Комунальний заклад «Дворічнокутянський ліцей»
Дергачівської районної ради
Харківської області
ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ
з курсу «Я досліджую світ»
у 1 класі
Підготувала
вчитель початкових класів
А.І.Бузівська
2018 рік
Тема: Спілкуйтеся ввічливо та доброзичливо (за оповіданням
В. Сухомлинського «Скажи людині: «Доброго дня».)
Орієнтовні дослідницькі запитання:
№ з/п |
Назва освітньої галузі |
Очікувані результати учіння |
1 |
Мовно-літературна |
|
2 |
Математика |
|
3 |
Природнича |
|
4 |
Технологічна |
|
5 |
Соціальна і здоров’язбережна |
|
1. Вітання (діти утворюють коло);
Доброго ранку, доброго дня,
Класна родино, дружна сім’я!
Поглянемо в віконечко,
Зустрінем радо сонечко.
Я – сонечко.
Ти – сонечко.
Нам весело разом!
2. Групове заняття
- Діти, до нас завітало Сонечко (вчитель демонструє м’яку іграшку). Воно хоче з вами теж привітатися. Кожен із вас зробить це по-своєму (діти жмуть руку, посміхаються, кланяються, говорять лагідні слова і т.д).
- Як на вашу думку, почуває себе Сонечко? Поясніть свою думку.
- Діти, а ще Сонечко принесло з собою незвичайну квітку. Вона називається «Квітка добрих слів». На цих пелюстках живуть добрі слова, які говорять люди один одному.
(Діти підбирають ввічливі та доброзичливі слова. Вчитель записує їх на пелюстках квітки різними кольорами та розміщує квітку у приміщенні класної кімнати).
- Діти, покажіть за допомогою міміки і жестів, що відчуває людина, яка чує в свою адресу лагідні, добрі, ввічливі слова?
- А якщо вона чує грубі , образливі слова?
(Вчитель читає оповідання до відповідного моменту та зупиняється).
- Діти, хто вважає, що потрібно сказати «Доброго дня», підніміть жовту цеглинку LEGO. Хто вважає, що не потрібно казати ці слова, підніміть червону цеглинку LEGO. Хто не знає, як потрібно діяти в такій ситуації, підніміть блакитну цеглинку LEGO (діти висловлюють свої думки).
- Я поважаю думку кожного учня. А тепер послухаємо, як закінчив своє оповідання
В. Сухомлинський. (вчитель дочитує оповідання)
3. Обмін інформацією
- Про кого розповідалося в оповіданні?
- Хто йшов назустріч?
- Що сказав батько бабусі?
- Що сказав хлопчик бабусі?
- Що відповіла бабуся?
- Як змінилося все навколо?
- Чи потрібно говорити «Доброго дня»?
- Для чого це потрібно робити?
II. Ознайомлення учнів із темою та завданнями заняття
- Сьогоднішнє заняття незвичайне, наповнене іграми, цікавими завданнями. І все це буде пов’я зане з ім’ям великого педагога, письменника, чудової людини, твори якого ми з вами читаємо. Це Василь Олександрович Сухомлинський. Він дуже любив дітей, тому і став педагогом, завжди вчив учнів доброті, чуйності, ввічливості. Він і зараз через свої твори вчить і дітей, і дорослих цим людським цінностям.
III. Реалізація завдань уроку
(Діти складають із геометричних фігур-трикутників «Квітку добрих слів» та розміщують власні роботи у куточку творчості).
IV. Підсумок уроку
(діти зігрівають свої руки подихом, вкладають у них свою добру душу. Потім, простягаючи їх до всіх, посміхаються і дарують доброту).
- Якого кольору доброта?