Інтегроване заняття з розвитку мовлення в І молодшій групі "Корисна морквинка, оранжева спинка"

Про матеріал
Програмовий зміст: розвивати розуміння мовлення дорослих, активне діалогічне мовлення, логічне мислення, зв’язне мовлення, увагу, уяву, пам'ять, уміння слухати. Створювати передумови формування та розвитку мовленнєвих компетенцій: фонетичної, лексичної, граматичної. Виховувати любов до живої та неживої природи. Продовжувати вчити дітей робити елементарні висновки та узагальнення; продовжувати вчити дітей впізнавати і називати предмети, явища, дії, зображені на малюнках; виділяти і називати частини цілого, а саме частин тіла тварини-зайця. Зв'язне мовлення: продовжувати вчити дітей вести діалог з дорослими, відповідати на запитання з 2-3 слів, робити висновки, судження, відгадувати загадки. Словникова робота: Активно вживати слова ввічливості (дякую, добрий день, до побачення). Вчити розрізняти і називати кольори ( зелений, оранжевий, білий). Звукова культура мовлення: розвивати фонематичний слух, мовне дихання. Продовжувати вчити дітей правильно вимовляти звуки рідної мови. Граматична будова мовлення: вчити узгоджувати іменники з прикметниками та дієсловами: Хто (що) робить? Який? Яка? Яке? (зайчик білий, зайчик маленький, зайчик стрибає; морква велика, морква маленька, морква оранжева, морква солодка, морква корисна, морква вітамінна; морквяний сік, сік смачний, сік солодкий; ялинка висока, ялинка низька, ялинка зелена, кошик великий, кошик маленький, вушка довгі, хвостик короткий, пташки співають. Продовжувати вчити дітей узгоджувати іменники зі словом багато: моркви багато, ялинок багато. Матеріал: зайчик-іграшка, білочка-іграшка, кошик великий і маленький, морква іграшкова, інтерактивне дерево (ознаки весни), шишки в кошику, соковитискач, сік морквяний, аркуші паперу А4 із зображенням зайчика, шаблони моркви, зразок.
Перегляд файлу

Програмовий зміст: розвивати розуміння мовлення дорослих, активне діалогічне мовлення, логічне мислення, зв’язне мовлення, увагу, уяву, пам'ять, уміння слухати. Створювати передумови формування та розвитку мовленнєвих компетенцій: фонетичної, лексичної, граматичної. Виховувати любов до живої та неживої природи. Продовжувати вчити дітей робити елементарні висновки та узагальнення; продовжувати вчити дітей впізнавати і називати предмети, явища, дії, зображені на малюнках; виділяти і називати частини цілого, а саме частин тіла тварини-зайця.

Зв'язне мовлення: продовжувати вчити дітей вести діалог з дорослими, відповідати на запитання з 2-3 слів, робити висновки, судження, відгадувати загадки.

Словникова робота: Активно вживати слова ввічливості (дякую, добрий день, до побачення). Вчити розрізняти і називати кольори ( зелений, оранжевий, білий).

Звукова культура мовлення: розвивати фонематичний слух, мовне дихання. Продовжувати вчити дітей правильно вимовляти звуки рідної мови.

Граматична будова мовлення: вчити узгоджувати іменники з прикметниками та дієсловами: Хто (що) робить? Який? Яка? Яке? (зайчик білий, зайчик маленький, зайчик стрибає; морква велика, морква маленька, морква оранжева, морква солодка, морква корисна, морква вітамінна; морквяний сік, сік смачний, сік солодкий; ялинка висока, ялинка низька, ялинка зелена, кошик великий, кошик маленький, вушка довгі, хвостик короткий, пташки співають. Продовжувати вчити дітей узгоджувати іменники зі словом багато: моркви багато, ялинок багато.

Матеріал: зайчик-іграшка, білочка-іграшка, кошик великий і маленький, морква іграшкова, інтерактивне дерево (ознаки весни), шишки в кошику, соковитискач, сік морквяний, аркуші паперу А4 із зображенням зайчика, шаблони моркви, зразок.

Хід заняття

І. Організаційний момент. Психогімнастика.

Встаньте, діти, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться й до гостей.

Привітайтесь: «Добрий день!»

 

ІІ. Ігровий момент – прилітає сорока

Сорока: - Добрий день, малята! Потрібна ваша допомога. Трапилась біда в лісі – зайчик плаче і сумує.

Вихователь: - Діти, допоможемо зайчику, розвеселимо його. Ой, а як ми туди потрапимо?

Сорока: Добрий день! В лісі сталася біда, зайчик плаче і сумує. Діти, ви мені допоможете? (Так)

Вихователь: А як ми потрапимо до лісу? Ми не знаємо дороги.

Сорока: Не хвилюйтеся, я вас проведу і дорогу покажу.

Вихователь: Діти ось ми потрапили до лісу. Прислухайтесь, що ви чуєте? ( спів пташок).

- Подивіться, як тут гарно.

-В лісі ростуть дерева. Як називається це дерево?  (Це ялинка) – Скільки ялинок? (Ялинок багато)  - Ялинки, якого кольору? (ялинки зеленого кольору) – Ось, ця ялинка яка?(ялинка висока), а ця?(ялинка низька).

Вихователь: - Яка зараз пора року? (Пора року весна)

Інтерактивне дерево «Пора року – весна»

Вихователь: Давайте пограємо у гру, яка називається «Що відбувається весною?».

Вихователь: - Діти, а хто це сидить під ялинкою? Це білка. Давайте привітаємось.

  •          Діти, погляньте, що під цією ялинкою лежить? (Під ялинкою шишки). Білочка хоче пограти з нами.

Самомасаж з шишками

Шишка швидко пробігає,

Ручки наші розминає.

(Затиснути шишку між долонями, перекочувати її вперед-назад. Повторювати 7-10 разів.)

Вправна шишечка моя -

Здоровішим буду я.

(Почергово затискувати шишку в долонях.)

Вихователь: - Ой, а хто це плаче? Погляньте там хтось сховався під ялинкою. Давайте відгадаємо загадку і дізнаємось хто там.

Загадка:

Куций хвостик, довгі вушка,

Шерсть м’якенька як подушка,

Скаче вгору, наче м’ячик

Хто це, діти? Білий….. (Зайчик).

Вихователь: - Так вірно це зайчик. Давайте, привітаємось із зайчиком.

  •          Діти як ви думаєте, чому зайчик плаче?

Відповіді дітей: зайчик голодний, зайчик засумував.

 

Розповідь вихователя про зайчика:

  •          Який зайчик великий чи маленький?
  •          Які в нього вушка?
  •          Який в зайчика хвостик?
  •          Що вміє робити зайчик?
  •          Яке у зайчика хутро? (м’яке, пухнасте, біле).
  •          А що любить їсти зайчик?

Відповіді дітей: моркву.

 Так, правильно, зайчик полюбляє моркву. Зайчик каже, що в нього трапилась біда. Коли він йшов в гості до бабусі і ніс в кошиках моркву, впав і розсипав усю моркву і вона змішалась.

  •          Діти, допоможемо зайчику зібрати моркву у кошики.

 

ІІІ. Показ з поясненням. Розгляд моркви:

Вихователь: - Давайте розглянемо моркву.

- Якого вона кольору? (Оранжевого кольору)

- Якого розміру? (велика і мала)

 

ІV. Рухлива гра з предметами (морквою) « Велика і маленька морква»

 

  •          Діти, ось два кошика. – Який це кошик? (великий) – А цей? (маленький). Вам потрібно розкласти моркву по кошиках. Один, два, три – швидше моркву ти збери.
  •          Ой, які ви молодці! Розклали моркву по кошиках.
  •          Дякую, вам малята!

 

  •          Діти, морква дуже корисна і вітамінна.

- А зараз нам Максим Т. розкаже віршик про моркву.

 У красунечки морквинки

Є хрумка солодка спинка. 

Сік корисний нам дарує.

І приємно всім смакує.

V. Дослід: з морквою. Виготовлення соку з моркви

Вихователь: - Діти, зайчик, каже, що з моркви ще можна приготувати смачний та корисний сік.

- А зараз нам потрібно взяти ось цей предмет (вихователь показує дітям соковитискач). Це соковитискач. Ось беремо моркву і насипаємо у соковитискач. Вмикаємо і дивимось, що відбувається.

- Погляньте, що з’явилось у склянці? (Сік.)

- Сік, якого кольору? (Сік оранжевого кольору)

- Діти, сік з моркви називається – морквяний сік.

- А ви хочете спробувати морквяний сік? (Так.) Тоді підходьте до столиків і будемо куштувати сік.

- Який сік на смак? ( Сік солодкий, сік смачний).

- Давайте, подякуємо зайчику.

 

VІ. Руханка «Зайчик»

Вихователь: - Діти, а щоб зайчик більше плакав і не сумував. Давайте, потанцюємо із зайчиком.

  •          Діти, зайчик дякує вам за допомогу. Але йому  вже час поспішати до бабусі.

Сорока: Ось доріжка коротенька,

По ній до садочка дійдете швиденько.

А я зайчика додому проведу і прослідкую,

Щоб не потрапив у біду.

 

VII. Викладання моркви. Показ зразка

Вихователь:  – Діти, а давайте на згадку про нашу подорож  викладемо морквинки. - Хто зображений на картинці? (зайчик). Що полюбляє їсти зайчик? (Зайчик полюбляє моркву). Тож давайте пригостимо зайчика морквинками.

  •          Ось для вас я вже виклала моркву. Погляньте, якої форми морква? (морква трикутної форми).

 

  1. Пальчикова гімнастика «Зайчики»

Вихователь: Наші пальчики малі.

Подивіться, ось які!

Із пальчиків зробимо ми зайчиків.

Зайчики вушками тріпочуть,

Танцювати з нами хочуть.

 

  1. Самостійна робота дітей

Діти  виконують самостійно роботу, а вихователь допомагає за потреби.

 

X. Підсумок

  •          Які чудові морквинки вийшли.
  •          Діти, куди ми подорожували?
  •          Кого зустріли?
  •          Що робили в лісі?
  •          Як називається сік із моркви? ( морквяний сік)
  •          На цьому наше заняття завершено. Давайте, скажемо нашим гостям – до побачення!

1

 

docx
Додано
17 вересня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку