Інтегроване заняття
ДИТИНА І ПРИРОДА+ЛІПЛЕННЯ
Тема: «Намистинки - вітамінки від калинки»
Мета: вчити дітей слухати та розуміти віршований текст; спонукати до милування природними об’єктами; знайомити дітей з солоним тістом, як нетрадиційним матеріалом для ліплення; закріплювати навички розкочування круговими і поздовжніми рухами, притискання, підщипування; розвивати мовленнєву активність, творчість, фантазію, дрібну моторику кистей рук у створенні композиції за допомогою форми, розміру і кольору; виховувати інтерес до об’єктів природи, увагу, акуратність в роботі з тістом, культурно-гігієнічні навички.
Матеріали: предметні картинки «Калина», гроно калини, солоне тісто, аркуш паперу, на якому намальоване намисто, дощечки для ліплення, серветки, лялька Таня, червоне намисто, посуд для чаювання.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
Діти сидять півколом на стільчиках.
Вихователь. Діти, послухайте віршик:
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Про яку ягоду я прочитала віршик? (Про калину.) Подивіться, яка вона гарна. (Виставляє картинку куща калини). Якого кольору листя, а якого — ягідки? (Відповіді дітей.) Які яскраві кольори! Вам сподобалась калина — її краса, її червоні ягідки?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Біля ставу кущ калини прокидається щоднини. (Діти присідають, повільно встають.)
Вітер з лісу прилітає, з ним тихенько розмовляє. (Руки вгору, коливають долонями.)
Нахиляє вліво, вправо і гойдає віти жваво. (Нахиляють тулуб уліво- вправо)
Понад річкою верба сонце в хмарах вигляда. (Долоню до чола й дивляться вгору)
А воно в ясній блакиті їм проміння шле щомиті. (Махають руками вітання «ПРИВІТ».)
Ігровий прийом «Намисто для ляльки Тані».
Вихователь показує дітям ляльку, читає вірш:
В мене лялька, мов жива:
Як візьму її на руки -
Оченята відкрива.
Хоч у неї сліз немає,
Плаче донечка моя:
- Мамо, мамо! - вимовляє,
Ну, а мама в неї я.
Я нове їй плаття зшила,
Квіти вишила на нім -
Бо не можна до бабусі,
Йти у гості у старім!
Діти, наша лялька Таня зібралася в гості до бабусі, одягла гарну сукню, хотіла надіти намисто, але воно порвалося і всі намистинки розсипалися. Лялька дуже засмутилася, їй сумно, шкода намиста. Може ми з вами, зможемо їй допомогти? Діти, а давайте, зліпимо для ляльки Тані намисто і їй подаруємо? Пропоную виготовити композицію «Намистинки – вітамінки від калинки». Згодні мені допомогти? (Вихователь спонукає дітей до позитивної відповіді.) Подивіться, я намалювала калину… (Виставляє заготовку — без ягідок та листя.) Я пропоную підготувати наші пальчики для ліплення.
Пальчикова гімнастика «Червона калина»
Є в нас ягідка одна, (Пальчики зімкнені в кільце.)
Дуже гарна та смачна, (Незначні повороти кистю руки.)
Не ожина, не малина, (Легке струшування кистями рук.)
А червона ягідка-калина. (Плескання в долоні.)
- Тісто якого кольору я приготувала? (Червоного, зеленого.) Діти разом із вихователем розглядають шаблон, визначають місце розташування ягідок.
Образотворче мистецтво. Показ, пояснення прийомів роботи; нагадування про охайність.
- У вас на столах лежать по три шматочки кольорового солоного тіста. З одного шматочка ви зробите зелену гілочку, на якій будуть червоні намистинки, з другого зеленого шматочка - листочки. Свою гілочку ви акуратно приліпіть на картонку. А з двох інших шматочків, потроху відщипуючи, ви зробите ягідки, які приліпіть до гілочки-грони. Зробіть все акуратно, щоб лялькі Тані сподобався ваш подарунок.
Самостійна робота дітей під спокійний музичний супровід.
Підсумок заняття. Виставка дитячих робіт. Обговорення результатів роботи.