Конспект уроку з математики для 1 класу на тему "Склад числа 5. Виготовлення роздаткового матеріалу та п’ятикутника. Порівняння чисел у межах 5".

Про матеріал
В цьому уроці перетинаються три предмети: Математика, Трудове навчання та Я досліджую світ. Робота з геометричним матеріалом активує логіку та винахідливість. Те, що діти самостійно виробляють роздатковий матеріал, а потім, разом з сусідом по парті, виконують з цим матеріалом завдання, стимулює дружню та відповідальну співпрацю.
Перегляд файлу

Склад числа 5. Виготовлення роздаткового матеріалу та п’ятикутника. Порівняння чисел у межах 5.

(інтегрований урок з математики та трудового навчання)

Тема. Склад числа 5. П’ятикутник. Порівняння чисел у межах 5.

Мета: формувати в учнів знання про склад числа 5, вдосконалювати вміння писати цифри, закріплювати уміння порівнювати числа, ознайомити з фігурою п’ятикутник та навчити учнів робити п’ятикутник з трикутника; розвивати логічне мислення, спостережливість, дрібну моторику; виховувати патріотизм, дружні відношення, любов до праці та математики.

Обладнання: картки з зображенням букв (ВІНОК), смужки для виготовлення роздаткового матеріалу, картки зі знаками (>, =, <), стрічки п’яти кольорів, ножиці.

 

Хід уроку

Організаційний момент

Лиш дзвінок на урок продзвенить –

Стане кожен серйозним в ту мить,

Бо роботи багато у нас,

І активно працює весь клас.

Підготовка до сприйняття матеріалу  Актуалізація опорних знань, умінь, уявлень

- Давайте пригадаємо тему тижня. («Я і моя Батьківщина»).

- А які національні символи ми вже знаємо? (Вишиванка, рушник, вінок…)

- Якщо ви дасте правильні відповіді, то дізнаєтесь який символ ми сьогодні складатиме.

* Як отримати число 5? (І)

* Назвіть попереднє число для 4. (Н)

* 3 і 1 склад якого числа? (В)

* Яке число буде наступним для числа  3. (К)

* 4 – це 2 і …?  (О)

- Складіть з цих букв слово (ВІНОК).

 

Мотивація навчальної діяльності

- Давайте до нашого вінка доберемо стрічки, які його прикрасять. Для цього ми маємо виконати завдання з чарівної скриньки.

Оголошення теми, мети, завдань уроку

Сьогодні на уроці ми з’ясуємо з яких чисел складається число 5. Продовжимо вчитися порівнювати числа в межах 5. Познайомимось з новою фігурою – п’ятикутником. А також весь роздатковий матеріал виготовимо самі.

Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння)

- Щоб отримати першу стрічку, треба виготовити роздатковий матеріал для себе. Ми маємо розрізати смужку за зразком. (Жовтий колір для одного учня, блакитний для другого)

Повторити техніку безпеки під час роботи з ножицями.

- Молодці! Які  фігури отримали? (Трикутники.) Як ви про це дізналися? (В них 3 кути та 3 сторони).

- Ми впорались з цим завданням і маємо першу - ЖОВТУ стрічку.

Фізкультхвилинка

- Давайте порахуємо скільки вийшло в кожного трикутників? (5).

- Які числові комбінації з трикутників ми можемо зробити? Складіть їх, обмінюючись трикутниками з сусідом. Знаючи склад числа, ми зможемо швидко і без помилок розв’язувати приклади.

5 це 1, 1, 1, 1 та 1

5 це 4 і 1

5 це 1 і 4

5 це 3 і 2

5 це 2 і 3

Учні проговорюють пари чисел вголос.

- Ми зробили завдання і маємо другу - БЛАКИТНУ стрічку .     

Осмислення нових знань, умінь

Робота в зошитах

- Відкрийте свої зошити і згадайте як пишеться цифра 5. Напишіть за моїм зразком рядок п’ятірок (повторити для учнів алгоритм написання цифри 5).

- У підручнику с.22 №5 треба порівняти числа за зразком.

- Складіть нерівності з сусідом, використовуючи трикутники і картки зі знаками, прочитайте їх.

Давайте напишемо в зошити отримані приклади.

- В нас все вийшло, тому маємо третю - ЧЕРВОНУ стрічку.

Зорова гімнастика

Робота з геометричним матеріалом (завдання з логічним навантаженням)

-  Ми з вами працювали сьогодні з трикутниками і ця фігура, як і чотирикутник, вам відома. А яку фігуру називають, на вашу думку, п’ятикутником? (Відповіді учнів).

- Діти, перед кожним з вас лежить трикутник і ножиці. Я пропоную знайти рішення, як з нього можна зробити п’ятикутник. (Відповіді учнів).

 

                                    

Ножницы                            Ножницы

 

- І це завдання ми подолали. За що отримуємо ЗЕЛЕНУ стрічку.

Закріплення, систематизація та узагальнення

- Скільки стрічок ми зібрали? (4)

- Яку кількість треба додати, щоб їх стало п’ять? (1).

- Що більше 5 чи 4? На скільки більше?

- З яких чисел можна отримати число 5?

- Як серед геометричних фігур розпізнати п’ятикутник? (В нього 5 кутів та 5 сторін).

- Ви були сьогодні дуже уважними і дістаєте РОЖЕВУ стрічку.

Підбиття підсумків уроку 

- Якщо працювати злагоджено, завжди досягнете результату. І ми завершуємо прикрашати наш вінок, який є національним символом України.

Ось закінчено урок.

І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре друзі.

Відпочиньте по заслузі!

 

Домашнє завдання. Візьміть трикутники які залишились додому і продемонструйте рідним як з них можна отримати п’ятикутник.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
5 жовтня 2020
Переглядів
2907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку