ТЕМА
Мудра дівчина (Українська народна казка)
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять,мислення, мовлення); ); загальнокультурна (здатність аналізувати, оцінювати досягнення української культури); громадянська ( усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ).
предметних компетентностей: комунікативної, літературної та
міжпредметно - естетичної.
Матеріали до уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Гра «Хто більше знає?»
У грі бере участь необмежена кількість дітей. На кожен крок треба назвати одну казку. Виграє той, хто назве більше казок, жодного разу не помилившись.
Гра «Я з казки..»
За допомогою міміки і жестів покажи одного з героїв улюбленої казки.
Гра « Чарівна торбинка»
Навпомацки впізнати предмет у мішку, вгадати, з якої він казки.
Гра «Відгадай»
Розбери «зашифроване» речення і скажи, з якої воно казки
коНіли не батре сятиясмі з біслашого.
і дід І абаб вонз листазось міса бісо.
Гра «Хто більше»
Назвати казкових героїв, предмети, імена, назви казок на букву «к».
Гра «Відгадай казку»
Відгадай казку за опорними словами: лисичка, рибка, вовк, ополонка;
Маруся, яблунька, річечка, гуси, піч.
Продовж гру.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Вправа «Мікрофон»
1. Що називається казкою? (Народне оповідання про незвичайні, часом фантастичні події.)
2. Яку будову має казка? (Зачин, основна частина і кінцівка.)
3. На які види поділяються казки? (Казки про тварин, фантастичні, або чарівні, і побутові.)
4. А до якого виду належать казки про « Про правду і кривду» та «Мудра дівчина»? (До побутових казок.)
Вправа «Гронування»
Вправа «Засвіти ліхтарик».
Вчитель подає план казки в хаотичному порядку.
1. Чи всі пункти плану підходять до нашої казки?
2. Візьміть у руки олівці (жовтий і чорний) і засвітіть ліхтарик біля тих пунктів, які відповідають назвам частин казки.
3. Засвічують самостійно і читають, котрі пункти не підходять до даної казки.
4. Встановіть послідовність подій казки (самостійно).