Заняття для дітей молодшого дошкільного віку. Розвиток у дітей мислення, пам'яті, сенсорних здібностей.Виховання та закріплення культурних навичок поведінки. Закріпити знання малят про диких тварин, птахів. Розвивати пізнавальний інтерес, удосконалювати навички розповідного, описового мовлення, розвивати артикуляцію,тактильні відчуття, дрібну моторику пальців рук, логічне мислення;закріпити знання дітей про кольори, форму, ознаки пор року.
Конспект інтегрованого заняття для дітей з пріоритетом сенсорики та природи на тему: “Весела мандрівка до зимового лісу.”
Програмовий зміст: Розвивати у дітей мислення, пам’ять, сенсорні здібності.Виховання та закріплення культурних навичок. Закріпити знання малят про диких тварин, птахів. Розвивати пізнавальний інтерес, удосконалювати навички розповідного, описового мовлення, розвивати артикуляцію,тактильні відчуття, дрібну моторику пальців рук, логічне мислення;закріпити знання дітей про кольори, форму, ознаки пор року.
Хід заняття
І Створення позитивного настрою.
– Ми дуже любим коли до нас приходять гості. Подивіться, скільки їх сьогодні багато. Щоранку ми говоримо один одному доброго ранку! Щоб настрій у нас був гарний.
– Давайте скажемо ці ранкові чарівні слова нашим гостям та один одному.
(діти кажуть гостям)
– Доброго ранку, небо блакитне,
Доброго ранку , сонечко світле
Доброго ранку тобі і мені,
Доброго ранку всім навкруги!
– А тепер давайте привітаємося один з одним. Можна це робити носиками, щічками, долоньками, за ручку.
Посміхнулися один одному.
ІІ Вступна бесіда.
Вихователь; Діти давайте з вами пригадаємо, які пори року ми знаємо?
( міні - презентація «Пори року»)
– Яка зараз пора року? (ЗИМА)
– Які зміни у природі? ( Сонечко світить мало, воно не гріє, пташки не співають, літають в пошуках їжі, холодно, йде сніг.).
Молодці!
ІІІ Сюрпризний момент.
Стук у двері. Телеграма.
– Малята давайте прочитаємо. Пише нам сорока білобока. Пише, що по лісу літала, новини збирала, бідні тваринки: зайчик, білочка їжачок, пташки дуже голодні,все засипало сніжком і треба їм допомогти. Допоможемо?
-А як ми називаємо одним словом тварин які живуть в лісі?(дикі)
– А де живуть дикі тваринки? (У лісі) А ви хочете піти до лісу , та допомогти бідним тваринкам? А ось, я приготувала кошик із гостинцями. Тож давайте вирушати!
– Дорога буде довгою,але цікавою. Будем весело іти, щоб в зимовий ліс прийти.
(запис уривка веселої мелодії)
Малята, а що це? Сонечко! А чому воно таке сумне? (Тому, що на дворі зима і в нього не має промінчиків).
Давайте сонечку допоможемо.
Д/г “Розклади промінчики“.( музичний супровід)
– Якого кольору сонечко? (Жовтого)
– Якої форми? (Круглої)
-Яке сонечко сумне чи веселе?(сумне)А давайте допоможемо нашому сонечку, розкладем промінчики.
Бачите сонечко зраділо. Крокуємо далі.
ВИХОВАТЕЛЬ; Діти в лісі все засипало снігом, і для того щоб нам не заблукать, потрапити до звірят, нам потрібно пройти по доріжці з пеньочків. Але ви бачите, що наші пеньочки різнокольорові. Нам потрібно пройти лише по синім пеньочкам, для того щоб потрапити до звірят.
Малюки йдуть по стежинці,
Для звірят несуть гостинці.
Пострибаємо малята,
Хай зігріються ноженята.
Малорухлива гра «Пройди по пеньочкам»( музичний супровід)
МОЛОДЦІ! Ви гарно впорались із завданням.
ВИХОВАТЕЛЬ:А ось ми і потрапили до нашого лісочку. А деж наші звірятка? Здається я когось помітила на ялинці (загадка про білку)
Дуже,діти я маленька
І пухнаста і руденька
По деревам я стрибаю
І горішки так шукаю (хто це? Показує білочку)
Ой, дітки, здаться я ще когось помітила !!!
Наші звірятка мабуть почули , що ми до них у гості прийшли
Довгі вуха, куций хвіст,
По доріжці скік по скік,
Дуже вовка він боїться,
А ще хитрої лисиці.
-Хто це? (зайчик)Молодці!!! А скажіть мені будь ласка чим полюбляє ласувати зайчик? (морквою)
А там, подивіться, далі ще так багато пташок, наших друзів, вони також зголодніли.!!! Ми про них майже не забули!Діти а пташок потрібно годувати взимку? .
Д/г “Давайте птахів посадимо на дерево“. Назви пташку.
– Що це за пташка? Сорока – базіка
– Дятел – санітар, він лікує дерева.
– Це синичка – грудка жовта.
-Голуб -поважний ,горобчик – прудкий.
Так, які ви молодці, я думаю саме час нам пригостити наших друзів тваринок та пташок гостинцями , які ми з вами їм принесли, але вони ось всі змішалися.А перед тим як пригощати наших друзів зігріємо наші пальчики після подорожі по зимовому лісу.
Пальчикова гра «Зайчик»
На землі сніжок лежить(плавні рухи руками, розвести їх над «землею»)
Зайчик по сніжку біжить(пальчикова фігура «зайчик»)
Мерзнуть вушка,(згинати і розгинати пальці- «вушка»)
Мерзнуть лапки,(ворушити всіма пальчиками, згинаючи і розгинаючи їх)
Бо без валянців ( утворили немовби дві «мисочки» долонями)
Та шапки.Ой!(двома долонями зобразити над головою шапку: розводячи лікті, округлити фігуру й піднести над головою.)
Вихователь; Ось ми і зігрілись, саме час пригощати наших маленьких друзів гостинцями. Давайте їх розкладемо для кожної тваринки та пташок окремо, як вони це люблять . В червону корзинку покладемо грибочки і горішки( для білочки), в синю яблучка та грибочки ( для іжачка), в зелену моркву( для зайчика) , а в жовту ( насіння для пташок)
Дидактична гра «Хто що їсть?»
ВИХОВАТЕЛЬ; Молодці! Дітки , а скажіть мені будь ласка, ми розклали з вами гостинці,
- а які горішки за розміром маленькі чи великі?
- а на дотик маленькі які?(гладенькі,)
-а великі які на дотик?( шорсткі),
-які яблучка для їжачка за формою?(круглі)
-а якого вони кольору? (зелені),
-а морквинка довга чи коротка?
- яке насіння за розміром ?(маленьке)
Вихователь; Молодці малята , ми з вами гарно попрацювали, врятували наших маленьких друзів від голоду.І мабудь нам вже час повертатися додому.А повертатися з лісу ми будемо так само по пеньочкам , але не по синім а по жовтим.(музичний супровід)
Малюки йдуть по стежинці,
Віддали звірятам гостинці.
Пострибаємо малята,
Хай зігріються ноженята.
Підсумок та узагальнення: Дітки ось і завершилась наша подорож, ми повернулись із вами у наш садочок. Вам сподобалась наша подорож?
-Куди ми ходили?(в ліс)
1