Інтегроване заняття в ІІ молодшій групі
«Підводний світ»
(дитина в природному довкіллі + дитина в соціумі + мовлення дитини
Мета: розвивати уяву, фантазію, пам’ять, мислення, мовлення, тактильні відчуття.
Поглибити знання дітей про морських риб: назва, будова, спосіб живлення і пересування. Познайомити з морською довгожителькою – черепахою. Дати знання про те, що рибам для життя необхідна вода, повітря і їжа. Вчити передбачати негативні наслідки втручання в природу. Закріпити знання про рідний край, Батьківщину, її державні символи. Збагачувати словник новими словами, спонукати дітей будувати самостійні висловлювання, відповідати повними реченнями. Виховувати любов до природи, рідного краю.
Матеріал: в групі створена імітація морського дна, підводний човен, театральний куточок, тіньовий театр «Морські жителі», звукозапис звуків моря, спілкування дельфінів, дидактичні ігри: «Знайди і назви прапор», «Що ти бачиш – розкажи»
Підготовча робота: бесіди про Україну - велику країну, яка має свій герб, прапор, гімн, в якій багато міст, сіл, річок, є моря. Пригадали подорожі на море, цікаві зустрічі з морськими жителями. Провели дослід з звичайною і солоною водою.
Хід заняття
6. Дидактична вправа «Море хвилюється раз…
7. Дидактична гра «Тактильні картки» (ейдетика)
8. Дидактична гра «Харчовий ланцюжок»
9. Тіньовий театр «Морські жителі»
10.Практична діяльність – зробити морське намисто
11. Підсумок заняття
Вихователь : Доброго ранку , весела дітвора!
Як ваші справи?
Чи все у групі в порядку?
Я сьогодні не сама,
Я із собою гостей привела.
Ви на них привітно подивіться,
Один одному всміхніться.
В мене для вас є дві пропозиції: одна - цікава, а друга – дуже цікава. Яку ви обираєте?(подорож морем) Який транспорт оберете для подорожі морем? (підводний човен). Тоді розпочинаємо будівництво (з стільчиків і допоміжних матеріалів). Човен готовий, але вирушити ми не зможемо, тому що наш човен не має ніяких позначок країни, в якій ми живемо.
Дидактична гра «Знайди і назви прапор»
Завдання: знайти синьо – жовтий прапор серед інших і поставити на носі човна.
Вихователь: А тепер давайте подумаємо, чи зможемо ми подорожувати взимку морем, чи не замерзло воно? В цьому питанні нам допоможе наш дослід із водою. Діти роблять висновок : звичайна вода замерзла, а солона – ні, тому що не було сильного морозу. Отже, вирушаємо у подорож. Розміщуйтесь зручно і насолоджуйтесь звуками моря, яке нас зустрічає ( звукозапис звуків моря). Загляньте у свої ілюмінатори і розкажіть, що ви бачите.
Дидактична гра «Що ти бачиш – розкажи»
Діти розповідають про морських жителів.
Вихователь: діти, давайте пофантазуємо і уявимо, що ми дорослі люди, вчені, які досліджують морських жителів. Ми можемо вийти з човна і побачити , що ж там відбувається ( уявно одягають спец одяг, повторюють правила поведінки)
1 зустріч – з рибками- клоунами , які плавають родиною.
2 зустріч – з акулою. Вона близько до нас не підпливає, тому що нас охороняють дельфіни. Діти слухають, як спілкуються дельфіни (звукозапис)
3 зустріч - з мушльою, в якій живе намистинка. Діти розглядають мушлі, слухають шум моря, знаходять поруч гарні намистинки, збирають їх на пам’ять про море.
4 зустріч - - з черепахою- розгляд будови, як рухається, що їсть.
Вихователь: діти, погляньте навкруги, що ви бачите (сміття). Як ви гадаєте, звідки сміття? Давайте ми приберемо це сміття, що море стало чистішим. Ось ми з вами долучились до доброї справи, очистили частинку моря.
Вихователь: Подивіться, рибки плавають, дельфіни, водорості зараз спокійно плавають, бо не має шторму. Ви пам’ятаєте, як штормить море? Давайте пригадаємо разом.
Дидактична вправа «Море хвилюється раз…»
Діти імітують штормове море з допомогою тонкої плівки.
Вихователь: якби не було цікаво на морі, час нам вирушати додому. Влаштовуйтесь зручно, рушаймо. Хто нас проводжає(звукозапис звуків дельфінів)
Дидактична гра «Тактильні картки» (ейдетика)
Діти з допомогою карток мають пригадати які на дотик були панцир черепахи і намистинки.
Дидактична гра «Харчовий ланцюжок»
Вихователь: діти, вам сподобалась наша подорож? Я хочу переконатися, що вам буде що розповісти про свою мандрівку і тому запрошую вас до театру.
Тіньовий театр «Морські жителі»
Ось і подорожі кінець, а хто був з нами – молодець.