1
Анотація
Один із напрямків методичного оновлення уроків у початкових класах – проведення їх на основі інтеграції навчального матеріалу з кількох предметів, об’єднаних навколо однієї теми. Цей підхід сприяє інформаційному збагаченню сприймання, мислення і почуттів учнів за рахунок залучення цікавого матеріалу, що дає змогу з різних сторін пізнати якесь явище, поняття, досягти цілісності знань.
Тема. Водойми України. Царство тварин 3 клас
Читання + українська мова Тема. В. Лучук «Скільки рік в Україні?». Іменники власні та загальні.
Урок природознавства + математики Тема. Знайомство з мешканцями підводного царства. Розв’язування рівнянь. Задачі на зведення до одиниці. Складені задачі на знаходження невідомого компонента. Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел
Список використаної літератури
Тема. Водойми України. Царство тварин
Читання + українська мова
Тема. В. Лучук «Скільки рік в Україні?». Іменники власні та загальні.
Мета: навчати дітей правильно виразно читати та переказувати текст, мислити творчо, складати розповіді; закріпити навички правопису власних і загальних іменників; ознайомити учнів із царством тварин; розвивати зв’язне мовлення; виховувати почуття любові до рідного краю, відчуття гармонії та краси.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
Мене п’ють,
Мене ллють,
Усім потрібна я. Хто я така? (Вода)
Тече, тече – не витече,
Біжить, біжить – не вибіжить.
(Річка)
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
Читання.
К.-1 Загадка К.-2 Загадка
Яка річка стерла дні? (Дністер) Яка річка розказує про дні? (Дніпро)
Ребус. Назва річки Ребус. Назва річки. ( Прип’ять) ПРИ5
К.-3 Загадка К.-4 Загадка
Яка річка б’ється? (Прут) Яка річка кусається? ( Десна) Ребус. Назва річки. (Стрипа) Назва річки. (Стрий) С3па С3й
Українська мова
Рине … і … . ( Прут, Латориця )
У … впадає … . ( Дністер, Стрий )
… два іскряться. ( Черемоші)
Комахи – Звірі -
Птахи – Плазуни -
Риби - Земноводні -
ка лик три бідь
ку жаб чка тон
ка ле ка щу
бо ви бер дра
(Качка, кулик, видра, бобер, лебідь, тритон, жабка)
ІV. Фізхвилинка
V. Закріплення матеріалу
Запитання до гри:
1 група – чи можуть тварини існувати без води?
2 група – чи можуть люди називати кита рибою?
3 група – чи може хижа щука харчуватися водоростями?
4 група – чи можуть річки текти в зворотному напрямку?
1 група ( 9751); 2 група (517170); 3 група (765); 4 група (15751)
Код до гри
1 2 3
АБВ ГГДЕ ЄЖЗ
4 5 6
ИІЇЙ КЛМ НОП
7 8 9
РСТУ ФХЦ ЧШЩ
0
ЬЮЯ
Останнім нашим гостем є глибоководна риба-вудильник. У неї на голові росте своєрідна вудка з ліхтариком на кінці. Ліхтарик світиться у темряві і приваблює довірливих рибок, що пливуть вудильнику прямо в пащу.
Риба- вудильник – є ………….. гостею. У неї на голові ………. Ліхтарик світиться у …………. і приваблює …………. рибок, що пливуть ………… прямо в пащу.
VI. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання (прочитати та виписати з енциклопедії цікаві факти про мешканців, які живуть у воді)
Урок природознавства + математики
Тема. Знайомство з мешканцями підводного царства. Розв’язування рівнянь. Задачі на зведення до одиниці. Складені задачі на знаходження невідомого компонента. Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел
Мета: закріпити знання таблиць множення та ділення; повторити прийоми додавання і віднімання; закріплювати вміння розв'язувати задачі; формувати навички швидких обчислень; розвивати увагу, кмітливість; виховувати наполегливість, допитливість, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: предметні зображення морських тварин, підводного царства, аудіозапис шуму моря, криків дельфінів, таблиці з рівняннями та задачами, підручник (Богданович М.В. Математика: Підруч. для 3 кл.— К.: Освіта, 2005).
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Влітку, всі до нього ідуть,
Засмагати і купатись.
На піску й на просторі
Відпочинути на (морі)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Зустрічайте дельфіна. Хто з вас їх бачив?
Дельфіни - найдивовижніші морські тварини. Пораненого дельфіна товариші підтримують на поверхні води. Так вони рятують і людей. Дельфіни виступають у морських цирках, а в спеціальних лабораторіях учені намагаються спілкуватися з ними. Вони можуть свистіти і попискувати, гавкати, крякати, дзижчати. Ось завдання від дельфіна.
На кожній рибці приклади 100+200, 250+50, 400-50,500+60,200+300,1000-100, 900+100.Знайти відповідь та провести стрілку до тієї рибки, на якій написана відповідь.
- Наступним нашим морським гостем сьогодні буде риба – клоун. Це невеличка риба, розміром 5-7см. Вирізняється вона серед інших морських жителів своїм незвичайним різнокольоровим забарвленням. Живуть вони серед коралів – актиній. Від свого житла відпливають лише на 1-2м. Дуже сміливо захищають свою домівку від інших риб. У разі потреби захисту свого дому можуть нападати навіть на людину.
- Риба – клоун принесла нам завдання для «Мозкового штурму» (передає м’яч)
3. Каліграфічна хвилинка.
– Записати всі числа, які зустрінуться у повідомлені про восьминога.
Восьминоги зустрічаються тільки на великих глибинах. У восьминога 8 щупалець. На всіх щупальцях восьминога є 2000 присосок. Кожна присоска восьминога здатна утримати 100 г. Восьминіг має 3 серця. Восьминіг має блакитну кров. Деякі види восьминогів є отруйними. У восьминогів відсутні кістки, завдяки цьому вони здатні міняти свою форму.
4. Математичний диктант.
Знайомтесь із електричним скатом. У його тілі сховано щось на зразок електричних батарейок. Кожна зокрема слабенька, а разом вони дають досить сильний струм. Тому зустріч з ним небезпечна.
1 ряд 2 ряд 3 ряд
790 – 270 880 – 360 570 – 330
430 + 540 150 + 440 630 + 210
780 – 60 560 + 30 280 – 20
260 + 340 140 – 30 800 – 50
700 – 60 480 +120 210 + 90
81 : 9 · 3 64 : 8 · 4 72 : 9 · 6
90 : 9 · 6 36 : 6 · 8 45 : 5 · 2
IV. Фізкультхвилинка
V. Закріплення вивченого матеріалу
Задача1
Зараз на планеті налічується 350 видів цих риб — від найменшої, довжиною тіла 20 см, до найбільших— гігантських китових акул, що сягають 20 м. Зуби в акул розміщені у 6 рядів І гострі, як пилка! Коли зуби зовнішнього ряду зношуються, їх замінюють зуби внутрішнього ряду, а нові починають рости ззаду. Харчуються ці риби планктоном і дрібними рибами. Сита акула ні на кого не нападає, а за температурою нижче 20 градусів акула взагалі припиняє харчуватися.
За 9 днів акула з’їдає 72 кг риби. На скільки днів їй вистачить 40 кг риби?
Задача 2
Для господарства зібрали 30 кг водоростей. Кілька днів їх згодовували худобі, витрачаючи кожного дня по 3 кг, і в господарстві залишилося 9 кг водоростей. Скільки днів худобу годували водоростями?
Зібрали |
Витратили |
Залишилося |
30 кг |
по 3 кг кожного дня |
|
Спочатку діти пригадують, як знайти невідомий множник, дільник, від'ємник, доданок. Потім розв'язують рівняння.
х · 7 = 35 24:х = 3 23-х = 7
3. Робота з геометричним матеріалом.
а) Підготовча робота.
1 м = □ дм = □ см=□ мм
Проблемна ситуація. Якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно виміряти: довжину і ширину кита? (Метрами) Довжину карася? (Сантиметрами) Довжину мурахи?
Це дуже красиві морські жителі, але водночас і небезпечні.
Медузи - загадкові і дуже красиві мешканці морів і океанів планети Земля. Зустріч з ними може бути смертельною для людини, проте, люди постійно прагнуть їх досліджувати і уважно спостерігають за їх життям. Медузи одні з найдавніших мешканців планети, які ще не вивчені до кінця, зокрема, через те, що деякі з них мешкають на глибині до 10 тис. метрів. У медуз немає мозку, проте у них є на тілі 24 ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.
VІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання
- Чи цікавий урок був сьогодні? Що вам найбільше запам'яталося?
- Який математичний матеріал ви повторили на уроці?
- Яке завдання на уроці було найцікавішим? Найскладнішим?
- Щоб вивчити життя тварин моря, вчені проводять багато досліджень. Можливо, хтось із вас стане в майбутньому вченим, досліджуватиме море та його мешканців.
- А ще, діти, треба пам’ятати, що якщо ми не будемо берегти природу, то ця краса може зникнути назавжди.
- Тож давайте бережливо ставитися до всього живого, що є на нашій планеті, щоб зберегти її неповторну красу для майбутніх поколінь.