Розробка заняття "Опис національного одягу

Про матеріал
Заняття для дітей дошкільного віку середня група вчити дітей описувати український одяг за схемами, добирати відповідні прикметники до іменників, створювати пестливі слова, послідовно та зв'язно розповідати про предмети українського національного одягу; розвивати вміння відповідати на запитання повними реченнями; вправляти у римуванні, вдосконалювати вміння правильно вживати іменники з прийменниками; удосконалювати сформовані мовні навички; долати моторні труднощі при вимові пропонованого матеріалу; нормалізовувати темп і ритм мовлення дітей; активізувати лексичний запас назвами українського національного виховувати в дітей глибокі почуття любові до своєї Батьківщини, рідного народу, звичаїв та традицій.
Перегляд файлу

Розвиток мовлення                                                                                                                      Заняття №                                                                                      Дата______

Тема: Опис українського національного одягу.                                                                                           Мета:                                                                                                                                    навчальна: вчити дітей описувати український одяг за схемами, добирати відповідні прикметники до іменників, створювати пестливі слова, послідовно та зв'язно розповідати про предмети українського національного одягу;                                                                                                                    розвиваюча: розвивати вміння відповідати на запитання повними реченнями; вправляти у римуванні, вдосконалювати вміння правильно вживати іменники з прийменниками;                                                               корекційна: удосконалювати сформовані мовні навички; долати моторні труднощі при вимові пропонованого матеріалу; нормалізовувати темп і ритм мовлення дітей; активізувати лексичний запас назвами українського національного одягу та сприяти дотриманню граматичної структури мовлення;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       виховна: виховувати в дітей глибокі почуття любові до своєї Батьківщини, рідного народу, звичаїв та традицій.                                                                                                                    

Обладнання: лялька-дівчинка та лялька - хлопчик в українському національному вбранні; свічка, український віночок, ширма для виставки українського національного одягу, українські мелодії.

Хід заняття                                                                                                                   І. Організаційний момент.                                                                                                                                      Психогімнастика «Дружні діти»                                                                                            Долоньки маленькі (плескають у долоні одне одного)                                                                                                        Плескають легенько                                                                                                                   Пальчики з’єднали, (беруться «човником» та кружляють)                                                                                           В танку закружляли                                                                                                                    Посварились, розійшлися, (повертаються одне до одного спинками)                                                                                                                     Помирились – обнялися! (обнімаються)                                                                                ІІ. Основна частина.                                                                                                                            Вчитель:                                                                                                                     Сьогодні, діти, ми з вами зустрілися на занятті знову,                                 Про маленьких українців поведем розмову.                                                  Про теплий, рідний, любий дім                                                                             І вишиваночки у нім.                                                                                                                          Дихальна вправа «Задуй свічку»                                                                                                                                                                                                   Артикуляційний комплекс                                                                                           На дошці розміщена карта України на магнітах. Вчитель звертає увагу дітей на розміри нашої держави, на її розміщення.                                                                                     Вчитель: А давайте спробуємо підібрати гарні слова про нашу Україну.

Дидактична гра «Яка наша Україна?»( з опорою на малюнок)

Вчитель (починає): Україна - могутня. А ще яка? Діти продовжують.                                                                                                            Наприклад: Україна - калинова, квітуча, зоряна, барвінкова, багата, співуча, барвиста, дружня, мила, дорога, гарна, рідна.

Вчитель: Молодці! Діти, а як називають людей, які живуть на Україні? (українці). А хто ви? (українці). Якою мовою розмовляють українці? (рідною, українською). Діти, що можна сказати про нашу рідну українську мову, яка вона?

Дидактична гра «Яка наша мова?»

(солов'їна, милозвучна, калинова, рідна, красива, пісенна, барвінкова, материнська, неповторна, казкова, співуча)

Звучить музика. З'являються ляльки - українці, Оленка і Тарасик.

Вчитель: Діти, подивіться. До нас у гості завітали маленькі українці, Оленка і Тарасик. Давайте запросимо їх до себе на заняття.                                                      Вчитель: Діти, подивіться на одяг наших українців. Він у них звичайний чи  святковий. (Діти розглядають ляльок та дають відповіді на запитання)

Скажіть, будь ласка, у що одягнений наш Тарасик? (сорочка-вишиванка, червоні шаровари, синій пояс, на голові - шапка, на ногах - чоботи).

Діти, а у що одягнена лялечка Оленка? (сорочка-вишиванка, спідниця, фартушок, на голові віночок, на шиї - червоне намисто, на ногах - червоні чобітки)

Оленка і Тарасик дуже хочуть пограти з нами в  цікаву гру.

Дидактична гра «Яке наше вбрання?»

Мета: вчити дітей добирати відповідні прикметники до іменників.

Українська сорочка яка? (вишита, тоненька, лляна, біла)

Українські шаровари які? (широкі, червоні, просторі, великі, українські)

Українська спідничка яка? (невеличка, яскрава, зручна, синя, пряма, вишита)

Український пояс який? (чоловічий, широкий, міцний, довгий, ошатний)

Українські чобітки які? (червоні, міцні, високі, невисокі, зручні)

Український віночок який? (різнокольоровий, гарний, квітучий, новий, барвистий)

Вчитель: Молодці! А зараз ми з вами трішки відпочинемо.

Рухлива гра «Передай віночок» (фізкультхвилинка)

Діти стають у коло. Під веселу українську мелодію передають віночок одне одному. Коли музика зупиняється, дитина, у чиїх руках опинився віночок, виходить на середину і танцює з віночком на голові довільні рухи. Коли це хлопчик, то він вибирає собі дівчинку і танцюють удвох.  Решта дітей весело плескають у долоні. Гра повторюється 3 рази.                                          Вчитель: Наші ляльки-українці хочуть погратися з нами ще в одну гру.

Дидактична гра «Зроби слова лагідними»

Сорочка (А лагідно як сказати?) - сорочечка,                                                            Дівчина - дівчинка;                                                                                                  Хлопець - хлопчик;                                                                                            Вишиванка - вишиваночка;                                                                                      Спідниця - спідничка;                                                                                               Чоботи - чобітки;                                                                                                          Пояс - поясочок;                                                                                                        Фартух - фартушок.                                                                                                   Вчитель: Оленка і Тарасик  мені сказали, що хочуть сьогодні відвідати музей-магазин, який вони побачили у групі і купити одяг для своїх рідних. Звучить музика, діти підходять до музею-магазину (спеціально облаштована виставка українського національного одягу).

Вчитель: Давайте роздивимося вітрину. Хто мені назве, який тут є одяг? (сорочка жіноча, спідничка, фартух, шаровари, сорочка чоловіча, пояс, чоботи, вишите плаття і т. д.).

Вчитель: допоможемо Оленці і Тарасику вибрати український одяг.  Хто хоче допомогти? Але для цього потрібно гарно про нього розповісти – описати. А  у пригоді нам стануть символи( піктограми), але спочатку давайте пригадаємо значення символів

1-назва одягу                                                                                                                        2-колір                                                                                                                                             3-тканина                                                                                                                                                                      4-призначення (чоловічий, жіночий)                                                                                       5-на яку частину тіла одягають                                                                                            6-коли його одягають                                                                                                      Діти по черзі вибирають одяг для Оленки та Тарасика описують його символами.                                                                                                                                Вчитель: дуже красиві покупки ми сьогодні зробили, всі залишаться задоволені можна і віршика попробувати скласти.

Творча гра «Склади віршик»

Діти добирають потрібні слова  і складають тематичні віршовані рядки.

Одягну український віночок                                                                                          Затанцюю веселий ...(таночок).                                                                                                Гарні хлопці стоять біля ганку,                                                                                                А на них сорочки - ... (вишиванки).                                                                                                 Я танцюю гопак залюбки,                                                                                                                         Адже в мене зручні ... (чобітки).                                                                                   Вишиванку везу на гостинець:                                                                                               Пам'ятайте, що я - ...(українець)!                                                                                           Вчитель: На завершення нашого заняття я вам дам маленькі сердечка, які будуть символом нашої любові до України. І у ваших сердечках нехай запалає маленький «вогник» гордості за те, що Ви - українці. Я прошу вас пронести цю любов через усе  своє життя. Тож будьте чесні, розумні, горді, шануйте своїх рідних, поважайте старших, любіть свою рідну Батьківщину.

ІІІ. Підсумок заняття
Обмін думками « Коли і навіщо ми одягаємо український одяг»

 

 

 

 

                                            

 

doc
Додано
8 жовтня 2021
Переглядів
1837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку