Інтегроване заняття (ознайомлення з природним довкіллям, математика, худ. література) для дітей 5-го р.ж. «На гостини до Весни.»

Про матеріал
Програмовий змiст: закрiпити знання дiтей про характернi ознаки весни (явища навеснi), про життя рослин, птахiв, тварин; навички кількісної та порядкової лічби; вміння орієнтуватись в просторі; співвідносити цифру з числом у межах 5, продовжувати вчити називати числа в межах 5 в прямому та зворотному порядку; повторити правила поведiнки у природному оточеннi; закладати основи екологiчної культури. Активiзувати зв'язне мовлення, словник, надати дітям уявлення про традиційне використання закличок, вправляти у виразному спiвi пiсень, читаннi закличок, розумінні прислiв'їв, у відгадуванні загадок. Виховувати любов до народної творчостi, розвивати уяву, мислення, увагу до поетичного слова, естетичнi почуття. Формувати бережливе ставлення до живої природи,
Перегляд файлу

Солоницівський НВК «Перлина»

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

(ознайомлення з природним довкіллям, математика, худ. література)

для дітей 5-го р.ж.

«На гостини до Весни.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програмовий змiст: закрiпити знання дiтей про характернi ознаки весни (явища навеснi), про життя рослин, птахiв, тварин; навички кількісної та порядкової лічби; вміння орієнтуватись в просторі; співвідносити цифру з числом у межах 5, продовжувати вчити називати числа в межах 5 в прямому та зворотному порядку; повторити правила поведiнки у природному оточеннi; закладати основи екологiчної культури. Активiзувати зв'язне мовлення, словник, надати дітям уявлення про традиційне використання закличок, вправляти у виразному спiвi пiсень, читаннi закличок, розумінні прислiв'їв, у відгадуванні загадок. Виховувати любов до народної творчостi, розвивати уяву, мислення, увагу до поетичного слова, естетичнi почуття. Формувати бережливе ставлення до живої природи,

Матерiал: загадки, заклички, вiршi про пори року, прислiв'я; екологiчнi забороннi знаки; площиннi зображення двох дерев - у зимовому та весняному вбраннi, картинки з зображенням рiзних дерев та листочкiв, весняних квiтiв, птахiв, картина «Звірі навесні»; конверт з листом від Весни; жовті круги та лічильні палички; розрізані квіти для гри «Збери картинку»; цифри від 1до5 на кожну дитину; картинки для гри «Порахуй пташок»; паперові сердечка.

Хiд заняття.

  • Діти, скажіть, який у вас настрій? В мене теж чудовий, як сьогоднішній день! Давайте дізнаємось, чому.

Сніг вже скинули дахи,
Зацвірінькали птахи,
В небі сонечко сміється
І весняна пісня ллється,
Ось берізка розпустилась
І листочками вся вкрилась,
Мов на свято вже зібралась
І з весною привіталась.                         Олена Ерато «Весна»

  • Про що цей вірш? Чому так думаєте?

 Вихователь повiдомляє дiтям, що Весна запросила їх до себе на гостини. Ця мандрiвка буде весела й цiкава, але нелегка, бо попереду деякi випробування. Пропоную поглянути навкруги: чи не залишила Весна чогось незвичайного? Дiти знаходять конверт. Вихователь читає лист.

"Доброго дня, любi дiти! Пишу вам я, Весна-Ясна. Менi дуже хочеться, щоб ви гуртом завiтали до мене  вiдвiдали моє Зелене Царство, познайомилися з моїми молодшими братиками та сестричками - рослинами, пташками, звiрятами. Але щоб потоваришувати з ними, ви маєте вiдповiсти на всi запитання й виконати всi завдання, якi знайдете в конверті. А коли прийдете до мене на гостини, будьте обережними, щоб не зашкодити тим, хто живе в парку, в лiсi, на лузi й бiля рiчки ".

Вихователь. То як, дiти, виконаємо завдання Весни та її братикiв i сестричок? (дiти погоджуються). Ось перше випробування. Весна приготувала чимало весняних загадок. Дiти відгадують загадки про весну.

Все від нього навкруги

Набирається снаги.

Тільки ранок настає –

Виглянь у віконце!

Всім воно життя дає,

Променисте…(Сонце)

 

Морквина біла,

Всю зиму зростала.

Сонечко пригріло -

Всю моркву з'їло (Бурулька)

 

Навесні пташки чарівні

оселились у шпаківні.

Пір’ячком виблискують,

пісеньки висвистують.

Здогадались, дітки?

Так? Це весняна пташка — … (Шпак)

 

Не скляний він, не з металу,
А прислухайтесь - дзвенить,
Риє землю він розталу
І тихесенько бринить. (Струмок)

 

Тут на гілці чийсь будинок,

Ні дверей в ньому, не вікон,

Але пташенятам там жити тепло,

Будинок такий звуть... (Гніздо)

 

Подивіться – на горбочку

Он біліє дивне очко.

Хто ж це дивиться так ніжно?

Дитинча  весни – … (Підсніжник)

 

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

 

Навесні барвиста квітка

на галявині розквітла.

Лиш поглянути хотіли,

враз знялась і полетіла. (Метелик)

 

Тепло стало надворі.
Синє небо угорі.
Сонце промінь шле землі,
Прилітають журавлі.
Вже у лісі там і тут
Перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна
В гості йде до нас … (Весна)

Вихователь. Молодці! А хтось з вас знає загадки про весну?

Діти, послухайте прислiв'я про весну. Як ви їх розумієте?

Пролiски - очi березня.

Грак на горi - весна надворi.

Навеснi згори припiкає, а знизу морозить.

Хто спить весною, той плаче зимою.

Вихователь. Колись давно нашi прадiдусi та прабабусi веселими пiснями закликали в гостi чарiвницю-весну. А ви знаєте якусь веснянку? 

Фізкультхвилинка (Дiти водять танок "Прийшла весна").

Вихователь. Як гадаєте, який весна має колiр? Чому? (— Зеленiють травичка, кущi, дерева).  А чому навеснi все зазеленiло? (— Пригрiло сонце, й стало теплiше). 

Як називаються дерева, якi навеснi вдягаються в листя, а восени скидають його? (-Листянi).  Назвiть їх. (— Береза, клен, каштан, дуб, тополя...). А як називаються дерева, якi не скидають свого зеленого вбрання? (- Хвойнi).  Пригадайте дерева, якi ростуть на дiлянцi нашого дитячого садка. (Дiти називають).

Проводиться гра "З якого дерева листочки?".

Дiти мають вiднайти кожному листочку його маму -деревце.

Робота на аркушах Д/вправа «Де який листочок?»  - кількісна та порядкова лічба.

Вихователь. Молодцi, добре впоралися ще з одним завданням Весни.

.

Вихователь. Уже нашим деревам, квiтам, кущикам i травичцi пити захотiлося. Давайте допоможемо їм - закличемо дощик. (Дiти промовляють закличку "Іди, iди, дощику"). 
Іди, іди, дощику, зварю тобі борщику у новому горщику,
Винесу на дуба, покличу голуба.
Голуб буде пити, дощик буде лити.
Поки голуб прилетить,то голубка відлетить.
Тобі каша, а нам борщ, щоб ішов густенький дощ!

Який веселий весняний дощик! Усi йому радi, всiх вiн напуває своєю водичкою. Пригадайте, якi дощi були восени. (—Холоднi, сильнi, з вiтром, сумнi). А тепер давайте запросимо до себе весняне сонечко. Пропоную допомогти сонечку стати ще яскравішим – скласти з паличок на столах сонечко з промінцями. Д/вправа «Покличемо сонечко»

 (Дiти промовляють закличку "Вийди, вийди, сонечко"). 

Ви гарно закликали сонечко, то вже й квiти розквiтли. Якi веснянi квiти ви знаєте?  

Д/гра "Склади і назви". Дiти в парах складають картинку з квіткою та називають її.

Д/гра «Квіти на горбочку» (пряма та зворотна лічба)

Вихователь. Бачу, ви знаєте рiзнi квiти. Вони прикрашають наше життя. А хто дарує нам радiсть своїм щебетанням та спiвом? (- Птахи. Вони радiють веснi, спiвають веселi пiснi).  Ще якою важливою справою вони займаються? (Вiдповiдi дiтей).  Правильно, навеснi птахи в'ють гнiзда, вiдкладають яйця, висиджують пташенят. До нас повертаються птахи, якi зимували в теплих краях. Тож, наступне завдання.

Д/гра "Зимуючі та перелiтнi птахи".

Дiтям роздають картинки. Тi, в кого зображення птахiв, якi зимують, пiдбiгають до зимового дерева, а тi, в кого перелiтнi, до весняного.

Вихователь. Чому перелiтнi птахи навеснi прилiтають до нас, а не залишаються в теплих краях? (Вiдповiдi дiтей).  Так, птахи завжди повертаються туди, де вони з'явилися на свiт i зросли. Вони мостять гнiзда й виводять пташенят на рiднiй землi. На зиму ж вiдлiтають у вирiй, щоб наступної весни знову повернутися до нас. Як ми турбувалися про них узимку? (— Пiдгодовували насiнням, крихтами).

Д\гра «Порахуй пташок» (співвідношення цифри і числа).

Вихователь виставляє перед дітьми картину «Звірі навесні» і пропонує наступне завдання Весни: пригадати назви мешканцiв лiсу - звiрiв. Дiти пояснюють, що таке дикi тварини, називають їх, розповiдають про змiни в життi їжачкiв, бiлочок, зайцiв, ведмедiв навеснi.

Вихователь. Ви багато дечого знаєте, i Весна зi своїми друзями задоволена вами та завжди рада бачити у себе в гостях. Але їй дуже цікаво, чи знаєте ви, як потрібно поводитись у лісі. Давайте пригадаємо, як узагалi треба поводитися на гостинах. (- Треба бути чемним, не галасувати, не смiтити, нiчого не ламати). У природи також є свої закони i правила поводження. Весна зi своїми друзями хочуть вам про це нагадати за допомогою ось таких знакiв . Цi знаки називають заборонними,  тому що вони забороняють робити зле для живої природи.

Дiти розглядають та обговорюють знаки.

Вихователь.  Ось ми й познайомились iз заборонними знаками. Коли ви гулятимете в лiсi чи парку, пригадайте їх, щоб ненароком не завдати шкоди нi тваринцi, нi рослинцi. Не чiпайте птахiв, комах, риб, не зашкодьте їм, i природа вiддячить вам. Пам'ятайте: вони господарi, а ви гостi. Письменник Михайло Пришвiн сказав: рибi потрiбна вода, пташцi - повiтря, звiровi - лiс, степ, гори. А людинi потрiбна Батькiвщина. Отже, оберiгати й берегти природу означає оберiгати й любити свою Батькiвщину.

Якщо людина добре серце має,

Вона iде у свiт добро творить.

В її очах любов i ласка сяють,

Така людина сонечком горить.

- Будьте i ви, як маленькi сонечка. Творiть добро, оберiгайте природу, садiть дерева, кущi, квiти. Любiть нашу землю-матiнку, i вона вiдповiсть вам любов'ю та щедрiстю, i пануватимуть у свiтi мир та злагода. А на згадку про цю подорож Весна дарує вам ось такі сердечка, які завжди нагадуватимуть, що природа потребує вашої любові.

 

 

docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку