Інтегровані уроки: Математика Українська мова Літературне читання «Зима» Я досліджую світ : Осінь. Дизайн і технології: Ліплення з пластиліну овочів і фруктів.

Про матеріал
Мета інтегрованих уроків – формування в учнів цілісного світогляду про навколишній світ; активізація їхньої пізнавальної діяльності; підвищення якості засвоєння сприйнятого матеріалу; створення творчої атмосфери в дитячому колективі; виявлення у школярів здібностей та їх особливостей; формування навичок самостійної роботи з додатковою літературою, таблицями, опорними схемами; підвищення інтересу до матеріалу, що вивчається; ефективна реалізація розвивально-виховної функції навчання. Такі уроки ґрунтуються на міцних міжпредметних зв’язках, що дає можливість довести цілісність освіти, розвивати на новому якісному рівні творче мислення, інтелект та емоційні образні почуття дітей молодшого шкільного віку. Потребу у виникненні інтегрованих уроків можна пояснити наступними причинами: 1. Природна потреба молодших школярів цілісно пізнати навколишній світ. 2. Створення сприятливих умов для реалізації особистісно орієнтованого та розвивального навчання. 3. Необхідність позбавлення перевантаження учнів. 4. Усунення дублювання навчального матеріалу. 5. Поглиблене всебічне вивчення конкретних предметів, фактів, явищ. Інтегрований урок не може бути ізольованим, « випадати з теми». Він повинен бути органічно сполучуваним із попереднім та наступним уроками.
Перегляд файлу

Інтегрований урок

 

Я досліджую світ : Осінь.

 

Дизайн і технології: Ліплення з пластиліну овочів і фруктів.

 

 

 

 

 

 

 

Мета: - дати елементарні уявлення про характерні ознаки осені в живій і

неживій природі;

- розвивати спостережливість, інтерес до народної мудрості;

- вчити сприймати красу рідної природи;

- закріплювати вміння і навички роботи з пластиліном;

- виховувати бережливе ставлення до природи, естетичний смак.

Перебіг уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, ви прийшли до школи, щоб навчитись писати і читати, рахувати і малювати, стати мудрішими, добрішими, вихованішими.

Вам у цьому допомагають вчителі, батьки, книги і природа.

ІІ. Повідомлення теми.

- Сьогоднішній урок ми присвятимо природі: Вона, як та мудра книжка, що без букв, сторінок, а багато чого навчить. Мудра природа навчає нас в будь-яку  пору. А які пори року ви знаєте?

- А зараз здогадайтесь, про яку пору року ця загадка?

Жовте листячко летить,

Під ногами шелестить,

Сонце вже не припікає,

Коли, діти, це буває? (Восени)

- А скільки місяців є в осені?

ІІІ. Сприймання навчального матеріалу.

1. – Ось послухайте легенду про Осінь та її синів.

По брилах свіжої ріллі тихо крокує Осінь, закутана у сріблястий туман. Її вітає сонце лише світлом, та й то холодним, бо Осінь не любить тепла- ласкавого, палкого.

Три сини в Осені-цариці: веселий Вересень, багатий Жовтень, похмурий Листопад. І кожному свій час гуляння-князювання.

Вересень за літом сумує, не слухає порад своєї суворої неньки. А вона кепкує:

- Тікай, зманіжений, дай місце брату Жовтню! Ось хто в мене справжній чарівник! Все в золото вбере і дорогий багрянець, жовтим килимом устелить стежки і в річку сипане без міру золота…

Але розтане, щезне багатство Жовтня. Невмолимий Листопад на братика насяде, дерева роздягне, познімає листочки з кожного кущика, гнутиме ялину, трястиме сосну…

- Вгамуйся, синку, - благає мати - Осінь. Не квапся так, бо це Зимі на руку. Чую вже її подих і очі крижані зирять.

- А я не з полохливих, ненько! Мої вітри ще дужі та хоробрі, мої дощі в болотах Зиму втоплять, хай тільки спробує на наше зазіхнути – на царство Осені, князівство Листопада!

Ревіли, плакали дерева в лісі, стогнали скелі, річка захлиналася каламуттю в час гуляння Листопада.

… На ранок тиша. Свіжий морозець вмить вгамував Листопада.

- Отак – то, синку, не шанувався! Тебе Зима застукала зненацька. Хутчіше тікаймо, бо її час настав. А ні мороз, ні хуртовина люта нас не помилують – загублять, зачарують на віки – вічні.

Того ж дня надвечір потюпала стара цариця Осінь у широкий світ ховатися – рятуватися. Пішла вона й лише де-не-де на вітах залишилося золото поруділе, як спогад про гуляння-царювання та про багатство сина Жовтня, що так швидко і марно щезло.

 

- Ким виступають в легенді Осінь і три її осінні місяці?

2. – А тепер спробуйте здогадатися, про який місяць осені я буду говорити:

а). Ця рослина з ніжними рожевими квіточками росте і цвіте на початку осені. Називається вона верес. То назва якого місяця походить від цього слова?

б). Колір, яким ви розфарбовуєте осіннє листя дерев, дав назву наступному місяцю осені. Як він зветься?

в). Мов казкові пташки летять і поволі падають на землю листочки в останньому місяці осені. Це…

3. Ознаки осені.

- Давайте поговоримо про ознаки осені, про те, що відрізняє її від інших пір року.

- Хто мені скаже, чому осінь іноді називають золотою!

- А як світить сонце? Гріє?

- Чи йдуть восени дощі? Які вони: холодні чи теплі?

- Що робиться з листям восени?

- Які ви знаєте осінні квіти?

4. Народна творчість про осінь.

- Які ви знаєте вірші, загадки про осінь?

- А ось як говорить про осінь народна мудрість:

  • Восени ложка води – відро грязі.
  • Осінь то плаче, то сміється.
  • Не чекай від осені сонця.
  • Листопад зимі ворота відчиняє.

5. Гра « Поле чудес»

- А чому осінь називають щедрою?

Зараз пограємо  гру і в подарунок отримаєте відгаданий дарунок осені.

  • Довгий, зелений. Добрий солоний, добрий і сирий. Хто він такий?

(Огірок)

  • Що то за голова, що лиш зуби та борода?

(Часник)

  • З мене шкуру всі деруть, мене варять, мене труть, пироги з мене печуть.  Відгадайте, хто ж я є, скажіть ви ім’я моє.

(Картопля)

  • Жовтий, круглий, наче сонце, заглядає у віконце. Береже він про запас жменю насінин для нас.

(Соняшник)

  • Я гірка і завжди свіжа, всім подобаюсь, одначе, хто мене ножем уріже, неодмінно сам заплаче.                                                                   (Цибуля)
  • В земляній сиджу коморі,

А коса моя надворі.

( Морква)

  • Моє тіло під землею,

Кучерики - понад нею.

Любить мене кожна юшка,

Називаюсь я…

(Петрушка)

  • Кругла, жовта і солодка.

Вона на дереві росте.

Людям здоров’я додає.

( Грушка)

  • Хлопчик – мізинчик у дерев’яній одежинці.

(Горіх)

  • Я кругленький хлопчик,

Як у мишки хвостик,

Червоненький я на вроду,

Хочу в борщик із городу.

 

( Буряк)

  • Сидить баба, одягнулась,

В сто сорочок загорнулась,

Ціле літо достигає,

До нас в горщик поспішає.(Капуста)

   Отже, осінь - особлива пора року, красива і журлива, пора великих трудових справ.

IV. Фізкультхвилинка.

V.  Ліплення з пластиліну овочів і фруктів.

1. Гра « Продовж речення» ( правила роботи з пластиліном)

  • Розминати пластилін потрібно на …
  • Розрізати слід…
  • Не використаний пластилін кладемо…
  • Після завершення роботи з пластиліном руки…
  • Не можна брати пластилін до …

2. Робота дітей.

3. Виставка дитячих робіт.

VI. Рефлексія.

- Чим подобається вам пора року осінь?

- Які назви отримали осінні місяці, чому?

- Як би ви були художником, який малюнок намалювали б до легенди?

- Які ознаки осені запам’ятали? Чому її називають щедрою?

- Якщо б ви зустріли осінь в людській подобі, що б ви їй сказали?

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок:

Математика

Українська мова Літературне читання

«Зима»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

Математика: - закріплювати вміння знаходити дріб від числа;

- удосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження площі і периметра прямокутника;

- розвивати логічне мислення і математичне мовлення.

Українська мова: - закріплювати вміння застосовувати знання про частини мови на практиці, правильно вживати їх у мовленні;

- удосконалювати вміння працювати над деформованим текстом;

- розвивати мовлення.

Літературне читання: - вправляти у виразному читанні тексту( по Едігею);

- виховувати любов до природи.

 

Перебіг  уроку

І. Організація класу.

Подивилися на мене,

                                                Посміхнулися усі.

Чи готові до роботи?

                                                 Молодці!

- Які ви у мене?

- Ви у мене талановиті, розумні. І ми це сьогодні ще раз доведемо. До нас завітали гості, а коли в домі гості – це свято. Тож, і урок наш буде незвичайний, він поєднає в собі кілька предметів. Яким би ви хотіли бачити сьогоднішній урок?

Тоді без вашої допомоги мені не обійтися. Чи згодні ви бути моїми помічниками?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1). – Яка пора року зараз? Отже, перепусткою на наш урок буде « зимове» слово. Напишіть за дві хвилини якомога більше таких слів.(мороз, сніг,хуртовина, заметіль, іній, лід, коляда, Різдво, рукавиці, шуба…)

2). - Сніг ви назвали,

      Сніжинку згадали,

      Склали з літер вітер –

      Дуже добре, діти.

      Заметіль, завірюха –

      Засвистіло у вухах.

     Отак ми помалу

     Зиму змалювали.

- А зараз послухаємо як змалювали зиму наші поети і казкарі. ( Діти читають свої вірші і казки)

ІІІ. Робота над темою.

1). – Зараз я пропоную відправитись у ліс та розшифрувати текст.

* шовІ дді  сомлі,  а за мин глабі бачсока, та й гузабив дді  викаручку. лиКо  ец дді  дівсягляо, - мане вика ручки. інВ діто андаз – шутика, тьбачи – житьле вика ручка і рушивоться.

( Ішов дід лісом, а за ним бігла собачка, та й загубив дід рукавичку. Коли це дід оглядівся,- нема рукавички. Він тоді назад – шукати, бачить- лежить рукавичка і ворушиться).

- З якої казки? Чому вона ворушилася?

Ось вам рукавичка! Назвіть тварин від меншої до більшої. Скільки їх? Запишіть будь-яке шестицифрове число.

- Вкажіть скільки всього сотень і десятків у вашому числі?

- Назвіть одиниці кожного розряду;

- Скільки одиниць І класу і ІІ класу?

2). Каліграфічна хвилинка.

- Звірі , які хотіли жити в рукавичці пропонують вам гру « Рушаймо!» - відтворіть слова за маршрутом

а

х

  й

у

м

  и

н

я

ц

о

м

е

д

і

ь

с

 

 

 

( духмяний)                                                        ( ведмідь)

- Яка частина мови? Складіть речення поєднавши ці слова.

3). Робота над деформованим текстом.

- Лисичка у нас хитра, плутає у лісі сліди. І нам сплутала речення в тексті. Вам завдання – переставте речення, щоб утворився текст.

* Відчуває свій кінець.(4) Лютує, сердиться Зима.(1) А Весна всміхнеться щиро – і відступить Мороз. (5) Стукне палицею  - і гукає Мороза. (2) Махне рукавом – і кличе хурделицю. (3) Подивиться на сонечко – і розтане сніжок. (6)

 – Між ким іде суперечка?

І- в. – Знайдіть слова, в яких звуків більше , ніж букв.

ІІ – в. – Знайдіть слова,  у яких букв більше, ніж звуків.

4). Фізкультхвилинка. ( Жабка пропонує вам відпочити).

5). Робота з підручником.

- Дуже важко Зайчику взимку. Допоможіть йому. Якщо ви зробите помилку, він залишиться голодним.

Задача.

6). Геометричний матеріал.

- Назвіть з яких геометричних фігур складається Кабан- іклан.

- Знайдіть 1/3 площі і 1/2  периметра квадрата.

7). Цікаві задачі.

- Мишка наша дуже цікава. Суне свого носика в будь-яку шпаринку. Вона пропонує « Цікаві задачі».

а). Бабуся Ганна напекла пампушок для колядників. Під вечір їх залишилося 9, а роздала у 5 разів більше, ніж залишилося. Скільки пампушок напекла бабуся для колядників.

б). Коли настав вечір, гномик пішов засвічувати ліхтарі. У лісі їх було рівно 100.  Гномик засвітив  48. Але подув вітер і 5 ліхтарів погасло. Скільки ліхтарів ще потрібно гномику засвітити?

в). Під білою ковдрою Зими заснуло 3 липи, 5 груш і 4 яблуні. Скільки фруктових дерев заснуло?

ІV. Рефлексія.

- Яким був наш урок? Що сподобалось, а , можливо, не сподобалось?

Я вам дякую за допомогу у проведенні уроку. Без вас він не був би таким цікавим.

V. Домашнє завдання.

- Незабаром зимове свято – Стрітення, коли Весна зустрічається з Зимою. В народі існує багато прикмет , пов’язаних із цим святом. Вам потрібно знайти і записати кілька прикмет. Намалювати малюнок зустрічі Весни з Зимою.( за бажанням).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Поведа Галина
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 березня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку