Мета: розширювати уявлення дітей про зиму, її ознаки в довкіллі. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. Збагачувати словниковий запас за темою, активізувати в мовленні прикметники, розвивати зв'язне мовлення, дрібну моторику. Тренувати у рахунку в межах 3, порівнювати кількість предметів. Вчити дитину користуватися ножицями, закріпити навички та прийоми наклеювання готових форм. Виховувати спостережливість, позитивне емоційне ставлення до явищ природи взимку, інтерес до художніх творів.
Привітання
Доброго ранку!
Доброго дня!
Доброго вечора – нині, щодня!
Кожному дому я щастя бажаю
Небові – миру, голубу – неба.
Кожній дитині – всього що треба.
Усміхайтеся, діти, кожного дня.
Доброго ранку!
Доброго дня!
Ранкова руханка
Тема тижня: «Пора року- зима»
(Ознайомлення з навколишнім/ Розвиток мовлення/
ФЕМУ/ Сенсорика/ Образотворче мистецтво)
Мета: розширювати уявлення дітей про зиму, її ознаки в довкіллі. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Збагачувати словниковий запас за темою, активізувати в мовленні прикметники, розвивати зв’язне мовлення, дрібну моторику. Тренувати у рахунку в межах 3, порівнювати кількість предметів. Вчити дитину користуватися ножицями, закріпити навички та прийоми наклеювання готових форм. Виховувати спостережливість, позитивне емоційне ставлення до явищ природи взимку, інтерес до художніх творів.
Матеріал: сюжетна ілюстрація «Що буває взимку?», ілюстрації із зображенням зимових
явищ, пізнавальне відео.
Бесіда за ілюстрацією «Що буває взимку?»
Взимку сонце майже не гріє, рідко з’являється, небо похмуре, сіре. Дує сильний вітер.
Погода холодна і морозна. Коли настає зима, надворі все стає білим. Чому? (Тому що все вкривається снігом) Що вкрив сніжок? (Сніжок вкрив доріжки, будинки, дерева, землю) Люди одягають тепліший одяг та тепло взуваються. Хто вийшов на вулицю?(Люди). Порахуй їх. Як ти думаєш, хто вони один для одного? (Тато і дітки) Скільки діток? (Двоє) Хто виглядає у віконечко? (Мама) Що вдягли на себе люди? (Теплий одяг: куртку, штани, чоботи, шапку і шарф, на ручки одягли рукавички) Що з собою взяв на вулицю хлопчик? (Санчата) Що можна робити з санчатами? (Кататися) Зимою, коли випав сніг- немає їжі для птахів, треба їх годувати, класти корм у годівнички. Що висить на гілочці дерева? (Годівничка) Хто прилетів до годівнички? (Птахи)
Мовленєва гра «Який, яка, яке?»
- Зима яка?
(Зима холодна, сніжна, морозна, сувора)
(Сніг білий, холодний, мокрий,
блискучий, пухкий)
(Лід гладенький, слизький, холодний, твердий)
(Похмуре, сіре, хмарне)
Гра «Знайди сніжинки»
Знайди великі сніжинки і порахуй. Покажи маленькі сніжинки, порахуй. Скільки великих? Скільки маленьких? Великих і маленьких сніжинок однакова кількість, чи різна? Якого кольору сніжинки?
Логоритміка «Зимові ігри та пісні»
https://youtu.be/kWwVfnrg3Cg?si=K5cL_eNMGoEzKAa2
Дихальна вправа:
«ГРІЄМО РУКИ»
Запропонуйте дитині контролювати видих долоньками (тильною стороною) - дуємо на долоні. Якщо «вітерець» холодний - повітряний струмінь вузький. При теплому «вітерці», повітряний струмінь широкий, долоньки гріються.
Артикуляційні вправи:
Вправи на автоматизацію звука (С)
Чистомовки про зиму:
Ас-ас-ас — прийшла зима до нас.
Ас-ас-ас — падає сніжок на нас.
Са-са-са — яка кругом краса!
Гра «Відгадай звуки зими»
https://youtube.com/watch?v=M9dC3RMl5GM&feature=share
Руханка-танок «Зима»
https://www.youtube.com/watch?v=3Os2JN-rvpI
Пальчикова вправа «Сніжинка»
https://youtube.com/watch?v=EVmANlXz0bk&feature=share
Образотворче мистецтво:
Аплікація «Сніжинка»
ІІ половина дня
Спостереження за погодою взимку
https://www.youtube.com/watch?v=vTdWOkXBmAM
Рухливі ігри:
«З крижини – на крижину»
Мета: удосконалювати навички стрибків на обох ногах.
Хід гри: можна запропонувати дітям пострибати по «крижинах», як пінгвіни.
На початку гри потрібно покласти обручі невеликого діаметра на землю — «крижини» (відстань між обручами — 0,5 м), або намалювати їх крейдою.
Той, хто не дострибнув і «потрапив у крижане море», повертається на початок маршруту.
«Влуч у коло» Кидати м’яч, або сніжку у коло. На снігу намалювати паличкою коло, якщо немає снігу- крейдою на асфальті, або використати обруч.
«Музичні хвилинки» Коли лунає музика дітки бігають, а коли припиняється, потрібно зупинитися і не рухатися.
Трудова діяльність: Насипати корм для пташок у годівнички.
Художня література:
Слухання та повторювання вірша М. Познанської «Сніг іде»
https://youtu.be/R7iKNSKH5lA?si=Yz9jEUqOcwQLJB40
Безпека життєдіяльності:
«Правила безпечної поведінки взимку» https://youtu.be/bgxdgOcGcno?feature=shared
Конструювання: «Гірка»
Побудувати гірку, використовуючи цеглинки, кубики, призми і пластини. Послідовно доставляти до будівлі для збільшення її висоти. Спускати з гірки іграшки.