Інтегроване заняття. Тема: «Проводжаємо птахів»
(Розвиток мовлення/ Сенсорика/
Ознайомлення з навколишнім середовищем)
Мета: продовжувати збагачувати знання дитини про світ перелітних птахів, особливості поведінки птахів восени; закріпити деякі ознаки зовнішнього вигляду птахів: лелека, шпак; вчити встановлювати зв’язки між явищами осінньої природи і змінами в житті тварин; розвивати пам'ять, мислення, увагу, зв’язне мовлення, мовленнєве дихання, сенсорні еталони: слух та дрібну моторику рук; виховувати шанобливе ставлення до живої природи.
Матеріали: ілюстрації птахів, пір’ячко, д/г «Впізнай пташку за голосом»», олівець синього кольору.
Пташки в вирій відлітають.
Листя жовте, небо синє,
Настає пора осіння.
- Про яку пору року розповідається у вірші? (Про осінь)
- Яка погода восени? (На вулиці прохолодно, йде дощик, дме вітер)
2. Артикуляційна вправа «Вітерець» https://youtu.be/s61ibbX1qdY?si=i0rHfdKAXfXmiskT
https://www.youtube.com/watch?v=qzCiodeVVc4
– Послухайте хто це співає? (Птахи)
- Що це? (Пір’ячко)
- А чиє воно? (Пташине)
Запропонувати дітям подмухати на пір’ячко (Повторити кілька разів)
- Куди птахи летять восени? (У теплі країни)
- Птахів, які відлітають у вирій, називають перелітними (Повторити по складах слово пе-ре-літ-ні, намагаючись чітко промовляти всі звуки)
- А який був спів пташиний, сумний чи радісний? (Сумний)
- Перелітні птахи на зиму залишають свою Батьківщину – Україну, тому вони і сумують.
5. Руханка «Осінь» https://www.youtube.com/watch?v=UGfEdUJGcPE
6. Відгадайте загадки
Дивний ключ у небі лине,
Не залізний, а пташиний.
Цім ключем в осінній млі
Відлітають… (журавлі)
У садочку перед тином
Я зробив йому хатину,
Він навколо обдивився.
Заспівав і оселився. (Шпак)
- Роздивіться шпака та пригадайте його будову (Голова, дзьоб, очі, тулуб, крила, хвіст, лапи)
7. Дидактична гра «Впізнай пташку за голосом»
https://www.youtube.com/watch?v=mJUArGczXJg
8. Пальчикова вправа «Осінь» https://www.youtube.com/watch?v=UGfEdUJGcPE
9. Розвиток графомоторних навичок «Веселий дощик»
10. Психогімнастика «Сонячний зайчик»
«Сонячний зайчик заглянув вам в очі. Закрийте їх. Він побіг далі по обличчю», ніжно погладьте його долонями: на чолі, на носі, на ротику, на щічках, на підборідді, гладьте обережно, щоб не злякати, голову, шию, животик, руки, ноги, він забрався за комір — погладьте його і там. Він не бешкетник — він любить і пестить вас, а ви погладьте його і подружіться з ним»