Інтегроване заняття з розвитку мовлення та аплікації "Шпак прилетів" за спадщиною В. Сухомлинського для дітей середнього дошкільного віку

Про матеріал
Розширювати знання дітей про пору року – весна; перелітних птахів; продовжувати знайомити з творчістю В. Сухомлинського, спонукати уважно слухати та давати характеристику героям казки, відповідати на запитання повними реченнями
Перегляд файлу

 

 

Інтегроване заняття з розвитку мовлення та аплікації

"Шпак прилетів" за спадщиною В. Сухомлинського

для дітей середнього дошкільного віку

 

C:\Users\company\Desktop\ПТАХИ\00563848.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                              

 

 

                                                                                      

 Підготувала

                                                                                        вихователь І сер.гр.

                                                                                                Щербина Ю.В.

м. Слов’янськ, 2021

Мета:

  • продовжувати розширювати знання дітей про пору року – весна; перелітних птахів; продовжувати знайомити з творчістю В. Сухомлинського, спонукати уважно слухати та давати характеристику героям казки, відповідати на запитання повними реченнями;
  • збагачувати словник дітей назвами птахів; прикметниками – весняний, перелітні, довга, коротка;
  • продовжувати формувати вміння складати композицію з окремих деталей, розвивати вміння розташовувати її на аркуші; розвивати окомір; виховувати творчість, самостійність, ініціативність, охайність;
  • розвивати увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, мислення;
  • виховувати любов до живої природи, бережливе ставлення до птахів.

 

- Вийшла вранці я на ганок і сказала «Добрий ранок!»,

Сонцю, полю і пташкам,

Добрим людям і всім вам.

  • Діти, давайте і ми з вами привітаємося з гостями і подаруємо свої посмішки один одному.
  • Діти, послухайте загадку і скажіть хто це до нас завітав?

                                                   Де вона проходить –

 Там травиця сходить,

                                                   Квіти розцвітають,

                                                   Солов’ї співають.

(Весна)

(картина Весни; відповіді)

  • Так,правильно, подивіться Весна залишила нам листочки, непрості, чарівні,  листочки-підказки.
  • Цікаво, які підказки приготувала нам Веснонька.
  • Підказка №1- пропоную вам пограти в

гру «Розкажи про весну»

  • Молодці, малята.
  • Наступна підказка №2 – промов чистомовку

Чистомовка «Починається весна»

На – на – на – починається весна

Ва – ва – ва – раптово визирне трава

Ки – ки – ки – веснянки засіють щоки

Хи – хи – хи – розщебечуться птахи

Іс – іс – іс – Вова проліски приніс

На – на – на – починається весна.

  • Молодці, малята.

Нумо, діти, поспішайте

Друзів своїх зустрічайте.

Птахи до нас прилетіли,

На галявину всі сіли.

  • Погляньте діти, скільки птахів завітало до нас. Давайте пригадаємо, де зимуючі, а де перелітні. Допоможе нам

гра «Зимуючі та перелітні птахи» - підказка №3.

(обирають тільки перелітних)

  • Молодці, малята.
  • А, зараз сідайте зручно, я вам прочитаю казку про шпака. Слухайте уважно! Казка називається «Шпак прилетів», а написав цю казку Василь Сухомлинський.

(слухання казки, бесіда за змістом)

Шпак прилетів

         Був тихий весняний ранок. Ще не зійшло сонце, тільки небо на сході стало рожевим. На голій гілочці клена голосно заспівав шпак. Він тільки-но прилетів з далекого теплого краю. Знайшов свою шпаківню, сів біля неї й радісно сповістив:

         — Я вже прилетів! Весна настала!

         Спів шпака почув у своєму гнізді горобець. Він спав під стріхою в теплому кубельці. Йому не хотілося рано вставати. Та, почувши шпака, горобець стурбувався. Він розбудив горобчиху, що спала в сусідньому кубельці, й сказав:

         — Шпак прилетів. Тепер нам доведеться раніше вставати. Бо за шпаком важко буде якусь їжу роздобути. Він скрізь устигне першим...

        Горобчиха зітхнула й відповіла:

         — Спасибі шпакові, що будитиме тебе, ледаря.

 

  • Діти, скажіть мені будь-ласка, чи сподобалася вам казка?
  • Кого засмутив приліт Шпака?
  • Чим був невдоволений Горобець?
  • Що сказала Горобцю Горобчиха?

(відповіді дітей)

  • А зараз листочок мені підказує, що потрібно розім’ятися, давайте зробимо розминку:

№4 Фізкультхвилинка «Шпачок»

У дуплі між гілочок

Поселивсь малий шпачок.

Всі зраділи у садку

Голосистому шпаку.

Він із сонечком встає,

Їсть жучків і росу п'є.

Потім—шапку набакир

Й веселить наш сад і двір.

  • Відпочили,малята?
  • У нас залишився один листочок, на ньому зображений будиночок. Листочок пропонує нам зробити нашим пташкам подарунок «Шпаківню».
  • Сідайте за столи будь – ласка. Давайте спочатку зробимо пальчикову гімнастику:

№5 Пальчикова гімнастика.

Птахи до хати прилетіли

В годівничку нашу сіли.

Стали зернятка клювати

І голівками хитати.

(Пояснення вихователя, щодо роботи. Послідовно з вихователем викласти шпаківню, а потім клеїти)

  • Діти, подивіться, які гарні шпаківні у вас вийшли. Давайте повісимо їх на наше дерево, хай пташки радіють. А вам сподобалося наше заняття?(відповіді дітей)

(Сюрпризний момент: подяка від птахів)

 

 

docx
Додано
20 квітня
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку