Інтегрований курс Я досліджую світ. Розробка уроку " Вчимося взаємодіяти"

Про матеріал

Розробка уроку до інтегрованого курсу "Я досліджую світ" НУШ за темою "Вчимося взаємодіяти"

Інтегрований курс «Я досліджую світ» повністю реалізує зміст освітніх
галузей Стандарту початкової освіти: «Громадянської, соціальної і
здоров'язбережувальної», «Природничої» .— Він має на меті розширити елементарні знання учнів про предмети і явища природи та соціуму; розкрити в доступній формі зв'язки між неживою і живою природою та впливом людини на природу; виховувати любов до Батьківщини; формувати вміння аналізувати, оцінювати, систематизувати,
узагальнювати об'єкти та явища, визначати закономірність зв'язків між ними;
виробляти практичні уміння і навички.

Перегляд файлу

shablony-dlya-prezentaziy-powerpoint-16-2 

Розробка уроку з презентацією до предмету "Я досліджую світ"

Мета уроку:  розвиток комунікативних навичок.

Очікувальні результати. Після цього уроку діти зможуть: 

  • пояснити, що таке взаємодія;
  • демонструвати форми та способи взаємодії;
  • взаємодіяти, домовлятися і працювати один з одним, в парі, в групі;
  • знаходити шляхи вирішення конфліктів, застосовуючи «Коло вибору»;
  • розповідати як підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками;
  • відслідковує взаємозв’язки взаємодії людини і природи.

План уроку

Час

Зміст

Матеріал до уроку

І. Самовизначення до діяльності

І.

 

Ранкова зустріч

 

Мета: розвивати навички спілкування; формувати відчуття спільноти у кожного з її членів;

 виховувати повагу доідей і пропозицій інших людей;

 сприяти підвищенню розумових здібностей дітей (ранкова гімнастика); 

створити атмосферу довіри, взаємодії.

 

2хв

 

1.1.Привітання!

 

Привітання! Доброго ранку, діти!

-В цьому класі друзі всі!(вчитель)

-В цьому класі друзі всі!(діти)

-І веселі і сумні!(вчитель)

-І веселі і сумні!(діти)

-І великі і малі! (вчитель)

-І великі і малі! (вчитель)

Ти погладь того, хто зліва. (вчитель)

-Ти погладь того, хто зліва. (діти)

-Ти погладь того, хто зправа. (вчитель)

-Ти погладь того, хто зправа.(діти)

-Друзі ми усі! (разом)

-Сьогодні на ранковій зустрічі гості.

Давайте привітаємося з ними і побажаємо вдалого дня!

(Діти) Ми вам раді, мами й тата,

Гості, друзі, вчителі!

Ми вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 

 

1хв

 

1.2. Правила килимка

 

 

 

 

Давайте пригадаємо правила ранкового кола. (Відповіді дітей)

  • підіймати руку, коли хочеш відповісти
  • підтримувати друзів оплесками або усмішками
  • дивитися один одному в очі
  • уважно слухати того, хто відповідає
  • відповідати по черзі

 

 

1.3.Налаштування на продуктивну роботу на уроці.

2.Комплімент від учителя.

-Мені дуже приємно бачити сьогодні в колі розумні, кмітливі, усміхнені, допитливі оченята моїх першокласників. І я бачу, що вони сьогодні налаштовані на дуже цікаву і гарну роботу. Так?

 

1хв

2.1.Визначення емоційного стану.

 

-Дивіться, діти хто до нас сьогодні завітав? (Ведмедик). А чому він сумний? (Варіанти відповідей).

-Він мені розповів, що він прийшов із Сумного лісу, де всі звірі пересварилися, коли вирішили лісову Школу добрих справ побудувати. Кожен пропонував своє і не погоджувався з іншим. Не вийшло у них разом діяти, не вийшла взаємодія. Ми зможемо йому допомогти? (Так). Тому, що ми вже знаємо правила дружби, правила класу і Давайте спробуємо.

-Скажіть, будь ласка, а з яким ви настроєм сьогодні прийшли? Я бачила, що ви вже визначили свій настрій на Дошці настрою. Сподіваюся, що той, хто прийшов трішечки сумний покращить його разом з нами.

-Як ви думаєте, якусь важливу справу легше починати в гарному настрої чи, можливо, це не має значення?

-Так, якщо людина з гарним настроєм буде щось робити, то в неї все буде вдаватися.

-А з яким настроєм краще товаришувати?

 

2хв

2.2.Кошик порад

 

-Скажіть, будь ласка, а що робити, коли інколи ти просинаєшся, а настрій не дуже гарний? Або ж протягом дня настрій змінився і став сумним? Може хтось з вас має секрет, що треба робити? Давайте зберемо і передамо до лісової школи Добрих справ Кошик порад.

Варіанти відповідей:

  • підійти до дзеркала і посміхнутися;
  • сказати гарні слова другові чи близькому;
  • посміхнитися мамі чи другу;
  • поговорити з другом;
  • дружні обійми;
  • подивитися веселий мультик чи послухати веселу пісеньку;
  • зїсти цукерку;

-Діти, а хто відповідальний за наш настрій?

Висновок: Отже, навіть самі прості речі можуть покращити настрій, лише цього потрібно прагнути і бути відповідальним за свій настрій.

1хв

2.3. Гра «Права долонька»

Приготуйте свою праву долоньку. Починаймо разом!

1.Загніть мізинчик, якщо ви сьогодні гарно виспалися і відпочили;

2.Загніть наступний пальчик, якщо вас сьогодні розбудила рідна або дуже приємна людина;

3.Загинає пальчик той, хто хоч раз бачив сьогодні чиюсь посмішку.

4.Загинає пальчик той, хто сьогодні зустрів хоча б одного друга.

А тепер покажіть, що у вас вийшло?-ОСЬ! Великий палець догори, тобто, клас!

Отже, ранок вже вдався! Тому, що у вас є принаймні 4 причини, щоб бачити, що ранок вдався! Отож, я маю причину думати, що наша робота буде вдалою!

Перехід до класу

3хв

3.1. Синоптичні новини

Синоптичне повідомлення:

Сьогодні: 16 листопада

День тижня: пятниця

Стан неба-хмурно

Опадів немає

Температура- t + 2 °С

 

 

3.2.Розвиток математичних навичок

Сьогодні 17 листопада. А що ми знаємо про число 17?

-в написанні цього числа ми використовуємо цифри 1 і 7;

-воно складається із одного десятка і семи одиниць;

-його сусіди 16 і 18;

-це двоцифрове число;

-воно непарне

Листопад це який по рахунку місяць осені?

А попередній який місяць? Наступний? Що зміниться, коли прийде наступний місяць?

 

1хв

3.3. Повідомлення теми дня і розпорядку роботи на день

Сьогодні ми будемо вивчати як взаємодіяти разом, працювати в парах, створимо проект

На нас чекають…

1. Зустріч .

2. Проектна робота «Наш дружній клас»..

3. Ми познайомимося з новими прислів’ями, визначати як краще взаємодіяти з людьми.

Бажаємо вам успіху! А для того, щоб зрозуміти чи потрібно дружити і взаємодіяти давайте пограємо у гру «Знайди пару»

 

2хв

4.1.Гра «Знайди пару»

Робота в парі

-Знайдіть під стільцем картинку і знайдіть їй пару. Тобто, у вашого однокласника чи однокласниці має бути така сама картинка.

ІІ. Актуалізація знань і створення проблемної ситуації

ІІ.1

1хв

1.1 Створення проблемної ситуації.

 

-А хто залишився без пари?

-Як ти почуваєшся? Тобі зручно, комфортно?

-Тут є 2 смайлика, вибери того, який саме зараз передає твій настрій.

-Насправді, я хочу тебе заспокоїти! Це неправда, що в тебе немає пари!  У тебе є пара-це я!

-А тепер який смайлик тобі до вподоби? Замінимо попередній?

-Що ви, діти з цього зрозуміли?

Висновок: Тепер ми зрозуміли, що з друзями і зручно, і комфортно, і весело, і впевненіше себе почуваєш. Але, щоб вони вас не залишали, треба щось робити.

 

 

1хв

1.2. Введення слова «взаємодія»

-Діти, а яким словом можна назвати дію, яку роблять разом, спільно?

-З яких слів складено це слово?

ІІ.2

2хв

1.3. Асоціативний кущ

Фронтальна  робота

Взаємодія є запорукою, фундаментом всіх добрих справ. Ми на ній сьогодні збудуємо Школу добрих справ і допоможемо Ведмедику і всім лісовим звірям. За цим макетом і у них вийде збудувати свою Лісову школу.

Що приходить вам на думку, коли ви чуєте слово «взаємодія»?

-команда, спілкування, працювати, гра, уроки, успіх, разом, розуміння, спільна робота, звязок, користь, дружба

Вчитель записує слова на ватмані, з якого буде створюватися пано «Школа добрих справ».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

ІІІ.

1хв

1.1. Способи взаємодії

-А з ким можна взаємодіяти? (Люди і природа). Наведіть приклади як взаємодіють люди. (Через спілкування, роботу, гру) Наведіть приклади як взаємодіють люди і природа. (Екологічність, допомога тваринам, лісам). Хто відповідальний за те, щоб у нас вийшла взаємодія з цими обєктами? (Лише ми)

 

1хв    

1.3. Гарний настрій. Посмішка.

Щоб у нас все виходило гарно і спільна робота вдавалася, потрібно мати що?…гарний настрій, частіше посміхатися. А ще можна робити як ми рекомендували Ведмедику, а можна ще робити разом веселу руханку. Бо коли люди разом танцюють весело, той і працюють дружньо.

 

 

Фізкульхвилинка                                                                                      

Ви такі були вправні і веселі, що сонечко замилувалося вами, скористалася порадами з Кошика порад і ось таки усміхнене засяяло над Школою добрих справ.

 

2хв

1.2. Правила гри (робота в парах)

-Діти, а що ви любите робити з друзями? (Гратися)

 Гра-основна діяльність першокласників. А як зробити так, щоб ви порозумілися у грі і у вас склалася гра?

-Правильно, означити Правила гри.

У вас на партах лежать ваші малюнки з улюбленою вашою грою. Попрацюємо в парах. Розкажіть товаришу поряд про вашу улюблену гру і поясніть правила гри.

-Чи було вам цікаво?

-Чи зрозуміли ви один одного? Чи порозумілися?

-Чому? (Тому, що ми хотіли гратися разом, взаємодіяти, бо це-цікаво)

 

1хв

1.5.Комплімент

(групова робота)

Якщо людина тобі подобається, тобі приємно з нею дружити, працювати, то треба про це сказати чи похвалити за це? А як називається така похвала? (Комплімент)

Назвати комплімент сусіду зліва- про його зовнішність.

Сусіду зправа – про його рису характеру.

 

2хв

1.4.Ввічливі слова

Фронтальна  робота

Ланцюжок ввічливих слів

Наочність-Пташки-ввічливі слова.

Діти називають слова ввічливості, учитель дістає відповідні пташки, і діти прикріплюють їх за допомогою вчителя на дошку. Пташки зі словами, які не назвали діти, учитель прикріплює сам. Діти хором читають усі слова, написані на смужках.

 

 

5хв

1.6.Досліджуємо медіа.

Коло вибору

Фронтальна  робота

1. Перегляд відеоролика «Лебідь, рак і щука». https://www.youtube.com/watch?v=VIwYPQGMIZE&feature=youtu.be

2. Словникова робота -ПОСТОРОНОК

Аналіз простого медіатексту.

Діти переглядають відеоролик «Лебідь, рак і щука»

Запитання для обговорення:

  1. Чому Лебідь не зумів допомогти ракові і щуці? (бо вони різні)
  2. Чи могли Лебідь, рак і щука порозумітися? (Так)
  3. Яким чином? (Звернутися до кола вирішення проблем)
  4. Давайте обговоримо, який вибір би найкраще підійшов цим трьом товаришам?
  5. Чи могли б вони помиритися? Які мирилки ви знаєте?

 

 

7хв

Проектна робота

1.Художники (малюють емблему класу)-розмальовка

2.Поети(складають девіз класу)-з опорних слів

3.Юристи(вибирають правила дружного класу)-за картинками забирають зайве і визначають необхідні правила для дружньої взаємодії

Створення загального проекту біля дошки.

Матеріали:

1-Б – це дружний клас,

Він об'єднує всіх нас.

Бо ми самий дружний клас,

І вся школа знає нас!

Ми, як крапелька водички,

Дуже дружний колективчик.

 

1-Б найкращий в світі

Мов букет прекрасних квітів,

Як краплинки сонечка

У шкільних віконечках.

Всі ми дружні та веселі

Летимо на каруселі

Класного життя!!!

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

 

4хв

Інсценізація казки «Ріпка»

1.Інсценізація казки

2.Обговорення казки

3.Які ви ще знаєте казки, де герої взаємодіють дружньо?

 

1хв

Робота над прислівям

«Щасливо там жити, де можуть дружити».

Складають 4 команди. Прислів’я розбито на 4 частини. На кожній частині зі зворотньої сторони приклади на (+-) з відповідними відповідями 1;2;3;4.

ІІV.Підсумок уроку

 

3хв

1. Мікрофон

-Що сподобалося?

-Що ви дізналися?

-Що знали раніше?

-Що хотіли б дізнатися?

-Чи можна наш клас назвати дружнім? Чому?

-Як ми взаємодіємо?

 

 

1хв

2. Квітник

1-Б класу

Створення квітника класу з квіточки-руки. Кожен учень вставляє квіточку в вазу з побажанням для класу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Петрова Людмила Костянтинівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Колос Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
9455
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку