Інтегроване заняття в різновіковій групі з розвитку мовлення, грамоти та ручної праці «Іграшки наших прабабусь»

Про матеріал

Інтегроване заняття в різновіковій групі з розвитку мовлення, грамоти та ручної праці «Іграшки наших прабабусь» .

Мета:

- уточнити знання дітей про різні види іграшок;

- вчити утворювати форми родового відмінка однини і множини іменників; розвивати фонематичний слух, мислення, уяву, увагу;

- розвивати вміння вгадувати за описом;

- формувати уявлення про особливості виготовлення ляльки - мотанки;

- виховувати любов до народних традицій, культури, оберегів, іграшок.

Обладнання: ляльки, машинки; круги із матерії, нитки, резиночки, стрічки для виготовлення лялечок; музичний супровід під час виготовлення лялечок.

Гості: учні 1 класу, мами, бабусі.

Перегляд файлу

 

Відділ освіти

Кам’янець-Подільської районної

державної адміністрації

Нагорянський ДНЗ «Калинонька»

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

в різновіковій групі

з розвитку мовлення, грамоти та ручної праці

«Іграшки наших прабабусь»

 

 

 

 

 

 (Шаравара О.Ю. – вихователь ДНЗ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого заняття

з розвитку мовлення, народознавства та ручної праці

«Іграшки наших прабабусь».

Мета:

- уточнити знання дітей про різні види іграшок;

- вчити утворювати форми родового відмінка однини і множини іменників; розвивати фонематичний слух, мислення, уяву, увагу;

- розвивати вміння вгадувати за описом;

- формувати уявлення про особливості виготовлення ляльки - мотанки;

- виховувати любов до народних традицій, культури, оберегів, іграшок.

Обладнання: ляльки, машинки; круги із матерії, нитки, резиночки, стрічки для виготовлення лялечок; музичний супровід під час виготовлення лялечок.

Гості: учні 1 класу, мами, бабусі.

Хід заняття.

1. Привітання з гостями (дитина):

Добрий день, люди добрі

Що сидять в нашій господі.

Раді вас вітати,

Щастя і добра побажати.

2. Вихователь. - Вітаю вас, малята, які ви гарні і сьогодні в нас багато гарних, хороших гостей. Привітаймося усі разом з ними!

Ми гостей вітаємо (уклін)

Ми їм посміхаємось (усмішка)

Весело танцюємо (каблучок)

Пісеньку співаємо (головою ліворуч, праворуч).

Барабани бу-бу-бу (імітація гри на барабані)

І на дудочці ду-ду (імітація гри на дудочці)

Граєм, граєм, виграваєм

І гостей усіх вітаєм! (уклін)

-А чому я попросила вас так гарно одягнутися? (гостей зустрічаємо)

-А чому в такому одязі? (національний український одяг)

-А ми хто? (правильно)

3.Вихователь. Сьогодні у нас, діти, буде чарівна подорож. А про що ми будемо говорити, ви здогадаєтесь, коли послухаєте ось цей вірш, який склала наша бабуся Настя.

Вони у вас із гойдалки-колиски

Яскраві, різні, трішечки смішні

М’які, веселі, навіть і пухнасті

Чарівністю наповнюють ваші дні.

Ви граєтесь з ними і раді завжди,

Коли знов нові вам дарують.

Вони на поличках у шафах лежать,

На подушечках з вами ночують.

Здається мені – ця загадка проста,

Не треба з’їсти тут багато каші.

Для вас щирі друзі з дитячих років

Це є (……іграшки…….) ваші!

 

- Так, молодці, це іграшки.

4.Вправа «Відгадай про що»

- Промовте чистомовки та договоріть необхідні слова.

Ра-ра-ра- в нас цікава буде ...(гра);

Ки-ки-ки - які цікаві ...(іграшки);

Ач-ач-ач - в нас веселий, дзвінкий ...(м ’яч);

айчик-айчик - довговухий, сірий .. .(зайчик);

 ка-ка-ка - чепурна, красива .. .(лялька).

- Які слова ви договорили? (Гра, іграшки, м’яч, зайчик, лялька).

- Як можна назвати їх одним словом? (Іграшки).

 

5.Гра «Один, три, багато».

Вихователь пропонує дітям картки, на яких намальовано окремо: один м’яч, три м’ячі, багато м’ячів; грибочки; ляльки.

- Назвіть уголос кількість м’ячів на своїх картках. (Використання форми родового відмінка однини і множини іменників). Наприклад: у мене намальований один м’яч, у мене намальовано три м’ячі, у мене намальовано багато м’ячів.

 

6.Гра «Магазин».

- Діти, відкрився новий магазин іграшок. У ньому є багато нових та яскравих іграшок. Ви зможете купити собі іграшку. Але для цього ви не називаєте її, а розказуєте, як з нею можна гратися.

- «Цю іграшку можна вкладати в колиску»(лялька).

- «Із цих іграшок можна будувати будинок» (кубики).

- «Ця іграшка може перевозити кубики»(машинка).

- «Із цих іграшок можна складати картину»(пазли).

 

7. Гра «Вгадай на дотик».

Найменші діти шукають іграшки у «чарівному мішечку» і вгадують їх.(Іграшки в мішечку: машина, кубик, кришечка, чашка, ложечка).

Старші діти визначають:

- скільки складів у цих словах;

- на який звук починаються ці слова;

- на який звук закінчуються ці слова.

 

8. Фізкультхвилинка

У холодному саду                    (Ходьба, руки за спиною)

Я сьогодні не знайду

Ані комашинки,                        (Нахили вперед, праворуч,

Ані мурашинки.                         ліворуч, «шукають»)

Всі комахи – у землі,                 (Присіли. Постукують долонею

Під корою на гіллі                     по підлозі)

Полягали спати                          (Долоні під щоки)

Холод переждати                   (Заплющили очі)

Хай собі у саду                       (Встали, обертаються на місці)

Грає вітер на дуду                  (Імітують гру на сопілці)

Хай у свищик свище               (Вдих носом, із силою

Лютий морозище                     дмухають, тупотять ногами)

 

9.Гра «Чого не стало». 

- Діти, закрийте оченята.

Вихователь ховає іграшки, а діти вгадують, чого не стало і читають вірші про іграшки:

Іграшки: зайчик, кіт, тигреня,сопілка, лялька.

1.

Заєць спати захотів,

Сам собі і постелив,

Сам зробив собі подушку,

Підмостив її під вушко.

Та занадто довге вушко -

Вилізає за подушку!

 

2.

Падав сніг на поріг,

Кіт зліпив собі пиріг,

Поки смажив, поки пік -

Аж пиріг водою стік.

Кіт не знав, що на пиріг

Треба тісто, а не сніг!

 

3.

Тигреня мале

Ричить.

Яку букву воно

Вчить?

Р-Р-Р

4.

Гуцулик взяв до рук сопілку,

І заграв нам пісню дзвінко.

В небі пісенька летить,

Мов струмочок дзюркотить.

Останньою заховати ляльку.

5.Ляльку-мотанку матуся

Зробила для нас,

Я цього також навчуся

І зроблю для вас.

 

10. Колективна розповідь «Чим гралися наші прабабусі?»

Зараз ви граєтесь різними іграшками: із металу, пластмаси, а раніше наші прабабусі не мали таких різноманітних іграшок. В сиву давнину робили іграшки з дерева, із соломи, з тканини, з ниток. Найчастіше робили іграшки, які називали ляльки-мотанки.

Вихователь:

- Малята, повторіть це слово. Скажіть тихо, голосно, як мишки, як ведмедики. Скажіть це слово хлопчики. Скажіть дівчатка. Молодці.

Взяти в руки ляльку-мотанку.

а) А зараз мама Назарчика розповість про історію виникнення ляльки-мотанки (Легенда у віршах Валентини Володимирівни Мазуркевич)

б)Історична довідка про виникнення ляльки-мотанки (Розповідає мама Анни)

Мотанка відрізняється від звичайної іграшки відсутністю обличчя або їй різними нитками намотується хрест. Секрети виготовлення ляльок передавалися в родині від матері до дочки.

Спосіб простий - перекручування й перев'язування тканини. Колись такі ляльки робили всюди: наші прабабусі інших ляльок і не знали. Мотанка виготовляється з доступного дешевого матеріалу і без будь-яких інструментів. Мотанка навіть може не мати рук, тільки обгортається тканиною. І тут вже годиться все, що знайдеться в господарстві. Раніше найціннішою прикрасою для ляльки ставали шматки старих вишитих сорочок, іншого одягу. Мотанки не мали обличчя, а замість очей, рота - хрест з ниток. Хрест у колі - це солярний знак (сонячний), таким чином, лялька з таким обличчям несе в собі сонячну енергетику.

Вихователь:- Малята, якщо лялька виготовлена з якогось матеріалу, то вона яка:

Лялька з пластмаси - пластмасова

Лялька з хутра - хутряна

Лялька з фарфору – фарфорова

 

- 

Давайте порівняємо сучасну ляльку і ляльку-мотанку:

Обличчя                 Немає

Сукня                     Спідниця

Не має                    Фартух

Капелюшок            Хустка

Не має                     Намисто

 

- Для чого сучасна лялька? (Для гри)

- А для бабусь ляльки були..? (Іграшкою і оберегом).

11. Вихователь: - Сьогодні ми теж будемо виготовляти лялечки із тканини, назвемо їх «лялечками гарного настрою», їх ще називають «лялечки-дзвоники».(Пропонує виготовити ляльки-мотанки, а для школярів ускладнює завдання(вузликова лялька з ниток), а матусі виготовляють ляльки - обереги із тканини для своїх малят).

12.  Розповідь бабусі, якими іграшками вона гралась у дитинстві. (Бабуся показує ляльки із хусток і хусточок, із качанів кукурудзи та шматків тканини, із макогона і хусток, із картоплі).

13.  Демонстрація виготовлених лялечок, розповідь дітей та матусь про виконану роботу.

14. Підсумок. Вихователь дякує за роботу і пропонує подарувати гостям на згадку подаруночки - лялечки.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Манзюк Людмила
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
3140
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку