Інтегроване заняття з розвитку мови в старшій групі. . Тема: Врятуємо Буратіно.

Про матеріал
Мета: мовленнєве спілкування: закріплювати знання дітей про слово; вправляти в умінні давати характеристику звукам (голосні, приголосні, тверді, м'які), проводити звуковий аналіз слів, розвивати фонематичний слух. Удосконалювати вміння читати нескладні слова, співвідносити їх з малюнками; складати схеми до речень. Логіка: вправляти дітей в умінні знаходити суміжні числа та записувати їх; розв'язувати прості арифметичні задачі.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття з розвитку мови в старшій групі.

Підготувала Николайчук Т.Є., вихователь ДНЗ № 24

м. Первомайськ.

 

Тема: Врятуємо Буратіно.

Мета:  мовленнєве спілкування: закріплювати знання дітей про слово;  вправляти в умінні давати характеристику звукам (голосні, приголосні, тверді, м'які), проводити звуковий аналіз слів, розвивати фонематичний слух. Удосконалювати вміння читати нескладні слова, співвідносити їх з малюнками; складати схеми до речень. Логіка: вправляти дітей в умінні знаходити суміжні числа та записувати їх;  розв'язувати прості арифметичні задачі. Закріплювати вміння орієнтуватися на аркуші паперу (графічний диктант). Розвивати логічне мислення, аналітичну діяльність, увагу, дрібну моторику рук. Виховувати чуйність, бажання допомагати оточуючим, друзям.

 

 "Усі ставайте тихо, діти.

Домовляймось, не шуміти.

Руки гарно піднімати,

На занятті не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Тож гаразд, часу не гаймо,

Заняття розпочинаймо!"

 

Вих. А для того, щоб знання хапати, потрібно трохи  

         розігрітися. Я буду задавати питання, а ви швидко відповідайте.

Мозковий штурм.

 

  • П.І.Б.
  • назви свою адресу
  • як називається країна, в якій ти живеш?
  • скільки тобі років? Скільки буде через один рік?
  • де працює твоя мама?
  • скільки ніг у двох котів?
  • куди зайцю легше бігти: вгору чи згори? Чому?
  • яка корова швидше наїсться: хвостата чи безхвоста? Чому?
  • у якої тварини діти народжуються восени?
  • скільки днів у тижні?
  • назви дні тижня по-порядку.
  • скільки пір року? Назви їх.
  • скільки місяців має рік?
  • що буде з вороною, коли її мене 7 років?
  • скільки лап у двох ведмежат?
  • -з дупла виглядало вісім хвостів білок. Скільки білок в дуплі?
  • -хто пише казки?
  • яких письменників ти знаєш?
  • як називають людину, яка пише вірші?
  • з чим дружить жовтий колір?
  • -в яких казках зустрічається лисичка?
  • які предмети нагадує квадрат?
  • як називаються рибки, які живуть в нашому акваріумі?
  • дід, баба, внучка, Жучка, мишка витягли ріпку. Скільки очей побачило ріпку?

Вих. Ну що ж ми розігрілися, а тепер...

(заходить другий вихователь, приносить конверт з листом від Мальвіни, адресований ДНЗ №24 "Гвоздичка", група "Малюки".)

Вих. Як ви гадаєте, що тут написано?  (припущення дітей)

         А давайте відкриємо і прочитаємо, що там написано?

Любі хлопчики та дівчатка!

Допоможіть Буратіно. Він не хотів вчитися.

Його забрав злий чаклун.

                                                              Ваша Мальвіна.

Вих. Малята, що ж ми будемо робити? (припущення малят). Щоб врятувати Буратіно нам потрібно буде дуже важко попрацювати.  А щоб веселіше було працювати, потрібно заробити картку - фішку. Ви промовляйте або скоромовку, або приказку, або прислів'я.

"Один, два, три - швидко пару утвори" (вам потрібно домовитися, що ви вдвох будете промовляти).

  • Дим димить...
  • От Кіндрат...
  • Купив бегемот...
  • На столі стоїть...
  • 1,2,3,4 - кицю грамоти...
  • Сів шпак...
  • Ніжки, ніжки, ноженята...
  • Бубоніла діду баба...
  • Сів метелик на травичку...
  • У вужа - вужата...
  • Зайчик Ой і зайчик Ай, гратися побігли в гай, ой-ой-ой!ай-ай-ай! Кличе мама на весь гай.
  • Працьовитому Федоту...
  • Жовтень землю укриває...
  • Осел по вулиці гаса...
  • Горішок - фантазер...

Вих. Я рада за вас, всі зайняли свої місця,

  І настав вже час нам працювати

Будемо звуки розрізняти.

Як все правильно зробить,

Зникне той чаклун умить.

Вих. Візьміть картку із синім квадратом. Візьміть простий  олівець, пограємось з ним.

Олівець наш фантазер,

Він чудовий масажер.

В нього є ребристий бік

Танцювать в руках він звик.

Погойдає по столі

Наші пальчики малі.

Звуковий аналіз слів. Вих. Візьміть картку  із зеленим квадратом. Вам потрібно  прочитати слова та з'єднати їх з малюнками.

 

 

 

E:\Без имени-2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вих. Попрацювали гарно і я пропоную трохи відпочити. Гра "Впізнай, з якої казки?"

 

- хто пише казки?

- яких письменників ви знаєте?

- що означає ця схема?

- якими словами може починатися казка?

- якими словами можна закінчити казку?

Будьте уважні:

"Колосок"

"Лисичка та журавель"

"Лисичка - сестричка та Вовк - панібрат"

Питання:

- що було спочатку?

- що трапилось потім?

Чим закінчилась казка?

 

Фізхвилинка "Дощик"

Вих. Візьміть картку із червоним кружечком.

Та чаклун чаклує далі,

Увесь час він щось ховає.

Ви уважно роздивіться,

Та самі не розгубіться.

Цифри швидко розглядайте,

Та сусідів їм шукайте.

 

Вих. І наступне завдання. Візьміть картку із жовтим овалом.

Візьміть:

 червоний олівець - заштрихуйте ним овал, за зразком;

зелений олівець - заштрихуйте багатокутник, за зразком;

синій олівець - заштрихуйте трапецію.

 

Вих. На вас чекає нова гра.

Ви готові, дітвора?

Олівець до рук беріть,

Я диктую, ви - ведіть!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вих. Молодці. Справились з усіма завданнями. Залишилося тільки написати лист до Мальвіни. Візьміть папірці з рожевим бантиком. Пригадаємо, що початок речення пишемо з великої літери, а в кінці - крапка. Але ми пишемо схеми речень.

  • Люба Мальвіна.     І_____      _______.
  • Із завданням впорались.     І____     _______     _____.
  • Запрошуємо Буратіно до школи. І___   ____  _  ____.
  • Друзі.   І____.

 

І на останок я пропоную вам оживити лінії, та подарувати малюночки Мальвіні та Буратіно. (діти під музичний супровід домальовують малюнок за уявою)

Підсумок.

  • Кому ми допомагали?
  • Як ви гадаєте, ми змогли визволити Буратіно?
  • Що вам було важко робити? А що легко?
  • Як ви гадаєте, що сталось би, якби не було шкіл?

 Кінець заняття.

 

 

doc
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку