Розробки занять до тижня безпеки в ДНЗ - основи безпеки життєдіяльності для дошкільнят.
Розвивальні завдання: розвивати в дітей вміння розмірковувати: чому цікаві та привабливі зовні предмети можуть бути небезпечними.
Виховні завдання: виховувати в дітей обережність щодо предметів, які можуть зашкоджувати власній безпеці.
Попередня робота: читання віршика «Мило, пральний порошок – це не з наших іграшок»; зацікавити і спробувати з дітьми нетрадиційний прийом малювання за допомогою зім`ятого паперу.
Просянський ДНЗ «Колобок»
Конспект інтегрованого заняття для дітей середнього дошкільного віку на тему:
«День народження Мальвіни»
(Основи безпеки життєдіяльності)
Вихователь: Мамян І.О.
. Програмовий зміст:
Навчальні завдання:
Розвивальні завдання: розвивати в дітей вміння розмірковувати: чому цікаві та привабливі зовні предмети можуть бути небезпечними.
Виховні завдання: виховувати в дітей обережність щодо предметів, які можуть зашкоджувати власній безпеці.
Попередня робота: читання віршика «Мило, пральний порошок – це не з наших іграшок»; зацікавити і спробувати з дітьми нетрадиційний прийом малювання за допомогою зім`ятого паперу.
Обладнання: пакунок з «побутовою хімією», коробка з небезпечними речами, папір, гуаш, фломастери, колби,кольорова вода,оргскло, паперовий торт.
Хід заняття:
І.Мотивація діяльності.
1.Привітання
Вихователь:
Нумо разом привітаймося
Теплом ручок обміняймося
Вправо, вліво повернемось
Один одному всміхнемось
До нас гостей прийшло багато
Треба всіх їх привітати
«Доброго ранку, доброго ранку всім!
2.Відгадування загадки:
Вихователь:
Вчила вона Буратіно писати
І ключ золотий помагала шукати
Та дівчинка-лялька з красивим волоссям,
На гарнім обличчі малесенький носик
Вгадайте, це хто отака вся красива
Та звать її легко…вгадали? (Мальвіна)
(вихід Мальвіни)
Мальвіна: Добрий день, діти! Я рада всіх вас бачити і запрошую у незвичайну подорож . Одягли чобітки, покрутились і на моєму День народженні опинились.
(під музику ідуть по доріжці здоров я)
Мальвіна:А ви потрапили до мене на день народження!І я запрошую вас відсвяткувати його зі мною!Діти, а ви мені сьогодні наснилися!!! Хочете я вам покажу свій сон?
3. Кольоротерапія блакитним, жовтим та зеленим кольором.
Дитина: Я люблю водичку жовту,
Що як сонце зігріває.
Коли дощ надворі мокрий,
Ця вода нас звеселяє.
Мальвіна: А я люблю таку блакитну,
Неначе небо неозоре.
Така вода до нас привітна,
Сприяє мудрості довкола.
А як ви вважаєте,що станеться,якщо змішати жовтий і блакитний колір? Не знаєте?Зараз я вам покажу чудеса…Давайте уважно поглянемо.
(Змішує. Утворюється зелений колір)
Який колір утворився?Вам подобається?
Мальвіна: Ви погляньте – чудеса!
Утворилася краса!
Це зелений!Колір літа!
Надихає нас радіти!
Бачите,як багато всього може дати нам звичайна водичка, це і чудеса, і гарний настрій!Ось такий у мене був сон чарівний!А ви і насправді опинилися у мене на святі.
Мальвіно: Тепер давайте розімнемося та трішки потанцюємо у мене на святі!
Танець «Буратіно»
Стукіт у двері…
Буратіно: - Ооо, а хто тут мене кликав? А я ось! Мальвіно, я ж до тебе в гості йшов, привітати тебе з днем народження!
(у Буратіно пакунок з подарунками та букет квітів)(Дарує квіти)
Мальвіна: Спасибі, ти дуже вчасно! А ми саме зібралися святкувати! Сідай до столу!І ви дітки теж сідайте.
(Буратіно витягує з сумки різні хімікати і розставляє між тарілками)
Мальвіна: Що це ти робиш? Діти, що Буратіно нам приніс?
Діти: Пральний порошок, лак, парфуми.
Мальвіна: Усьому цьому не місце на обідньому столі!!!
Буратіно: (ображено) Як це не місце? Це мій подарунок для тебе!!! Зараз я тобі його покажу.
(Нахиляється над столом і носом протикає порошок, той висипається в тарілку)
(Хапає порошок при цьому падають всі інші склянки. Мальвіна починає чхати)
Мальвіна: Ну що ти наробив! Я так готувалася до свого свята!такий торт спекла! А ти його зіпсував!(кашляє) Тепер його доведеться викинути, бо він отруйний пральним порошком і різними лаками!
Буратіно:Вибач,Мальвіночко!Та не кашляй вже, зараз я усуну неприємний запах!Ось бачиш, які парфуми. Раз – і все!
(Бризкає все парфумами)
Мальвіна: Що ти накоїв! Тепер зовсім нічого не можна їсти! Усе повинно стояти на своїх місцях, допоможи мені прибрати!діти, скажіть Буратіно чи можна брати побутову хімію? А де вона повинна стояти? Усе, що належить до побутової хімії повинно знаходитися як найдалі від їжі і використовувати суто за призначенням. А дітки тобі ось розкажуть правила поводження з побутовою хімією!
Дитина 1: У світі безліч речовин – і фарба ,і парфуми,і бензин,
Одну загальну рису мають:із іскри навіть вибухають.
Ці речовини пам `ятайте й подалі від дітей ховайте!
Дитина 2: Хімія шкідлива – знай!
Та на вус собі мотай!
І пакети,й різні пляшки,баночки і тюбики.
Порошки, пігулки,мазі, брати ви не будете.
Дитина 3: Хоч красиві етикетки
І яскраві пляшки
Небезпечний їхній вміст
У вигляді кашки!
Дитина 4: І малятам, і звірятам,
Дуже добре треба знати:
Речовини ці шкідливі
Буде шкода для дитини!
Буратіно: Мальвіночко, я ж забув! Тобі ось подаруночок Бармалей передав!
( дає пакунок, на коробочці написано « Іграшки для дітей», а в ньому сірники, запальничка, гвіздки, бите скло, голка, кнопки,термометр, ножиці, пігулки, ножик)
Мальвіна: Діти, хіба це іграшки? Як можна назвати усі ці речі одним словом?А які предмети можна назвати колючими?ріжучими? вогненебезпечними? Давайте знайдемо кожній речі своє місце
( д/гра « Розташуй речі за своїми місцями» )
Мальвіна: Молодці! А зараз ми закріпимо здобуті знання за допомогою гри «Можна – неможна»
Мальвіна: Дітки, підійдіть до столиків та закресліть на оргсклі предмет на картинці , яка є небезпечною.
(Діти виконують гру)
Буратіно: Тепер я все зрозумів, вибачте дітки, що я нічого не знав. Тепер я буду навчатися, щоб знати так багато як і ви.А в мене є пропозиція! Давайте виготовимо Мальвіні подарунок на День народження!
Практична робота:
«Квітка для Мальвіни»
Мальвіна: Давайте підійдемо до столиків і підготуємо наші ручки.
Пальчикова гімнастика:
До роботи готувалась дітвора
Закотила аж по лікоть рукава
Дітки ручки потирали
Їх гарненько розминали
Пальці у замочок склали
І долоньки вивертали
Потім пальчики з єднали
І по черзі роз єднали
І чемненько попрохали
«Наші милі рученята,
Час прийшов попрацювати»
Нетрадиційне малювання м`ятим папером.
Буратіно: Ось, які гарні подаруночки тобі дітки зробили!Привітайте її ,будь-ласка! Наприклад: «мальвіно, будь здорова!» .
Д/г «Привітання для Мальвіни»
Танок Барбарики « З Днем народження»
Мальвіна: А я тепер хочу всіх пригостити тортиком. Але не тим, що ти Буратіно зіпсував, а іншим!
(роздача паперового торта з цукерками)
Мальвіна: Діти, нам треба вже повертатися до дитячого садка. Покрутились, зняли чарівні черевички і опинилися в дитячому садку!
Буратіно: Швидко збігають хвилинки
Ось і прощатись пора
Мальвіна: Дозвольте усім побажати
Щастя, здоров я, добра!