них є вітаміни. Слово «вітаміни» походить від латинського слова «віта» – життя. Ця назва не випадкова: якщо вітамінів бракує, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму (диск «Урок 8», відео 2).
Варто запам’ятати! Щоб отримувати достатньо вітамінів, з’їдайте не менше як п’ять свіжих овочів і фруктів щодня.
Харчуватися корисними для організму продуктами можна не витрачаючи багато коштів (диск «Урок 8», відео 3).
Варто запам’ятати! 5 цікавих фактів про здорову їжу (диск «Урок 8», відео 4).
5. Групова робота. Гра «Не розірви ланцюжок».
– Пограємо у гру. Об’єднайтесь у три групи. Виберіть одну із карток: овочі, фрукти, молоко. Картки лежать малюнком вниз (диск «Урок 8», картинка 2).
Перша група – «овочі», друга група – «фрукти», третя – «молочні продукти». Учні в групі по одному називають слово – назву продукту своєї групи, вчитель записує на дошці в три стовпчики. Переможе та група, що протримається довше, не розірвавши ланцюжок, тобто не пропустивши черги. Усі разом перевіряють правильність записаних овочів, фруктів, молочних продуктів.
6. Інтернет-гра «Харчування» (LearningApps.org категорія
«Здоров’я», вправа «Харчування»).
Потрібно розділити здорову і шкідливу їжу на дві категорії: користь для здоров’я – шкідливість для здоров’я (суші, вівсянка з фруктами, кисло-молочні продукти, чіпси, смажена ковбаса з яйцями, горіхи, смажена картопля, хот-дог, зелень, овочі, ковбаса, фрукти, гамбургер, ківі, полуниці).
Усі впоралися із завданням правильно?
До уваги педагога! Після виконання інтернет-гри варто виконати гімнастику для очей (диск «Урок 8», картинка 1).
7. Інформаційне повідомлення «Швидка їжа».
Відео (диск «Урок 8», відео 5).
У давні часи люди довго полювали на здобич, готували її, а потім їли. Тепер у магазинах є безліч готових продуктів, на кожному кроці продають гамбургери, хот-доги, смажену картоплю, іншу так звану «швидку їжу». Є чимало смачної їжі, яка шкідлива для дитячого організму. Це чіпси, сухарики, велика кількість солодощів, солодкі газовані напої, гостра їжа.
Дуже шкідливі продукти, в яких минув термін придатності. Тому, купуючи будь-які продукти, обов’язково слід перевіряти дату виготовлення і термін придатності.
Варто запам’ятати!
У «швидкій їжі» мало вітамінів. |
Якщо ми вживатимемо мало вітамінів, то станемо кволими і захворіємо. |
У «швидкій їжі» забагато цукру, солі, жиру. |
Від них псуються зуби, може виникнути ожеріння. |
У «швидку їжу» додають підсилювачі смаку, барвники, консерванти. |
Це дуже шкідливо, особливо для дитячого організму. |
8. Гра «Корисно - шкідливо».
Учитель називає назву продуктів харчування. Якщо вони корисні для здоров’я, то діти плескають, якщо ні – тупотять ногами (морква, чіпси, гречана каша, кавун, ковбаса, борщ і т.д.).
9. Інтернет-гра «Корисна і шкідлива їжа» (LearningApps.org категорія «Здоров’я», вправа «Корисна і шкідлива їжа»).
Завдання: розподіліть у дві колонки корисну і шкідливу їжу (молоко, стегно куряче смажене, борщ, піца, жувальна гумка, чіпси, хліб, картопля смажена, сир, огірок, кола, гамбургер, творог, помідор).
До уваги педагога! Після виконання інтернет-гри варто виконати гімнастику для очей (диск «Урок 8», картинка 1).
ІV. Заключна частина.
1. Гра «Мікрофон».
– Що нового дізнались?
– Чого навчились?
– Чим є їжа для людини?
– Яка є їжа?
– Чому треба вживати різноманітну їжу?
– Для чого людині потрібні вітаміни?
– Яка їжа багата на вітаміни?
2. Вправа «На прощання – побажання!»
Зрозуміло, всім відомо,
Що приємно буть здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
Діти стають в коло, беруться за руки, по черзі продовжують речення «Я бажаю тобі бути здоровим, для цього їж…». Діти хором промовляють: «Смачного!»