Інтегроване заняття "В гостях у казки"

Про матеріал
«В гостях у казки» Конспект комплексного, тематичного, фронтального заняття з пріоритетом мовленево-комунікативної діяльності для дітей середнього дошкільного віку 5-го року життя Підготувала:вихователь Кобченко О.В. спеціаліст другої категорії
Перегляд файлу

«В гостях у казки»

Конспект комплексного, тематичного, фронтального заняття з

пріоритетом мовленево-комунікативної діяльності для дітей середнього

дошкільного віку 5-го року життя

 

Підготувала:

вихователь Кобченко О.В.

спеціаліст другої категорії

 

Інноваційна ідея заняття: інтерактивна вправа «Мікрофон», текстоцентрічний підхід до організації освітньої роботи за казкою «Півник і двоє мишенят», мнемотехніка

Освітні завдання: спонукати до вживання складно-підрядних речень, використовувати сполучники  «але», «Тому що», учити відтворювати частковий зміст казки за таблицею піктограм (прийомом мнемотехніки); перетворювати дієслова ІІ особи однини у ІІІ особу множини: добирати прикметники для опису предметів; збагачувати мовлення дітей словами з протилежним значенням; вправляти в об'єднанні груп предметів

і визначенні іх кількості за допомогою перелічування усіх предметів (у межах 5); називати числа у межах 5; продовжувати формування вміння орієнтуватись у просторі, бажання допомогти товаришеві; розвивати смак через використання нетрадиційної

Техніки малювання (малювання манкою); розвивати мовленнєвий слух, зв'язне мовлення та вміння відповідати на запитання, творчу уяву, пам'ять, емоційно-ціннісні 

навички, дрібну моторику рук; виховувати любов до рідної мови, праці, до 

творів українського фольклору.

 Матеріали та обладнання:

демонстраційні: магнітна дошка, іграшка-рукавичка мишенятко, таблиця піктограм до казки «Півник та двоє мишенят»;

роздаткові: геометричні фігури, цифри від 1 до 5, манна крупа жовтого кольору, пензлики, клейстер, вологі серветки, намальовані заготовки колосків для малювання, основа для будинка.

Попередня робота: читання, переказування казки «Півник і двоє мишенят», настільний театр «Півник і двоє мишенят» , таблиця піктограм, вивчення прислів'їв про працю, складання вихователем інтелектуальної картки на тиждень для текстоцентрічного підходу до організації освітньої роботи за казкою «Півник і двоє мишенят», бесіда про працю хлібороба, дружбу; закріплення тем «Знайомство. Ім я», «домашні тварини», «Звідки хліб прийшов», «Провина», виготовлення основ для математичного диктанту. 

Використана література:

1. Програма «Дитина»: освітня програма для дітей від 2 до 7 років (науковий  керівник проекту В.О.Огневюк); Міністерство освіти і науки України. Київ, 

університет імені Б Грінченка. – К.: Київ - університет імені Б. Грінченка, 2016 - 304с.

 

 

2. Книжка - вихователь і вчитель, або «Як допомогти дитині відкрити важливі 

чинники за допомогою художнього твору / Гавриш Н. // вихователь-методист 

дошкільного закладу. - 2013. - №6.  с.4 12

3. Методи інтерактивної мовленнєвої взаємодії / Жеребцова Н.// вихователь методист дошкільного закладу. – 2014. – 2. – с.4-9

4. Мнемотехніка - технологія ефективного засвоєння інформації / Чепурний М., Черешнюк К.// вихователь - методист дошкільного закладу. - 2014. - №4. – c.31-35

5. «Півник і двоє мишенят». Золотий колосок – К.: Освіта, 1994. - С.443-444  

6 Формування комунікативної компетенції дітей дошкільного віку

Хід заняття

  1. Організаційний момент.

Вихователь.                                      Добрий ранок, добрий час

                                                             Всім, хто завітав до нас!

                                                             Рада і вас, я, малята, вітати

                                                             З вами разом дружно пограти

  1. Сюрпризний момент. Мотивація діяльності дітей.

Вихователь. Діти, сьогодні я йшла до дитячого садка і знайшла ось що...(показую колосок). Що це? З якої він казки? (Відповіді дітей).

З'являється круть                                                                                                                                             -Як ти тут опинився?                                                                                                                     Круть(нахиливши голову): Я образився на Півника                                                          Вихователь: Цікаво, чому ж ти образився на Півника? Діти, допоможіть мені, будь-ласка, скажіть, чим закінчилася казка про Півника і двоє мишенят?                                      Діти: Півник сказав, що таких ледарів немає чого пирогами пригощати.   

Вихователь. Круть, а що сталося далі? Чому ти до нас прийшов один?                                 Круть: Бо я з Вертем посварився, сказав, що через нього нам Півник пиріжків не дав. Він на мене образився. І ось я один і мені сумно. Діти, допоможіть мені, будь ласка, повернути моїх друзів - Півника і Вертя.                                                              Вихователь. Допоможемо? (Відповіді дітей).                                             Вихователь. Але для цього нам потрібно виконати цілий ряд завдань від Півника, а щоб їх виконати треба потрапити до казки. Як можна потрапити до казки?( відповіді дітей).                                                                                                                                   – Спробуймо почаклувати:                                                                                                                  За казкою ми пішли,                                                    Всі по колу ми пішли                                                                                                                                                                                                                                                 Не одразу її знайшли                                                               Нашу казочку знайшли                                                                                                                          Ніжками ми тупали,                                                                                                                    Кулачками стукали                                                                                                                            Вихователь: Ось ми і потрапили до казки. І ось завдання від Півника (дістає конверт із завданням)

Завдання №1                                     Мовленнєва вправа «Але…»                                             Вихователь. Розкажіть чому вам подобається півник або мишената, використовуючи слова «тому», «шо» і «але». Варіанти відповіді дітей: 

Мені подобається Півник тому, що він працьовитий, але мені його шкода

 Вихователь. Чому?

Діти: Тому що він все робить сам.

Діти. А мені подобаються мишенята, тому що вони грайливі, веселі, дружні, але вони ледарі.

Вихователь, Чому?

Діти: Тому, що вони не допомагали Півнику

(Обігравання емоцій на висновки дітей з боку Крутя)

Вихователь. Молодці, виконали завдання

 

Завдання №2                                        Вправа «Ім'я говорить за себе»

Вихователь. Поясніть, будь ласка, чому мишенят звали Круть і Верть?

Діти: Тому, що вони непосидючі, грайливі, вертляві, беззупинні)

Вихователь, звертаючись до Крутя: - Діти, праві? (Круть киває головою)

Вихователь. Діти, а пам'ятаєте, в яку гру грали мишенята в казці? (Довга лоза)

Вихователь. Ще що робили мишенята?

Діти: Пісні співали, танцювали

 

Завдання №3                                         «Мнемотехніка «Працьовитий півник»

Вихователь. Що в цей час робив Півник, ти знаєш, Круть? Розкажіть, будь ласка, діти, що робив Півник з колоском? Допоможе вам в цьому ця таблиця

Орієнтовні відповіді дітей:

1.Півник знайшов колосок.

2. Він обмолотив його  

3. Відніс на млин і намолов борошна. 

4. Замісив він тісто.

     5. Напік рум'яних, духмяних пиріжків.

    

       Завдання  №4

               Вихователь: Покажіть як це все робив Півник 

Фізхвилинка «Півник»

Рано Півник уставав (руки вгору)

Голосок свій подавав:

 «Ку-ку-рі-ку!» (потягнуться на носочках, співають)

 Раз знайшов він колосок (нахил вперед)

І поклав його в мішок (імітація дії)

До млина із ним пішов(крокують на місці)

І на борошно змолов (колові рухи правою рукою)

І щоранку залюбки, випікав він пиріжки(Імітація ліплення пиріжків)

 І рум'яні,й запашні (вдихають аромат пиріжків)

ІВив

Вих             Вихователь:Молодці!

        Завдання №5                           Д/вправа: «Математичний диктант»

Вихователь: Півник просить вас побудувати новий будинок для себе і мишенят, в якому вони будуть жити дружно і щаслива. Побудуємо                                                                                                                                                Вихователь: Основа будинка - це квадрат, дах - чотирикутник. Вікно посередині — круг, вікно зліва – квадрат, вікно зправа – трикутник.

  • Як називаються частини, з яких складається будинок?
  • Перевірте, будь ласка, наявність всіх частин і покажіть цифру, яка позначає їx кількість.
  • Скільки квадратів?
  • Скільки чотирикутників?
  • Скільки кругів?
  • Скільки трикутників? 
  • Скільки всього геометричних фігур використано?

Вихователь: Молодці! Який у вас вийшов будинок? Відповіді дітей

 

Завдання №6                       Мнемотехніка «Складання казки на новий лад»   

Вихователь: Діти, мишенята виправилися і разом вирішили допомагати Півнику. Давайте складемо нашу казочку по - новому. Дивлячись на таблицю  піктограм прийомом «Мнемотехніка» діти складають казку.

  1. Півник і мишенята знайшли колосок.  
  2. Вони разом обмолотили його. 
  3. Віднесли до млина та намололи борошна.
  4. Тісто разом замісили.
  5. Пиріжків рум'яних напекли.

Вихователь: І нас з вами пригостили.

Завдання №7                         Д/вправа: «Які пиріжки?»

Вихователь: Щоб у наших друзів на столі завжди були духмяні пиріжки — подаруємо їм багато колосків. Згодні?

Малювання колоска фарбованою манною крупою.

Виховател: Малювати будемо не звичайними фарбами, а манкою. У вас вже є намальовані колоски. Пензликом для клею мазками наносим клей на зображення, а потім присипаємо кольоровою манкою і струшуємо зайву манку на тацю (Показ вихователя). Але спочатку зробимо пальчикову гімнастикую

Пальчикова гімнастика.

Швидко тісто замісили, (Імітація дії)

На шматочки розділили (імітація рухів відриву шматків тіста)

Роскачали всі шматочки(розкочуємо)

І зліпили пиріжечки (імітація дії)

Їх у піч скоріш саджайте (випрямити пальчики)

А підрум'яняться - виймайте (зжати пальчики в кулачок)

Закріплення з дітьми з етапів роботи. - Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога вихователя дітям

 Вихователь: Молоці, гарні вийшли колоски, подаруймо іх Крутю.

Дидактична вправа «Були – стали»

Вихователь: Молодці! Допомогли мишенятам зрозуміти помилку і виправитися та помиритися з Півником. Давайте скажемо компліменти нашим мишенятам, використовуючи слова «були», «стали»

Варіанти відповідей дітей:

1. Були ліниві, а стали працьовиті.

2. Були бешкетними, а стали слухняні.

3. Були не виховані, а стали чемні

Вихователь: Молодці! Ми допомогли казковим героям, анам вже час повертатися з гостинцями в садочок.

Повертаємось ми нині

Із казкової країни.

У казках героі чемні,

добрі, працьовиті.

Ви такими будете

Казки не забудете?

Ось і вдома ми.

Підсумок заняття. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Вихователь: В якій казці ми побували? Чого навчилися?Що цікаве взяли для себе?

-А чи будете ви такими як мишенята були? Чому? (Відповіді дітей).

-Які прислів'я про працю ви знаєте.

Вихователь: Молодці! Давайте підемо мити руки і будемо пригощатися пиріжками. 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                    

docx
Додано
6 жовтня 2021
Переглядів
1722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку