Управління освіти
Шосткинський ЗДО №2 “Іскорка”
«Використання блоків Дьєнеша для формування сенсорно-пізнавального розвитку дітей раннього віку»
Підготувала вихователь ДНЗ №2 “Іскорка”
Кобченко Оксана
Управління освіти Шосткинський ЗДО №2 “Іскорка”«Використання блоків Дьєнеша для формування сенсорно-пізнавального розвитку дітей раннього віку»Підготувала вихователь ДНЗ №2 “Іскорка” Кобченко Оксана. Шостка -2020 р.
Номер слайду 2
Актуальність З погляду сучасної дошкільної освіти, дітей слід навчати не тільки обчислювати, вимірювати, розрізняти геометричні фігури, орієнтуватися в часі, просторі, а й учити логічно мислити, розвивати творчі здібності, пізнавальні інтереси. І досить важливо це починати з раннього віку. Існує багато різних технологій, які забезпечують інтелектуальний розвиток дитини. Особливої уваги приділяється нестандартним дидактичним засобам, серед яких виділяють “Логічні блоки Дьенеша”
Номер слайду 3
Золтан Пал Дьенеш (1916 – 2014г) Угорський професор, спеціаліст із психології, математики, автор прогресивної авторської методики навчання дітей - “нова математика” для раннього, логічного, попереднього навчання. І перш за все для підготовки мислення дітей до засвоєння математики.
Номер слайду 4
Логічні блоки Дьенеша Матеріал містить набір из 48 логічних блоків, які відрізняютьсяза:1. Формою - круглі, квадратні, трикутні, прямокутні;2. Кольором - жовті, червоні, сині;3. Розміром – великі і маленькі;4. Товщиною – товсті и тонкі.
Номер слайду 5
Завдання: Познайомити дітей з формою, кольором, розміром предметів. Розвивати вміння виявляти властивості предметів, називати їх, узагальнювати предмети за їх властивостями. Поєднувати спільне і відмінне в предметах. Розвивати пізнавальні інтереси та операції.
Номер слайду 6
Завдання: Розвивати психічні процеси. Розвивати творчі здібності, уяву, фантазію. Виховувати самостійність, бажання досягати мети. Мета – розвиток пізнавальних і творчих здібностей у дітей раннього віку
Номер слайду 7
В залежності від підготовки дітей бажано використовувати не весь комплект, а частину: спочатку брати для гри блоки різні за формою і кольором, але однакові за розміром і товщиною (12 штук); потім різні за формою, кольором і розміром, але однакові за товщиною (24 штуки) и і в кінці – весь набір фігур (48 штук).
Номер слайду 8
Використання в роботі з дітьми З дітьми від двох років можна використовувати прості ігри як для групової так і для індивідуальної роботи. Також використовують альбоми, які так і називаються «Блоки Дьєнеша для найменших з 2 до 3 років». Важливо дати можливість дитині маніпулювати за бажанням, допомагаючи виконати знайомі побудови.
Номер слайду 9
Форми роботи. Заняття. Спільна самостійна, ігрова діяльність (дидактичні ігри, рухливі ігри, сюжетно-рольові)За допомогою організованого предметно-розвивального середовища (зображувальної діяльності, режимних моментів).
Номер слайду 10
Виділяють чотири групи ігор з блоками: В ранньому віці можна використовувати першу групу - для розвитку умінь виявляти і абстрагувати властивості. Знайомство з ознаками об’єктів : Вибірка за однією ознакою: знайти блоки, такі, як цей за кольором, формою, розміром, товщиною).
Номер слайду 11
Другу групу - для розвитку умінь порівнювати предмети за їх властивостями;: Гра «Що зайве?» Розкладіть перед дитиною 3 – 4 блоки. В ряді один зайвий - він може відрізнятись кольором, формою. Дитина повинна пояснити, чому на її думку ця фігура зайва.
Номер слайду 12
Третя група – для розвитку дій, класифікація і узагальнення Гра «Чим схожі, чим відрізняються фігури?» Перед дітьми викладаємо блоки тільки круглої форми, але різного кольору.
Номер слайду 13
Четверта група- для развитку здатності до логічних дій і операціямІгри «Продовж ряд, Ланцюжок, Будиночки».
Номер слайду 14
Блоки Дьєнеша – це захоплююче і корисне заняття! Ігри з блоками развивають у дітей мислительні операції (аналіз, порівняння), логічне мисленя, творчі здібності, і пізнавальні процеси (пам’ять, увагу, уяву). Граючи з блоками дитина виконує різноманітні предметні дії (викладання, розбирання і ін.) Також ігри з блоками Дьєнеша сприяють развитку мови.