УКРАЇНСЬКИЙ ФОЛЬКЛОР У МУЗИЦІ
інтегроване заняття в середній групі
Мета. Розвивати музичний, звуковисотний слух, відчуття ритму, музичну, емоційно – образну пам’ять, уяву, увагу.
Виховувати естетичний смак, інтерес до слухання і створення музики.
Слухати музику веселого, жвавого характеру, тричасної форми, емоційно відгукуватися на її звучання, висказувати про неї свої думки? визначати жанри музики, записувати мелодію схематично. За допомогою ладування відтворити частини музики. Інсценізувати пісню, вчити дітей відтворювати ритмічний малюнок пісні. Прищеплювати вокально-хорові навички. Вміння виконувати ритмічні рухи відповідно до ритму й характеру мелодії в танці. Спонукати дітей до складання картини через музичну гру.
Матеріал. Музичні твори, фломастери, геометричні фігури різної величини та кольору, атрибути для інсценізації та гри.
Хід заняття.
Під спокійну музику діти заходять в зал, обходячи коло, стаючи півколом.
Музичний керівник. Діти, послухайте, як б’ються ваші сердечка.
Ваші сердечка стали теплими, то ж давайте це тепло і щиру усмішку подаруємо нашим гостям.
Музичний керівник. А тепер закрийте очі і послухайте тишу. Скажіть, що ви чули ще, крім ударів серця. (відповіді дітей)
Музичний керівник. А я почула звуки музики і хочу, щоб їх почули і ви.
(звучить «Гопак»)
Музичний керівник. Яку б назву ви дали музичному твору, який звучав. (відповіді дітей).
Бесіда за змістом музичного твору:
- Що він вам нагадує?
- До якого жарну ви його віднесемо?
- Який настрій викликає він у вас?
- Щоби ви хотіли робити під цю музику?
А тепер давайте спробуємо записати цю мелодію схематично і допоможете ви мені. (викликаю кількох дітей зображують музику картиною – схемою, геометричними фігурами).
Дидактична гра «Відтвори мелодію у схемі»
Музичний керівник. Чуєте, якась інша мелодія звучить. Ви прослухали мелодію, покажіть з скількох частин вона складається на пальчиках:
Музичний керівник. А зараз давайте пограємо в таку гру: я буду грати нотки, а ви скажете і покажете їх руками.
Музична гра «Довгі – короткі звуки».
Музичний керівник. Десь наша пісенька забарилася. Вона така незвичайна і нотки хочуть з нами погратися (ладування ритмічного малюнка – всі діти, одна дитина при цьому викладає ритмічний малюнок на дошці).
Музичний керівник. Давайте покажемо гостям нашу пісеньку.
Інсценізація пісні «Ходить гарбуз по городу».
Гра «Склади картинку».
Музичний керівник. Гарна картинка в нас виходить.
Ну що ж осіння пора кличе на вулицю. Прощавайте та чудової вам осінньої музики.