Самостійна художня діяльність старших дошкільників
Тема: Виготовлення атрибутів для настільного театру
за мотивами українських народних казок
Мета: Уточнити та закріпити знання дітей про українські народні казки;
створити умови для проявів дитячої творчості під час виготовлення
атрибутів до настільного театру за мотивами українських народних казок;
вправляти в навичках з аплікації з використанням нетрадиційного матеріалу
(комп’ютерних дисків, аракалу);
розвивати пам’ять, мовлення, уяву, моторику рук;
виховувати самостійність, впевненість у своїх силах, вміння доводити справу
до кінця, взаємодіяти з однолітками під час театралізованої гри.
Обладнання: кольоровий картон, аракал - аркуші ; ножиці, клей, серветки,
ганчірочки, пензлики для клея, фломастери, настільні декорації для
обігрування поробок.
Попередня робота: читання українських народних казок, розгляд ілюстрацій,
перегляд лялькових вистав, театралізована діяльність дітей.
Хід СХД
Звучить фрагмент української народної мелодії. Вихователь звертає увагу дітей на паперові декорації до настільного театру – українську хатку, тин, дерева та кущ калини.
Вихователь: Діти, поміркуйте і скажіть, у розігруванні яких театральний дійств можуть використовуватися ці декорації? Чому ви так думаєте?
(Педагог вислуховує міркування дітей і підводить їх до висновку, що і українська хата, і тинок, і калина є характерними елементами для українських народних казок).
(Відповіді дітей, їх міркування, роздуми)
Вихователь: Тож, сьогодні я пропоную вам власноруч виготовити атрибути
до настільного театру за мотивами українських народних казок. Ними стануть
тварини – герої українських казок, яких ви назвали – зайчик, лисичка, вовк,
ведмедик, котик, півник, або інші – за вашим бажанням. А допоможуть нам у
цьому добре знайомі вам: папір, ножиці, клей і пензлик, яскравий аракал та
використані комп’ютерні диски. Згодні?
Хто цей красень у дворі, встає рано на зорі?
Хоч годинника не має, та завчасно всіх вітає.
Пальчикова гра «Кішка й мишка»:
М’яко кішка подивилась,- розтискає кігті,
І легенько їх стискає,- мишку так вона лякає.
Кішка ходить тишком-нишком,- не почує її мишка,
Тільки мишка кішку знає, - і від неї вже тікає!
Малята розглядають і за власним бажанням обирають матеріал для роботи, розповідають, кого саме із казкових тварин вони будуть виготовляти. Вихователь уточнює способ виконання робіт, яким будуть користуватися діти.
Керівництво вихователем творчою діяльністю дошкільників:
що вищий рівень підготовленості, обізнаності дитини, то якіснішою, яскравішою й оригінальнішою буде її творча діяльність і вона не потребує втручання педагога в цей процес.
У разі ж необхідності, вихователь використовує прийоми керівництва: вказівки, навідні запитання, пропозиції кількох варіантів, тактовні виправлення, доповнення, підказки тощо.
Діти розглядають та обігрують отримані роботи, а вихователь пропонує дітям вдома разом з батьками придумати інший кінець улюбленої української народної казки, таким чином спонукаючи їх до самостійної мовленнєвої творчості, залученню до неї своїх батьків.
Управління освіти
Первомайської міської ради
Дошкільний навчальний заклад
ясла-садок № 34 «Зірочка»
Тема: Самостійна художня діяльність
старших дошкільників
Майстер-клас
вихователя Горяїнової О.В.
для вихователів ДНЗ міста