1
Інтегроване заняття за темою «Я і моя Батьківщина – Україна!»
з предметів: «Навчання грамоти» , «Трудове навчання», «Природознавство».
Мета: поглибити знання дiтей про нашу державу — Україну, продовжити ознайомлення учнiв з нацiональними символами, формувати нацiональну свiдомiсть; розвивати пiзнавальний iнтерес; сприяти вихованню почуття любовi до рiдного краю.
Обладнання: карта України, картки iз завданнями, приладдя для трудового навчання
Тип уроку: урок- Подорож країною-Україною.
ХIД УРОКУ
І. Органiзацiя класу.
II. Створення ситуації успiху.
Вчитель.
У всiх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рiднiша їм своя пустиня,
Анiж земний в чужинi рай.
Їм красить все їх рiдний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батькiвщини. М. Чернявський Слайд № 2
(по клику мишки)
Вчитель.
- Про яку святиню говориться у вiршi? (Про Україну.)
-Це не просто вірш.
-Це акровірш.
-Перша літера кожного рядка складає слово.
-Давайте спробуємо його прочитати. (Україна)
-Тож, напевно, ви здогадалися, про що буде іти мова на нашому занятті?
-Яку тему ми сьогодні розглянемо? (Про Україну - нашу Батькiвщину.)
Вчитель. Дякую, вам діти, ви правильно визначили тему нашого заняття.
III. Повiдомлення теми i мети уроку.
Вчитель. Отже тема нашого заняття: «Я і моя Батьківщина — Україна». Слайд № 3
Вчитель. Давайте поміркуємо, про що саме ми будемо говорити сьогодні?
*Про Україну
*Про державні символи України
*Про народні символи України
*Про традиції, які існують на Україні
Вчитель. Дійсно, на нашому занятті ми поговоримо про все те, що ви сказали та ще будемо вчитися з вами любити Україну.
-Пригадаємо чим можуть пишатися українці
-Поговоримо про наш рідний край та дізнаємося , які дарунки він нам несе.
-І що треба робити, щоб наша країна, наша рідна Україна була сильною державою.
Вчитель. Скажіть, чи любите ви подорожувати?
-Де саме були, коли, з ким, розкажіть.
Тоді я запрошую вас у дивовижну подорож.
-Ми будемо мандрувати стежинками нашої рідної країни
-Під час подорожі ви багато чого нового і цікавого дізнаєтеся та набудете нових знань та вмінь.
- Тож до роботи!
IV. Актуалiзація знань учнiв.
Вчитель. Скажіть, а що для вас є Батьківщина?
-Як ви розумієте це слово?
Батьківщина-Україна, Вітчизна, рідний край, земля батьків, Батьківська хата, улюблена країна, рідна сторона, рідний дім.
Вчитель. Ви молодці, діти, все це-є наша Батьківщина.
-А тепер давайте подивимося на екран і спробуємо прочитати, що ж таке Батьківщина для кожного із нас? Слайд № 4
V. Опрацювання матерiалу.
Вчитель. Продовжуємо нашу подорож.
-Перша стежка приведе вас до улюбленого куточка.
-А якого, ви дізнаєтеся, якщо підете по ній разом зі мною
-Будьте уважними та спостережливими.
Вчитель. Оберіть на столі той конверт, де на вашу думку, є малюнок стежки до улюбленого куточка.
-Відкрийте його. Знайдіть завдання.
-Погляньте на рядки та знайдіть букву, яка відрізняється від інших, обведіть її і спробуйте скласти вислів про Батьківщину.
-Запищіть його рукописними буквами.
1.с с с с с с с с с с з с с Ггггггггггггг е г Нннн м ннннннн Ккк л кккккккккк Ввввввв я вввввв єєєєєєєєєєєєбєє лллллалллллллл аааатааааааааааа ррррррррррррьрр бббббббббкббббб ттттттттттітттттт ддддддддддвдддд Батьківщина-(Землябатьків) |
2.с с с с с с с с с о с о с с с с с с с с с
ф р ф ф ф ф ф ф л л л а л л лл Батьківщина-(Отча сторона) |
3.с с с с с с с с с р с г г і г г г г г г г г е с с с с с с с с с
ф м ф ф ф ф ф ф
|
4.с с с с с с с с с р с к с с с с с с с с с ф р ф ф ф ф ф ф
с а с с с с с с с с с
|
Вчитель. Прочитайте, який вислів ви склали?
1 гр. Батьківщина-земля батьків
2 гр. Батьківщина-рідна сторона
3 гр. Батьківщина- рідна земля
4 гр. Батьківщина-рідний край
Вчитель. Отже, що ж це за улюблений куточок, до якого привела нас стежинка? (До рідного краю)
Вчитель. Так, діти, дуже вам вдячна, перша стежка привела вас до рідного краю.
Вчитель. Ви склали вислів про Батьківщину, а тепер прошу продовжити нашу подорож «Мовною стежинкою», доповніть речення Катрусі що для вас є Батьківщина?
-Чи у всіх вийшло?
-Тоді йдемо разом по стежці з нашею Катрусею.
Вчитель. Тепер вам треба сказати своє речення, а потім звернутися до дітей з інших груп та запитати, а що для них є Батьківщина?
Ось так! Слайд № 5
А для тебе, Оленко?
А для тебе,…?
А для тебе,…?
Вчитель. Я дуже вдячна вам, діти, за плідну роботу, а Катруся вам плескає у долоні!
Вчитель. А зараз, я пропоную вам перейти з «Мовної стежинки» на «Веселу стежку»
-Знайдіть конверт з «Веселим сонечком» Слайд № 6
-Відкрийте його та скажіть,
-Що ви там знайшли? (Малюнки)
Вчитель. Так, мої любі, а на що схожі ці малюнки?
*на білку *на бочку *на бегемота
*на крокодила *на смішного чоловічка *на годинник *на крісло
Вчитель. Яку букву нагадують вам ці малюнки? (Букву «Б»)
Вчитель. Дійсно, буква «Б» весела, навіть смішна.
- Схожа і на білку, і на барабан, і на бегемота, і на крокодила і, навіть на смішного чоловічка
-Можливо вона вам ще щось нагадує? (відповіді дітей)
Ну ви можете про це подумати, поміркувати, а потім мені сказати…
Вчитель. А тепер прошу вас, встаньте, будь ласка…
-Спробуйте написати букву «Б» у повітрі пальцем.
- А тепер, спробуйте показати букву «Б» ручками кожний із вас.
-Об’єднайтесь у пари та спробуйте ще раз показати букву «Б» удвох.
- А тепер об’єднайтеся у трійки та спробуйте зробити цю букву втрьох.
Вчитель. Чи приємно Вам було працювати разом?
-Що ви відчували?
*підтримку
*взаємодопомогу
*ми спілкувалися та домовлялися
Висновок. Дякую вам за співпрацю.
-А які смішні букви у вас виходили, ви великі молодці!
Вчитель. Отже , коли ми разом, всі справи робити легко та приємно!
Вчитель. Скажіть мені будь ласка, і з скількох елементів складається буква«Б»?(із 3)
-Давайте подивимось, де в українському алфавіті стоїть буква «Б» Слайд№7
-Які у неї сусіди? (А В ) Слайд8
-Назвіть весь рядок.
Вчитель. Молодці, а тепер виберіть для себе, ту «Веселу букву Б», яка вам
більше сподобалась і :
1завдання. Обведіть її за краплинками.
2.завдання. Розфарбуйте її у будь який колір за власним вибором
3.завдання. Спробуйте самостійно написати друковану букву «Б» з 3-х елементів олівцем.
Вчитель. Діти, покажіть мені ваші букви. Скажіть, чи у всіх все вийшло?
Вчитель. Дуже дякую вам за роботу.
Наша «Весела стежинка» добігла свого кінця.
Вчитель. Але наша подорож продовжується! Слайд № 9
-Вам треба потрапити на 4 галявини, але стежинки до кожної із них переплуталися.
-Отже, пропоную Вам, підійти до мене та вибрати одну картку, яка приведе вас до потрібної галявинки.
Вчитель. На попередніх заняттях тижня ви отримали знання, які можуть сьогодні вам знадобиться.
-Отже уважно послухайте завдання всі групи, а потім візьметеся до роботи.
1 гр. - «Український віночок»
Вчитель. Ваша стежка привела вас на квітучу галявину нашої країни.
1.Вам треба сплести віночок із квітів, які ви знайшли на галявині.
2.Подаруйте кожній квіточці букви, які лежать у конверті так, щоб з них склалося слово.
3.А малюнок віночка розфарбуйте за своїм власним вибором.
2 гр.- Народні символи ( лелека, хліб, калина, верба, хата, вишиванка,
писанка)
Вчитель. А ваша група буде подорожувати стежинкою «Народні символи»
1.Поєднайте картки-малюнки на яких зображені народні символи України зі словами, що написані на картках.
2.З будь яким словом на вибір складіть схему за допомогою фішок, які лежать у вас на столі у коробочках.
3.Запишіть схему слова на картках.
3 гр.
Вчитель. А ваша група знайшла «Поетичну стежку»
-Спробуйте за допомогою малюнків та допоміжних слів скласти, прочитати та потім показати за допомогою рухів вірш.
Україна (1) - рідний край! (5)
Поле (2), річка (3), синій гай(4).
Любо стежкою іти, (8)
Тут живемо (6) я і ти! (7)
4 гр.- «Шукачі скарбів»
Вчитель. Цікаву стежку «Шукачі скарбів» обрала ваша група
-І я вас запрошую до пошукової роботи.
1.Вам треба обрати картки-малюнки з тими містами, де ми будемо шукати наші скарби. Ці скарби незвичайні.
-Вони зображені на малюнках, які лежать перед вами.
-Деякі назви можуть бути підказками для вас.
Вчитель. Отже продовжуємо нашу подорож.Сміливо крокуйте вперед і у вас все вийде!
Перевірка
1 гр. Вчитель. А тепер давайте перевіримо, що у вас вийшло? Слайд № 10
Вчитель. Діти, покажіть свій віночок. Дякую вам, діти.
-Назвіть квіти, які вплели в нього? (мак, ромашка, чорнобривці, волошка, мальва, барвінок і соняшник)
Кожна квіточка мала свій символ
1. Мак —символ родючості, краси та молодості;
2. Ромашка — символ ніжності, вірності і кохання;
3. Волошки у віночку — символ людяності;
4. Мальва — символи віри, надії, любові;
5. барвінок- символ життя та безсмертя душі людської, оберіг від злих
6. Чорнобриці- символ синівської чоловічої сили, святості, чистоти, хлоп’ячої краси й добра.
7. Соняшник- відданості й вірності;
Вчитель. А тепер давайте подивимось на екран. Слайд№10
- Я дуже вдячна, ви правильно назвали всі квіти.
- Давайте всі разом прочитаємо їхні назви.
- Український віночок – це не просто прикраса, а це оберіг.
- Вінки носили тільки дівчата.
- А плели віночки з живих квітів, ягід та листя.
Вчитель. Кожній квіточці ви подарували букву.
Вчитель. Яке слово у вас утворилося, прочитайте? (Україна)
- Скількі букв у слові Україна? (7 )
- Покажіть віночки які ви розфарбували.
- Чи у всіх все вийшло?
Вчитель. Діти, скажіть, а яка наша Україна?
У к р а ї н а
Унікальна красива рідна активна індивідуальна неповторна артистична
унікальна Квітуча родюча ініціативна найкраща неперевершена
Вчитель. Дякую вам, мої любі, у вас вийшов чудовий віночок.
- А тепер подивіться, будь ласка, який віночок сплела я. Слайд №11
На вашій стежці було дуже приємно перебувати бо ви всі працювали дружно. Дякую!
2 гр.
Вчитель. Кожен народ має свої святині – це народні символи. Слайд № 12
- Народні символи – це те, що найбільше любить і шанує народ.
Вчитель. Назвіть їх, порахуйте. Слайд № 13
- Скільки їх? (7)
- До кожного з них ви побудували звукову схему за допомогою фішок на столі та записали цю схему у своїх картках.
- Чи всі впоралися? Перевірте себе.
- Подивіться будь ласка на екран. Слайд № 14
- Підніміть картинку з народним символом ті, хто правильно склав звукову схему до слова.
- Я бачу, що ви взяли різні слова за складністю і впоралися зі своєю роботою.
Вчитель. А тепер, пропоную вам всім скласти схему до будь якого слова, яке ви бачите на слайді за вибором групи, за допомогою відповідних рухів, ось таких:
* твердий звук
*м’який звук
*голосний звук
Вчитель. Отже домовляйтеся в своїй групі. Підведіться та виконайте цю роботу.
Вчитель. Дякую вам, діти, ви великі молодці і добре виконали це завдання!
У народі кажуть, без верби і калини – немає України Слайд № 15
1. Лелека – символ сімейного затишку і благополуччя
2. Хліб — символ життя.
3. Калина- символом дівочої краси, ніжності.
4. Верба – символ краси, безперервності життя, символ журби .
„Без верби і калини – нема України”, – говориться в народній приказці.
5. Писанка - це символ Сонця; життя.
6. Рідна хата — наша берегиня, зігріта теплом материнської любові, осяяна мудрим усміхом батька.
7. Вишиванка-символ здоров'я, краси, щасливої долі, родової пам'яті, порядності, чесності, любові, святковості; оберіг.
Вчитель. Вишитий рушник –теж народний символ та ще стародавній оберіг дому. «Хай стелиться вам дорога рушниками!» — казали, бажаючи людині, щоб його шлях був добрим.
3 гр.Вчитель. Отже ваша група вистелила нам дорогу до групи «Поетична стежинка».
- Скажіть, чи впоралися ви із своїм завданням?
-Тоді я запрошую вашу групу вийти до дошки. Беріть свої малюнки і слова.
1. Спочатку прошу вас голосно і чітко прочитайте вірш, який склали за малюнками та відповідними словами.
Україна- рідний край
Поле, річка, синій гай
Любо стежкою іти,
Тут живемо , і ти!
Вчитель. Подивіться будь ласка на екран. Давайте перевіримо вашу роботу.
- Скільки малюнків допомогли вам у роботі? (7) Слайд №16
2.А тепер, спробуйте його показати рухами. Але спочатку скажіть
- А як ми покажемо слово Україна?
- А тепер слово «рідний край»?ріка?поле?синій гай?
- А слово «любо»?живемо? Я? Ти?
Вчитель. Отже, давайте почнемо.
- А інші групи я прошу приєднатися до групи «Поетична стежинка» і підтримати їх.
У народі говорять, без Батьківщини-немає людини! Слайд № 17
Вчитель. Велика подяка вам всім, діти, за таку колективну плідну та цікаву роботу. Сідайте на свої місця, будь ласка.
- Отже про яку країну говорилось у вірші? (Про Україну – нашу Батьківщину!)
- А де ми з вами живемо? (На Донеччині, у місті Краматорську)
4 гр. «Шукачі скарбів»
Вчитель. А тепер звернемося до 4 групи «Шукачів скарбів»
Вчитель. Ми з вами на попередніх уроках вже говорили про те, що з давніх – давен людина навчилася використовувати різноманітні багатствами, які лежать на поверхні землі, або в її надрах.
Вчитель. Давайте пригадаємо, як називаються ці багатства?
(Ці багатства називають корисними копалинами).
Вчитель. Так, люди використовують їх у різних сферах свого життя.
- Але перш ніж добути та використати ці копалини, їх треба знайти.
Вчитель. Як називаються люди, які зайняті пошуками корисних копалин пригадайте? (Пошуками корисних копалин займаються геологи)
Вчитель. Отже, діти, ви були шукачами скарбів з надр землі-геологами.
- Назвіть, будь ласка, ті природні багатства, які дарує нам рідний край? Слайд №18
*Сіль *Вугілля *Пісок *Глину *Крейду
Вчитель. Кожну корисну копалину ви з’єднали з назвою міста, де її можна відшукати.
Назвіть ці міста і їхні природні багатства, що вони нам дарують?
1. У м.Соледар - багаті поклади кам’яної солі; Кам’яна сіль, перш за все, використовується в харчовій промисловості як приправа та в *лікуванні захворювань опорно – рухового апарату *хвороб дихальних шляхів *знищує хвороботворні мікроби.
|
2. У м. Слов’янськ - надра багаті на керамічну глину, сіль та ще там є крейда. Крейду використовують в будівництві *у виготовленні зубної пасти *для побілки дерев * а ще, крейдою пишуть діти на дошці. Із глини виготовляють керамічний посуд Кам’яну сіль, перш за все, використовується в харчовій промисловості як приправу. |
3. У місті Вугледар багаті поклади кам’яного вугілля. Кам’яне вугілля – звичайно використовується як паливо, але ще з нього виготовляють: * гуму *фарби* *пластмаси *ліки *бензин *та смоли.. |
4. Краматорськ –на території Краматорська 6 розвіданих родовищ корисних копалин: *будівельний пісок
|
Вчитель. Молодці, діти. Пропоную подивитися на екран та перевірити свою роботу.
Слайд №18
-Чи впізнали ви справжні корисні копалини за допомогою малюнків на ваших картках, розкажіть про це.
-Які корисні копалини ви шукали на поверхні землі, а які у її надрах?
На поверхні У надрах
*пісок *вугілля
*крейду *сіль
*глину
Вчитель. Пригадайте, де ви зустрічали ці дари у своєму житті?
*сіль - вдома, солимо їжу, приправа *кам’яне вугілля - у бабусі у селі;
*крейду - у школі,а ще крейдою білять стовбури дерев, щоб шкідники, жуки, гусінь, комахи не шкодили дереву, білять на свята поребрики у містах.
(Поребрик — декоративний орнамент, утворений поставленими під кутом до стіни (ребром) рядами звичайної або лекальної цегли)
*глину - під ногами, у кар’єрах; *пісок – у лісі, на озерах, на морі Слайд №19,20
Вчитель. Отже , у народі кажуть: «За рідний край життя віддай» Слайд №21
Чому?
*Нічого немає ріднішого за рідний край
*Рідний край-це любов людини всього життя
*Це той край, який людина безкінечно любить
-Тому, що це те рідне місто кожної людини, яке він безкінечно любить всім серце та дорожіть, як святинею.
Вчитель. Молодці, діти, із групи «Шукачів скарбів», ви нам багато про що розповіли. Ці дари, які ви сьогодні знайшли дуже потрібні людям.
Вчитель. Ось ви і пройшли стежинками ще 4-х галявинок нашої Батьківщини-України.
-Назвіть, скільки букв у слові Україна? (7)
-Скільки малюнків було у вірші про Україну? (7)
-Скільки схем-малюнків із символами України у вас вийшло?(7) Слайд №22 -Що можна сказати про число7? (*одноцифрове)
-1 гр. порахуйте від 1 до 7 в прямому порядку.
-2 гр.-порахуйте у зворотньому порядку від 7 до 1.
-3 гр. назвіть сусідів числа 7.
-4 гр.- складіть будь які приклади із числом 7
-А тепер підведіться та попрацюйте разом зі мною…
-Пропоную вам всім закріпити склад числа 7 таким чином. Слайд №23
-Я показую 1 доданок, а ви мені другий…
Вчитель. Дякую , вам діти , ви молодці! Давайте подивимось на екран.
Вчитель. Пригадайте, а чого у світі може бути 7.
-Де ви зустрічали число та цифру у житті 7?
*Райдуга *дні тижня *7 нот
*у казках «7 козенят та сірий вовк», «Білосніжка та 7 гномів»…
Вчитель. Молодці, ви мене дуже вразили, ви багато чого знаєте. Подивіться, будь ласка на екран. А я вам дуже вдячна за таку плідну роботу! Слайд №24
Ви всі працювали дружно, допомагали один одному і це дуже гарно!
А знаєте, діти, коли ми разом - ми сила!
Ми – непереможні! Та в цієї єдності і є наша сила!
Вчитель. А тепер продовжуємо нашу подорож.
-Знайдіть на столі той конверт, який про це свідчить, на вашу думку.
-Відкрийте його, візьміть будь-яку картинку і об’єднайтеся в інші групи
Герб прапор Фото Києва Це –наше і це-твоє!
Вчитель. Ми з вами сьогодні багато подорожували та багато чого дізналися про нашу рідну Україну.
*Пропоную вам ще одну стежинку «Патріотичну»
Вчитель. Скажіть, а коли люди подорожують, чи є у них документи? А ви знаєте які?
Діти, скажіть, чи бачили ви будь коли паспорти своїх батьків, рідних?
Вчитель. Так дійсно, давайте подивимось на екран Слайд №25
*Фото *Дата народження *Прізвище, ім’я *Місце проживання
Вчитель. Пропоную вам зробимо паспорт держави України, «Що я розкажу про Україну».
В цей паспорт ми повинні помістити…. Слайд №26
- Що на вашу думку?
1. Як називається наша країна.
- А як вона називається, ви вивчили на нашому занятті? ( Україна)
2.Як називається наша столиця?
- А хто знає, як називається столиця України? (Київ)
3. День народження, це День незалежності.
-Чи хто знає цю дату?(ми святкуємо День Незалежності це відбувається 24 серпня)
4.Герб 5.Прапор 6.Гімн -це державні символи України
А хто із вас був у Київі?
-А хто збирається із своїми батьками, рідними поїхати до Київа?
-Чи можете назвати головні вулиці, площі столиці, які там є пам,ятники, кому?
Вчитель. Подивіться ,будь ласка на екран, давайте їх пригадаємо. Слайд №27
-У кожної країни крім народних символів ще є і символи держави.
Вчитель. Пригадайте, як зветься герб України? Слайд №28
*Герб України зветься тризуб; Слайд №29
*Він нагадує сокола, що літає в небі;
*В ньому можна прочитати слово ВОЛЯ.
Давайте його прочитаємо.
Вчитель. А давайте пригадаємо, з яких кольорів складається прапор України?
(синього і жовтого) Слайд №30
Вчитель. Що означає синій колір, а що жовтий?
У народі кажуть, що синій колір символізує чисте, мирне небо, а жовтий-пшеничне колосся, жовті ниви України, пшеничні поля.
Вчитель. Вчитель. Кожна держава має свою урочисту пісню, яка є символом незалежності
*Ця пісня називається гімном
*Гімн надихає до боротьби
*допомагає людям об’єднуватися
Вчитель.Чи знаєте ви, діти, яка є пісня гімном України? Слайд №31
(«Ще не вмерла України»)
Вчитель. Її автори, це:
*Композитор Михайло Вербицький, автор музики та
*Павло Чубинський , автор слів
Вчитель. Ця пісня- особлива, тому її треба слухати стоячи, а ще можна тримати руку на серці. Слайд №32
-Пропоную вам заспівати наш гімн.
Вчитель. Наша країна Україна-дивовижна!
-Ми з вами подорожували її просторами весь тиждень та переглянули багато мультфільмів «Це-наше і це-твоє! Слайд №33
-Я пропоную вам переглянути останній мультфільм. Слайд №34
Вчитель. Отже скажіть «Чим можуть пишатися українці! Що ви запам’ятали?».
Трембіта
Найдовший у світі музичний інструмент – наш! Трембіту придумали для зв'язку у горах, коли телефонів ще не було. А робили її зі смереки, в яку вдарила блискавка. Трембіта - рекордсменка, її занесено до Книги рекордів Гіннеса! Вона завдовжки – 8 метрів, а важить - півтора кілограми, як кицька. Це – наше і це – твоє!
-Наша «Патріотична стежка привела нас до куточка «Умілі ручки» Слайд №35
Вчитель. Увага! Завдання!
-1 група - Герб, 2 група-Прапор, пропоную вам зробити державні символи України із допоміжних матеріалів, які лежать на ваших столах за власним вибором.
-А 3 група – спробує написати слово Київ, назву міста столиці Україна
Слайд №
Вчитель. Це..
*Різні крупи : насіння соняшника та гарбуза, ягоди горобини, намистинки, паєтки, гудзики, фарбовані макарони …тощо..
*Це, нитки, ялинковий дощик, стрічки, крупи, квасоля, фарбовані макарон, серветки…
Вчитель. Це..
*Це, сірники, смужки кольорового паперу, геометричні фігури, конструктор «Лего», макарони…тощо
-4 група, у вас на столах лежать розфарбовки , за темами мультфільмів «Це-наше і це-твоє!» Слайд №3
Вчитель. Оберіть для себе ту, яка вам більше сподобалася та розфарбуйте її.
Презентація роботи груп
Вчитель. Давайте подивимося , що у нас вийшло.
-1 група, покажіть свої герби, що у вас вийшло .
Розкажіть вірш, який ми вивчили на попередніх уроках
Наш герб-тризуб
Це воля, слава й сила
Наш герб-тризуб
Недоля нас косила
Та ми зросли
Ми є, ми завжди будем
Добро і пісню несемо ми людям!
-2 група, покажіть, що у вас вийшло та розкажіть вірш про прапор, який ви вивчили на попередніх уроках
Синьо-жовтий прапор маєм
Синє небо, жовте жито.
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня, знають діти
3 група
Вчитель. Назвіть столицю України?
-Продемонструйте свої роботи учням із інших груп.
4 група
Вчитель. Скажіть, будь ласка, чим можуть пишатися українці?
*Україна-велика, незалежна держава. Ми – українці пишаємося
*краєвидами;
*землями-чорноземами
*музичними інструментами
*корисними копалинами
*археологічними знахідками
*українським одягом
*вишивкою
*своїми народними звичаями
Це наше і це твоє Всеукраїнського проекту Міністерства освіти і науки Украіни і телеканалу ПЛЮСПЛЮС
Вчитель. Країна, в якій створили найбільший у світі літак, в якій є найдовший у світі музичиний інструмент, яка має найбільші запаси солі в Європі - це все наша Україна. "Це - наше і це - твоє" .Це здобутки і досягнення, якими пишається вся країна.
Мультфільми "Це - наше і це - твоє" не лише інформують, а й надихають.
Дивіться, розповідайте друзям! Пишайтеся рідною країною!
Літак "Мрія"Наш літак "Мрія" - найбільший у світіВін завдовжки, як потяг метрополітену. Завширшки – з Олімпійській стадіон. У собі він може перевезти 50 слонів або аж два кашалоти! Наша "Мрія" - найбільший рекордсмен з усіх літаків планети! Це - наше і це - твоє! |
Трембіта Найдовший у світі музичний інструмент – наш! Трембіту придумали для зв'язку у горах, коли телефонів ще не було. А робили її зі смереки, в яку вдарила блискавка. Трембіта - рекордсменка, її занесено до Книги рекордів Гіннеса! Вона завдовжки – 8 метрів, а важить - півтора кілограми, як кицька. Це – наше і це – твоє! |
Видатні відкриття космосу – наші. Українські вчені знайшли спосіб зварювання металів без кисню, що дало можливість проводити роботи в космосі та під водой. Схему першого у світі реактивного літального апарата розробили наші вчені. Перший укр. космонавт Леонід Каденюк. Видатні відкриття космосу - наші!Наша країна відома вченими, завдяки яким лю- дство вивчає та відвідує космос. Наш українець розробив схему першого у світі реактивного лі- тального апарата! Мапа поверхні Марсу створе на нашим вченим. Вперше в історії людина вийшла у відкритий космос із ракети, сконстру- йованої нашим видатним співвітчизником. Це – наше і це твоє! Щедрувати на Новий рік наша давня українська традиція. У цей день хлопці та дівчата ходили від хати до хати, щедрували, бажаючи господарям щедрого вечора, доброго здоров’я та добробуту. Українці вірили, що у цей вечір усі побажання здійсняться. Це-наші традиції. Це-наше і це-твоє! Наші водойми! Вода – найцініший скарб подарований природою. Наша країна багата річками, водоспадами, озерами, морями. Це - наше і це - твоє!
|
Асканія-Нова.
Один з найдавніших заповідників - наш! Це - наше і це - твоє!
Унікальний козацький човен Чайка - наш! Будівництво чонів на Запорозькій Січі розвива- лося здавна та досягло високого рівня! Яскравим прикладом цього є легендарна козацька Чайка, що не боялася бурі та важких гармат ворожих кораблів. Чайка – бойовий човен, з вітрилами та веслами, видовбаний із стовбура липи чи верби, обшитий із боків дошками та осмолений. Всесвітньовідомий танок гопак - наш! Придумали хвацького гопака козаки Запорізької Січі. Спочатку танок був подібний до змагань. Козаки мірялися силою, показували бойові на- вички. Підбадьорювали один одного вигуками: "Гоп! Гоп!" - отак, за легендою, виникла назва – гопак. Це – наше і це – твоє! |
Вугілля-наше природне багатство! Наша земля багата корисними копалинами. Однією з найцінніших порід є кам’яне вугілля. Вугілля-це залишки продавніх рослин, що існували на землі дуже давно. З часом вони скам’яніли і утворилося кам’яне вугілля. Вугілля – наше природне багатство! Наша земля багата корисними копалинами. Однією із найцінніших порід є кам'яне вугілля. Вугілля – це залишки прадавніх рослин, що існували на Землі дуже давно. З плином часу, під тиском ґрунту і високих температур, рослини скам'яніли і утворилося кам'яне вугілля. Це – наше і це – твоє! |
Гасова лампа Перша у світі гасова лампа – наша! Коли ще не було електричних ламп, люди користувалися свічками. Їхнього світла було замало аби ввечері гратися, малювати та читати. Наш винахідник придумав лампу, у яку заливалась рідина – гас. Вона була дуже яскравою і швидко стала популярною у всьому світі! Це - наше і це - твоє!
|
Сіль Найбільші запаси солі в Європі – наші! Без солі не може прожити жодна людина. Її видобувають по всьому світу, і в Україні також. Наші запаси солі - найбільші в Європі! А утворена соляна печера стала настільки велика, що в ній навіть літали на повітряній кулі! Нашої солі дуже багато. Якщо посипати нею всю планету, то вона вкриється сіллю наче сніжною ковдрою :) Це - наше і це - твоє! |
Рамкові вулики
Перший рамковий вулик – наш! |
Чорнозем Українська земля - найродючіша в світі! Адже у нас знаходиться чверть всіх запасів чорнозему планети. Якщо правильно обробляти чорнозем, то на ньому виростає найбільша кількість врожаю. В давні часи, коли землі не обробляли, всі рослинки були настільки високими, що не можна було побачити вершника на коні! Це - наше і це – твоє |
Знана у всьому світі вишивка-наша! Вишивка прикрашає рушники та сорочки, скатертини, сукні та інші речи. Вишиті узори відтворюють продавні чарівні знаки-обереги. Це-наше і це-твоє!Вишиті узори відтворюють прадавні чарівні знаки-обереги, зберігають культурну пам'ять нашого народу. Вишивка прикрашає рушники та сорочки. Вишиті скатертини, сукні та інші речі вирізняються особливою красою. Дорогих гостей вітають хлібом-сіллю на рушнику. |
Вчитель. Дякую вам за таку творчу роботу.
-Наша подорож стежинками країни-Україна доходить кінця.
Вчитель. А тепер давайте всі разом створимо «Паспорт держави Україна»
Я почну, а ви мені допомагайте…
-Наша країна-Україна
- Народилася 24 серпня… і вона дуже гарна та дивовижна
-А тепер ви виходьте до дошки та продовжуйте створюйте паспорт України за своїми думками та бажаннями.
Що ж у нас вийшло?
Україна народилася 24 серпня
Столиця України , місто Київ
Держвані символи: Герб Прапор Гімн Народні символи
( прикраси: калина, верба, волошки..)
Вчитель. Ми багато з вами сьогодні говорили про нашу Україну.
-Наша країна дуже гарна. Слайд №3
-А щоб вона ще існувала багато століть, вона повинна бути сильною і міцною.
-А це все залежить від нас з вами. . Слайд №
Вчитель. А що ви, діти, можете зробити для нашої країни?
*Любити свій край *Шанувати рідну мову *Берегти та поважати її традиції
*Пишатися всім тим, що є українським *Бути єдиними
*Гарно вчитися, щоб здобути міцні знання та принести користь своїй державі Україна
Вчитель. Якщо ви знаєте народні символи України та будете їх шанувати, то… кивніть мені головою.
- Якщо вивчили державні символи, то кивніть мені головою
- Якщо знаєте, чим пишаються українці, то помахайте мені рукою …
- А якщо зрозуміли, що нічого кращого ніж рідний край немає, що треба любити свою Батьківщину, то поплескайте собі у долоні.
Вчитель. Діти, ви великі молодці. Я вам дуже вдячна за наше заняття.
А тепер прошу вас оцінити мою роботу. Чи справдилися ваші очікування від нашого заняття.
У вас на столах лежать стікери
-Якщо вам на уроці було все зрозуміло і комфортно, оберіть жовтий колір.
-Якщо є питання, то синій
-Якщо вам взагалі було дуже трудно, важко під час заняття, оберіть червоний.
Вчитель. Пропоную заспівати пісню «Україна- це ти, Україна- це я» Слайд №
1. Кожному мила своя сторона,
2. Всюди добре, а дома найліпше.
3. Який рід, такий і плід.
4. Рідна земля і в жмені мила.
5. Кожному птаху своє гніздо миле.
6. Мій мир, мій рай, мій рід, Україна, то мій рідний край.
1 група-Батьківщина. Розгадати ребус та
Що таке Україна?
За віконцем калина,
тиха казка бабусі
Ніжна пісня матусі..
*Наша Батьківщина-це Україна. Це рідний край для тих, хто вважає себе
громадянами України.
*Батьківщина-це рідний дім, де ми народилися та виросли.(зросли)
*Україна- велика, квітуча, могутня і незалежна держава.
*Україна-це люди, які будують свою країну, бережуть та захищають свій рідний край.
*Україна, моя Батьківщина-це озера, річки, моря, гори, степи та полонини.
Що для вас є Україна, наша Батьківщина? Зберіть прислів’я та приказки та поясніть їх.
1 гр. Без Батьківщини немає людини.
Кожна людина, десь народилася, жила, зростала та навчалася. Це її Батьківщина, яку людина безмежно любить та буде пам’ятати усе своє життя.
2 гр. Всюди добре, а вдома найліпше.
Де б людина не мандрувала, де б вона не подорожувала і як би людині не було добре, але все одно тягне додому, де залишилися всі рідні, друзі та знайомі …
3 гр. Людина без Батьківщини, що соловей без пісні.
Кажуть у народі, що соловейко найкращий серед птахів і він не може не співати, так і людина не може жити без Батьківщини, того свого рідного куточка , де народилася та живе.
4 гр. Добре тому, хто в своєму дому.
Кожна людина прагне мати свою домівку. І людині завжди добре і затишно там , де її рідний дім, де її оточують та підтримують рідні люди. Але можна сказати, що рідний дім це-Україна мати, це Батьківщина кожної людини.
Вчитель. Наша рідна Україна-ненька, це чудові краєвиди, широкі й чарівні простори, прекрасні села й міста, річки, озера, моря, гори .
-Україна — це отча земля, рідний край, де ти народився.
-Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України — Дніпро.
-Буйною зеленню шумлять по його берегах сади, ліси.
-Золотистим морем розливається по безкраїх нивах жито — пшениця, всяка пашниця. -А головне на Україні, це працьовиті й волелюбні люди, які здавна живуть в Україні.
Моя Батьківщина добра, радісна, мирна, безпечна, процвітаюча, щаслива, мудра, щира, доброзичлива, красива…»).
Прапор
Ми Україною, її різноманітною природою, багатими надрами, працьовитими і талановитими людьми. Про любов до Батьківщини люди склали мудрі прислів'я. А які прислів'я ви знаєте?
Д: «Російська людина без Батьківщини не живе», «Рідна сторона - мати рідна, чужа сторона - мачуха», «Усюди добре, а вдома краще».
VII. Рефлексiя.
— Закiнчити наш урок я хочу словами поета Володимира Сосюри:
Любiть Україну, як сонце любiть,
Як вiтер, i трави, i води.
В годину щасливу i в радостi мить,
Любiть у годину негоди.
Любiть Україну у снi й наяву,
Вишневу свою Україну.
Красу її, вiчно живу i нову,
І мову її солов’їну.
Лейтмотив:
Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.
Василь Симоненко
Україна – моя Батьківщина
Україна – чарівний і квітучий край. Через усю Україну з півночі на південь, протікає Дніпро, одна з найбільших річок Європи, і впадає у Чорне море. З півдня нашу Вітчизну омиває ще одне море Азовське. На заході здіймають у небо свої вершини гори Карпати. На півночі ростіть густі ліси – це Полісся, а далі на південь поступово змінюються природні пейзажі, переходячи у степи. Ось така природа України, вона неповторна своєю красою.
Рефлексія. Продовжіть речення
Я
Повторив про……
Запам’ятав, що……
Дізнався, що …….
Здивувався, що……
Горджуся тим, що……