5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Інтегровані уроки "Водойми України. Царство тварин"

Про матеріал
Один із напрямків методичного оновлення уроків у початкових класах – проведення їх на основі інтеграції навчального матеріалу з кількох предметів, об’єднаних навколо однієї теми. Цей підхід сприяє інформаційному збагаченню сприймання, мислення і почуттів учнів за рахунок залучення цікавого матеріалу, що дає змогу з різних сторін пізнати якесь явище, поняття, досягти цілісності знань.
Перегляд файлу

1

 

f2906182938b31548dec27f29a2eb6a3.jpgДосвід упровадження
інноваційної технології 
критичного мислення

Анотація

Один із напрямків методичного оновлення уроків у початкових класах – проведення їх на основі інтеграції навчального матеріалу з кількох предметів, об’єднаних навколо однієї теми. Цей підхід сприяє інформаційному збагаченню сприймання, мислення і почуттів учнів за рахунок залучення цікавого матеріалу, що дає змогу з різних сторін пізнати якесь явище, поняття, досягти цілісності знань. 

Тема. Водойми України. Царство тварин                         3 клас

Читання + українська мова                                                                                            Тема. В. Лучук «Скільки рік в Україні?». Іменники власні та загальні.

Урок природознавства + математики                                                                                     Тема. Знайомство з мешканцями підводного царства. Розв’язування рівнянь. Задачі на зведення до одиниці. Складені задачі на знаходження невідомого компонента. Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел

Список використаної літератури

  1.     Упорядник О. Кондратюк. Інтегровані уроки в початковій школі. – К.: Шк. світ, 2007. – 128с. – (Б-ка «Шк. світу»)
  2.     Федорченко Т.А. Математика. 3 клас. ІІ семестр. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 136с. – (Серія «Початкова школа. Мій конспект» ).
  3.     Богданович М.В. Математика: Підруч. для 3 кл.— К.: Освіта, 2005
  4.     Інтегровані уроки в початковій школі / Упоряд. Н. С. Вегера — Тернопіль–Харків: Ранок, 2010. — 160 с. — (Серія «Відкритий урок»).
  5.     Захарійчук М.Д. Українська мова: підруч. для 3 кл. – К.: Грамота, 2013. – 176с.: іл. 

 

 

 

Тема. Водойми України. Царство тварин

Читання + українська мова

Тема. В. Лучук «Скільки рік в Україні?». Іменники власні та загальні.

Мета: навчати дітей правильно виразно читати та переказувати текст, мислити творчо, складати розповіді; закріпити навички правопису власних і загальних іменників; ознайомити учнів із царством тварин; розвивати зв’язне мовлення; виховувати почуття любові до рідного краю, відчуття гармонії та краси.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

  •                   Тему цього уроку ви спробуєте визначити самостійно. Для цього відгадайте загадки.

Мене п’ють,
Мене ллють,
Усім потрібна я.                                   Хто я така? (Вода)

Тече, тече – не витече,
Біжить, біжить – не вибіжить.
(Річка)


  1.               Поділ на групи
  •                   Ми сьогодні й справді будемо говорити про річку, воду, їх мешканців. А зараз поділимося на групи, в яких будете працювати. (Під музику дівчинка з акваріумом ходить між дітьми, які обирають певні предмети. Кожен приєднується до своєї групи, обирають лідера)

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

   Читання.

  1.               Читання вірша вчителем.
  •                   Відкрийте підручник на с.11. Послухайте вірш В. Лучука «Скільки рік в Україні»
  •                   Підкресліть олівцем головні слова в кожному рядку.
  •                   Скільки річок згадується у ньому?
  •                   Які їх характерні ознаки?
  •                   У яких краях протікають?
  1.               Читання мовчки
  2.               Виразне читання учнями.
  3.               Робота з картками

К.-1  Загадка                                                          К.-2   Загадка

Яка річка стерла дні? (Дністер)            Яка річка розказує про дні? (Дніпро)

Ребус. Назва річки                                  Ребус. Назва річки. ( Прип’ять) ПРИ5       

      К.-3      Загадка                                                  К.-4   Загадка

Яка річка б’ється? (Прут)                            Яка річка кусається? ( Десна) Ребус. Назва річки. (Стрипа)                       Назва річки. (Стрий)                                                       С3па                                                               С3й

Українська мова   

  •                   Які іменники вам зустрілися на уроці?
  •                   Які це іменники?
  •                   Які ще є власні іменники, як вони пишуться?
  1.               Каліграфічна хвилинка.
  • Запишіть назви річок з шістьма «Д» ( Дніпро, Донець, Дунай, Дон, Десна)
  •                   Куди впадають річки?
  •                   Які моря є в Україні?
  1.               Доповни речення.
  •                   Буйні води котить … (Тиса)

          Рине … і … . ( Прут, Латориця )

         У … впадає … . ( Дністер, Стрий )

         … два іскряться. ( Черемоші)

  •                   Береги України омивають … та ... моря.
  1.               Вибірковий диктант
  •                   А зараз послухайте сон –казку «Пригоди в морі». Випишіть назви тварин.
  •                   Які з них живуть у річках, а які в морях? Чому?
  •                   Розглянемо таблицю «Царство тварин»

Комахи –                     Звірі -

Птахи –                        Плазуни -

Риби -                           Земноводні -

  •                   Які з цих тварин найбільше люблять воду?
  1.               Гра «Навпаки»
  •                   Учитель пропонує кожній групі малюнок тварини і неправильне твердження. Наприклад, ведмідь – належить до птахів. Доводять, що це не так.
  1.               Гра «Складанки»
  •                   Складіть зі складів назви тварин. Кого можна зустріти в річці та біля неї?

ка           лик        три          бідь

ку           жаб       чка           тон

ка           ле          ка             щу

бо           ви          бер          дра

(Качка, кулик, видра, бобер, лебідь, тритон, жабка)

ІV. Фізхвилинка

V. Закріплення матеріалу

  1.               Гра «Прес»
  •                   Я вважаю …
  •                   Тому що …
  •                   Наприклад …
  •                   Отже …

Запитання до гри:

1 група – чи можуть тварини існувати без води?

2 група – чи можуть люди називати кита рибою?

3 група – чи може хижа щука харчуватися водоростями?

4 група – чи можуть річки текти в зворотному напрямку?

  1.               Гра «Шифрувальник»
  •                   Відгадайте назву риби.

1 група ( 9751); 2 група (517170); 3 група (765); 4 група (15751)

Код до гри

   1               2                3

АБВ          ГГДЕ       ЄЖЗ

   4               5                6

ИІЇЙ         КЛМ         НОП

   7               8                9

РСТУ       ФХЦ         ЧШЩ

                    0

                 ЬЮЯ

  1.               Хвилинка –цікавинка.

                                             


 


 Останнім нашим гостем є глибоководна риба-вудильник. У неї на голові росте своєрідна вудка з ліхтариком на кінці. Ліхтарик світиться у темряві і приваблює                довірливих рибок, що пливуть вудильнику прямо в пащу.


 


  1.               Творче списування тексту

Риба- вудильник – є ………….. гостею. У неї на голові ………. Ліхтарик  світиться у ………….  і приваблює …………. рибок, що пливуть ………… прямо в пащу.

VI. Підсумок уроку

  •                   Чи отримали ви задоволення від співпраці на уроці?
  •                   Що корисного для себе дізналися на уроці?
  •                   Оцініть роботу свою та своїх друзів в оцінних листах.

VII. Домашнє завдання (прочитати та виписати з енциклопедії цікаві факти про мешканців, які живуть у воді)


Урок природознавства + математики

Тема. Знайомство з мешканцями підводного царства. Розв’язування рівнянь. Задачі на зведення до одиниці. Складені задачі на знаходження невідомого компонента. Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел

Мета: закріпити знання таблиць множення та ділення; повторити прийоми додавання і віднімання; за­кріплювати вміння розв'язувати задачі; формувати навички швидких обчислень; розвивати увагу, кмітливість; виховувати наполегливість, допитливість, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: предметні зображення морських тварин, підводного царства, аудіозапис шуму моря, криків дельфінів, таблиці з рівняння­ми та задачами, підручник (Богданович М.В. Математика: Підруч. для 3 кл.— К.: Освіта, 2005).

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  •                   Щоб розпочати наш урок, вам потрібно відгадати загадку:

     Влітку, всі до нього ідуть,
     Засмагати і купатись.
     На піску й на просторі
     Відпочинути на (морі)

  •                   Пригадайте, які моря є в Україні?
  •                   Більшу частину поверхні нашої Землі займають моря і океани. І сьогодні на уроці ви станете дослідниками морського царства.
  •                   Погляньте на нашу дошку. Що ви бачите на малюнку? (Підводний світ.)
  •                   Так. Перед вами зображення морської глибини, коралових ри­фів, водоростей, морського дна. У ході уроку ми заселимо це морське царство ще й тваринами. Чим більше ми виконаємо математичних за­вдань, тим із більшою кількістю найрізноманітніших морських жителів познайомимось.

 ІІІ. Актуалізація опорних знань.

delf

-  Зустрічайте дельфіна. Хто з вас їх бачив?

Дельфіни - найдивовижніші морські тварини. Пораненого дельфіна товариші підтримують на поверхні води. Так вони рятують і людей. Дельфіни виступають у морських цирках, а в спеціальних лабораторіях учені намагаються спілкуватися з ними. Вони можуть свистіти і попискувати, гавкати, крякати, дзижчати. Ось завдання від дельфіна.

  1. Усний рахунок.  Гра «Злови рибку»

На кожній рибці приклади 100+200, 250+50, 400-50,500+60,200+300,1000-100, 900+100.Знайти відповідь та провести стрілку до тієї рибки, на якій написана відповідь.

  1. «Мозковий штурм»

- Наступним нашим морським гостем сьогодні буде риба – клоун. Це невеличка риба, розміром  5-7см. Вирізняється вона серед інших морських жителів своїм незвичайним різнокольоровим забарвленням. Живуть вони серед коралів – актиній. Від свого житла  відпливають лише на 1-2м. Дуже сміливо захищають свою домівку від інших риб. У разі потреби захисту свого дому можуть нападати навіть на людину.

- Риба – клоун принесла нам завдання для «Мозкового штурму» (передає м’яч)

  •        Доповни до 100 числа: 50, 70, 80, 20, 10, 40.
  •        Зменшити на 40 числа: 40, 100, 140, 110, 120,130.
  •        У якому місяці є число 28? (У кожному)
  •   Скільки кутів залишиться у прямокутнику, якщо від нього відрізати один кут? (5)
  •        Якщо півень стоїть на одній нозі, то його вага становить 8 кг. Скільки важитиме півень, якщо стане на  одну ногу?( Так само)
  •     Молодці, ви справилися із завданням успішно, отже, риба-клоун стає жителем нашого підводного світу.

3. Каліграфічна хвилинка.

– Записати всі числа, які зустрінуться у повідомлені про восьминога.

 Восьминоги зустрічаються тільки на великих глибинах. У восьминога 8 щупалець. На всіх  щупальцях восьминога є 2000 присосок. Кожна присоска восьминога здатна утримати 100 г. Восьминіг має 3 серця. Восьминіг має блакитну кров. Деякі види восьминогів є отруйними. У восьминогів відсутні кістки, завдяки цьому вони здатні міняти свою форму.

4. Математичний диктант. 

  Знайомтесь із електричним скатом. У його тілі сховано щось на зразок електричних батарейок. Кожна зокрема слабенька, а разом вони дають досить сильний струм. Тому зустріч з ним небезпечна.skate   

  •                   Запишіть числа ( 732; 280; 427; 561).
  •                   Запишіть самостійно: сто шість; триста; шістдесят     два; сімсот; дев'яносто чотири; п'ятсот п'ять.
  •                   Запишіть найменше трицифрове число.
  •                   Суму чисел 330 і 440 зменшити на 50.
  •                   Різницю чисел 600 і 200 зменшити на 100.
  •                   Добуток чисел 5 і 8 збільшити на 200.
  1.               Гра «Естафета»

1 ряд                                  2 ряд                                3 ряд

790 – 270                           880 – 360                         570 – 330

430 + 540                           150 + 440                        630 + 210

780 – 60                              560 + 30                          280 – 20

260 + 340                            140 – 30                          800 – 50

700 – 60                              480 +120                         210 + 90

81 : 9 · 3                              64 : 8 · 4                         72 : 9 · 6

90 : 9 · 6                              36 : 6 · 8                         45 : 5 · 2

IV.  Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота над задачамиshark_1

                Задача1

  • А тепер ми познайомимося з однією  найдавніших риб на планеті,  грозою морів — акулою.

Зараз на планеті налічується 350 видів цих риб — від найменшої, довжиною тіла 20 см, до найбільших— гігантських китових акул, що сягають 20 м. Зуби в акул розміщені у 6 рядів І гострі, як пилка! Коли зуби зовніш­нього ряду зношуються, їх замінюють зуби внутрішнього ряду, а нові по­чинають рости ззаду. Харчуються ці риби планктоном і дрібними рибами. Сита акула ні на кого не нападає, а за температурою нижче 20 градусів акула взагалі припиняє харчуватися.

  • Давайте розв’яжемо ось таку задачу :

  За 9 днів акула з’їдає 72 кг риби. На скільки днів їй вистачить 40 кг риби?

Задача 2     

  •     На морському дні ми бачимо багато водоростей, які утворили ве­ликі «підводні луки». Водорості ростуть біля морських берегів, і хвилі викидають їх на бе­рег. Зазвичай вони забарвлені в бу­рий, червоний або зелений колір. На мілководді вони ростуть тому, що їм необхідне сонячне світло. Водорості слугують їжею для багатьох мешкан­ців моря. Спеціальними машинами їх скошують і збирають. Людина використовує їх як корм для домашньої худоби, як добриво для ґрунту. Але це ще не все! Із багатьох водорос­тей виготовляють консерви для харчування людей, ліки.
  •     Пропоную вам розв'язати задачу про заготівлю водоростей.

Для господарства зібрали  30 кг водоростей. Кілька днів їх зго­довували худобі, витрачаючи кожного дня по 3 кг, і в господарстві залишилося 9 кг водоростей. Скільки днів худобу годували водо­ростями?

Зібрали

Витратили

Залишилося

30 кг

по 3 кг кожного дня

  1. кг
  1. Розв’язування рівнянь.
  •    Далі на дні моря ми зустрінемося з морськими зірками.  Ці тварини справді дуже схожі на зірки і бувають усіх відтінків чер­воного кольору, а також зелені, сині й фіолетові. Пересуваються зірки повільно, проповзаючи всього 9—12 метрів за годину. Морські зірки — хижа­ки, що нападають на молюсків і риб. Їхня  шкіра покрита голками і гор­биками різної довжини, а в деяких іще й своєрідними щипчиками та пінцетами. Ці щипчики здатні схопити яку-небудь дрібну істоту і, пере­даючи «з рук у руки», відправити просто до рота. Кількість таких «рук- променів» у цих зірок вам потрібно визначити розв'язавши рівняння.

Спочатку діти пригадують, як знайти невідомий множник, діль­ник, від'ємник, доданок. Потім розв'язують рівняння.

                              х · 7 = 35                                  24:х = 3                         23-х = 7

  •    Число променів у цих тварин як правило, кратне п'яти, але не у всіх. У деяких морських зірок буває  8, 16 і навіть 48 променів! На кінці кожного променя знаходиться крихітне вічко, що розрізняє тільки світло й темряву.

3. Робота з геометричним матеріалом.

а) Підготовча робота.

  •              Які одиниці вимірювання довжини ми вивчили? (Сантиметр, дециметр, метр, міліметр)
  •              Заповніть пропуски.

          1 м = □ дм = □ см=□ мм

  •              Щоб виміряти будь-який предмет, потрібні відповідні міри довжини.

Проблемна ситуація. Якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно виміряти: довжину і ширину кита? (Метрами) Довжину карася? (Сантиметрами) Довжину мурахи?

  •                                                                                                     Милый медуз мультфильм | Премиум векторыЧи впізнали ви наступну нашу гостю? Так, це медуза.

   Це дуже красиві морські жителі, але водночас і небезпечні.

Медузи - загадкові і дуже красиві мешканці морів і океанів планети Земля. Зустріч з ними може бути смертельною для людини, проте, люди постійно прагнуть їх досліджувати і уважно спостерігають за їх життям. Медузи одні з найдавніших мешканців планети, які ще не вивчені до кінця, зокрема, через те, що деякі з них мешкають на глибині до 10 тис. метрів. У медуз немає мозку, проте у них є на тілі 24 ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.

  •                   Медуза  пропонує нам виконати геометричне завдання. Графічний диктант. Учні працюють з олівцями в зошитах. Якщо учень креслить правильно, виходить силует рибки.                                                                         -         Це була остання гостя нашого уроку.                                   

VІ. Підсумок уроку.  Домашнє завдання

-  Чи цікавий урок був сьогодні?  Що вам найбільше запам'яталося?

-  Який математичний матеріал ви повторили на уроці?

-  Яке завдання на уроці було найцікавішим? Найскладнішим?

-  Щоб вивчити життя тварин моря, вчені проводять багато дослі­джень. Можливо, хтось із вас стане в майбутньому вченим, досліджу­ватиме море та його мешканців.

-  А ще, діти, треба пам’ятати, що якщо ми не будемо берегти природу, то ця краса може зникнути назавжди.

-  Тож давайте бережливо ставитися до всього живого, що є на нашій планеті, щоб зберегти її неповторну красу для майбутніх поколінь.

 

 

 

docx
Додано
4 червня
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку