Тема інтегрованого заняття «Світ професій»
І. Ранкова зустріч
1. Вітання
Вчитель. Доброго дня шановні учасники нашого майстер-класу.
- Дуже рада Вас бачити у нашій школі.
- Давайте подивимось один на одного та подаруємо посмішку.
- Пропоную всім привітатися та висловити один одному приємні побажання.
Вчитель. Добрий день,…, я бажаю тобі…
Вчитель. Шановні колеги, дякую Вам всім за спілкування. Давайте присядемо і продовжимо нашу зустріч.
ІІ. Обмін інформацією
Вчитель. Кожного дня ми виходимо на вулицю. Нас оточує велика кількість людей. І всі вони чимось займаються, щось роблять, десь працюють.
- Пригадайте, представників яких професій ви зустрічали останнім часом?
-Назвіть кожен по черзі одну з них.
Вчитель. Ось я, учора спілкувалася з контролером, яка перевіряла мій лічильник з електроенергії….А ти, Ірино?
Вчитель. Дякую, як багато Ви сьогодні пригадали назв професій людей, яких зустрічали нещодавно.
ІІІ. Групове заняття
Вчитель. А зараз уявіть себе космонавтами. (лунає музика)
(учасники починають повертатися навколо себе, рухатися по кімнаті)
Вчитель. Дякую вам, шановні колеги, за співпрацю. Запрошую Вас на наше заняття, де ви дізнаєтеся чим займаються люди різних професій та яку користь несуть. Заходьте будь ласка до класу та оберіть собі картку-символ групи, учасником якої ви хотіли б бути.
Презентація досвіду
Я, Василенкова Світлана Вікторівна, вчитель початкових класів ЗОШ № 3. Слайд1
Професія вчителя дуже складна і відповідальна, тому у своїй роботі я дотримуюсь принципу: Щоб мати право вчити інших, потрібно постійно вчитися самому. Не зупинятися на досягнутому. Слайд 2
Тема моєї самоосвіти: «Сучасний урок з погляду забезпечення розвитку пізнавальних інтересів учнів. Слайд 3
Ця тема актуальна, бо головна мета НУШ - створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосувати їх у житті.
Слайд 4
Вчитель. Шановні учасники, будь ласка, презентуйте роботу своїх груп.
1 група, давайте з’ясуємо, що таке сучасний урок?(відповіді учасників, презентація «Сучасний урок»)
Сьогодні сучасний урок, це : Слайд 5
* урок, де більшу частину уроку активно працюють учні;
*це урок, на якому не доводиться робити теж саме, різноманітний урок;
*це урок, на якому вислуховують будь – яку твою думку;
*це урок, на якому почуваєш себе впевнено;
*це урок, на якому панує атмосфера інтересу, довіри і співробітництва;
*це урок без стресів.
Так, сучасний урок, це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними.
Головним на сучасному уроці вважається розвиток пізнавальних інтересів, що виникає і зміцнюється лише в ситуації пошуку нових знань, інтелектуального напруження та самостійної діяльності. Слайд 6
Вчитель. Учасники 2 групи, скажіть нам, за якими умовами формується пізнавальний інтерес учнів? (відповіді учасників, презентація роботи групи)
Вчитель. Дякую.
Умовами формування пізнавального інтересу є: Слайд 7
*створення можливостей для учнів проявити самостійність і ініціативність;
*використання активних методів навчання, проблемних запитань, ситуацій і завдань;
*наявність різноманітного навчального матеріалу і прийомів навчальної роботи.
Вчитель. Учасники 3 група, давайте поспілкуємося, за допомогою чого можна формувати пізнавальний інтерес? (відповіді учасників, презентація роботи групи)
Вчитель. Так, я погоджуюсь з Вами, а ще...
Сучасний урок побудований на використанні нових сучасних інтерактивних технологій. Слайд 8
* Ігрові методи навчання
* Проектні технології навчання
* Інтегроване навчання;
* Методи проблемно-пошукового навчання.
* Технології критичного мислення
* Ситуації зв’язку з життєвим досвідом дітей
Вчитель. Учасники 4 групи, скажіть, а що надає учням сучасний урок? Яка модель учня у Вас вийшла?(відповіді учасників, презентація «Модель учня»)
Вчитель. Дякую за роботу.
Застосування цих технологій у навчанні дає змогу учням: Слайд 9
* Аналізувати навчальну інформацію;
*творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу;
*навчитися слухати іншу людину, поважати її думку;
* розв’язувати пізнавальні, життєві та соціальні ситуації;
*учитися працювати в групі, уникати конфлікт;
*прагнути до діалогу, знаходити спільне розв’язання проблеми;
*розвивати навички проектної діяльності, самостійної роботи, виконання творчих робіт.
Отже у своїй діяльності, намагаюсь використовувати нові форми, методи, засоби, прийоми на уроках, вдосконалювати свою роботу, розглядати кожного учня як окрему особистість з її поглядами, переконаннями, почуттями. Слайд 10
«Не навчайте дітей так, як навчали нас. Вони народилися в інший час». Слайд 11
Вчитель. Дякую вам, шановні колеги, за співпрацю.
Інтегроване заняття
- Пропоную Вашій увазі інтегроване заняття з курсу «Я пізнаю світ», яке і є однією із форм сучасного уроку. Слайд 12
1. Обговорення теми заняття
- Скажіть, будь ласка, чи зрозуміли Ви тему нашого заняття після нашої ранкової зустрічі?
- Так, правильно. Тема: «Світ професій» Слайд 13
- А мені цікаво, про яку професію Ви мрієте у майбутньому?
- Чи бажаєте Ви більше дізнатися про професії людей?
-Тоді, починаємо працювати.
2. Вправа «Зберіть слово»
-Подивіться на дошку. На ній букви. Будь ласка, складіть з букв слово професія. Хто бажає розпочати роботу?
-А як можна інакше сказати слово професія?
3. Вправа «Назвіть професію»
- А тепер пропоную Вам виконати наступне завдання. Слайд 14
- Візьміть зелений конверт.
- Щоб прочитати назви професій, розташуйте букви у певній послідовності.
- Запишіть слова у клітинки.
1 ГРУПА
1 2 4 3 5 7 6 8 1 3 2 4 5 6 7 8 10 9 11 1 3 2 4 5
Ф О О Т Г А Р Ф Б Д У І В Е Л Ь И Н К М Р О Я К
2 ГРУПА
1 3 2 4 5 6 1 2 4 3 5 7 6 8 10 9 1 4 3 2 5 6 7
П Ш О Т А Р П Р Г О Р М А І Т С Д Р І В Н И К
3ГРУПА
1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 3 2 1 4 6 5 7 8
К У Х А Р В О Д І Й Ш А М И І Н С Т
4 ГРУПА
1 3 2 5 4 1 4 2 3 5 1 2 4 3 5 6 8 7
Л К І Р А П О І Л Т М У И З К А Т Н
- Прочитайте назви професій та скажіть, чим займаються люди цих професій ?
- Давайте замислимося, що буде, якщо пекар не вийде на роботу? (усі залишилися без хліба)
- Вирішив відпочити кочегар? (буде холодно у школі , вдома, в лікарні…)
- Не працює електрик? (Немає світла. У приміщеннях темно, не працюють праски, комп’ютери, холодильники, телевізори, пилосмок…)
4. Руханка
- Дякую вам за роботу, та пропоную веселу руханку.
- Кожна робота вимагає від людини певних професійних умінь і навичок.
- Давайте спробуємо їх зобразити під час веселої фізкультхвилинки.
- Покажіть, а як грають музиканти на музичних інструментах, скрипалі, піаністи, баяністи, гітаристи…
5. Дидиктична гра «Пазли професій»
- А тепер візьміть жовтий конверт.
- Об’єднайтеся у четвірки та виконайте завдання.
- Доберіть приладдя, яким користується людина певної професії. Тож до роботи.
Презентуйте свої роботи.
(ПЕРУКАР, ШВАЧКА)
(ВИХОВАТЕЛЬ, УЧИТЕЛЬ)
(ХУДОЖНИК, ФЕРМЕР)
(ПОЖЕЖНИК, ПОЛІЦЕЙСЬКИЙ)
- Як ви вважаєте, чи кожна людина може стати художником?
(ні, тільки та, яка має до цього хист або талант…)
- Що робить пожежник ?(рятує людей від пожежі).
- Чи знаєте ви номер, на який слід телефонувати у випадку пожежі? 101
- Що робить поліцейський (охороняє спокійне життя, слідкує за порядком).
- А який номер слід набирати , коли Вам загрожує небезпека від злочинця? 102
- З чим пов’язані ці професії? (з ризиком для життя …)
- Дякую Вам за спільну роботу.
- У вас на столах стоять скрині, в яких є малюнки предметів, оберіть один з них і об’єднайтеся в нові групи. (МУЗИКАНТ, БУДІВЕЛЬНИК, КУХАР, БІБЛІОТЕКАР)
6. «Рольова гра»
1 група «БУДІВЕЛЬНИКИ». Побудуйте дитячий майданчик з конструктора «Лего»
2 група «КУХАРІ». Створіть колаж «Приготуй страву». Оберіть потрібні продукти.
3 група «МУЗИКАНТИ». Придумайте свою мелодію та зіграйте її.
4 група « БІБЛІОТЕКАРІ». Складіть діалог «У бібліотеці», 4-5 реплік.
7. Презентація роботи груп.
-Дякую, я згодна з Вами. Без математики не обходяться люди, жодної професії.
8. Математика у професіях
- Візьміть голубий конверт та дістаньте картки.
- Розв’яжіть приклади та запишіть слово користуючись таблицею.
- Починаємо виконувати завдання.
10 + 2 –1 |
17+2 – 9 |
5 + 3 +1 |
14-1-1 |
14 + 4 –10 |
Г Р О Ш І
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
І |
О |
Р |
Г |
Ш |
- Як називаються українські гроші?
- Які купюри знаєте?
- Візьміть на столі рожевий конверт, де є українські гроші-гривні.
- Уявіть себе продавцями.
- Якими способами можна дати решту 5 грн цими купюрами?
Молодці, ви вмієте рахувати гроші. Слайд 16
9. Робота з годинником.
- А тепер, візьміть фіолетовий конверт та виконайте завдання.
|
|
Крамниця працює до десятої години вечора. Через скільки годин крамниця закриється? |
|
|
В автомеханіка через 3 години має бути обідня перерва.
О котрій годині це відбудеться? |
|
|
О котрій годині закінчить роботу лікарка, якщо її робочий день триває 8 годин? |
|
|
Робота прибиральника розпочинається о шостій ранку. Щоб встати вранці, поснідати і добратися на роботу, прибиральникові потрібна 1година. О котрій годині вранці має встати прибиральник? |
- Давайте перевіримо, чи вмієте ви визначати час?
- Молодці.
10. Рефлексія
- Ми сьогодні познайомилися з багатьма професіями людей.
- Скажіть, що нового ви дізналися про світ професій?
- Продовжіть речення:
« Я ДІЗНАВСЯ…
« Я ВМІЮ…
« Я ХОЧУ…
« Я ПОДІЛЮСЯ…
« МІЙ НАСТРІЙ…
Шановні колеги, дякую Вам за співпрацю! Слайд 18