22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Інтегрованиий урок. Літературне читання і образотворче мистецтво.Тема. Стан природи і настрій у ліричній поезії.

Про матеріал
Формування цілісного світу дитини шляхом впровадження міждисциплінарних підходів.
Перегляд файлу

Тема. Стан природи і настрій у ліричній поезії.

Леся Українка. Давня весна. (Літературне читання).

Свято весняної природи. (Образотворче мистецтво).

Мета: формування ключових компетентностей (вміння вчитися, загальнокультурної, громадянської, соціальної, інформаційно-комунікативних);

загальнопредметних (міжпредметних (здатність застосовувати щодо міжпредметного кола проблем знання, уміння, навички), комунікативних, мовленнєвих (уміння висловлювати свої думки, уміння виразно читати, уміння ставити запитання і відповідати за змістом прочитаного), літературознавчих, емоційно-ціннісних, інформаційно-комунікаційних.

                                                    Матеріали до уроку

1.Гра «Продовж речення».

Тут є початок речення, а ви повинні його продовжити. Ці речення збагатять ваші знання про ознаки весни.

Піднялося вище...(сонечко).

Почав танути...(сніг).

На горбках зявилися перші...(проталини).

Весело задзвеніли...(струмочки).

На лісових галявинах з’явилися перші весняні...(квіти).

Прокидаються від зимового сну...(звірі).

Прилітають з теплих країв...(птахи).

Яка чудова пора! Це...(весна).

Про що свідчать слова, якими ми доповнювали речення? (Що прийшла весна).

2. Група «Історики». Поезія Лесі Українки «Давня весна» написана під час хвороби поетеси у 1894 році, є автобіографічною, пов’язаною із власними переживаннями Лесі, яка страждала на страшну недугу, була прикута до ліжка, мучилась і потребувала оптимізму. Як же сприймає прихід весни поетеса? Що відчуває лірична героїня із поезії «Давня весна».

3. Гра «Диктор телебачення». Виразне читання вірша учнями.
Учні мають виразно прочитати вірш, періодично відриваючи погляд від
листочка, щоб подивитися на «глядачів».

4. «Прийом мнемотехніка» для заучування 1строфи вірша.
Поетапне виконання .
Перший етап – малюємо.
Підготуйте аркуші, олівці або фломастери, 1 учень читає вірш, а інші
малюють картинки, з якими асоціюються слова вірша.
Другий етап – зчитуємо інформацію з листка. Підготовка до виразного читання вірша
У якому темпі, з якою інтонацією та силою голосу будете читати вірш?

Які слова виділите голосом при читанні?
Де зробите паузу? ( Позначення пауз, логічного наголосу).
Прочитуємо вірш з листочків хором.
Третій етап – зчитуємо інформацію з пам’яті.
Хто бажає розповісти напам’ять?

5. Інтерактивна вправа «Вільний мікрофон».

-13-638

 6. Твір-міркування"Чому я люблю твори Лесі Українки?"

      ( Я люблю твори Лесі Українки, тому що в них змальована краса української природи, любов до рідного слова. Я переконана, що Леся Українка дуже любила дітей, тому писала для них свої чудові вірші. Ось за що ми любимо нашу поетесу).

7. Прослуховування пісні «Давня весна» у виконанні Кубанського козачого хору.

8. Повідомлення завдань уроку.

Сьогодні, як і завжди, на нас чекає цікавий і пізнавальний урок. На уроці нам будуть потрібні голова – ми будемо думати, очі – будемо дивитися, вуха - будемо слухати, губи –  будемо говорити, посміхатися, відповідати; руки – будемо творити. А навіщо ж нам серце? Мудрий письменник Сент-Екзюпері говорив: «Шукати треба серцем, найголовніше не побачиш».

 Уявіть собі картину: спіймали метелика – і він помирає у ваших долонях, зірвали квітку – і вона зів’яла. Тоді ви розумієте, що доторкнутися до краси можна лише серцем. От ми і спробуємо сьогодні доторкнутися до мистецтва серцем. 

 9. Мовна кишеня весни.

Зберімо її для весни. Називайте тільки весняні слова. (Сонечко — яскраве, святкове, радісне, приємне, ласкаве. Бурульки — сумні, схудлі, плакси, заслаблі. Струмочки - дзвінкі, говірливі, прозорі. Травичка - молода, зелена, духмяна). Квіти – несміливі, тендітні, беззахисні).

10. Ребус «Весняну квітку відгадай».

МВ-2

11. Інтерактивна вправа «Шостий зайвий» ( записано 6 слів, що означають поняття. Всі ці 6 понять мають спільну ознаку і можуть бути об’єднані більш об’ємним поняттям.

Проліски, бруньки, струмки, першоцвіт, ряст, заєць – пора року – ВЕСНА, (зайве - заєць).

12. Гра «Правда, що…».

(Якщо твердження правильне плескаємо в долоні, якщо помилкове – руки догори)

а) Зелений колір належить до холодних кольорів;

б) До графічних матеріалів належить: гуаш, акварель;

в) У живописі пишуть картини фарбами;

г) Предмет із глини або пластиліну називають архітектурою;

д) Олівець - це графічний матеріал;     

е) Фіолетовий колір утворюється при змішуванні зеленого та червоного кольорів;

є) До основних кольорів належить жовтий                                                                 

13. Практична робота учнів. Весняна майстерня. Мандрівка в природу.

А зараз ми всі художники-живописці. Уявимо, що ми вирушили у мандрівку. Прямо перед нами безмежний простір, весняний краєвид.     

Тож починаємо працювати, бо як говорив один мудрець:   

Розкажи – і я забуду.                                                                  

Покажи – і я пізнаю.                                                                                     

Дай зробити самому – і я зрозумію!

Я   впевнена, що кожен з вас в душі – художник. Тому зараз пропоную усім поринути думками серед весняної природи рідного краю, озброїтись знаннями, уміннями і навичками та творчо попрацювати. Бажаю успіху!

14. Підсумок уроку. Виставка творчих робіт.

Вчитель. Пропоную вам, діти, висловити свої думки щодо сьогоднішнього уроку. Смайлики настрою.

15. Домашнє завдання. 1 група. Створіть малюнки до тих віршів, загадок, які ви почули на уроці. 2 група. Скласти власний вірш «Проби пера».

 

docx
Додано
29 січня
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку