Інтегроване заняття з курсу «Я досліджую світ» на тему: "Спілкуйтеся ввічливо та доброзичливо (за оповіданням В. Сухомлинського «Скажи людині: «Доброго дня»."

Про матеріал
Дане заняття сприяє усвідомленню важливості культурної поведінки для себе та інших, доброзичливому спілкуванню з оточуючими та ставленню до інших осіб з повагою.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Дворічнокутянський ліцей»

Дергачівської районної ради

Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ

з курсу «Я досліджую світ»  

у 1 класі

 

 

 

Підготувала

 вчитель початкових класів

А.І.Бузівська         

 

 

 

 

 

 

2018 рік

Тема:            Спілкуйтеся ввічливо та доброзичливо (за оповіданням

                     В. Сухомлинського «Скажи людині: «Доброго дня».)

Орієнтовні дослідницькі запитання:

  • Що таке доброзичливість?
  • Яку людину називають ввічливою?
  • Як бути доброзичливим?
  • Чому люди вітаються?
  • Яку людину називають «доброю»?

 

з/п

    Назва освітньої

            галузі

                                Очікувані результати учіння

 

 1

 

 Мовно-літературна

  • З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію.
  • Використовує усну інформацію з конкретною метою.
  • Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого.
  • Використовує ввічливі слова.
  • Уживає відповідну до ситуації лексику та несловесні засоби (жести, міміку).
  • Створює прості медіапродукти (колаж). 

 

 2

 

       Математика

  • Співвідносить кількість обєктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом (до 10).
  • Моделює обєкти навколишнього світу, використовуючи готові геометричні фігури.

 

 3

 

       Природнича

  • Співвідносить зображення об’єктів живої природи з відомими із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами.
  • Запитує, щоб довідатися більше.

 

 4

 

      Технологічна

  • Виготовляє аплікацію із геометричних фігур-трикутників (технологія Танграм).
  • Дотримується безпечних прийомів праці під час роботи.
  • Демонструє іншим результати власної діяльності.

 

 5

 

      Соціальна і   здоровязбережна

  • Усвідомлює важливість культурної поведінки для себе та інших.
  • Спілкується з оточуючими доброзичливо.
  • Ставиться з повагою до інших осіб.
  1. Ранкова зустріч

 

     1. Вітання  (діти утворюють коло);

 

      Доброго ранку, доброго дня,

      Класна родино, дружна сімя!

      Поглянемо в віконечко,

      Зустрінем радо сонечко.

      Я – сонечко.

      Ти – сонечко.

      Нам весело разом!

 

        2. Групове заняття

 

    - Діти, до нас завітало Сонечко (вчитель демонструє м’яку іграшку). Воно хоче з вами теж привітатися. Кожен із вас зробить це по-своєму (діти жмуть руку, посміхаються, кланяються, говорять лагідні слова і т.д).

   - Як на вашу думку, почуває себе Сонечко? Поясніть свою думку.

   - Діти, а ще Сонечко принесло з собою незвичайну квітку. Вона називається «Квітка добрих слів». На цих пелюстках живуть добрі слова, які говорять люди один одному.

 

  • Створення «візуального словничка» (Стіна слів)

 

(Діти підбирають ввічливі та доброзичливі слова. Вчитель записує їх на пелюстках квітки різними кольорами та розміщує квітку у приміщенні класної кімнати).

 

  • Гра «Мімічна вправа» (для покращення настрою)

- Діти, покажіть за допомогою міміки і жестів, що відчуває людина, яка чує в свою адресу лагідні, добрі, ввічливі слова?

- А якщо вона чує грубі , образливі слова?

  • Слухання оповідання В. Сухомлинського «Скажи  людині: «Доброго дня».

 (Вчитель читає оповідання до відповідного моменту та зупиняється).

 

  • Технологія «Так – ні – не знаю» з використанням шести цеглинок «LEGO».

 

- Діти, хто вважає, що потрібно сказати «Доброго дня», підніміть жовту цеглинку LEGO. Хто вважає, що не потрібно казати ці слова, підніміть червону цеглинку LEGO. Хто не знає, як потрібно діяти в такій ситуації, підніміть блакитну цеглинку LEGO (діти висловлюють свої думки).

- Я поважаю думку кожного учня. А тепер послухаємо, як закінчив своє оповідання

 В. Сухомлинський. (вчитель дочитує оповідання)

 

 3. Обмін інформацією

 

- Про кого розповідалося в оповіданні?

- Хто йшов назустріч?

- Що сказав батько бабусі?

- Що сказав хлопчик бабусі?

- Що відповіла бабуся?

- Як змінилося все навколо?

- Чи потрібно говорити «Доброго дня»?

- Для чого це потрібно робити?

 

II. Ознайомлення учнів із темою та завданнями заняття

   - Сьогоднішнє заняття незвичайне, наповнене іграми, цікавими завданнями. І все це буде повя зане з імям великого педагога, письменника, чудової людини, твори якого ми з вами читаємо. Це Василь Олександрович Сухомлинський.  Він  дуже любив дітей, тому і став педагогом, завжди вчив  учнів доброті, чуйності, ввічливості. Він і зараз через свої твори вчить і дітей, і дорослих цим людським цінностям.

III. Реалізація завдань уроку

  1. Перегляд презентації «В.О.Сухомлинський» (https://m.youtube.com , або https://naurok.com.ua)

 

  1. Ознайомлення з виставкою книжок написаних В.О.Сухомлинським.

 

  1. Гра «Танграм» (аплікація «Квітка добрих слів»);

 (Діти складають із геометричних фігур-трикутників «Квітку добрих слів» та розміщують власні роботи у куточку творчості).

 

IV. Підсумок уроку

 

  1. Рефлексія «Іскринка доброти»

 

(діти зігрівають свої руки подихом, вкладають у них свою добру душу. Потім, простягаючи їх до всіх, посміхаються і дарують доброту).

 

  1. Щоденник вражень

 

- Якого кольору доброта?

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 січня 2019
Переглядів
778
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку