Склад числа 5. Виготовлення роздаткового матеріалу та п’ятикутника. Порівняння чисел у межах 5.
(інтегрований урок з математики та трудового навчання)
Тема. Склад числа 5. П’ятикутник. Порівняння чисел у межах 5.
Мета: формувати в учнів знання про склад числа 5, вдосконалювати вміння писати цифри, закріплювати уміння порівнювати числа, ознайомити з фігурою п’ятикутник та навчити учнів робити п’ятикутник з трикутника; розвивати логічне мислення, спостережливість, дрібну моторику; виховувати патріотизм, дружні відношення, любов до праці та математики.
Обладнання: картки з зображенням букв (ВІНОК), смужки для виготовлення роздаткового матеріалу, картки зі знаками (>, =, <), стрічки п’яти кольорів, ножиці.
Хід уроку
Організаційний момент
Лиш дзвінок на урок продзвенить –
Стане кожен серйозним в ту мить,
Бо роботи багато у нас,
І активно працює весь клас.
Підготовка до сприйняття матеріалу Актуалізація опорних знань, умінь, уявлень
- Давайте пригадаємо тему тижня. («Я і моя Батьківщина»).
- А які національні символи ми вже знаємо? (Вишиванка, рушник, вінок…)
- Якщо ви дасте правильні відповіді, то дізнаєтесь який символ ми сьогодні складатиме.
* Як отримати число 5? (І)
* Назвіть попереднє число для 4. (Н)
* 3 і 1 склад якого числа? (В)
* Яке число буде наступним для числа 3. (К)
* 4 – це 2 і …? (О)
- Складіть з цих букв слово (ВІНОК).
Мотивація навчальної діяльності
- Давайте до нашого вінка доберемо стрічки, які його прикрасять. Для цього ми маємо виконати завдання з чарівної скриньки.
Оголошення теми, мети, завдань уроку
Сьогодні на уроці ми з’ясуємо з яких чисел складається число 5. Продовжимо вчитися порівнювати числа в межах 5. Познайомимось з новою фігурою – п’ятикутником. А також весь роздатковий матеріал виготовимо самі.
Вивчення нового матеріалу (первинне засвоєння)
- Щоб отримати першу стрічку, треба виготовити роздатковий матеріал для себе. Ми маємо розрізати смужку за зразком. (Жовтий колір для одного учня, блакитний для другого)
Повторити техніку безпеки під час роботи з ножицями.
- Молодці! Які фігури отримали? (Трикутники.) Як ви про це дізналися? (В них 3 кути та 3 сторони).
- Ми впорались з цим завданням і маємо першу - ЖОВТУ стрічку.
Фізкультхвилинка
- Давайте порахуємо скільки вийшло в кожного трикутників? (5).
- Які числові комбінації з трикутників ми можемо зробити? Складіть їх, обмінюючись трикутниками з сусідом. Знаючи склад числа, ми зможемо швидко і без помилок розв’язувати приклади.
5 це 1, 1, 1, 1 та 1
5 це 4 і 1
5 це 1 і 4
5 це 3 і 2
5 це 2 і 3
Учні проговорюють пари чисел вголос.
- Ми зробили завдання і маємо другу - БЛАКИТНУ стрічку .
Осмислення нових знань, умінь
Робота в зошитах
- Відкрийте свої зошити і згадайте як пишеться цифра 5. Напишіть за моїм зразком рядок п’ятірок (повторити для учнів алгоритм написання цифри 5).
- У підручнику с.22 №5 треба порівняти числа за зразком.
- Складіть нерівності з сусідом, використовуючи трикутники і картки зі знаками, прочитайте їх.
Давайте напишемо в зошити отримані приклади.
- В нас все вийшло, тому маємо третю - ЧЕРВОНУ стрічку.
Зорова гімнастика
Робота з геометричним матеріалом (завдання з логічним навантаженням)
- Ми з вами працювали сьогодні з трикутниками і ця фігура, як і чотирикутник, вам відома. А яку фігуру називають, на вашу думку, п’ятикутником? (Відповіді учнів).
- Діти, перед кожним з вас лежить трикутник і ножиці. Я пропоную знайти рішення, як з нього можна зробити п’ятикутник. (Відповіді учнів).
- І це завдання ми подолали. За що отримуємо ЗЕЛЕНУ стрічку.
Закріплення, систематизація та узагальнення
- Скільки стрічок ми зібрали? (4)
- Яку кількість треба додати, щоб їх стало п’ять? (1).
- Що більше 5 чи 4? На скільки більше?
- З яких чисел можна отримати число 5?
- Як серед геометричних фігур розпізнати п’ятикутник? (В нього 5 кутів та 5 сторін).
- Ви були сьогодні дуже уважними і дістаєте РОЖЕВУ стрічку.
Підбиття підсумків уроку
- Якщо працювати злагоджено, завжди досягнете результату. І ми завершуємо прикрашати наш вінок, який є національним символом України.
Ось закінчено урок.
І дзвенить для вас дзвінок!
Працювали добре друзі.
Відпочиньте по заслузі!
Домашнє завдання. Візьміть трикутники які залишились додому і продемонструйте рідним як з них можна отримати п’ятикутник.