Конспект інтегрованого заняття
(розвиток мовлення + культура мовленнєвого спілкування)
для дітей молодшого дошкільного віку
Склала: Волошина Т.А., вихователь КДНЗ№91 «Лісова казка» Краматорської міської ради
Тема: «На пошуки Колобка»
Мета:
-
учити дітей упізнавати казкових героїв за описом, під час розігрування находити виразні засоби в міміці, жестах, інтонації; продовжувати вчити дітей відповідати на запитання вихователя простим реченням. Заохочувати дітей до повторення чистомовки, закріпити слова ввічливості. Сприяти бажанню обігравати сюжет казки за допомогою ігрового макету.
-
розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, увагу;
-
виховувати ввічливість, інтерес до казок.
Обладнання: ігровий макет «Улюблені українські казки», фігури тварин з казки «Колобок» (ляльки - мотанки), театр «Колобок», дзвоник.
Хід заняття
-
Сьогодні в групі я знайшла цікаву річ, відгадайте що це? Тоді слухайте уважно (лунає дзвоник).
-
За допомогою цього чарівного дзвоника ми потрапимо у казку, заплющимо очі і коли дзвоник задзвенить відкриєте їх (відкривається макет).
-
Подивіться, стоїть хатинка а поруч - дід і баба. Відгадайте з якої вони казки?
Хто втік від баби з дідом,
Не зміг всидіти на вікні?
Зустрів у лісі різних звірів,
у кожному співав пісні.
-
Правильно, це казка «Колобок». Подивіться, які сумні наші дід з бабою сумні, бо у них загубився Колобок і всі звірі з казки. Допоможете їх знайти?
-
Тоді відправляємося до лісу. Нам потрібно йти через пеньки, високо піднімаючи ніжки (динамічний перехід).
-
Подивіться, хто це сидить під кущем? (Зайчик) Може він знає де колобок? Зайчику, виходь до нас.
-
Не виходить, мабуть боїться. Давайте скажемо привітаємось та скажемо йому ввічливі слова, може вийде.
Д/ г «Ввічливі слова»
Мета: закріпити знання дітей ввічливих слів, мовленнєвих штампів українською мовою. (доброго ранку, добрий день, вітаю, дякую, спасибі, будь ласка, до побачення, до зустрічі тощо)
-
Ні, не хоче виходити, тоді давайте заспіваємо пісеньку Колобка тільки тоненьким голоском, щоб його не злякати.
Я Колобок - колобок,
Я по засіку метений.
Я із із борошна спечений.
Я від баби втік,
Я від діда втік.
Та від тебе втечу.
-
Сподобалася зайчикові наша пісенька, дивіться як весело стрибає. Зайчику, зайчику, чи не бачив ти Колобка?
(зайчик на вухо вихователеві «відповідає», що Колобок далі покотився і на згадку про себе дарує ляльку- мотанку театрального зайчика)
-
Підемо далі, а попереду струмочки, треба їх перестрибнути обома ніжками (динамічний перехід).
-
Подивіться, хто це сховався у своєму лігві? (Вовк)
-
Давайте з вовком пограємо, може він підкаже де Колобок?
Д/г «Дзвоник»
Мета: закріпити знання дітей про зовнішній вигляд, особливості мешкання диких звірів.
Хід гри: Біля кого задзвенить дзвоник, той і відповідає на запитання:
-
Це хто?
-
Вовк добрий?
-
Де живе вовк?
-
Як він ричить?
-
А як він виє?
-
Якого кольору вовче хутро?
-
Кого вовк хоче спіймати в лісі?
-
У зайчика лапки, а у вовка …?
-
У зайчика зубки, а вовка …?
-
Що хотів вовк зробити з Колобком?
-
Щоб вовк не з'їв колобка, давайте заспіваємо пісню колобка тільки по-вовчі, грубим голосом.
Я Колобок - колобок,
Я по засіку метений.
Я із із борошна спечений.
Я від баби втік,
Я від діда втік.
Та від тебе втечу.
(вовк зайчик на вухо вихователеві «відповідає», що Колобок далі покотився і на згадку про себе дарує ляльку- мотанку театрального вовчика)
Звукова культура. Вправляння у вимові звуків «и,і»
Іс,іс,іс - ми йдемо в осінній ліс,
Ди,ди,ди - наступили холоди.
Іг,іг,іг - це ведмежий тут барліг,
Ить,ить,ить - в ньому наш ведмедик спить.
Ни,ни,ни - бачить він ведмежі сни. (2 р.)
-
Подивіться, ми ведмедика розбудили, треба йому заспівати пісеньку та знову заколисати його. Давайте пісеньку Колобка заспіваємо як колискову.
Я Колобок - колобок,
Я по засіку метений.
Я із із борошна спечений.
Я від баби втік,
Я від діда втік.
Та від тебе втечу.
-
Заснув, напевно він Колобка не бачив, бо міцно спав, але подивіться він нам теж залишив ляльку – мотанку «ведмедика».
-
Ну що, пішли далі, щоб не заблукати в лісі треба взятися за ручки і пройти поміж дерев.
-
А ось і лисичка. Яка лисичка? І ми заспіваємо пісеньку, тільки хитрим голосом, як у лисички.
Я Колобок - колобок,
Я по засіку метений.
Я із із борошна спечений.
Я від баби втік,
Я від діда втік.
Та від тебе втечу.
-
І в неї немає колобка, але є ще одна лялечка – мотанка, маленька сестричка лисички! Подивіться ми усіх звірів знайшли? Тільки Колобка немає. Давайте хоч звіряток повернемо у казку.
(діти підходять до макету «Українські казки», в хатинці знаходять ляльку – мотанку «колобок»)
-
Дивіться, а наш Колобок додому сам повернувся, дід радіє, баба радіє і ми з вами раді. Ось ми казочку і склали, а тепер пограємо.