ІНТЕГРОВАНЕ ПІДСУМКОВЕ ЗАНЯТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ МНЕМОТЕХНІКИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ЗНМ. СТАРШИЙ ТА СЕРЕДНІЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК.

Про матеріал
ІНТЕГРОВАНЕ ПІДСУМКОВЕ ЗАНЯТТЯ З ВИКОРИСТАННЯМ МНЕМОТЕХНІКИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ЗНМ. СТАРШИЙ І СЕРЕДНІЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК. ТЕМА: «ПОДОРОЖ ПОРАМИ РОКУ». РОЗВИТОК МОВИ І МОВЛЕННЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ГРАМОТИ І ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ. Мета: Закріпити знання про пори року, вміння використовувати отримані знання в подальшому навчанні. Узагальнити знання про деякі природні явища, що пов’язані з певною порою року, про зміни в довкіллі. Закріпити знання про рахунок , цифри, складання і вирішення задач в межах 10.Вчити встановлювати причино-наслідкові зв’язки, порівнювати, робити висновки. Створити умови для розвитку мовленнєвих навичок під час аналізу. Викликати інтерес до мовленнєвих занять через гру, прищеплювати бажання правильно говорити. Розширити і активізувати словник з тем «Пори рок». Вчити описувати предмети , визначати колір, форму, розмір предметів. Складати з частин ціле, знаходити однакове і різне в предметах для розвитку зорової уваги. Утворення прикметників від іменників підбором визначень під час гри «Квітку бери – слово-ознаку утвори». Активізувати розумову діяльність шляхом ігор. Розвивати вміння переключатися з одного виду діяльності на інший, а також вміння орієнтуватися на аркуші паперу. Викликати позитивний відгук від заняття. Готувати руку до письма шляхом кінезіологічних вправ. Навчати бачити красу природи, різноманітність форми і фарб природних явищ. Виховувати любов до природи та її явищ. Цільова аудиторія: Різновікова підгрупа дітей з ЗНМ (середній і старший дошкільний вік).
Перегляд файлу

Маріупольська спеціальна загальноосвітня

школа-інтернат I-IIIступенів №21

Донецької обласної ради

Інтегроване підсумкове заняття з використанням мнемотехніки для дітей з ЗНМ.

Старший та середній дошкільний вік.

Тема: «Подорож порами року».

Розвиток мови і мовлення з елементами грамоти і логіко-математичного розвитку.

 

                                           Дефектолог: Кшемінська Д.В

 

 

 

2019 рік

 

 

 

 

 

Інтегроване  підсумкове  заняття з використанням мнемотехніки  для дітей з знм.                                                                               

 Старший і середній дошкільний вік.

Тема: «Подорож порами року».

 Розвиток мови і мовлення з елементами грамоти і логіко-математичного розвитку.

Мета: Закріпити знання про пори року, вміння використовувати отримані знання в подальшому навчанні. Узагальнити знання про деякі природні явища, що пов’язані з певною порою року, про зміни в довкіллі. Закріпити знання про рахунок , цифри, складання і вирішення задач в межах 10.Вчити встановлювати причино-наслідкові зв’язки, порівнювати, робити висновки. Створити  умови для розвитку мовленнєвих навичок під час аналізу. Викликати інтерес до мовленнєвих занять через гру, прищеплювати бажання правильно говорити. Розширити і активізувати словник  з тем «Пори рок». Вчити описувати предмети , визначати колір, форму, розмір предметів. Складати з частин ціле, знаходити однакове і різне в предметах для розвитку зорової уваги. Утворення прикметників від іменників підбором визначень  під час  гри  «Квітку бери – слово-ознаку утвори». Активізувати розумову діяльність шляхом ігор.

Розвивати вміння переключатися з одного виду діяльності на інший, а також  вміння орієнтуватися на аркуші паперу. Викликати позитивний відгук від заняття. Готувати руку до письма шляхом кінезіологічних вправ.

Навчати бачити красу природи, різноманітність форми і фарб природних явищ. Виховувати любов до природи та її явищ.

Цільова аудиторія:  Різновікова підгрупа дітей з ЗНМ (середній і старший дошкільний вік).

Обладнання: засоби технічного навчання(комп’ютер,електронний носій пам’яті, мультимедійна дошка), матеріали в електронному вигляді, картонні фігури пір року; настільно-печатні дидактичні ігри «Склади ціле», «Зимовий логічний потяг», гра-моталочка з використанням олівців «Сонечко», завдання на аркушах паперу,індивідуальні килимки для кожної дитини.

 

Словник: зима, весна, літо, осінь, весняний,сонце, сонячний,дощ,дощовий,холод,холодний,золото, золотий,ліс, лісовий,листя, листяний,липа, липовий,мед, медовий,спека, спекотний,сад, садовий,ягода, ягідний,квітка,квітковий,море, морський,гриб, грибний,пляж, пляжний,веселка, веселковий,гроза, грозовий,сніжинка, сніговик, новорічна ялинка, морозиво,лід,лелека,пролісок, вербові котики, квітуче дерево, осіннє листя,полуничка, ромашка, ластівка, дерево взимку,ковзани,дощова хмара, кошик, осіннє дерево, бурулька,холодна,снігова,білий,скрипучий,іскристий.

Налаштування на заняття.

СЛАЙД№1 «Привітання».

Дефектолог:

В добрий день у добрий час!

Ради бачити всіх Вас.

Щиро ми гостей вітаємо

І здоровячка бажаємо!

Привітайтесь будь ласка з нашими гостями.

 

Діти:

 

- Доброго ранку!

(Діти проходять і сідають на килимки)

 

Дефектолог:

 

Сьогодні в нас цікаве дійство –

Зберіть усі знання і сили,

Згадайте все, що ви учили!

  • До нас у гості завітали загадкові персонажі,а щоб дізнатися хто наші гості, вам необхідно відгадати загадки. Ану, хто з вас на здогад  швидкий?

 

СЛАЙД№2 Мнемозагадка «Осінь».

 

 «Осінь»

Сумно у гаях блукаю,

Жовті шати одягаю,

Золотисту стелю постіль –

 

 

Жду сестрицю білу в гості.

 

СЛАЙД№3  Відповідь «Дівчина – Осінь».

Виставити паперову фігуру «Осінь».

 

Дефектолог:

- Спершу ми відправимось до Красуні-Осені. Вона та інші пори року приготували для нас цікаві завдання,які ми з вами повинні будемо вірно виконувати. Отже тема нашого заняття: «Пори року».

СЛАЙД№4 «Пори року»

 І ось перше осіннє завдання. Осінь завжди приходе до нас із багатим врожаєм овочів і фруктів, зараз я вам пропоную допомогти нашій Осені і зірвати яблука з дерева.

 

СЛАЙД№5 «Осіннє дерево з яблуками» -«Кошик з яблуками».

Діти роблять вправу біля килимків.

Дихальна гімнастика «Зберем врожай з дерева»

Уявіть,що ви рвете яблука. Піднімаючи одну руку вгору,потрібно вдихнути повітря. Опускаючи – видихнути. Повторювати вправу, поперемінно чергуючи руки.

У садку зеленому

Яблук  нарвемо.

В кошики великі

Ми їх складемо.

Діти відправляються до стола «Осені».

Дефектолог:

- А давайте уважно подивимось на стіл. Осінь пропонує нам комплекти розрізних картинок з яких нам необхідно скласти цілу картину.

А підказка – цифри від 1 до 10,які вам необхідно викласти по порядку.

СЛАЙД№6  Гра « СКЛАДИ ЦІЛЕ ».

Діти сидять і виконують завдання за столом.

Після виконання звернути увагу на дошку.

СЛАЙД№7 Гра « Що зайве?»

Дефектолог:

- Вам необхідно визначити яке  з цих зображення не має відношення до пори року – Осінь. Уважно дивимось і визначаємо зайве.

Дефектолог:

- Продовжуємо наше заняття. Пропоную вам відгадати наступну загадку.

СЛАЙД №8 Мнемозагадка «Зима».

 

«Зима»

Там,де недавно латаття цвіло,

В гості побігла стежка в село.

І розмалюють лід ковзани

Там,де гойдала хвиля човни.

Річка сховалась – була і нема,

Замурувала річку … (зима)

 

СЛАЙД№9 Відповідь «Дівчина – Зима».

Виставити паперову фігуру «Зима».

 

Перехід до локації «Зима»

Діти сіли за стіл, перед ними дзеркала.

 

СЛАЙД№10-15

Артикуляційні вправи.

 

Щоб гарно звуки вимовляти,

Будемо з Чарівницею –Зимою язичка тренувати.

Артикуляційна гімнастика

Знову до нас зима прийшла,

Багато снігу принесла.

(Покласти язик на нижню губу,

утримувати його нерухомо.)

Щоб з гірки прокотитися

Спочатку треба потрудитися.

(Рот відкритий, кінчик язика

впирається в нижні зуби,

середню частину язика вигнути гіркою.)

Зліпимо кульки ми веселі

Снігову збудуємо оселю.

(Надути щоки і утримувати їх

кілька хвилин.)

Ми сміялися, ми грали,

Ну а ручки замерзали.

Треба ручки пожаліти,

Треба ручки нам погріти.

(Піднести долоні до обличчя

І видихнути зі звуком [Х])

Вітер дме, сніг кружляє

Нас додому підганяє.

(Розтягнути губи в посмішку,

Пустити холодну повітряний струмінь.)

 

 

 

 

Діти кладуть дзеркала на середину стола. Дефектолог їх прибирає зі столу.

СЛАЙД№17,18   Гра «Зимовий логічний потяг».

Дефектолог:

Дорога біла стелеться

І краю її нема

Сніжок мете, метелиця,

Чекає нас зима.

Ми вирушимо потягом,

Зберемося за мить,

Але спочатку, дітоньки,

Вагончик зберіть.

- У нас є потяг, а до нього потрібно приєднати вагончик. Кожне віконечко цього потяга має свою картинку. Вони повинні зєднуватись між собою (мати логічний звязок). Потяг наш називається «Зима». А зима яка?

Діти:

- Холодна, снігова. (Викладають вагончики із зображенням зимових ознак).

Дефектолог:

-А сніг який?

Діти:

- Білий, скрипучий, іскристий.

Дефектолог:

- А що буває холодним і білим?

Діти:

-Морозиво.(Покласти вагончик із зображенням морозива).

Дефектолог:

  • Погляньте який гарний потяг! Давайте на ньому відправимось на перерву.

 

 

СЛАЙД№19 Фізкультурна хвилинка.

Діти підводяться з стільчиків  і стають білі своїх килимків.

Фізкультурна хвилинка.

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

«Час нам братися до справ».

Встали, дітки ,всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

Для себе нове відкриваємо –

Знання здобуваємо!

 

 

Діти сіли на килимки.

СЛАЙД№20 Гра «Що зайве?»

Дефектолог:

- На завершення зимових завдань пограємо в гру «Що зайве»

Вам необхідно визначити яке  з цих зображення не має відношення до пори року – Зима. Уважно дивимось і визначаємо зайве.

 

Діти продовжують сидіти на килимках.

 

 

Дефектолог:

  • Дуже добре про зиму ви все знаєте, а ось увага наступна загадка.

 

СЛАЙД№21 Мнемозагадка «Весна».

«Весна»

Це куди подівся сніг

Згірки біля дому?

Він струмочками побіг,

Не здоженеш ніколи.

Гляньте льоду вже нема

І нема морозів.

А струмок веде свою

Пісеньку в дорозі.

СЛАЙД№22Відповідь «Дівчина –Весна».

Виставити паперову фігуру «Весни».

 

Діти сидять на килимках.

 

СЛАЙД№23

 

Ось іде весна ланами, 
Перелогами, лісами. 
Де не ступить — з-підземлі 
Ростуть квіточки малі. 

 

СЛАЙД№24

Вправа «Квітка»

Ручки наші розімнемо,

Добре мислити почнемо.

Вихідна позиція.
Долоні підняті угору, пальці створюють “пуп’янок”, основи кистейпритиснуті одна до другої.
Квітка “розпускається”: розводимо одночасно пальці рук у боки, а потім зводимо пальці разом.

 

Вранці сонечко зійшло, розпустилась квітка.
А увечері закриє пелюсточки швидко.

http://abetka-logopedka.org/wp-content/uploads/2011/12/kvitka.gif

 

 

 

Дефектолог:

- Підводьтесь будь ласка і відправляємось за стіл , щоб виконати завдання Весни.

 

СЛАЙД№25.

Гра «Квітку бери – слово-ознаку утвори»

 

 

Кошик з квітами в руках дефектолога, на столі ваза. Діти беруть в руки квітку дають відповідь і ставлять у вазу, яка стоїть на середині стола.

(Дефектолог називає іменник і дає дітям по черзі квітку. Діти утворюють від запропонованого слова прикметник і ставлять квітку в вазу.)

Весна – весняний

Сонце – сонячний

Дощ – дощовий

Холод – холодний

Золото – золотий

Ліс – лісовий

Листя – листяний

Липа – липовий

Мед – медовий

Спека – спекотний

Сад – садовий

Ягода – ягідний

Квітка – квітковий

Море – морський

Гриб – грибний

Пляж – пляжний

Веселка – веселковий

Гроза – грозовий

 

Дефектолог:

  • Підведемо підсумок завдань від Весни і пограємо в гру «Що зайве».Ви вже знаєте, що вам необхідно визначити, яке  з цих зображення не має відношення до пори року – Весна. Уважно дивимось і визначаємо зайве.

СЛАЙД№26  Гра « Що зайве?»

 

Діти продовжують сидіти за столом Весни.

 

СЛАЙД№27 Мнемозагадка «Літо».

 

Теплий, довгий-довгий день,

Повна миска черешень.

Достигає жовтий колос,

Демонструє коник голос,

І суничка дозріває –

То коли це все буває?

 

СЛАЙД№28 Відповідь «Дівчина –Літо».

Виставити паперову фігуру  «Літо».

 

Перейшли за стіл «Літо».

 

Гра– моталочка з використанням олівця.

СЛАЙД№29

Дефектолог:

Олівець у нас мудрець,

І секрету він знавець;

Аби гарно малювати і писати,

Вправні пальці треба мати.

Стрічка на нім кружляє,

Діткам мязи розслабляє.

 

 

СЛАЙД№30.

 

Тихо сонечко котилось,

Миле сонечко втомилось,

Склало ручки, склало лапки ,

Лягло сонце спочиватки

Щоб добре відпочити,

Білий світ теплом зігріти.

 

Дефектолог:

-Давайте з вами розбудемо наше сонечко і розправимо йому промінчики.

Подивіться – сонечко приготувало нам завдання.

СЛАЙД№31.

 

Виконання завданнь за столами.

 

Дефектолог:

Сядьте, дітки, всі рівненько,

Попрацюємо гарненько.

Будемо ми працювати

І знання перевіряти.

СЛАЙД№32.

Використання картинок з зображенням дерев в різні пори року. Необхідно обвести олівцем тільки малюнок на якому зображене літо.

 

 

Дефектолог:

- Літні завдання виконали і настав час гри «Що зайве?».Ви вже знаєте, що вам необхідно визначити, яке  з цих зображення не має відношення до пори року –Літо. Уважно дивимось і визначаємо зайве.

СЛАЙД№33  Гра « Що зайве?»

 

Діти переходять на килимки.

 

 

Підсумок.

Дефектолог:

  • Закріпимо наші знання виконанням гри. Увага на дошку.

СЛАЙД №34-37 «Які пори року переплутав художник?»

 

СЛАЙД№38 «До побачення!»

Дефектолог:

- Заняття наше завершено. Настав час прощатися з нашими гостями.

Кожне слово у житті має значення.

Ми прощаємося з вами:

 

Діти:

  • До побачення!

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
18 серпня 2019
Переглядів
3544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку