Програмовий зміст: розвивати розуміння мовлення дорослих, активне діалогічне мовлення, логічне мислення, зв’язне мовлення, увагу, уяву, пам'ять, уміння слухати. Створювати передумови формування та розвитку мовленнєвих компетенцій: фонетичної, лексичної, граматичної. Виховувати любов до живої та неживої природи. Продовжувати вчити дітей робити елементарні висновки та узагальнення; продовжувати вчити дітей впізнавати і називати предмети, явища, дії, зображені на малюнках; виділяти і називати частини цілого, а саме частин тіла тварини-зайця.
Зв'язне мовлення: продовжувати вчити дітей вести діалог з дорослими, відповідати на запитання з 2-3 слів, робити висновки, судження, відгадувати загадки.
Словникова робота: Активно вживати слова ввічливості (дякую, добрий день, до побачення). Вчити розрізняти і називати кольори ( зелений, оранжевий, білий).
Звукова культура мовлення: розвивати фонематичний слух, мовне дихання. Продовжувати вчити дітей правильно вимовляти звуки рідної мови.
Граматична будова мовлення: вчити узгоджувати іменники з прикметниками та дієсловами: Хто (що) робить? Який? Яка? Яке? (зайчик білий, зайчик маленький, зайчик стрибає; морква велика, морква маленька, морква оранжева, морква солодка, морква корисна, морква вітамінна; морквяний сік, сік смачний, сік солодкий; ялинка висока, ялинка низька, ялинка зелена, кошик великий, кошик маленький, вушка довгі, хвостик короткий, пташки співають. Продовжувати вчити дітей узгоджувати іменники зі словом багато: моркви багато, ялинок багато.
Матеріал: зайчик-іграшка, білочка-іграшка, кошик великий і маленький, морква іграшкова, інтерактивне дерево (ознаки весни), шишки в кошику, соковитискач, сік морквяний, аркуші паперу А4 із зображенням зайчика, шаблони моркви, зразок.
Хід заняття
І. Організаційний момент. Психогімнастика.
Встаньте, діти, всі рівненько.
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться й до гостей.
Привітайтесь: «Добрий день!»
ІІ. Ігровий момент – прилітає сорока
Сорока: - Добрий день, малята! Потрібна ваша допомога. Трапилась біда в лісі – зайчик плаче і сумує.
Вихователь: - Діти, допоможемо зайчику, розвеселимо його. Ой, а як ми туди потрапимо?
Сорока: Добрий день! В лісі сталася біда, зайчик плаче і сумує. Діти, ви мені допоможете? (Так)
Вихователь: А як ми потрапимо до лісу? Ми не знаємо дороги.
Сорока: Не хвилюйтеся, я вас проведу і дорогу покажу.
Вихователь: Діти ось ми потрапили до лісу. Прислухайтесь, що ви чуєте? ( спів пташок).
- Подивіться, як тут гарно.
-В лісі ростуть дерева. Як називається це дерево? (Це ялинка) – Скільки ялинок? (Ялинок багато) - Ялинки, якого кольору? (ялинки зеленого кольору) – Ось, ця ялинка яка?(ялинка висока), а ця?(ялинка низька).
Вихователь: - Яка зараз пора року? (Пора року весна)
Інтерактивне дерево «Пора року – весна»
Вихователь: Давайте пограємо у гру, яка називається «Що відбувається весною?».
Вихователь: - Діти, а хто це сидить під ялинкою? Це білка. Давайте привітаємось.
Самомасаж з шишками
Шишка швидко пробігає,
Ручки наші розминає.
(Затиснути шишку між долонями, перекочувати її вперед-назад. Повторювати 7-10 разів.)
Вправна шишечка моя -
Здоровішим буду я.
(Почергово затискувати шишку в долонях.)
Вихователь: - Ой, а хто це плаче? Погляньте там хтось сховався під ялинкою. Давайте відгадаємо загадку і дізнаємось хто там.
Загадка:
Куций хвостик, довгі вушка,
Шерсть м’якенька як подушка,
Скаче вгору, наче м’ячик
Хто це, діти? Білий….. (Зайчик).
Вихователь: - Так вірно це зайчик. Давайте, привітаємось із зайчиком.
Відповіді дітей: зайчик голодний, зайчик засумував.
Розповідь вихователя про зайчика:
Відповіді дітей: моркву.
Так, правильно, зайчик полюбляє моркву. Зайчик каже, що в нього трапилась біда. Коли він йшов в гості до бабусі і ніс в кошиках моркву, впав і розсипав усю моркву і вона змішалась.
ІІІ. Показ з поясненням. Розгляд моркви:
Вихователь: - Давайте розглянемо моркву.
- Якого вона кольору? (Оранжевого кольору)
- Якого розміру? (велика і мала)
ІV. Рухлива гра з предметами (морквою) « Велика і маленька морква»
- А зараз нам Максим Т. розкаже віршик про моркву.
У красунечки морквинки
Є хрумка солодка спинка.
Сік корисний нам дарує.
І приємно всім смакує.
V. Дослід: з морквою. Виготовлення соку з моркви
Вихователь: - Діти, зайчик, каже, що з моркви ще можна приготувати смачний та корисний сік.
- А зараз нам потрібно взяти ось цей предмет (вихователь показує дітям соковитискач). Це соковитискач. Ось беремо моркву і насипаємо у соковитискач. Вмикаємо і дивимось, що відбувається.
- Погляньте, що з’явилось у склянці? (Сік.)
- Сік, якого кольору? (Сік оранжевого кольору)
- Діти, сік з моркви називається – морквяний сік.
- А ви хочете спробувати морквяний сік? (Так.) Тоді підходьте до столиків і будемо куштувати сік.
- Який сік на смак? ( Сік солодкий, сік смачний).
- Давайте, подякуємо зайчику.
VІ. Руханка «Зайчик»
Вихователь: - Діти, а щоб зайчик більше плакав і не сумував. Давайте, потанцюємо із зайчиком.
Сорока: Ось доріжка коротенька,
По ній до садочка дійдете швиденько.
А я зайчика додому проведу і прослідкую,
Щоб не потрапив у біду.
VII. Викладання моркви. Показ зразка
Вихователь: – Діти, а давайте на згадку про нашу подорож викладемо морквинки. - Хто зображений на картинці? (зайчик). Що полюбляє їсти зайчик? (Зайчик полюбляє моркву). Тож давайте пригостимо зайчика морквинками.
Вихователь: Наші пальчики малі.
Подивіться, ось які!
Із пальчиків зробимо ми зайчиків.
Зайчики вушками тріпочуть,
Танцювати з нами хочуть.
Діти виконують самостійно роботу, а вихователь допомагає за потреби.
X. Підсумок
1