Інтегроване заняття. Тема: «На городі»
(Розвиток мовлення/ Сенсорика/
Ознайомлення з навколишнім середовищем)
Мета: збагатити уявлення дітей про овочі, місце їх вирощування, суттєві ознаки, розширити словник за темою «Овочі» - огірок, помідор, морква, буряк, ріпа, редиска, кабачок; рвати, носити, зрізати; круглий, довгий, зелений, червоний, жовтий, активізувати мовленнєву діяльність, розвивати діалогічне мовлення, дихання, мислення, артикуляційну моторику; розрізняти овочі за запахом; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Матеріали: д/г «Що росте на городі?», свіжі шматочки овочів: огірок, лук, кріп тощо.
1. Перегляд розвиваючого відео «На городі»
https://youtube.com/watch?v=p2QpVa7IPrI&feature=share
Бесіда:
2. Дидактична гра «Що росте на городі?»
Визначити, що росте на городі. Назвати всі овочі на малюнках. Визначити овочі які ростуть у землі, а які ростуть на землі. Уточнити способи збирання овочів (Моркву, картоплю викопують, огірки, помідори-зривають, капусту-зрізають тощо)
- Де ростуть овочі? (На городі)
3. Руханка-танок «На городі» https://youtu.be/jNPgBkA_6bo
4. Гра на розвиток дихання «Впізнай овоч»
Для гри знадобиться: шматочки огірка, цибулі, кріп.
Як грати: пропонуємо дітям розглянули овочі, понюхати іх. Спочатку понюхаємо шматочки огірка (Робиться глибокий вдих через ніс: плавно, повільно, без підйому плечей, видих через рот). Потім по черзі нюхаємо цибулю, кріп.
- А тепер перевіримо, як пахнуть овочі. Дорослий зав’язує очі по черзі кожній дитині і пропонує нюхати овочі, слідкуючи за тим, щоб дитина робила вдих вірно, без підйому плечей. Дитина нюхає овочі і називає їх.
5. Артикуляційна вправа https://www.youtube.com/watch?v=2hKBkBynMf4
6. Послухайте віршик та вивчимо його напам’ять:
На городі урожай,
Що захочеш, те збирай:
Огірки і помідори,
І морквицю, і салат,
Цибулини і перчини,
І капусти цілий ряд.
7. Послухайте пісеньку «Овочі» та спробуємо заспівати разом з героями мультфільма https://www.youtube.com/watch?v=-z0hXoXW8N4
8. Психогімнастика «Чарівне коло»
Дорослий пропонує кожній дитині по черзі стати в коло (наприклад, обруч). Дорослий пояснює, що цей обруч чарівний і коли в нього стаєш, то перетворюєшся на веселого цуцика ( злу пантеру, сумного зайчика, здивовану кізочку). Під відповідну музику дитина виконує обрану роль, інші діти відгадують хто це.