Самостійна художня діяльність старших дошкільників Тема: Виготовлення атрибутів для настільного театру за мотивами українських народних казок

Про матеріал
Мета: Уточнити та закріпити знання дітей про українські народні казки; створити умови для проявів дитячої творчості під час виготовлення атрибутів до настільного театру за мотивами українських народних казок; вправляти в навичках з аплікації з використанням нетрадиційного матеріалу (комп’ютерних дисків, аракалу); розвивати пам’ять, мовлення, уяву, моторику рук; виховувати самостійність, впевненість у своїх силах, вміння доводити справу до кінця, взаємодіяти з однолітками під час театралізованої гри.
Перегляд файлу

Самостійна художня діяльність старших дошкільників

 

Тема: Виготовлення атрибутів для настільного театру

           за мотивами українських народних казок

 

Мета:  Уточнити та закріпити  знання дітей про українські народні  казки;

            створити умови для проявів дитячої творчості під час виготовлення

            атрибутів до настільного театру за мотивами українських народних казок;

            вправляти в навичках з аплікації з використанням нетрадиційного матеріалу 

            (комп’ютерних дисків, аракалу);

            розвивати пам’ять, мовлення, уяву, моторику рук;

            виховувати самостійність, впевненість у своїх силах, вміння доводити справу 

            до кінця, взаємодіяти з однолітками під час театралізованої гри.

Обладнання: кольоровий картон, аракал - аркуші ; ножиці, клей, серветки, 

            ганчірочки, пензлики для клея, фломастери, настільні декорації для

            обігрування поробок.

Попередня робота: читання українських народних казок, розгляд ілюстрацій,    

            перегляд лялькових вистав, театралізована діяльність дітей.

 

Хід СХД

  1. Вступна бесіда

Звучить фрагмент української народної мелодії.  Вихователь звертає увагу дітей на паперові декорації до настільного театру – українську хатку, тин, дерева та кущ калини.

Вихователь: Діти, поміркуйте і скажіть, у розігруванні яких театральний дійств можуть використовуватися ці декорації? Чому ви так думаєте?

(Педагог вислуховує міркування дітей і підводить їх до висновку, що і українська хата, і тинок, і калина є характерними елементами для українських народних казок).

  • А які казки називаються народними?
  • Які різновиди  казок ви знаєте? (побутові, чарівні, про тварин)
  • Назвіть будь ласка відомі вам українські народні казки про тварин.
  • Які тварини найчастіше є героями українських казок? Якими позитивними чи негативними якостями їх наділив народ?

(Відповіді дітей, їх міркування, роздуми)

           Вихователь: Тож, сьогодні я пропоную вам  власноруч виготовити  атрибути  

           до настільного театру за мотивами українських народних казок. Ними стануть

           тварини – герої українських казок, яких ви назвали – зайчик, лисичка, вовк,

           ведмедик, котик, півник, або інші – за вашим бажанням. А допоможуть нам у  

           цьому добре знайомі вам: папір, ножиці, клей і пензлик, яскравий аракал та

           використані  комп’ютерні диски. Згодні?

  • Але перш ніж взятися до роботи,-  підготуємо наші пальчики.
  1. Пальчикова гра «Півник»:

Хто цей красень у дворі, встає рано на зорі?

Хоч годинника не має, та завчасно всіх вітає.

 

Пальчикова гра «Кішка й мишка»:

М’яко кішка подивилась,- розтискає кігті,

І легенько їх стискає,- мишку так  вона лякає.

Кішка ходить тишком-нишком,- не почує її мишка,

Тільки мишка кішку знає, - і від неї вже тікає!

 

  1. Діти переходять до куточка образотворчості, де на їх чекають матеріали для роботи: кольоровий аракал для створення аплікації на комп’ютерних дисках – голівок казкових тварин, картон – для виготовлення їх тулубів; пензлики, серветки, ганчірочки, ножиці, клей.

Малята розглядають і за власним бажанням обирають матеріал для роботи, розповідають, кого саме із казкових тварин вони будуть виготовляти. Вихователь уточнює способ виконання робіт, яким будуть користуватися діти.

 

  1. Самостійна творча діяльність дітей відбувається під музичний супровід  на теми українських народних мелодій.

Керівництво вихователем творчою діяльністю дошкільників:

що вищий рівень підготовленості, обізнаності дитини, то якіснішою, яскравішою й оригінальнішою буде її творча діяльність і вона не потребує втручання педагога в цей процес.

У разі ж необхідності, вихователь використовує прийоми керівництва: вказівки, навідні запитання, пропозиції кількох варіантів, тактовні виправлення, доповнення, підказки тощо.

 

  1. Підсумок СХД

Діти розглядають та обігрують отримані роботи,  а вихователь пропонує дітям вдома разом з батьками придумати інший кінець улюбленої української народної казки, таким чином спонукаючи їх до самостійної мовленнєвої творчості, залученню до неї своїх батьків.

 

 

 

 

 

 

Управління освіти

Первомайської міської ради

Дошкільний навчальний заклад
ясла-садок № 34 «Зірочка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Самостійна художня діяльність

старших дошкільників

 

 

 

Майстер-клас

вихователя Горяїнової О.В.

                                            для вихователів ДНЗ міста

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
6311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку