Інтегроване заняття з мовленнєвого розвитку на тему: «Свійські тварини»

Про матеріал
активізацiю і розширення словника по темі свійські тварини, формуваннi уявлення дітей про свійських тварин, про їхній зовнішній вигляд, характер харчування; вправляннi дітей у назвах свійських тварин та їхніх дитинчат; встановленнi причинно-наслідкових зв’язкiв; закріпленнi узагальнюючих понять; вправляннi дітей в утворенні зменшувально-пестливої форми та форми множини іменників, в узгодженні слів за відмінками
Перегляд файлу

Інтегроване заняття з мовленнєвого розвитку на тему: «Свійські тварини»

Завдання:

Корекційно-навчальні: активізувати і розширити словник по темі свійські тварини, формувати уявлення дітей про свійських тварин, про їхній зовнішній вигляд, характер харчування; вправляти дітей у назвах свійських тварин та їхніх дитинчат; вчити дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; закріпити узагальнюючи поняття;  вправляти дітей в утворенні зменшувально-пестливої форми та форми множини іменників, в узгодженні слів за відмінками

Корекційно-розвивальні: розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, слухове і зорове сприймання, загальну та дрібну моторику, пам’ять, фантазію, логічне мислення, увагу, допитливість, сприяти розвитку творчих здібностей

Корекційно-виховні: виховувати турботливе ставлення, любов до свійських тварин, комунікативні навички, співпраці, самостійність, ініціативність, охайність, виховувати прагнення до самовираження в творчості.

Обладнання: предметні картки, мнемотаблиця, м’яч, квитки, олівці, аркуші паперу.

Хід заняття

I. Організаційний момент

Психогімнастика

Логопед і діти:

Зібралися всі діти в коло,

Я - твій друг і ти мій друг.

Міцно за руки візьмемося

І посміхнемося один одному!

Логопед: Добрий день! В цей день і час дуже рада бачить вас!

Діти, сьогодні ми поїдемо автобусом у село на екскурсію на ферму. Але спочатку ми повинні виконати гімнастику для язичка.

II. Основна частина

Мовна зарядка

Артикуляційна гімнастика.

  •                  «Бульдог сердиться»: висунути вперед нижню щелепу, рот відкритий. Прикушувати верхню губу нижніми зубами.
  •                  «Собака сердиться»: прикушувати нижню губу верхніми зубами.
  •                  «Фиркає кінь»: вібрація губ.
  •                  «Кішка хлепче молоко»: висунути широкий язик з рота. Підняти язик — зробити «чашечку» і заховати язик в рот.
  •                  «Теля смокче молоко»: рот відкритий у посмішці, широкий кінчик язика підвести під верхню губу, відірвати з прицмокуванням.

Розвиток дихання

Звуконаслідування тварин. Змінювати голос за силою та висотою.

  •                  Корова: «Му-у-у-у-у, молока кому?» (Голосно, низьким голосом).
  •                  Теля: «Му-у-у-у-у». (Тихо, високим голосом).
  •                  Кішка: «Мяу - мяу». (Голосно, низьким голосом).
  •                  Кошеня: «Мяу-мяу-мяу». (Тихо, високим голосом).
  •                  Розмова Телятка і Кошенятка: «Мле-мли-мля», «Мяу-мяу-мяу», «Пли-пля-пле».

Логопед: Діти, для того, щоб відправитись у подорож вам необхідно придбати квитки.

Касир – дитина роздає квитки різного кольору з цифрами на них. Логопед пропонує дітям знайти свої місця в автобусі відповідно до кольору квитка та цифри на ньому. Відповідні кольорові мітки та цифри мають бути на стільчиках за кількістю дітей та квитків.

Діти сідають на стільці, трохи похитуються, немов у автобусі під час їзди.

Логоритміка «Автобус колесами жу-жу-жу»(Відео)

Вмостилися зручно на своїх місцях? Рушаймо!

Автобус колесами

1. Автобус колесами –жу-жу-жу, жу-жу-жу,жу-жу-жу

Автобус колесами жу-жу-жу цілий день.

2. А двірники в автобусі шусть-шусть-шусть, шусть- шусть-шусть, шусть-шусть-шусть,

А двірники в автобусі шусть-шусть-шусть цілий день.

3. А двері вправно пис-пис-пис,пис-пис-пис,пис-пис-пис,

А двері вправно пис-пис-пис цілий день.

4. Водій сигналить бі-бі-бі, бі-бі-бі, бі-бі-бі,

Водій сигналить бі-бі-бі цілий день.

5. А  трубою дим пах-пах-пах, пах-пах-пах,пах-пах-пах,

А дим трубою пах-пах-пах цілий день.

6. А гроші в касу клінь-клінь-клінь, клінь-клінь-клінь, клінь-клінь-клінь,

А гроші в касу клінь-клінь-клінь цілий день.

7. Малятко плаче ве-ве-ве,ве-ве-ве,ве-ве-ве.

Малятко плаче ве-ве-ве цілий день.

8. А люди йому ш-ш-ш,ш-ш-ш,ш-ш-ш,

А люди йому ш-ш-ш цілий день.

9. А мама сину ля-ля-ля,ля-ля-ля,ля-ля-ля,

А мама сину ля-ля-ля цілий день.

Під час поїздки логопед пропонує звуконаслідувати автобус: «Ж –ж – ж». Коли оголошується зупинка, діти наслідують автоматичне відчинення дверей: «Ш – ш – ш». Під час їзди вимовляють чистомовки:

Ло – ло – ло – дружно їдем ми в село.

Ла – ла – ла – зупинятись нам пора.

Через 2-3 зупинки логопед повідомляє, що вже приїхали в село та показує картину з зображенням подвір'я.

Логопед: На цьому подвір'ї живуть різні тварини, але де вони? Ми зможемо їх побачити лише тоді, коли розгадаємо схеми, які вони нам приготували. Тварини, як діти, люблять жартувати та гратися. Ось і з нами вони так вирішили пограти.

Д/г «Вгадай тварину по силуету»

http://cs624031.vk.me/v624031502/8909/bCPwTfAU2Sg.jpg

 

Лунають голоси свійських тварин і домашньої птиці в аудіо запису.

Логопед: Діти, де ми можемо почути ці звуки?

Що ж трапилось? Що це за голоси? (запис голосів тварин). Трапилась біда, у тварин загубились дитинчата. Треба, мабуть, їх повернути до батьків.

Д/г «Ось такі малюки!»

Дітям роздаються картки з зображенням свійських тварин (дитинчат свійських тварин). У логопеда лежать картки з зображенням дорослих тварин. На сигнал логопеда «Вийшли дітки погуляти» діти йдуть на прогулянку, а логопед розкладає картки з зображенням дорослих тварин по всій групі. На сигнал логопеда «Дітки, біжить до своїх мам!», діти повинні підійти до своєї мами.

У кінці гри за зразком дорослого вправляються у словозміні (зменшувально-пестлива форма; множина), а потім називають відповідних дорослих осіб – батьків малюка.

Ягня – ягнятко, ягнята. Ягнята в овечки та баранця.

Лоша – лошатко, лошата. Лошата в коня та кобили.

Порося – поросятко, поросята. Поросята в свинки та кабана.

Козеня – козенятко, козенята. Козенята в кози та цапа.

Теля – телятко, телята. Телята в корови та бика.

Кроленя – кроленятко, кроленята. Кроленята у кролиці та кроля.

Д/г «Назви лагідно» (з м’ячем)

Назви лагідно тата, маму і дитинча кожної домашньої тварини:

Кіт — котик, кішка — кішечка, кошеня — кошенятко.

Пес — ..., собака — ..., щеня — .... Бик — ..., корова — ..., теля — ... .

Козел — ..., коза — ..., козеня — .... Баран — ..., вівця — ..., ягня — ... .

 

H:\DCIM\126CANON\IMG_2377.JPG

 

Пальмінг для очей «Кошенята» (зняття зорової втоми)

Потягнулись кошенята,..... 5-6 разів

Поморгали оченята.

Вправо, вліво подивились  5-6 разів

Вгору, вниз і зупинились.

Заплющили оченята,............5-6 разів

Розплющили оченята.

І потерли міцно лапки,

Лапки – цап – царапки.

Ось вони гарячі стали

І до очок їх приклали.

Подивились у віконце.

Пошукали в небі сонце.

Один до одного повернулись

І весело посміхнулись.

Д/г «Підбирай, називай, запам'ятовуй». Закінчи речення (підбери і назви якомога більше слів-дій):

Собака (що робить?) Нюхає, гарчить, гризе, охороняє ...

Кінь (що робить?) .... Свиня (що робить?) ....

Д/г «Скажи одним словом»

У корови довгий хвіст – довгохвоста;

У бика гострі роги – гостророгий;

У свині короткі ноги – коротконога;

У кози немає рогів – безрога;

У кролика довгі вуха – довговухий;

У коня довга грива – довгогривий;

У вівці м’яке хутро – м’якохутра.

Д/г «Хто де живе і що їсть»

Кожна дитина по черзі перегортає свою картинку, називає: хто на ній зображений та де він живе і що їсть, ставить до відповідного малюнка.

Фізкультхвилинка «Кіт»

(Імітація рухів)

 

Сірий котик міцно спав,

Навіть пісню не співав.

Та нарешті стрепенувся

І довкола озирнувся.

Став смачненько потягатись.

І чистенько умиватись.

Порозчісував він вуса

Довгі-довгі, русі-русі.

Зубки й кігті нагострив

Й до комірчини побрів.

Д/г «Хто зайвий?»

Корова, коза, вівця, кошеня.

Цуценя, ягня, кіт, теля.

Кролик, заєць, собака, кінь.

 

Логопед: Діти, якось між тваринами виникла суперечка, де чий хвіст? Свиня каже, що її хвіст забрала корова, а корова бігає за собачим хвостом. Спробуємо допомогти тваринам знайти свої хвости.

Д/г «Чий хвіст? Чия голова?»

http://omel.ucoz.ru/_ld/1/33261429.jpg

Психогімнастика «Пластичні етюди»

Імітація рухів: кішка хлиськає молоко, свиня лежить у калюжі, пес гарчить на кішку.

Імітація голосом: хрюкаюче задоволене порося; щеня, що скавчить; ягня, що просить їсти; спляче задоволене кошеня.

Гра «Відгадай тварину» (емпатія)

Дитина повинна описати тварину, а інші її відгадати.

Дитина повинна перевтілитись у будь-яку тварину. Інші діти задають їй питання, щоб здогадатись хто вона.

 

 H:\64ek1jivzus69n5ex3ylwgpku.jpg

Гра «Творча помилка»

Логопед каже речення, а діти повинні виправити помилки та аргументувати свої відповіді.

Корова ловить мишей.

Кішка дає молоко.

Свиня охороняє будинок.

Собака дає м'ясо.

(Кішка ловить мишей. Корова дає молоко. Свиня дає м'ясо. Собака охороняє будинок.)

Логопед: Діти, у наших тварин виникла сварка. Вони почали сперечатися, хто більше приносить користі, хто найбільш корисніший. Давайте їм допоможемо. Яку користь приносить коза, кішка, кінь, собака, свиня, вівця, корова?

Гра «Добре – погано»

Поділ дітей на команди. Одна команда називає, яку користь приносять свійські тварини, інші – яку шкоду.

Логопед: Молодці! Всі свійські тварини потрібні людині, без них людина не зможе прожити.

Кінь, собака, кіт, корови,

Кози, вівці - всі готові

З нами поруч в дружбі жити

І на радість нам служити

Гра «Фантастична тварина»

Створення нової неіснуючої тварини.

Дитина вигадує тварину, якої насправді не існує. Потім вона має зобразити тварину, пройти, як ця тварина. Зображення відбувається під музику. Решта дітей відгадують, яка це тварина: весела чи сумна, Добра чи зла тощо.

http://litterref.ru/files/81/8a13bf3efb265dd08f5baa15d02f5b44.html_files/21.jpg

Пальчикова гімнастика

 

Корівонька

 

Дай молока, Корівонько,   Показати, як доять корів, витягнувши вперед

Хоч крапельку — на денце.     руки зі стиснутими кулачками, почергово       опускати і піднімати їх.

Чекають мене кошенятка,        Зробити «мордочку» з пальчиків.

Маленькі дитинчатка.

Дай їм вершків ложечку,          Згинати пальчики на обох руках, починаючи з

Сиру трішечки,          великих, на кожну назву молочного продукту.

Масла, сметанки,

Молочка для манки.

Молоко тепленьке. 

Малюкам смачненьке.              Знову показати, як доять корову.

Малювання фантастичної тварини.

Логопед: Діти, тепер нам пора додому. (Їдуть в автобусі, вимовляючи чистомовки).

Ла – ла – ла – дружно їдем ми з села.

Ра – ра – ра –нам додому всім пора.

III. Підсумок заняття

Логопед: Ось ми і побували на фермі.

Що вам найбільше сподобалось на занятті?

Що нового ви дізналися?

docx
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
9229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку