Анкета для батьків
Показники компетентності дитини старшого дошкільного віку_______________________________
(вкажіть прізвище, ім’я дитини ЗА БАЖАННЯМ)
Незабаром Ваша дитина піде у школу. Оцініть запропоновані показники компетентності Вашої дитини за 3-бальною шкалою, де 3 – найвища оцінка значимості показника, 2 – не є дуже важливою, дитина зможе оволодіти цим показником у подальшому житті, 1 – не важлива
Фізичний розвиток: здоров'я дитин _____
Дитина вправна_____
Дитина визначає свою стать _____
Дитина може подбати про свою власну безпеку (має елементарні знання, виконує правила) _____
Емоційний розвиток: дитина вирізняється оптимістичним самопочуттям, розуміється на основних емоціях і почуттях, емоційно сприйнятлива_____
дитина здатна утримуватися від негативних проявів, регулювати свій настрій_____
Соціальний розвиток: дошкільник добре адаптується до нових умов_____
Дитина вміє налагодити з іншими взаємодію____
Моральний розвиток: дитина диференціює поняття "добро" і "зло"_____
Дитина толерантна, правдива, здатна допомагати іншим_____
Довільна поведінка Дитина цілеспрямована, смілива_____
Дитина самостійна, наполеглива, організована_____
Пізнавальний розвиток: дошкільник проявляє допитливість_____
уміє спостерігати, аналізувати, збирати інформацію _____
міркувати_____
знаходити відповіді на незрозуміле _____
Мовленнєвий розвиток: уміє правильно вимовляти звуки_____
грамотно будувати речення_____
має збалансований словниковий запас_____
Математичні вміння: вміє рахувати, _____
вимірювати_____
класифікувати_____
розв'язує елементарні задачі_____
Ігрові вміння: дитина створює сюжет, пов'язує його з реальним життям_____
адекватно виконує різноманітні ролі_____
дотримується ігрових правил_____
використовує ігрові матеріали_____
Навчальні вміння: здатна слухати і чути дорослого__
адекватно реагує на вимоги дорослого_____
організовує власну діяльність_____
контролює свої дії_____
адекватно оцінює власні досягнення___
Художньо-естетичний розвиток: володіє певними знаннями з основних видів мистецтва_____
володіє художніми навичками і техніками_____
Екологічний розвиток: бачить красу природи_____
бережливо ставитися до природи_____
диференціює флору і фауну, характеризує основні ознаки і компоненти природи_____
Розвиток позитивного самоставлення: виявляється інтересом до власної зовнішності, поведінки, досягнень_____
може орієнтуватися у власних чеснотах і вадах_____
прагнене заслужити схвалення інших людей_____
уміє реалізувати свої можливості та захистити власні інтереси_____
Креативний розвиток: вміє продукувати оригінальні ідеї, висувати гіпотези, відходити від заданих шаблонів_____
вдається до аналогій, цікавитися парадоксами, виявляє почуття гумору_____
виділяє істотне, прогнозує_____
Результати анкетування можемо перевести у числові показники. Отже, маємо усього 44 показники, так як найвищий бал, за яким батьки оцінюють показники своєї дитини 3 бали, то найвища кількість балів буде, відповідно, 132 бали. Можемо визначити три рівні показників компетентності дитини старшого дошкільного віку: достатній: 132-89 балів, середній: 88-45 балів, низький: 44-1 бал.
Результати анкетування батьків дадуть можливість проаналізувати уявлення батьків та їх погляди на необхідність підготовки дитини до школи, сформувати тематику роботи з батьками, а також (за необхідності) порівняти результати анкетування батьків з результатами діагностики дітей.