Інтегрований курс «Мистецтво» до підручника Л. Масол, О. Гайдамака, О. Колотило
№ п/п |
Дата |
Зміст уроку |
Очікувані результати |
І семестр |
|||
Пори року в мистецтві |
|||
1 |
|
Прощавай, веселе літечко! Ноти. Правила співу. Слухання: К.Меладзе « Квітка душа» у виконанні Н. Матвієнко і С. Шурінса. Виконання: поспівка, О.Янушкевич, М. Ясакова «Де поділось літечко?»(с.4-5) |
дотримується правил співу (постава, дихання, інтонація)[2 МИО 3.1]; орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір), має уявлення про запис нотного тексту); [2 МИО 2.2] співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці; [2 МИО 1.1];
|
2 |
|
Прощавай, веселе літечко! Організація робочого місця. Живопис. Пейзаж. Утворення похідних кольорів. Створення пейзажу « Яскраві спогади про літо» (акварель. гуаш) (с.6-7) |
проявляє інтерес до творів мистецтва та мистецької діяльності; [2 МИО 3.3]; виконує прості живописні, графічні, декоративні, пластичні композиції [2МИО1.1]; складає та розташовує на площині (в просторі) окремі елементи зображень (форм) в просту композицію (графічну, живописну, декоративну, об’ємну, просторову)[2 МИО 1.2]; використовує всю площину аркуша [2МИО 1.1]; використовує основні, похідні, ахроматичні, теплі й холодні кольори; утворює відтінки кольорів[2 МИО 1.2]; експериментує з кольорами, лініями, формами тощо [2 МИО 1.2]; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо[2 МИО 1.2]; |
3 |
|
Звуки та кольори природи. Нотна грамота. Скрипковий ключ. Слухання: В.Косенко «Пасторальна» Д.Саррі «Пастораль». Порівняння творів. Виконання: «Пішли діти в поле» (українська народна пісня) ( с. 8-9). |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір), має уявлення про запис нотного тексту) [2 МИО 2.2] дотримується правил співу (постава, дихання, інтонація)[2 МИО 3.1]; співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці [2 МИО 1.1]; виконує пісні «у ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою, виразним інтонуванням; добирає реквізит [2 МИО 1.1]; [2 МИО 1.2]; [2 МИО 2.1]; |
4 |
|
Звуки та кольори природи. Лінія горизонту. Утворення на палітрі різних відтінків осінніх кольорів. Малювання композиції «Осіння чудо-дерево». (матеріали на вибір) (с.10-11) |
експериментує з кольорами, лініями, формами тощо [2 МИО 1.2]; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо[2 МИО 1.2]; складає та розташовує на площині (в просторі) окремі елементи зображень (форм) в просту композицію (графічну, живописну, декоративну, об’ємну, просторову) [2 МИО 1.2] |
5 |
|
Основні перетворення. Програмна музика, музичний цикл. Слухання: А. Вівальді «Осінь» із циклу «Пори року». П. Чайковський «Осіння пісня» («Жовтень») із циклу 12 п’єс «Пори року». Виконання: створення за допомогою музичних інструментів циклу музичних «картин» осені. (с.12-13). |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям[2 МИО 2.1]; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр (звучання хору та оркестру, окремих музичних інструментів (сопілка, бубон, барабан, скрипка, бандура, фортепіано тощо)), характеризує мелодію [2 МИО 2.2]; |
6 |
|
Осінні перетворення. Колорит. Художня техніка монотипія. Створення композиції «Осінні квіти» в теплому або холодному колориті в техніці монотипія (акварель, гуаш) (14-15). |
складає та розташовує на площині (в просторі) окремі елементи зображень (форм) в просту композицію (графічну, живописну, декоративну, об’ємну, просторову) [2 МИО 1.2]; відповідно задуму, обирає формат (вертикальний, горизонтальний) композиції; використовує всю площину аркуша [2МИО 1.1]; використовує основні, похідні, ахроматичні, теплі й холодні кольори; утворює відтінки кольорів [2 МИО 1.2]; експериментує з кольорами, лініями, формами тощо [2 МИО 1.2]; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо [2 МИО 1.2]; |
7 |
|
Хмаринки-чарівниці, невтомні мандрівниці. Музичний пейзаж. Звуки різної тривалості, записування їх нотами. Слухання: М. Чембержі «Хмаринка», Р. Шуман «Порив». Виконання: Н. Антоник, Н. Двойкіна «Хмаринки» (с.16-17). |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір), має уявлення про запис нотного тексту) [2 МИО 2.2];
|
8 |
|
Хмаринки-чарівниці, невтомні мандрівниці. Настрій картини. Порівняння колориту в пейзажах. Створення композиції «Хмаринки – мандрівниці» (гуаш). (с.18.19). |
проявляє інтерес до творів мистецтва та мистецької діяльності [2 МИО 3.3]; виконує прості живописні, графічні, декоративні, пластичні композиції [2МИО1.1]; сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям [2 МИО 2.1]; виявляє твори мистецтва, що змінюють або передають його/її настрій [2 МИО 3.4]. |
9 |
|
Ритми осіннього дощу. Настрій у музичному творі. Штрихи і пауза в музиці. Перегляд : мультфільм «Капітошка» (фрагменти). Слухання : В. Косенко «Дощик». Виконання : А. Мігай, Н. Кулик «Дощик», ритмічні композиції «Танок осіннього дощу» (с.20-21). |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям[2 МИО 2.1]; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр (звучання хору та оркестру, окремих музичних інструментів (сопілка, бубон, барабан, скрипка, бандура, фортепіано тощо)), характеризує мелодію [2 МИО 2.2]; |
10 |
|
Ритми осіннього дощу. Графіка. Рух на картині. Штрих . Слухання: Е. Морріконе «Плач , вітре». Малювання гриба під дощем у вітряний день (кольорові олівці) (с.22-23). |
складає та розташовує на площині (в просторі) окремі елементи зображень (форм) в просту композицію (графічну, живописну, декоративну, об’ємну, просторову) [2 МИО 1.2]; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо [2 МИО 1.2]; |
11 |
|
Про що розповів натюрморт. Балет. Слухання: К. Хачатурян балет «Цибулино» (фрагменти). Перегляд: мультфільм «Цибулино» (фрагмент). Гра «Оживи картину». Виконання: «Ходить гарбуз по городу» (укр. народна пісня) (с.24-25) |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям[2 МИО 2.1]; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр (звучання хору та оркестру, окремих музичних інструментів (сопілка, бубон, барабан, скрипка, бандура, фортепіано тощо)), характеризує мелодію [2 МИО 2.2]; |
12 |
|
Про що розповів натюрморт. Натюрморт. Композиційний центр. Гра «Оживи картину». Малювання натюрморту з кавуна та фруктів (акварель, сіль) (с.26-27). |
виконує прості живописні, графічні, декоративні, пластичні композиції [2МИО1.1]; складає та розташовує на площині (в просторі) окремі елементи зображень (форм) в просту композицію (графічну, живописну, декоративну, об’ємну, просторову) [2 МИО 1.2]; відповідно задуму, обирає формат (вертикальний, горизонтальний) композиції; використовує всю площину аркуша [2МИО 1.1]; |
13 |
|
Про що розповів натюрморт. Календарно обрядові пісні. Слухання: «Женчичок-бренчичок» (в обробці М. Леонтовича), М. Мусоргський гопак з опери «Сорочинський ярмарок». Виконання : «Ходить гарбуз по городу» (укр. народна пісня), проплескування ритму гопака (с.25) |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям[2 МИО 2.1]; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр (звучання хору та оркестру, окремих музичних інструментів (сопілка, бубон, барабан, скрипка, бандура, фортепіано тощо)), характеризує мелодію [2 МИО 2.2]; |
14 |
|
Про що розповів натюрморт. Правила роботи з пластиліном. Ліплення овочів. Створення колективного натюрморту. (Пластилін. Солоне тісто) (с.27) |
дотримується правил техніки безпеки [2МИО1.1]; бере участь у прикрашенні середовища, в якому живе і навчається; виконує нескладні ролі, етюди-наслідування [2 МИО 1.3]; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо [2 МИО 1.2]; |
15 |
|
Троїсті музики. Народні музичні інструменти. Ансамбль. Слухання: Л. Колодуб «Троїсті музики». Виконання: А. Філіпченко, В. Панченко «Ой, заграйте, дударики» (с.28-29). |
відтворює прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей), зокрема у різних темпах [2 МИО 1.1]; обирає тембр інструменту (трикутники, бубни, барабан, сопілка, ксилофон тощо) для передачі відповідного образу [2 МИО 1.1]; [2 МИО 1.2]; грає в ансамблі прості композиції (трикутники, бубни, барабан, сопілка (за умови дотримання гігієни користування), ксилофон тощо) [2 МИО 1.1]; [2 МИО 1.2]; придумує образи і створює їх знайомими засобами музичної виразності [2 МИО 1.1]; |
16 |
|
Троїсті музики. Орнамент. Створення візерунка, яким можна прикрасити народний інструмент цимбали.(матеріали і техніки на вибір) .(с.30-31). |
працює (вирізує, конструює) з папером, з природними матеріалами [2 МИО 1.2]; дотримується правил техніки безпеки [2МИО1.1]; бере участь у прикрашенні середовища, в якому живе і навчається [2 МИО 1.3]; |
17 |
|
Як сопілка флейтою стала. Тембр. Нотна грамота. Слухання: В. Керейко награвання Лукаша з опери «Лісова пісня» (сопілка), Й. С. Бах «Жарт» (флейта). Створення: поспівки з вивчених нот. Виконання : Л. Масол., В. Тименко «Кольороав гама» (с.32-33). |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір), має уявлення про запис нотного тексту) [2 МИО 2.2];
|
18 |
|
Як сопілка флейтою стала. Основні засоби виразності (лінія, штрих, крапка, пляма).Зображення кольоровими лініями ніжної мелодії флейти або гучних звуків барабана (фломастери) (с.34-35). |
проявляє інтерес до творів мистецтва та мистецької діяльності [2 МИО 3.3]; виконує прості живописні, графічні, декоративні, пластичні композиції [2МИО1.1]; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо [2 МИО 1.2]; |
19 |
|
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Симфонічна казка. Струнні інструменти. Слухання: С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і вовк» (теми Петрика, Пташки, Качки, Кішки, Дідуся») (с.36-37). |
відтворює прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей), зокрема у різних темпах [2 МИО 1.1]; обирає тембр інструменту (трикутники, бубни, барабан, сопілка, ксилофон тощо) для передачі відповідного образу [2 МИО 1.1]; [2 МИО 1.2]; |
20 |
|
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силуетне зображення. Створення силуетної композиції «Бережіть птахів!» (гуаш) (с.38-39). |
складає та розташовує на площині (в просторі) окремі елементи зображень (форм) в просту композицію (графічну, живописну, декоративну, об’ємну, просторову) [2 МИО 1.2]; відповідно задуму, обирає формат (вертикальний, горизонтальний) композиції; використовує всю площину аркуша [2МИО 1.1]; |
21 |
|
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Симфонічна казка. Дерев’яні духовні інструменти . Виконання : І. Білик «Киця кицюня» (с.37). |
відтворює прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних та восьмих тривалостей), зокрема у різних темпах [2 МИО 1.1]; обирає тембр інструменту (трикутники, бубни, барабан, сопілка, ксилофон тощо) для передачі відповідного образу [2 МИО 1.1]; [2 МИО 1.2]; |
22 |
|
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силуетне зображення. Створення силуету котика (крупа, клей). (с.39). |
працює (вирізує, конструює) з папером, з природними матеріалами [2 МИО 1.2]; дотримується правил техніки безпеки [2МИО1.1]; бере участь у прикрашенні середовища, в якому живе і навчається [2 МИО 1.3]; |
23 |
|
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Звукоряд. Нотний стан. Симфонічна казка (продовження). Мідні духовні та ударні інструменти. Слухання: С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і вовк» (теми вовка, мисливців) (с.40-41) |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір), має уявлення про запис нотного тексту) [2 МИО 2.2]; сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям[2 МИО 2.1]; |
24 |
|
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Засоби виразності : форма і колір . Техніка роздмухування плям. Створення казкового лісу, роздмухуючи плями (акварель, трубочка для соку) (с.42-43). |
проявляє інтерес до творів мистецтва та мистецької діяльності [2 МИО 3.3]; виконує прості живописні, графічні, декоративні, пластичні композиції [2МИО1.1]; складає та розташовує на площині (в просторі) окремі елементи зображень (форм) в просту композицію (графічну, живописну, декоративну, об’ємну, просторову) [2 МИО 1.2]; відповідно задуму, обирає формат (вертикальний, горизонтальний) композиції; використовує всю площину аркуша [2МИО 1.1]; використовує основні, похідні, ахроматичні, теплі й холодні кольори; утворює відтінки кольорів [2 МИО 1.2]; експериментує з кольорами, лініями, формами тощо [2 МИО 1.2]; |
25 |
|
Зимові свята. Українські колядки та щедрівки. Слухання: А. Вівальді «Зима» із циклу «Пори року». Перегляд: мультфільм «Різдво», кінофільм « Один удома» (фрагмент «Щедрик») Виконання: укр. народна пісня «Ой хто Миколая любить». (с.44-45). |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям[2 МИО 2.1]; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр (звучання хору та оркестру, окремих музичних інструментів (сопілка, бубон, барабан, скрипка, бандура, фортепіано тощо)), характеризує мелодію [2 МИО 2.2]; |
26 |
|
Зимові свята. Створення рамки для фотографій із зображенням морозних візерунків (воскові олівці, акварельні фарби) (с.46-47). |
дотримується правил техніки безпеки [2МИО1.1]; бере участь у прикрашенні середовища, в якому живе і навчається [2 МИО 1.3]; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо [2 МИО 1.2]; |
27 |
|
Зимові свята. Виконання: Дж. Пєрпонт «Jingle Bells» («Дзвоники дзвенять») Створення ритмічного супроводу до пісні на ударних інструментах (с.45). |
співає вокальні вправи, дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері, темпі, динаміці [2 МИО 1.1]; дотримується правил співу (постава, дихання, інтонація) [2 МИО 3.1]; ; сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добираючи із запропонованих слова, які співзвучні особистим емоціям [2 МИО 2.1]; |
28 |
|
Зимові свята. Витинанка. Створення витинанки – янголятка (папір) (с.47). |
дотримується правил техніки безпеки [2МИО1.1]; бере участь у прикрашенні середовища, в якому живе і навчається [2 МИО 1.3]; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, ножицями тощо [2 МИО 1.2]; дотримується правил техніки безпеки [2МИО1.1]; бере участь у прикрашенні середовища, в якому живе і навчається [2 МИО 1.3]; |
29 |
|
Перевір свої досягнення. Завдання Лясольки. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
бере участь у колективному виконанні творчого задуму; у шкільних мистецьких заходах (концертах, виставках, інсценізаціях тощо), в обговореннях власних вражень від творів різних видів мистецтва [2 МИО 3.3]; |
30 |
|
Перевір свої досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
бере участь у колективному виконанні творчого задуму; у шкільних мистецьких заходах (концертах, виставках, інсценізаціях тощо), в обговореннях власних вражень від творів різних видів мистецтва [2 МИО 3.3]; |