Заняття для ІІ молодшої групи за освітнім напрямом «Дитина в природі» Тема: Зустріч з Капітошкою.

Про матеріал
Мета: вчити розрізняти важкі та легкі предмети, спонукати вживати у мовленні терміни «важкий-легкий»; закріплювати знання дітей про важливість води для живих істот (рослин, тварин, людей, риб), розширювати уявлення про мешканців річки виховувати дбайливе ставлення до води, розвивати слух, мислення, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення
Перегляд файлу

Заняття для ІІ молодшої групи

за освітнім напрямом «Дитина в природі»

Тема: Зустріч з Капітошкою.

Мета: вчити розрізняти важкі та легкі предмети, спонукати вживати у мовленні терміни «важкий-легкий»; закріплювати знання дітей про важливість води для живих істот (рослин, тварин, людей, риб), розширювати уявлення про мешканців річки   виховувати дбайливе ставлення до води, розвивати слух, мислення, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення

Матеріал: Капітошка; музичний супровід; мелодії води: дощу, шум моря, дзюрчання струмка, наливають воду в стакан, капає вода з крана, морський прибой; пазли «Де живуть краплинки»; ліхтарик, картки-хованки; екран, проектор, сигнальні фішки; відео «Булька»; матеріали для досліду: ємність з водою, гілочка, камінчик, пластмасова кришка, паперовий човник, резинова качка, м’ячик, залізна ложка; парасолька; штори для затінення вікон.

Попередня робота: загадування загадок; розгляд альбому «Мешканці водойм» та «Де живе вода»; бесіда «Кому потрібна вода».

Хід заняття:

Вихователь пропонує пограти в гру.

Гра «Сонечко та дощик».

Погравши діти знаходять Капітошку.

Капітошка: Привіт, малята! Чи знаєте хто я? Так, я Капітошка. Я побачив, як ви весело грали, а мені сумно, бо мій друг Вовчик поїхав до бабусі на гостини. Чи можна з вами пограти? В мене є багато друзів-краплинок, але вони далеко і сьогодні я до них не потрапив. А  чи знаєте, де вони живуть? Чи хочете дізнатися? Щоб дізнатися складіть пазли.

Гра-пазли «Де живуть краплинки»

Діти складають пазли і називають, що на них зображено. (Наприклад: «Краплинка живе в калюжі, снігу, дощі, хмаринці, крані, льоді, росі, морі, озері, інії, річці»)

Капітошка: Чудово, ви тепер знаєте, де живуть краплинки. А чи знаєте ви, що вода – це життєдайна сила. В ній міститься багато корисних речовин і ці речовини допомагають всім хто її споживає. Чи знаєте ви хто споживає воду і без неї не може прожити?

Вихователь: Воду багато хто споживає. Дізнатися кому потрібна водичка нам допоможе ліхтарик. Пограємо.

Гра «Кого заховала краплинка».

Вихователь: Краплинка заховала предмети, які без неї не можуть жити. Ліхтарик нам допоможе побачити ці предмети.

(Діти підсвічують ліхтариком зображення з виворотного боку та розпізнають предмет, називають його: «Краплинка заховала квіточку, дерево, пташку, людину, рибу, комашку, тварину, кущ»).

Запитання до дітей: Як ти гадаєш, що станеться з квіткою, якщо її не поливати? (засохне) як ти гадаєш, що буде з деревом, коли його не буде поливати дощик? Що буде з рибою,  коли зникнуть річки, моря, океани? Що буде з тваринами, птахами, людьми!»). бачите, наскільки важлива вода, бо вона багатьом потрібна: і квітці, і деревцю, і бджілці, і тваринці, і людині).

Вихователь: Вода вміє грати чудові мелодії. Кожна краплинка має свою мелодію. Капітошка, а ти вмієш грати мелодію?

Капітошка: Так. В мене така мелодія, що коли її чуєш, то хочеться пострибати. Хочете послухати?  (Звучить шум дощу) Я хочу вам запропонувати послухати різні мелодії і відгадати, які краплинки грають. (шум моря, дзюрчання струмка, наливають воду в стакан, крапає вода з крана, морський прибой).

Капітошка: Молодці. Ви так багато знаєте. Мені здається, що ви трішки стомилися. Я хочу запропонувати вам відпочити та потанцювати.

Фізкультхвилинка «Булька».

Вихователь: Як гарно ми з тобою відпочили. Спробуйте відгадати загадку.

Без ніг, а біжить,
                                Без рук, а рукава має (Річка)

Молодці, це річка. Річка – це водоймище, в якому живуть істоти. Чи хтось з вас був на річці? Що ви там робили? Чи знаєте хто може жити в річці? Хочу вам запропонувати пограти в цікаву гру.

Інтерактивна гра  «Хто живе в річці».

Капітошка, ти бачиш наші дітки знають хто живе у річці і добре знають чого не повинно бути в річці. Якщо забруднювати річки, то живі істоти, які там живуть можуть загинути і це понесе за собою багато поганого.

 Капітошка, хочеш разом з нами дослідити, що у воді плаває, а що тоне.

Дослід «Плаває-тоне»

Звучить запис «Хмаринка гукає».

Капітошка: З вами так весело: можна і пограти, і дізнатися багато цікавого, але мене кличе моя мама-хмаринка. Мені потрібно поспішати до своєї хатинки.  До побачення!

Діти прощаються з Капітошкою.

 

docx
Додав(-ла)
Horkavenko Tanyshka
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку