Підлісецька гімназія Кременецької міської ради
Інтегрований еко-конспект
уроку-мандрівки з математики та ЯДС
у 2 класі до підручника
Мирослави Козак та Ольги Корчевської
«Вулицями містечка Здоров'я»
( З елементами використання здоров'язбережувальної технології
« Навчання в русі»)
Учитель: Ліханова О.П.
Підлісці 2021 рік
Тема: Закріплення вивченого про дію множення. Розв'язування задач.
Мета: удосконалювати вміння обчислювати вирази і розв'язувати задачі , що включають дію множення; закріплювати знання табличних прийомів множення на 2; формувати обчислювальні навички учнів; вправляти дітей у розв'язуванні задач вивчених видів; сприяти вихованню любові до природи, дбайливого ставлення до всього живого.
Обладнання: карта подорожі, схеми задач, казкові герої-жителі містечка „Здоров'я", макет електрокара, карти, індивідуальні картки .
Завдання уроку:
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Розминка привітання.
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. У нас є гість. Посміхніться їй, щоб
і в неї був такий гарний настрій, як у вас. А зараз привітаймося.
Всім привіт і добрий день!
Ми прийшли у школу.
Покружляли, пострибали
І за парти посідали.
Очі й вушка підняли.
І навчатись почали.
Дихальна вправа із « Далекоглядною трубою». Здоров'язбережувальна технологія. ( В далекоглядну трубу, зроблену своїми руками, кладемо м'ячик із вати, можуть бути куплені і дуємо їх, попадаючи в посудину, поставлену спереду).
Вчитель. Здоров'я – це головне в житті. Тож про здоров'я поведемо й мову.
Усім нам відомо, що бути здоровим – це найважливіше. Тільки треба знати, як здоровим стати. Міцне здоров'я - це найдорожчий скарб, це передусім свіже повітря, фізичні вправи, особиста гігієна, правильне харчування і чисте навколишнє середовище.
Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: Сьогодні ми з вами відправимося у цікаву і захоплюючу мандрівку вулицями екологічно-чистого містечка Здоров'я. А чим ми будемо з вами мандрувати?
Про це дізнаємось, коли відгадаємо загадку.
Це авто є незвичайним,
Невеличким і швидким.
Не забруднює повітря
Й не потрібен тут бензин. ( Електрокар)
Вчитель: І ось таким авто ми сьогодні будемо мандрувати.
Ознайомимось з маршрутом подорожі: ми будемо мандрувати по різних вулицях та площах і зустрічатись з різними жителями цих вулиць, які всі здорові, люблять спорт, природу, охайні і красиві.
Під час подорожі повинні виконати такі завдання:
Вчитель: Для вирішення цих завдань нам потрібно взяти з собою витримку, старанність, сумлінність, знання.
Підготуйтесь до цього.
Вчитель: Любі діти! Ви усі у мене кмітливі, допитливі, активні і найрозумніші діточки.
Зараз дається вам 3 хвилинки для розумової розминки.
Називаємо компоненти при дії множення.
IV. 1. Гра «Добуток — сума»
Вчитель: Для виконання цього завдання вам знадобляться наші «чарівні еко-кришечки», яким ми разом із вами дали « друге життя», не викидаючи їх і не забруднюючи нашу матінку-природу.
Робота з кришечками.
Каліграфічна хвилинка.
Перший житель містечка Здоров'я ,хлопчик Здоров'ятко , хоче переконатись, як ви вправно робите зарядку своїми пальчиками.
Швидко паспорти свої здоров'я відкривайте,
Ручку правильно тримайте.
За поставою слідкуйте,
З чистотою всі дружіть
Й дуже гарно напишіть.
Вчитель: Запишемо цілий рядок 2.
З яким числом, можна пов'язати сьогоднішній день (2 березня). Характеристика числа, (сьогодні 2 березня, вівторок – 2 день тижня).
Ось і добрались ми до вулиці «Корисні звички».
Вчитель:У житті дуже важливо не мати шкідливих звичок, а лише корисні для нашого здоров'я .
І зустрічає нас житель цієї вулиці Здоровий Сон.
Дуже я корисний дід,
Вам від мене всім привіт.
Швидше мисліть та гадайте,
Математику вивчайте.
Вчитель: Покажемо дідусеві, як ми знаємо математику і виконаємо математичний диктант.
Перший множник 2, другий 6, добуток - ?
2. Обчислити: 1×5=
3×0=
1×6=
7×0=
3.Знайти добуток чисел 2 і 9, 2 і 7.
4. Учні посадили біля школи 2 ряди берізок по 4 дерева в кожному ряду. Скільки всього берізок посадили учні?
( 2×4=8 (б.))
VI. Розвиток математичних знань.
Вчитель: В житті кожної людини важливе місце займає особиста гігієна - це піклування про здоров'я, про чистоту свого тіла.
Зупиняємось на головній площі « Чистоти і здоров'я».
Перед тим, як зустрітися з жителькою цього міста, нам потрібно записати рівності № 2 ст. 80.
(1-й колективно, решта самостійно, взаємоперевірка)
Бабуся Гігієна:
Ох! Старенька вже я стала,
Уже все позабувала.
А що люблять поробляти
Малі хлопчики й дівчата. ?
Отже, думайте мудріше
І розв 'язуйте хутчіше.
Всі задачки цікавенькі,
Мої дітоньки маленькі.
Робота в парах. Задача № 3 с. 80 міркування над задачею, пояснення кожного виразу.
- Запишіть в зошит розв'язок задачі.
VII. Фізкультхвилинка.
Далі відпочинок на площі „ Здорових і кмітливих".
Вчитель: Із давніх часів люди цінували здоров'я, загартовували своє тіло в повсякденному житті, іграх, забавах, танцях і змаганнях.
Зустрічаємо жительку цієї площі Пані Гімнасточку :
Хто хоче бути красивим – грайся!
Хто хоче бути щасливим – грайся!
Хто хоче бути здоровим – грайся!
(Фізкультхвилинка з долоньками та ступнями. Закріплення таблички множення.)
Всі ми знаєм 2×2- буде це 4.
Ліву ножку підняли й тупнули щосили.
Вам відомо 2×6, що 12 буде.
Про природу дбаєм ми - вдячність нам прибуде!
2×7 ще є у нас, скільки - пам’ятаєм?
14 ,звісно ж це,усі добре знаєм!
2×9 легко нам це порахувати,
18 буде в нас – це пора вже знати.
Ох, які ж ми молодці! Всю табличку знаєм.
Про планету теж свою ми не забуваєм.
VIII. Робота над задачами.
Вчитель: Щоб жити і працювати, рости, треба їсти .Їжа повинна бути різноманітною та екологічно-чистою.
Прибули до міста „Задачне". Зустрічаємо жителя цього міста -Вітамінчика:
Вітамінчик бравий я ,
Знаю все від А до Я
З книгами завжди дружу
Всі завдання розв 'яжу.
Вчитель:
А ви, діти, також із книгами дружите, казки читаєте?
Спробуємо розв'язати задачу № 4, на с. 80 (аналіз задачі.)
Колективна робота. ( Розв'язування задачі на дошці)
Вулиця Діаграмна
Вчитель: Наша подорож підходить до кінця, отож часу не гаймо, швидше зупиняємось на вулиці Діаграмній.
Саме тут побачимо діаграму ( №5, с. 80) .
Підсумок уроку.
Рефлексія.
Вчитель: Що з сьогоднішнього уроку ви дізналися?
Знаємо. Вміємо. Цінуємо.
По якій країні ми подорожували? (Мікрофон).
Які завдання були найцікавіші? Що сподобалось?
З якими труднощами ви зустрілися?
Вчитель: Діти, завжди ведіть здоровий спосіб життя, бережіть та любіть природу, будьте здорові, виконуйте всі поради жителів цього містечка. Дякую усім за чудову роботу.
.