Інтегроване заняття з пізнавального, мовленнєвого та художньо – естетичного розвитку «Лабіринт Сніговичків»
Мета: розвивати у дітей пізнавальні процеси за допомогою дидактичних ігор і вправ;; уточнювати й поповнювати словниковий запас дітей ;розвивати пошуково-дослідницьку діяльність; спонукати до експерементування фарбами, різними матеріалами; виховувати бережне ставлення до природи.
Матеріали: зображення сніговиків, цифри, ілюстрації до дидактичних ігор , гуашеві фарби, малюнки - заготовки із зображенням дерев і кущів, зубні щітки, матеріал для дослідів (грудочки льоду, склянки води, цукор),сніжинки .
Приміщення оформлено у вигляді лісової галявини, на якій розміщені ялинки та сніговики із цифрами від 1 до 10.
Хід заняття
Вихователь: (Організаційний момент)
У нас сьогодні в групі свято:
Гостей зібралося багато.
Ану ж, на них ви подивіться
І веселенько усміхніться
І всі разом скажемо їм : «Добрий день!»
З неба зіронька злетіла,
На плече до мене сіла.
Я з плеча її зняла
І до групи принесла.
-Дітки, як ви гадаєте, що це за зіронька з неба злетіла?
Діти: Сніжинка.
Вихователь: Правильно, це сніжинка. А чому сніжинка,а не листочок чи краплинка води?Так, тому що у нас зараз пора року зима. Назвіть,які пори року ви знаєте? Молодці.
Ця сніжинка не проста.
Ця сніжинка чарівна.
Подивіться, як навколо
Все прикрасила вона.
(Вихователь звертає увагу дітей на прикрашену сніжинками групу і підлогу)
Вихователь: Дітки, подивіться, яка гарна доріжка. Сніжинки нам вказують шлях, де на нас буде чекати диво. Давайте підемо по цій доріжці і подивимось, куди вона нас приведе.
Тут щось під нею є?
Діти, до нас прийшов лист від Снігової баби. Послухайте, що вона пише:
«Любі діти! Я приготувала для вас подарунки. Але, щоб їх відшукати, потрібно пройти моїми лабіринтами і виконати завдання. Бажаю вам успішно справитися з ними». Знайти лабіринти нам допоможуть Сніговички, які тримають цифри.
Отже, шукаємо лабіринт під номером 1.
Це лабіринт Спостережливості.
Ось які нам завдання пропонує Снігова баба. Дайте відповіді на запитання.
Лексична гра «Передзвін».
Молодці!
Надійшов час пограти в гру «Знайди ».
На картинках, які розміщені біля ялинок, зображені різноманітні сюжети. Потрібно взяти лише ті малюнки, що підходять до теми «Зима» і пояснити свій вибір.
Показати свою спритність ми повинні у Спортивному лабирінті. Його нам покаже Сніговик із цифрою 3.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
У володарки зими ,трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень каже: «Присідай!»
Встали-сіли, встали-сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав,
Час нам братися до справ!
Загадковий лабіринт пропонує відгадати загадки. Отож відшукаємо Сніговика із цифрою4
Прийшла до нас бабуся
у білому кожусі.
Поля причепурила –
Пухнастим снігом вкрила.
Відгадайте, хто вона,
Ця бабуся чепурна?
(Зима)
Розсипає з неба сніг
Білим килимом до ніг.
Миколайчики приносить,
Новий рік у гості просить.
( грудень)
Входить в двері Новий рік,
Починає новий лік…
Різдвяна в небі зірочка,
А під вікном щедрівочка.
(Січень)
Мороз і завірюха –
Замерзли щічки й вуха.
Хто з місяців лютує,
Над нами бешкетує?
(Лютий)
Небесна зірка на долоню впала
І в ту ж мить розтала.
(сніжинка)
Хто малюнок на вікні
Уночі зробив мені,
(мороз)
Росте вона зимою
Донизу головою
Тонеькою,
Прозорою,
Біло-голубою.
(бурулька)
У Сховище розуму запрошує Сніговик з цифрою 5. У цьому лабирінті ми станемо дослідниками. Будемо досліджувати лід.
Дослід 1
Матеріал: кришталики льоду.
Хід: Запропонувати доторкнутись до кришталиків льоду. Які вони? Потримати в руках кілька секунд кришталики льоду. Чому руки стали мокрими?
Висновок. Лід прозорий, слизький, розтає від тепла і перетворюється на воду. Лід - це вода в замерзлому стані
Дослід 2
Матеріал: склянки із водою, грудочки льоду.
Хід: У склянки з водою діти кидають грудочки льоду. Висновок. Лід легший за воду, він не тоне у воді
Дослід З
Матеріал: грудочки льоду, цукор, два блюдця.
Хід: На блюдця діти викладають по кубику льоду. Один кубик посипається цукром. Який кубик розтане швидше?
Висновок. Лід, посипаний цукром, розтає швидше.
Лабіринт мовленнєвий. Тут живе Сніговик із цифрою 6
Проводиться гра «Добери слово.»
Зима яка? (Холодна, сніжна, морозяна, сувора.)
Сніг який? (Білий, іскристий, блискучий, м’який, пухнастий, мокрий, сірий, брудний, холодний.)
Вітер взимку який? (Холодний, крижаний, сильний, морозний.)
Небо взимку яке? (Сіре, похмуре, хмарне, у морозну погоду блакитне.)
Сонце взимку яке? (Зовсім не гріє, рідко з’являється, світить але не гріє)
«Посади птаха на дерево»
Мета: виховувати любов до птахів, бажання піклуватися про них.
Продовжувати розрізняти птахів за зовнішнім виглядом, класифікувати їх за категоріями : перелітні-зимуючі. Вправляти в знаннях про назви птахів, їх спосіб життя та живлення. Розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення.
Хід гри
Визначити пташку за зовнішніми ознаками. Назвати її. Посадити на відповідне дерево зимуючу, чи перелітну пташку.
Пташки: зимуючі: голуб, ворона, сорока, горобець, синиця, дятел.
перелітні: шпак, журавель, ластівка, жайворонок, зозуля, соловей.
Сніговик 8
Дидактична гра
« Тварини та їх сліди»
Тема: продовжувати ознайомлювати дітей із світом диких тварин, навчити основам асоціативного мислення,розвивати зорову пам'ять,мислення,увагу,виховувати активність у грі, любов до тварин.
Мета: діти розглядають картки із зображенням тварин,називають їх.Далі розглядають сліди тварин ,роблять припущення,чий це може бути слід,і чому вони так вважають.Підбирають до кожної тварини їх сліди.
Сніговик 9 Лабіринт УВАЖНОСТІ
Вихователь
Діти, ми з вами наближаємось до фінішу, передостаннє завдання - знайти два однакових Сніговики, які супроводжували вас у лабіринтах Снігової баби. Діти знаходять Сніговиків ,відзначають чим саме вони схожі.(капелюхами)
Молодці
Вихователь У лабіринті Творчості нас чекає Сніговик із числом 10.
У цьому лабирінті ми будемо художниками.
Пропоную вам намалювати хвойне дерево – ялинку зубною щіткою.( Показ виконання роботи)
Самостійна робота дітей.
Аналіз дитячих робіт.
ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ
-ПРО ЯКУ ПОРУ РОКУ МИ ГОВОРИЛИ НА ЗАНЯТТІ?
-ЩО ДІЗНАЛИСЬ ВИ НОВОГО?
-ЩО НАЙБІЛЬШЕ ВАМ СПОДОБАЛОСЬ?