Інтегроване заняття з елементами логіко-математичного розвитку та ознайомлення з природнім довкіллям для дітей середнього дошкільного віку на тему: "Добриц день, пісочку""

Про матеріал
Інтегроване заняття з елементами логіко-математичного розвитку та ознайомлення з природнім довкіллям для дітей середнього дошкільного віку на тему: "Добрий день,пісочку!". Підготувала вчитель-дефектолог Пермякова Марина Олександрівна
Перегляд файлу

КЗО «Котовський  навчально-реабілітаційний»ДОР»

 

 

Інтегроване заняття з елементами логіко -математичного розвитку та ознайомлення з  природнім довкіллям  для дітей середнього дошкільного віку натему: «Добрий день, пісочку!»

 Вчитель-дефектолог: Пермякова М.О.

 

 

с.Котовка

Тема: Добрий день, пісочку!

Мета:

  • ознайомити малят з  об’єктами неживої природи, зокрема піском;
  • навчати вміння відповідати на запитання;
  • дати поняття  про властивості (сухий,мокрий), колір піску;
  • формувати навички колективної гри;
  • розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, мовлення та дрібну моторику рук;
  • виховувати естетичний смак, бажання гратися з піском.

Матеріали: пісочниці з піском; іграшкова піщинка (маленька жовта гумова іграшка); поливальниця з водою; дитячі набори для ігор в пісочниці (совочки, формочки); іграшка зайчик; палички для малювання на піску; різнокольорові кульки, комп’ютер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

  1. Організаційна частина

Вчитель:

  • Доброго ранку, малята! Сьогодні до нас завітали гості, яким ми завжди раді.

Привітаємося з ними. (Діти вітаються).

  • Діти,  подивіться, що це на небі? (Сонце)
  • Давайте, привітаємося з сонечком!

Доброго ранку,  сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку в небі, пташки!

Доброго ранку, тобі і мені!

(Діти прикладають долоньки до сонечка, намальованого на піску)

  1. Основна частина

Вчитель:

  • Діти, а  з чого утворилося наше сонечко? (Із піска)
  • Ви любите гратися піском? (Так)
  • Де граються пісочком? (У пісочниці)
  • Розглянемо нашу пісочницю. На яку фігуру вона схожа? (На прямокутник)
  • А ця на яку  форму схожа? (На круг)
  • Якого кольору пісочниця? (Діти називають кольори)
  • Якого кольору пісочок? (жовтого)

(Діти підходять до пісочниці).

  • Привітаємося з пісочком!

(Вчитель пропонує малюкам торкнутися піска по черзі пальчиками однієї руки, потім – усіма пальчиками одночасно – «Пальчики вітаються»)

  • Настав час привітатися з кулачками (Малюк стискає кулачок з піском, потім повільно висипає його з руки)
  • «Долоньки вітаються з піском». (Діти торкаються піска всією долонею, внутрішньою, а потім – зовнішньою стороною)
  • «Ручки радіють пісочку». (Діти перетирають пісок між пальчиками, долоньками)
  • Малята, погляньте: до нас завітала Піщинка.

(Вчитель дістає попередньо приховану в пісочку гумову іграшку Піщинку.

Діти вітаються з нею.)

Вчитель:

  • Піщинка завітала до нас на гостину. Вона хоче дізнатися, чи гарно і правильно ми граємо з пісочком. Дітки, який пісочок на дотик? (Сухий)
  • Насиплемо його на долоні та нахилимо долоньки. Що відбувається з піском? (Пісочок висипається)
  • Який він? (Сухий)
  • Його висушили сонечко і вітерець. Пограємо з пісочком!

Пальчикова гра «Прогулянка звірят»

Йдуть ведмежата

(Діти кулачками натискають на пісочок)

Стрибають зайчики

(Натискають пальчиками)

Біжать жучки.

(Рухаються всіма пальчиками, імітуючи рух комах)

Мишки ховаються в нірки.

(Діти роблять пальчиками нірки).

  • Піщинка просить допомогти їй зібрати кульки, що вона розгубила в пісочку.

 

Дидактичнагра «Знайдіть кульки, назвіть колір»

(Діти відшукують в піску кульки різного кольору , називають кольори)

Вчитель:

  • Ой ,подув вітер і піщинки впали на землю.

 

Музично – рухлива гра «Весела піщинка»

(Під музичний супровід)

Всі малята стали прямо,

Всі змахнули враз  руками,

Навкруги себе покрутились,

На пісок перетворились.

Кіра, Саша, Андрій та Марійка –

Кожен з вас тепер піщинка.

А піщинок – діточок

Кличе вітер у танок!

(Діти кружляють відповідно до слів вірша)

 

  • Стих вітер, і всі наші піщинки впали на землю. З вітром літають сухі піщинки. Який ще буває пісочок? З якого можна ліпити? (З мокрого)
  • Покличемо дощик! Він намоче пісочок для того, щоб ми погралися з мокрим піском.

Заклички

ВИЙДИ, ВИЙДИ, СОНЕЧКО

Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір'ячко,
На весняні квіточки,
На маленькі діточки.
Тут вони граються,
Тебе дожидаються.    

Дощик

Іди,дощику,іди,

На городи і сади,

На траву і квіти,

Що садили діти.

 

Рухлива гра «Сонечко і дощик»

Мета: учити дітей ходити та бігати врозтіч. Розвивати швидкість і спритність.

Атрибути: стільчики.

Хід гри

Діти присідають навпочіпки за стільчиками, що стоять на відстані 1,5 м від стіні кімнати і дивляться у «віконце»(отвір спинки стільчика). Діти бігають і танцюють по кімнаті, коли чують веселу музику. Коли малята чують звуки грому та дощу, всі біжать на свої місця і ховаються в свої будиночки (присідають за стільцями)

(Вчитель у цей час поливає пісок у пісочниці з поливальниці)

Вчитель:

  • Який пісок? (Мокрий)
  • Діти, а подивіться хто до нас завітав?! (Зайчик)

являється вихователь в образі зайчика)

Вчитель:

  • Зайчик плаче. Чому ти, Зайчику плачеш?

Зайчик:

  • Я грався в пісочку, і діти засипали очі мені піском. Як боляче!

Вчитель:

  • Бідний зайчик! Пожаліймо його! Не плач, Зайчику! Погладимо його по голівці. (Діти гладять зайчика.)
  • Діти, як потрібно гратися з пісочком?

Відповіді дітей:

  1. Поводитися з піском обережно і охайно.
  2. Не можна пісок розсипати.
  3. Не можна пісок сипати на себе та на товариша.
  4. Гратися з піском можна, закотивши рукава.
  5. Після гри слід обов’язково ретельно помити руки.

Вчитель:

  • Що можна робити з піском? (грати, будувати, ліпити)
  • Покажемо Зайчику і Піщинці, як ми можемо гратися з мокрим піском. Наліпимо пасочок і подаруймо їх казковим героям!
  • Подивіться, як я буду робити пасочку. (Вчитель показує, а діти ліплять)
  • Піщинці та зайчику дуже сподобалися ваші пасочки! Молодці!
  • На згадку намалюймо сонечко на піску, щоб воно зігрівало своїми промінцями кожну піщинку і все навколо.

Вчитель роздає дітям палички і просить намалювати сонечко: спочатку – кружечок, а потім – навколо нього промінці.

  • Дітки, вам сподобалося гратися з пісочком? (Так)
  • Яким він буває? (Сухим і мокрим)
  • Хто до нас приходив? (Зайчик і Піщинка)
  • Що ми робили? (Відповіді дітей)

Вчитель:

  • І на останок, сонечко хоче з нами попрощатися, адже вже настають холоди і сонечко не буде нас так гріти, як раніше. Давайте з ним попрощаємося.

Зайчик :

Ви такі, веселі малята, допомогли мені і Піщинці, тож у мене є для вас маленький подарунок . (Зайчик пригощає всіх цукерками.) (Діти дякують і прощаються)

 

 

docx
Додано
27 травня 2020
Переглядів
820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку