Інтегровані завдання для учнів 1 класу за мотивами українських народних казок

Про матеріал
Інтегровані завдання допоможуть учням 1 класу розвивати критичне мислення, сприятимуть формуванню читацької грамотності, розвиватимуть уважність, емоційність, інтелект. Саме ці компетентності є ключовими в мовно – літературній , математичній, природничій галузях Державного стандарту початкової освіти. Система завдань, розвиток математичних здібностей спонукатиме учнів до обговорення важливих проблем, які можуть виникнути в їхньому повсякденні. Творчі завдання мають здійснити міжпредметний зв’язок, підвищити пізнавальну активність дітей, викликати інтерес до вивчення української народної творчості. Рекомендовано для вчителів початкових класів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Міністерство освіти і науки України Департамент освіти і науки Донецької облдержадміністрації Методичний центр управління освіти, молоді та спорту Великоновосілківської райдержадміністрації Інтегровані завдання для учнів 1 класу за мотивами українських народних казок Катела Алла Миколаївна вчитель початкових класів вища категорія “ старший вчитель ” Краснополянська ЗОШ І-ІІІ ступенів 2020 рік

Номер слайду 2

Укладач: Катела Алла Миколаївна, вчитель початкових класів Краснополянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великоновосілківської районної ради Донецької області. Рецензенти: Уздємір О.А. – методист методичного центру управління освіти, молоді та спорту Великоновосілківської райдержадміністрації. Схвалено методичною радою методичного центру управління освіти, молоді та спорту Великоновосілківської райдержадміністрації. ( Протокол № від 2020 року)

Номер слайду 3

Зміст І. Анотація ІІ. Основна частина: предметні тижні 1-33 ІІІ. Література

Номер слайду 4

Анотація Інтегровані завдання допоможуть учням 1 класу розвивати критичне мислення, сприятимуть формуванню читацької грамотності, розвиватимуть уважність, емоційність, інтелект. Саме ці компетентності є ключовими в мовно – літературній , математичній, природничій галузях Державного стандарту початкової освіти. Система завдань, розвиток математичних здібностей спонукатиме учнів до обговорення важливих проблем, які можуть виникнути в їхньому повсякденні. Творчі завдання мають здійснити міжпредметний зв’язок, підвищити пізнавальну активність дітей, викликати інтерес до вивчення української народної творчості. Рекомендовано для вчителів початкових класів.

Номер слайду 5

Тиждень 1. Я школяр Вивчи вірш. А казка, діти, справжнє диво, Там подвиги й пригоди є. Вона кінчається щасливо, Там місце кожному своє. І мудрість в ній перемагає, І щедрість, і любов свята. Хай кожен з вас запам’ятає, Що править світом — доброта. 2. Вікторина за казками.     Куди насипала Лисичка їжу для журавля? (у тарілку)   Назвіть героїв казки «Колосок» (Мишенята Круть і Верть та півник Голосисте Горличко)     Хто посадив ріпку? (дід)     Скільки людей тягнуло ріпку? (3) Скільки козенят було у мами кози? (7)   Хто вкрав півника у казці «Котик і Півник»? (Лисичка)   Кого першим зустрів Колобок у лісі? (Зайчика) Хто розбив яєчко Курочки Ряби? (Мишка)

Номер слайду 6

Тиждень 2. Наш клас 1.Вивчити скоромовку: Ходить квочка коло кілочка, Водить діточок коло квіточок. 2. Послухайте уривок із казки “Бобове зернятко” Жили собі на одному подвір’ї півник і курочка. Курочка яєчка несла, а півник зернятка збирав і курочку годував. Рився якось півник та й вирив великий біб. Зрадів дуже, кличе до себе курочку: — Ко-ко-ко, курочко, ко-ко-ко, йди з’їж бобове зернятко! 3. Перекажи за допомогою слів: річка - вода, липка - листок, дівчина - нитка, гребінник - гребінку, калачники - калачі, дроворуби - дрова. 4. Розв’яжи задачу. Півник знайшов 3 зернятка, а курочка 2. Скільки всього зерняток вони знайшли разом?

Номер слайду 7

Тиждень 3. Мої друзі 1. Склади перші літери предметів, зображених на картинках. Прочитай назву української народної казки. 2. Скільки людей витягали ріпку? а) 5; б) 3; в) 6 3. Пальчикова гра «Ми ріпку січем ...» 4. Розв’яжи задачу. Дід та його команда почали тягнути ріпку о 8 годині ранку, а витягнули її о 10 годині. Скільки годин вони тягнули ріпку?  

Номер слайду 8

Тиждень 4. Моє довкілля 1. Розкажи казку “ Колобок” за таблицею. 2. Розв’яжи задачу. Щоб спекти Колобок баба взяла 7 яєць. Вона розбила 4 яйця. Скільки ще яєць треба покласти в тісто? 3. Намалюй малюнок за сюжетом казки “Колобок”.

Номер слайду 9

Тиждень 5. Осінь Послухайте уривок з казки « Півник та двоє мишенят» Жили собі двоє мишенят — Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвіта встане, всіх піснею збудить та й до роботи береться. Ото якось підмітав у дворі та й знайшов пшеничний колосок. Який колосок знайшов півник? Пшеничний чи житній? 2. Гра «Від зернятка до короваю». Який виріс колосок із жита? (Житній.) Із зернинки пшениця який виросте колосок? (Пшеничний.) Із вівса який ...? (Вівсяний.) Із ячменя ...? (Ячмінний.) Що необхідно для зростання та дозрівання колоса? (Сонечко, дощик та дбайливі руки людини.) 3. Розв’яжи задачу. Зліпив Півник 5 пиріжків із капустою і кілька пиріжків із сиром. На жаровню виклав 7 пиріжків. Скільки пиріжків зліпив Півник із сиром?

Номер слайду 10

Тиждень 6. Я і моя Батьківщина Послухайте уривок із казки, згадайте її назву. От одного разу пішла жінка на річку прати, коли ж котиться горошинка по дорозі... Жінка взяла горошинку та й із'їла. Згодом народився в неї син. Назвали його.. Що тримав у руках Котигорошко? а) Булаву; б) палицю; в) меч. 2. Розв’яжи задачу. Оленку рятували шестеро братів та Котигорошко. Скільки людей рятувало Оленку? 3. Зліпи булаву Котигорошка.

Номер слайду 11

Тиждень 7. Ми - підприємливі Який герой та з якої казки просить про допомогу? «Прогнали з хатинки. Немає де жити. Допоможіть.» (Заєць, «Коза-Дереза».) 2. Вивчи пісеньку Кози.  Я, коза-дереза, За три копи куплена, Півбока луплена! Тупу-тупу ногами, Сколю тебе рогами, Ніжками затопчу, Хвостиком замету,— Тут тобі й смерть. 3. Розв’яжи задачу. Три дні пасла козу баба та її сини, на четвертий день дід погнав козу сам. Скільки днів сім’я пасла козу?

Номер слайду 12

Тиждень 8.Техніка, яка допомагає Відгадайте загадку. В неї ноги — наче ласти, Дзьоб плескатий, червонястий, — Кря-кря-кря, — пливе по річці, Їсть зерно, скубе травичку… Ви вгадали цю босячку? Хто це, діти? Звісно,… (Качка) 2. З якої казки цей уривок. Був собі дід та баба, та не було у них дітей. От вони собі сумують; а далі дід і каже бабі: – Ходімо, бабо, в ліс по грибки! От пішли; бере баба грибки, коли дивиться – у кущику гніздечко, а в гніздечку качечка сидить. От вона дідові: – Дивись, діду, яка гарна качечка! А дід каже: – Візьмемо її додому, нехай вона у нас живе. 3. Розв’яжи задачу. Пір’ячко скинули 5 білих качок та 3 сірих. Скільки качок допомогло дівчинці?

Номер слайду 13

Тиждень 9. Ігри 1. Розучування укр.нар.пісеньки “Два півники.” 2. Розв’яжи задачу. Один півник намолов 5 горошин, а інший – стільки ж. Скільки горошин намололи півники разом? 3. Гра “Бій півнів” 4. Намалюй малюнок «Півник – золотий гребінчик»

Номер слайду 14

Тиждень 10. Театр 1. Вправа «Запрошення до театру» (проявити творчий задум для запрошення друга до театру) 2. Інсценізація казки “Ріпка” 3. Розв’яжи задачу. На городі дід посадив 2 капустини, 3 морквини та ріпку. Скільки овочів посадив дід? 4. Перетворіть геометричні фігури на героїв казки.

Номер слайду 15

Тиждень 11. Мода 1. Відгадай загадку. В лісі молодиця гуляє На всі боки поглядає. На ній шубка дорога Вся горить, мов золота. Хвіст пухнастий і м’який. Що за звір такий? ( Лисиця) 2. Послухайте уривок казки. Поверталася стара лисиця з невдалого полювання. У животі бурчить від голоду. Іде, солодкими оченятами позирає. Назустріч їжак. «Здоров був, їжаче!» — «Здоровенькі й ви будьте»,— відповів їжак і згорнувся клубочком. «Як здоров'ячко?» — «Спасибі».— «А давно ми не бачилися, голубчику. Давай на радощах поцілуємось». Що лисиця запропонувала їжаку? Чи повірив їжачок їй? Чому? Як би ви вчинили на місці їжака? Чи довіряєте ви комусь? Чи справді лисиця не їсть м'яса? Про що повідомив їжачок лисиці? Як змінився настрій лисиці? З чого видно, що вона дуже зраділа? 3. Пантоміма «Впізнай, хто я» (за допомогою рухів, жестів, виразу обличчя створити образ героя). 4. Розв’яжи задачу. Біля старої вільхи виводок тетеревенят пасеться: 2 дорослих та 6 малих. Скільки всього тетеревенят пасеться біля вільхи?

Номер слайду 16

Тиждень 12. Пригода крапельки 1. Вивчи скоромовку Я по воду на криничку Поведу малу сестричку. Хай відеречко бере, Водички трохи набере. 2. Прочитай уривок казки. Був один цар і мав трьох синів. Два були розумні, а один дурний. Той цар був уже в глибокій старості. Однієї ночі мав він красний сон: снилося йому, що є така вода, коли вмитися нею, то можна стати молодим. Рано пробудився він, став оповідати своїм синам і сказав: — Котрий з вас дістане мені тієї води, наполовину царства матиме. - Як називається вода, яка дає молодість? Чи є така вода насправді? 3. Розв’яжи задачу. Царевич за першу добу проїхав 10км, за другу – стільки ж, а за третю 8км. Яку відстань проїхав Царевич за три доби?

Номер слайду 17

Тиждень 13. Зима 1. З якої казки ці слова: «Битий небиту везе»? а) Пан Коцький; б) Лисичка-сестричка і вовк-панібрат; в) Казка про котика та півника. 2. Прочитай разом з другом Здорова була, лисичко-сестричко!  —  Здоров, вовчику-братіку!  —  А що це ти робиш, лисичко-сестричко?  —  Рибку їм. —  Дай же й мені! —  Піди собі налови! —  Та як же я наловлю, коли не вмію!  —  Ну, як знаєш, а я не дам ні кісточки!  —  Так хоч навчи, як наловить.  —  Піди до ополонки, встроми хвоста в ополонку, потихеньку води та й приказуй: ловися, рибко, велика й маленька! То вона й наловиться.  —  Ну, спасибі за науку. 3. Розв’яжи задачу. У лисички було 6 великих рибин, а маленьких на 4 менше. Скільки всього рибин було у лисички?

Номер слайду 18

Тиждень 14. Таємниці космосу 1.Відгадайте загадку . Небесні ліхтарики з заходом сонця запалюються, Світять ніч всю безперервно,а зранку – вимикаються. (Зірки). 2. НА ГОСТИНІ В ЗІРОЧОК Привіт! Я — маленька Зірочка. Я живу на небі й щовечора дивлюся звідти на тебе. Зазираю до твого віконця. Мрію подружитися з тобою! Тож і запрошую сьогодні до себе на гостину. Високо-високо в небі, у дивовижних палацах з хмар, мешкаємо ми — зірочки та наш поважний дідусь Місяць. Удень спимо, укрившись ковдрами-хмаринками. А з настанням вечора прокидаємося та беремося до улюблених справ. Хтось малює космічні пейзажі, грає у кометотон (зоряний бадмінтон), ганяє Чумацьким Шляхом на ковзанах, а хтось ліпить хмаровиків з пухнастих хмаринок. Нам радісно — і від цього сяємо ще яскравіше, щоб і ви, дивлячись на нас із Землі, теж відчули радість та всміхнулися. ► Придумайте, які ще цікаві справи можуть бути в зірочок на небі. ► Як гадаєте, що вони бачать у своїх снах? ► Доберіть слова, щоб описати зорі (яскраві, блискучі, загадкові, недосяжні тощо). З чим їх можна порівняти? (Зірочки на небі, наче родзинки у пиріжку; ніби ґудзики велетенської шуби, схожі на монетки тощо). ► Розкажіть, що робили б ви, опинившись у зоряному палаці. 3. Розв’яжи задачу. Дід нарахував на небі 35 зірок, а баба на 5 зірок менше. Скільки зірок нарахувала на небі баба?

Номер слайду 19

Тиждень 14. Таємниці космосу Діти, сьогодні на занятті ми дізнаємося нашу космічну адресу. Пригадаємо, на якій планеті ми з вами живемо? На планеті Земля. А де вона знаходиться? Правильно, у Сонячній системі. Давайте повторимо віршик про місячного гнома: На Місяці жив гном Ахав,він планети рахував. Меркурій – раз, Венера – два-с, три – Земля, чотири – Марс. П’ять – Юпітер, шість – Сатурн,сім – Уран, останній – Нептун  У космосі багато галактик, але нашу рідну ми завжди будемо писати з великої літери, ось так (на дошці, діти переписують друкованими літерами в альбом): Галактика. Діти, дід плаче, баба плаче, а Курочка Ряба кудкудахче... Ці слова з якої казки? Так. Курочка Ряба. А що сталося, чому дід і баба плачуть? Мишеня яйце розбило. Подивіться на картинки і скажіть, що спільного у розбитого яйця (а може, і у яєчні) і Галактики? У них є центральна частина. У галактики це ядро, а у яйця? Так, жовток. А навколо ядра кілька закручених рукавів. Скільки їх-поки точно не відомо, але не менше п'яти. Наша Галактика обертається як розприскувач води, або як дитяча вертушка (показати відео), а ось і обертання Галактики https://www.youtube.com/watch?v=2KYb_l8wr0c Правда, схоже? Отже, Чумацький шлях - це величезна система зірок, куди входить і наша Сонячна система. Гра «Звук загубився» Юні астрономи, щоб на небі не пропустити жодної зірки, повинні бути дуже уважними. Зараз ми потренуємо нашу увагу в одній простій грі. Я буду називати слова, в яких пропущена одна літера, а ви повинні сказати, яка саме літера пропущена і яке це слово. Отже, перше слово ЛУТОН (ПЛУТОН) ВЕЕРА (ВЕНЕРА) ,. САУРН (САТУРН),. РАЕТА (РАКЕТА)АЛКТИКА (ГАЛАКТИКА) .ЗЕЛЯ (ЗЕМЛЯ), КОЕТА (КОМЕТА), МЕТЕР (МЕТЕОР)

Номер слайду 20

Тиждень 15. Подорожуємо в часі 1. Послухайте уривок з казки. Були собі двоє людей, чоловік і жінка. І в них був дуже великий кіт, називався він Пан Коцький. Вони його шанували, вони його годували. Але в старшому віці з Пана Коцького зробився поволеньки злодій. Що би де не уздрів, страшно краде.  - Чи можна брати чужі речі без дозволу? Яке покарання чекає на злодія? 2. Розв’яжи задачу. Пан Коцький з'їв на обід 7 рибинок, а лисичка – 2. Скільки рибинок вони з'їли разом? 3. Опиши лисичку. 4. Намалюй малюнок до казки.

Номер слайду 21

Тиждень 16. Зимові свята 1. Вивчи скоромовку Десь взялися дикі звірі, Дуже страшно заревіли. Щоб подалі від біди Дременули хто куди. Тільки дятел не тікав – Він довбав, довбав, довбав.» 2. Відгадай загадку В лісі звірям всім на втіху щось згубив старенький дід. Влізли мишка туди й жабка, заєць, лиска, вовк, ведмідь. Ще й кабан-іклан. Будь ласка, Пригадайте, що за казка.(«Рукавичка») 3.Розв’яжи задачу. У рукавичці було 3 звірят. Прибігло ще 3. Скільки звірят стало у рукавичці? 4. Цікаво знати. У давнину жаб опускали у молоко, щоб воно не кисло. Жаб’ячий слиз не дозволяє розвиватися молочнокислим бактеріям.

Номер слайду 22

Тиждень 17. Світ захоплень Проблемне питання Чи можна зробити з однієї дошки 12 стільців, а тринадцятий зверху. 2. Читання уривків з казки “ Про майстра Іванка. ” Приходили майстри з цілого світу. Жодному не вдалося цареві догодити, і всі заплатили своєю головою. Раз дочувся про те цар із другої держави. Він захотів відвезти собі три вози золота. І взявся змайструвати такі стільці. Чужий цар за себе заложив дочку. Я стільці вам зроблю, а голову не дам…принесіть мені явора, що пробився із землі тоді, коли ви народилися.  Скоро вчинив для царя стілець — тринадцятисантиметрову палицю, а на неї вкрутив шість гвинтів, аби там стояла, та й майструє усякі стільці, Що лише є на світі, бо часу має майже цілий рік. Не треба мені золота, ані вашого маєтку, лише дайте мені те, що сидить у мурі. І цар випустив дівчину. Вона пішла з Іванком у свою державу. Там вони побралися та щасливо живуть і донині. 3. Розв’яжи задачу. Іванко може з однієї дошки зробити 13 стільців. А скільки стільців він зробить з двох таких дошок? 4. “Жива клітинка” – графічний диктант

Номер слайду 23

Тиждень 18. Я - мандрівник 1Назви героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки.  «Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» ( Колобок , «Колобок»)  2.Читання казки за особами. 3. Розвиваємо творчу уяву Як ви вважаєте, що сталося б із Колобком, якби він був ква­дратним? Що потрібно було зробити Колобку, щоб не зустріти у лісі своїх ворогів? Чи можуть у Колобка бути друзі? Хто вони?Куди прямував Колобок? Що сталося б із Колобком, якби він став великим-превеликим? Як ви вважаєте, про що мріяв Колобок? Як ви вважаєте, чим харчується Колобок? Що можна зробити, щоб врятувати Колобка від Лисиці? 4. Розв’яжи задачу. На яку геометричну фігуру схожий колобок? (Коло)

Номер слайду 24

Тиждень 19. Ми - дослідники. Ми - винахідники 1. Відгадай героя казки Хто на гусячих крилятах Прилетів до мами й тата, Був міцний. Бо їв кулешик. Це відомий всім ….              (“ Телесик”)  2. Прочитай уривок. Ну, так покажи ж,— каже Телесик,— бо я не знаю як. Оленка й стала показувати, та тільки сіла, а він за лопату та й укинув її в піч, і заслінкою піч затулив, а сам замкнув хату, зліз на превисоченного явора та й сидить. От змія прилітає з гостями. На якому дереві заховався Телесик?   (Явір) 3. Розв’яжи задачу. За день Телесик зловив 18 рибин: 6 зранку, а решту - після обіду. Скільки рибин зловив Телесик Післяобіду?

Номер слайду 25

Тиждень 20. Спорт Прочитай уривок казки. Здибалася Лисичка з Раком. Стала собі, глядить на нього, як він помаленьку лізе, а далі давай над ним насміхатися. — Ну, та й швидкий же ти, нема що мовити! Правдивий неборак! А скажи мені, Раче-небораче, чи то правда, що тебе раз у великодну п’ятницю по дріжджі посилали, а ти аж за рік у великодну суботу з дріжджами прийшов та й ті насеред хати розілляв? - З кого глузувала Лисичка? Чому Рак вирішив її провчити? Чи справедливим було покарання Лисички? 2. Розв’яжи задачу. Лисичка пробігла 16 м, а Рак - 18м. Хто з них подолав більшу відстань і на скільки ? 3. Цікаво знати. Хитрує лисиця не лише в казках. Ось як вона обдурює птахів: перекинеться на бік, відкине лапи – лежить, не ворухнувшись, ніби мертва. Підлетить до неї пташка – дивись, і потрапить хитрунці в лапи. 4. Намалюй ілюстрацію до казки.

Номер слайду 26

Тиждень 21.Мої улюблені книги Прочитай деформований текст опис лисички У сичкили кизуб стріго, дочкамор ненькато. шуВка на цімаків, тикхвос геньдовкий, жушок ленькийтеп. Шерсть у неї настапух. аН иїш енькийбіл рецьміко. итьХо силичка хенькоти, до мезлі гипринається, бині няєтьсявкло. 2. У якій казці відбувався обмін: курка – качка – гуска – ягня - невістка. Перекажіть її. 3. Гра “Навпаки” Півник працює, а мишенята… (ледарюють) Яєчко не просте, а … (золоте) Півник один, а мишенят … (двоє) Матуся добра, а мачуха…(зла) Ведмідь великий, а зайчик…(маленький) Мишенята ледачі, а півник… (працелюбний) 4. Розв’яжи задачу. Маса гуски 5 кг, маса ягня – 11 кг. На скільки кілограмів маса гуски менша від маси ягня? 5. Цікаво знати. Чи чув ти коли-небудь про танець фокстрот? Його назва так і перекладається – лисячий танець. Чому? Тому що, коли лисиця хоче спіймати мишку, їй доводиться часто і високо підстрибувати, і здалеку її рухи нагадують елегантний танок.

Номер слайду 27

Тиждень 22. Транспорт 1. Прочитай уривок. Був собі дід та баба, а в них було три сина: два розумних, а третій дурний. Розумних же вони й жалують, баба їм щонеділі білі сорочки дає, а дурника всі лають, сміються з нього, а він знай на печі у просі, в чорній сорочці, без штанців. Як дадуть, то й їсть, а ні, то він голодує. Аж ось прийшла чутка, що так і так: прилетів такий царський указ, щоб зібралися до царя на обід, і хто змайструє такий корабель, щоб літав, і приїде на тім кораблі, за того цар дочку віддає: - Про який повітряний транспорт говориться у казці? 2. Складіть невеличку розповідь на тему “ Якби я мав летючий корабель”. 3. Розв’яжи задачу. На виготовлення корабля пішло 30 дубових колод та 20 соснових. Скільки всього колод пішло на виготовлення корабля?

Номер слайду 28

Тиждень 23. Професії 1. Прочитай уривок казки Жив собі дід та баба. Дід служив на майдані майданником, а баба сиділа дома, мички пряла. І такі вони бідні – нічого не мають: що зароблять, то проїдять, та й нема. От баба й напалась на діда: зроби та й зроби їй солом’яного бичка і осмоли його смолою. – Що ти говориш? Навіщо тобі той бичок здався? – Зроби, я вже знаю навіщо. Дід – нічого робити – взяв зробив солом’яного бичка й осмолив його смолою. Скільки звірів упіймав бичок?   (4) 2. Упізнай професії дорослих у казках. Доведи свої міркування. «Колобок» – пекар. «Івасик – телесик» – коваль. «Солом’яний бичок» – пастух. «Півник і двоє мишенят» – мельник, пекар, молотар, двірник. «Ріпка» – землероб. «Троє поросят» – будівельник, муляр, покрівельник. «Котик і півник» – лісоруб. «Лисичка-сестричка і вовчик-братик» – рибалка. «Дюймовочка» – землекоп. «Лисичка і журавель» – кухар. «Кривенька качечка» – прядильниця. 3. Розв’яжи задачу. На виготовлення бичка пішло 20 кг соломи та 8 кг смоли. На скільки більше взяли соломи, ніж смоли. Скільки всього кілограмів матеріалів використано?

Номер слайду 29

Тиждень 24. Час Читання за особами От їжак зайцеві й каже: —  Ти мене береш на сміх? А хочеш зі мною наввипередки? Побачимо, хто кого пережене! Заєць як зарегоче: —  Ти? Наввипередки? Зі мною?! А їжак спокійно: —  А так, із тобою. —  Ну, добре, — засміявся заєць. — Давай бігти. —  Ні, — каже їжак, — ще ні. Я піду додому, скажу жінці, нехай знає, куди я пішов. Куди вийшов їжак? Який настрій був у нього? Кого він зустрів на ниві? Як привітався їжак? Що почув у відповідь від зайця? Як їжак вирішив провчити нахабного зайця? Чим закінчилося змагання між зайцем і їжаком 2. Розв’яжи задачу. Заєць пробіг 18 м, а їжак – на 9 м менше. Скільки метрів пробіг їжак? 3. Намалюй героїв казки.

Номер слайду 30

Тиждень 25. Весна 1. Вивчи скоромовку Зайчик зілля з’їв у Зіни, Захотів заїсти сіном. Зіна зойкнула у сінях: - Де ж узяти зайцю сіна? 2. Проблемні запитання Як тварини Весну зустрічають Яка користь від тварин? 3. Прочитай уривок казки Жили собі лисиця та заєць. У зайчика була хатка луб’яна, а у лисички — крижана. От прийшла весна. Лисиччина хатка розтанула, а зайчикова стоїть як і стояла. От лисичка і каже до зайчика: — Пусти мене, зайчику, у свою хатку переночувати. Пожалів зайчик та й пустив її. А вона взяла та й вигнала зайчика.    4. Перекажи казку за таблицею. 5. «Перетворись» на диких тварин (Хто ти?, Де живеш?, З ким дружиш?, Хто вороги?) 6. Розв’яжи задачу. Маса ведмедя 80 кг, маса лисиці – 15кг. На скільки кілограмів маса лисиці менша, ніж маса ведмедя?

Номер слайду 31

Тиждень 26. Весняні свята. Великдень 1. Послухайте уривок з казки та дайте відповіді на запитання Курчатка у веселочки фарб позичали, на білому яєчку весну малювали. Малювали лапками та писали пір’ячком – і покотилася писанка зеленим подвір’ячком. Курчатка її доганяли, на крилечках піднімали й дівчинці Наталочці, яка їх зеренцями годувала, водицею напувала, на свято Великдень подарували. І зацвіли вишні, черешні. Став гарний, як писанка, садочок увесь. І проказала Наталочка: – Христос Воскрес! 1.У кого курчатка позичали фарби? а)художника; б)веселочки. 2.Чим малювали курчатка? а)пензликом; б) лапками. 2. Розв’яжи приклади та з’єднай лініями, кому з дітей належить яке яйце.

Номер слайду 32

Тиждень 27.Навіщо їсти? 1. Вивчи лічилку «Пов’язала кізка хустку І помчала у капустку, А ми кізку упізнали І з капустки геть прогнали” 2. Проблемні запитання Яку користь приносить коза? Для чого козі рога? Як відносяться мами – тварини до своїх дитинчат? 3. Перекажіть казку “Вовк та козенята” користуючись мнемотаблицею. 4. Цікаво знати. Чому так кажуть: «Голодний, як вовк»? Тому що голодувати вовк може по кілька тижнів. Після вдалого полювання може відразу з’їсти понад 10 кг м’яса, якщо дуже зголоднів. Зазвичай вовк з’їдає майже 2 кг м’яса. 5. Розв’яжи задачу. Коза принесла своїм козенятам на обід 12 кг капусти та 6 кг моркви. Скільки кілограмів овочів принесла Коза?

Номер слайду 33

Тиждень 28.Світ рослин Відгадай загадку. Маю жовтий вусок, Запашний колосок. Буде з мене мука Й паляниця м’яка. (Пшениця) 2. Як ви розумієте вислів “золота пшениця” 3. Знайомство з казкою за таблицею 4. Розв’яжи задачу. Чоловік посадив 30 кг пшениці. Влітку покосив 100кг. На скільки більше чоловік покосив пшениці, ніж посадив?

Номер слайду 34

Тиждень 29.Світ тварин 1. Кому з героїв казки належать ці слова: “Приходи, кумцю! Приходи, любочку! Чим хата багата, тим і погощу.» 2. Чим частувала лисичка свого гостя у казці «Лисичка і журавель»? а) кашкою з молочком; б) сметанкою; в) киселем. З якого посуду пригощав журавель лисичку ?(Глечика) 3. Розв’яжи задачу. Наварив Журавель смачної страви з 6 картоплин, 3 бурячків та 1 моркви. Скільки всього овочів вкинув Журавель у страву? 4. Декоративна аплікація “ Глечик Журавля ”.

Номер слайду 35

Тиждень 30. Веселка 1. Відгадайте загадку Понад річкою місток Виріс із семи стрічок. Та по ньому не піду, Бо ще в воду упаду. (Веселка) 2. Вивчи скоромовку 3. Розв’яжи задачу. Щоб намалювати веселку на стіні узяли сім банок фарби, а потім ще сім банок. Скільки банок фарби пішло на малювання веселки? 4. Намалюй веселку.

Номер слайду 36

Тиждень 31. Моя родина 1. Склади перші літери предметів, зображених на картинках. З них ти дізнаєшся про назву народної казки. 2. Прочитай уривок та скажи: “Чому хазяїн вигнав Сірка із дому?” В одного чоловіка був собака Сірко — тяжко старий. Хазяїн бачить, що з нього нічого не буде, що він до хазяйства нездатний, і прогнав його від себе. Цей Сірко никає по полю; коли це приходить до нього вовк та й питає: — Чого ти тут ходиш? Сірко йому: — Що ж, брате, прогнав мене хазяїн, а я і ходжу тут. 3. Цікаво знати. Якщо вовків пара або група, то вони йдуть один за одним і ступають слід у слід. Лише на місці відпочинку та поворотах, де звіри розходяться, їх чисельність можна порахувати по слідах. 4. Розв’яжи задачу. Сіркові 15 років, а вовкові – 10. На скільки років Сірко старший?

Номер слайду 37

Тиждень 32. Ми - українці. Ми – європейці Відгадай загадку. Де велика є вода, над Дніпром-ярилом, чоловік жив там один, звався він Кирилом. Мудрий, добрий чоловік, з доброї родини, рятувать життя ішов княжої дитини. («Кирило Кожум’яка») 2.Прочитайте слова змія із казки “Кирило Кожумяка” Є,— каже,— такий — у Києві над Дніпром... Як вийде на Дніпро мочити кожі (бо він кожум'яка), то не одну несе, а дванадцять разом, і як набрякнуть вони водою з Дніпрі, то я візьму та й учеплюсь за них, чи витягне-то він їх? А йому байдуже: як поцупить, то й мене з ними трохи на берег не витягне. От того чоловіка тільки мені й страшно. Де жив Кирило? Ким він був? Які слова в цьому уривку написані з великої літери і чому? Що ви знаєте про Київ та Дніпро? 3. Розв’яжи задачу. Як ударить Кирило здоровенною булавою перший раз, так три голови відлетіло. Скільки ще треба відтяти дев’ятиголовому змієві голів?

Номер слайду 38

Тиждень 33. Літо Відгадай загадку. Сонце пече, липа цвіте, Жито доспіває – коли це буває? (Літо) 2. Назва літнього місяця , в якому цвіте липа? (Липень) 3. Прочитай уривок казки. Приходить дід до лісу, вибрав липку. Тільки що замахнувся сокирою, щоб рубати, коли чує — липка каже людською мовою. — Ой, не рубай мене, чоловіче добрий, я тобі в пригоді стану! 4. Перекажи казку за допомогою словосполучень : конячка з возом, нова, гарна хата, худоби і птиці повен двір, золоті гроші , щоб нас усі люди боялись, щоб усі люди в селі були батраками, нічого нема. 5. Розв’яжи задачу. Дід попросив у липки 20 качок та 40 гусей. Скільки всього птахів попросив дід?

Номер слайду 39

Тиждень 33. Літо

Номер слайду 40

Література 1. Маковецька Н.В. Українська літературна казка: мовлення, творчість, духовність дитини //Виховання молодого покоління на принципах християнської моралі в процесі духовного відродження України /Наукові записки. - Т.2. -Частина ІІ. -Острог, 1999. -С.427-431 2. Соколов Д.Ю. Сказки и сказкотерапия. – М.: Изд-во ЭКСМО – Пресс, 2001. – С. 12 – 21. 3. Фесюкова Л. Воспитание сказкой –Харків: Фолио, 2000. ІНТЕРНЕТ-РЕС УРСИ: https://vseosvita.ua/library/zagadki-ta-tvorci-z avdanna-za-motivami-kazok-61690.html https://vseosvita.ua/library/proekt-tvorcoi-roboti-u-sviti-mudroi-kazki-75959.html

ppt
Додав(-ла)
Катела Алла
Додано
28 вересня 2020
Переглядів
1532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку