Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Обчислення виразів і розв’язування задач на дії різного ступеня. Безпека на дорозі. Причини небезпечних ситуацій на дорозі.
Мета: закріпити табличне множення числа 2; формувати навички розв’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; удосконалювати обчислювальні навички; повторити правила дорожнього руху; закріпити вміння правильно переходити вулицю; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати бережливе ставлення до свого життя та життя інших.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран, малюнок світлофора.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Добрий день нам!
Добрий день Вам!
Добрий день усім!
Щоб урок пройшов не марно, а успіх наш був вагомим, ми маємо пам’ятати важливі правила:
- будемо вчитись не слухати, а чути;
- не просто дивитись, а бачити;
- не просто відповідати, а міркувати;
- чітко і плідно будемо працювати.
Протягом всього уроку будемо стежити за своєю поставою. Дбати про своє здоров'я. Бо якщо у здоровому тілі - здоровий дух то і знання будуть міцними.
- Діти, всі готові до уроку? А чи цікавий буде наш урок, це залежить від вас. Наскільки старанно, уважно ви будете працювати.
ІІ. Повідомлення теми та мети
(заходить Світлофор)
- Дозвольте відрекомендуватись. Я - світлофор Моргайко, допомагаю машинам і пішоходам виконувати правила дорожнього руху.
На одній нозі стоїть,
На дорогу він глядить.
Кольорові очі має,
Людям всім допомагає:
Пішоходам, водіям,
Що ж потрібно знати нам?
Світло червоне – це небезпека,
Їде машина десь недалеко.
Стій, ані руш, підожди!
І на дорогу не йди!
Жовтий колір – зачекай,
Зміни будуть скоро:
Загориться іншим світлом
Око світлофора!
А зелений – можна йти,
Бо машин немає.
Молодець наш світлофор –
Всім допомагає!
Так що допомагає регулювати рух не дорозі? (світлофор)
Правила руху в нашій країні для пішоходів усюди єдині тому знати їх повинні всі.
- Подивіться на ці малюнки, на них зображені світлофори. Вони бувають різні.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Скільки очок у світлофора? (3)
1. Каліграфічна хвилинка.
- Запишіть всі двоцифрові числа, в яких є цифра 3.
( 13, 23, 33, 43, 53, 63, 73, 83, 93)
2. Цікава хвилинка.
-А чи знаєте ви, звідки походить назва «світлофор»? Назва ця походить від двох слів: нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу мову «світлофор» означає: той, що несе світло. А чи знаєте ви, що світлофори походять від прапорців, якими користувалися залізничники, щоб керувати рухом потягів? Було три прапорці: червоний, який забороняв рух, жовтий, що закликав до обережності і зелений, який дозволяв вільно їхати. Мали три кольори і перші світлофори, котрі з’явилися на початку ХХ століття. Це були великі дошки, пофарбовані у три кольори. По їхній поверхні з одного кольору на інший переповзала стрілка, вказуючи, який саме колір слід брати до уваги. Її важко було розгледіти здаля, і водії помилялися, не розуміючи, на який колір вона вказує. На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати їх можна хіба навмисне.
IV. Виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.
- Давайте пригадаємо, що означають кольори світлофора.
1. Перевірка домашнього завдання (червоний – тривога).
С. № 451 № 452
2. Музична перевірка таблиці множення (жовтий – увага).
3. Математичний диктант (зелений – спокій).
Скільки очей в 7 вовків? 2 х 7;
Ніжок у 8 курчат? 2 х 8;
Вушок у 9 зайчат? 2 х 9;
Ріжок у 5 корів? 2 х 5 ;
Крил у 6 синиць? 2 х 6;
Вушок у 4 лисиць? 2 х 4 .
( 14, 16, 18, 10, 12, 8) ( взаємоперевірка)
4. Вправа «Мікрофон»
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при відніманні?
- Пригадайте, як називаються компоненти при множенні?
- Що таке периметр?
- Що називається відрізком?
- Що таке трикутник?
Усіх рятує пішоходів
Від аварій, травм і бід
І безпечне й зручне місце
Пішоходний перехід.
- Як ще називають пішохідний перехід? (Зебра)
Вона теж принесла вам завдання:
5. Робота з геометричним матеріалом.
Знайти периметр квадрата із сторонами 2 см
2+2+2+2 = 8 см
2*4 = 8 см
Відповідь: 8 см
V. Фізкультхвилинка.
VІ. Узагальнення та систематизація знань.
1. Робота над задачею.
Через пішохідний перехід ішла група із 19 дітей. Хлопчиків було 5 пар. Решта – дівчатка. Скільки було дівчаток?
Відповідь: 9 дівчаток.
2. Розв’язання прикладів № 453 ( ланцюжком)
3. Розв’язання прикладів № 454 (самостійна робота за варіантами)
1-рядок 2*8-15 =1 2-рядок 2*5+10 = 20 3-рядок 2*9-9 = 9
2*7+36 = 50 2*8-12 = 4 2*4+62 = 70
4. Робота над задачею № 455
1) 2*5 = 10 (л) – у банках;
2) 10+6 = 16 (л) – разом;
Відповідь: 16 л соку.
VІІ. Підсумок уроку.
Гра «Світлофор».
Коли покажу вам зелений колір, ви тихенько починаєте тупати ногами, жовтий колір – плескаємо в долоні,
червоний – тиша. Будьте уважними.
- Діти, то що ви запам’ятали із сьогоднішнього уроку?
VІІІ. Домашнє завдання.
- А домашнє завдання ви знайдете на кольорових кружечках, які є на дошці. Виберіть собі самостійно (червоний - № 459, жовтий - № 460, зелений - № 459 і № 460).