Інтегроване заняття з розвитку мови в старшій групі.
Підготувала Николайчук Т.Є., вихователь ДНЗ № 24
м. Первомайськ.
Тема: Врятуємо Буратіно.
Мета: мовленнєве спілкування: закріплювати знання дітей про слово; вправляти в умінні давати характеристику звукам (голосні, приголосні, тверді, м'які), проводити звуковий аналіз слів, розвивати фонематичний слух. Удосконалювати вміння читати нескладні слова, співвідносити їх з малюнками; складати схеми до речень. Логіка: вправляти дітей в умінні знаходити суміжні числа та записувати їх; розв'язувати прості арифметичні задачі. Закріплювати вміння орієнтуватися на аркуші паперу (графічний диктант). Розвивати логічне мислення, аналітичну діяльність, увагу, дрібну моторику рук. Виховувати чуйність, бажання допомагати оточуючим, друзям.
"Усі ставайте тихо, діти.
Домовляймось, не шуміти.
Руки гарно піднімати,
На занятті не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Тож гаразд, часу не гаймо,
Заняття розпочинаймо!"
Вих. А для того, щоб знання хапати, потрібно трохи
розігрітися. Я буду задавати питання, а ви швидко відповідайте.
Мозковий штурм.
Вих. Ну що ж ми розігрілися, а тепер...
(заходить другий вихователь, приносить конверт з листом від Мальвіни, адресований ДНЗ №24 "Гвоздичка", група "Малюки".)
Вих. Як ви гадаєте, що тут написано? (припущення дітей)
А давайте відкриємо і прочитаємо, що там написано?
Любі хлопчики та дівчатка!
Допоможіть Буратіно. Він не хотів вчитися.
Його забрав злий чаклун.
Ваша Мальвіна.
Вих. Малята, що ж ми будемо робити? (припущення малят). Щоб врятувати Буратіно нам потрібно буде дуже важко попрацювати. А щоб веселіше було працювати, потрібно заробити картку - фішку. Ви промовляйте або скоромовку, або приказку, або прислів'я.
"Один, два, три - швидко пару утвори" (вам потрібно домовитися, що ви вдвох будете промовляти).
Вих. Я рада за вас, всі зайняли свої місця,
І настав вже час нам працювати
Будемо звуки розрізняти.
Як все правильно зробить,
Зникне той чаклун умить.
Вих. Візьміть картку із синім квадратом. Візьміть простий олівець, пограємось з ним.
Олівець наш фантазер,
Він чудовий масажер.
В нього є ребристий бік
Танцювать в руках він звик.
Погойдає по столі
Наші пальчики малі.
Звуковий аналіз слів. Вих. Візьміть картку із зеленим квадратом. Вам потрібно прочитати слова та з'єднати їх з малюнками.
Вих. Попрацювали гарно і я пропоную трохи відпочити. Гра "Впізнай, з якої казки?"
- хто пише казки?
- яких письменників ви знаєте?
- що означає ця схема?
- якими словами може починатися казка?
- якими словами можна закінчити казку?
Будьте уважні:
"Колосок"
"Лисичка та журавель"
"Лисичка - сестричка та Вовк - панібрат"
Питання:
- що було спочатку?
- що трапилось потім?
Чим закінчилась казка?
Фізхвилинка "Дощик"
Вих. Візьміть картку із червоним кружечком.
Та чаклун чаклує далі,
Увесь час він щось ховає.
Ви уважно роздивіться,
Та самі не розгубіться.
Цифри швидко розглядайте,
Та сусідів їм шукайте.
Вих. І наступне завдання. Візьміть картку із жовтим овалом.
Візьміть:
червоний олівець - заштрихуйте ним овал, за зразком;
зелений олівець - заштрихуйте багатокутник, за зразком;
синій олівець - заштрихуйте трапецію.
Вих. На вас чекає нова гра.
Ви готові, дітвора?
Олівець до рук беріть,
Я диктую, ви - ведіть!
Вих. Молодці. Справились з усіма завданнями. Залишилося тільки написати лист до Мальвіни. Візьміть папірці з рожевим бантиком. Пригадаємо, що початок речення пишемо з великої літери, а в кінці - крапка. Але ми пишемо схеми речень.
І на останок я пропоную вам оживити лінії, та подарувати малюночки Мальвіні та Буратіно. (діти під музичний супровід домальовують малюнок за уявою)
Підсумок.
Кінець заняття.