Розробка уроку до інтегрованого курсу "Я досліджую світ" НУШ за темою "Вчимося взаємодіяти"
Інтегрований курс «Я досліджую світ» повністю реалізує зміст освітніх
галузей Стандарту початкової освіти: «Громадянської, соціальної і
здоров'язбережувальної», «Природничої» .— Він має на меті розширити елементарні знання учнів про предмети і явища природи та соціуму; розкрити в доступній формі зв'язки між неживою і живою природою та впливом людини на природу; виховувати любов до Батьківщини; формувати вміння аналізувати, оцінювати, систематизувати,
узагальнювати об'єкти та явища, визначати закономірність зв'язків між ними;
виробляти практичні уміння і навички.
Розробка уроку з презентацією до предмету "Я досліджую світ"
Мета уроку: розвиток комунікативних навичок.
Очікувальні результати. Після цього уроку діти зможуть:
План уроку
№ |
Час |
Зміст |
Матеріал до уроку |
|
І. Самовизначення до діяльності |
||||
І. |
|
Ранкова зустріч
|
Мета: розвивати навички спілкування; формувати відчуття спільноти у кожного з її членів; виховувати повагу доідей і пропозицій інших людей; сприяти підвищенню розумових здібностей дітей (ранкова гімнастика); створити атмосферу довіри, взаємодії. |
|
|
2хв
|
1.1.Привітання!
|
Привітання! Доброго ранку, діти! -В цьому класі друзі всі!(вчитель) -В цьому класі друзі всі!(діти) -І веселі і сумні!(вчитель) -І веселі і сумні!(діти) -І великі і малі! (вчитель) -І великі і малі! (вчитель) Ти погладь того, хто зліва. (вчитель) -Ти погладь того, хто зліва. (діти) -Ти погладь того, хто зправа. (вчитель) -Ти погладь того, хто зправа.(діти) -Друзі ми усі! (разом) -Сьогодні на ранковій зустрічі гості. Давайте привітаємося з ними і побажаємо вдалого дня! (Діти) Ми вам раді, мами й тата, Гості, друзі, вчителі! Ми вітаєм щиро вас, І запрошуєм ласкаво На урок у перший клас.
|
|
|
1хв
|
1.2. Правила килимка
|
Давайте пригадаємо правила ранкового кола. (Відповіді дітей)
|
|
|
1.3.Налаштування на продуктивну роботу на уроці. |
2.Комплімент від учителя. -Мені дуже приємно бачити сьогодні в колі розумні, кмітливі, усміхнені, допитливі оченята моїх першокласників. І я бачу, що вони сьогодні налаштовані на дуже цікаву і гарну роботу. Так?
|
||
1хв |
2.1.Визначення емоційного стану.
|
-Дивіться, діти хто до нас сьогодні завітав? (Ведмедик). А чому він сумний? (Варіанти відповідей). -Він мені розповів, що він прийшов із Сумного лісу, де всі звірі пересварилися, коли вирішили лісову Школу добрих справ побудувати. Кожен пропонував своє і не погоджувався з іншим. Не вийшло у них разом діяти, не вийшла взаємодія. Ми зможемо йому допомогти? (Так). Тому, що ми вже знаємо правила дружби, правила класу і Давайте спробуємо. -Скажіть, будь ласка, а з яким ви настроєм сьогодні прийшли? Я бачила, що ви вже визначили свій настрій на Дошці настрою. Сподіваюся, що той, хто прийшов трішечки сумний покращить його разом з нами. -Як ви думаєте, якусь важливу справу легше починати в гарному настрої чи, можливо, це не має значення? -Так, якщо людина з гарним настроєм буде щось робити, то в неї все буде вдаватися. -А з яким настроєм краще товаришувати?
|
||
2хв |
2.2.Кошик порад
|
-Скажіть, будь ласка, а що робити, коли інколи ти просинаєшся, а настрій не дуже гарний? Або ж протягом дня настрій змінився і став сумним? Може хтось з вас має секрет, що треба робити? Давайте зберемо і передамо до лісової школи Добрих справ Кошик порад. Варіанти відповідей:
-Діти, а хто відповідальний за наш настрій? Висновок: Отже, навіть самі прості речі можуть покращити настрій, лише цього потрібно прагнути і бути відповідальним за свій настрій. |
||
1хв |
2.3. Гра «Права долонька» |
Приготуйте свою праву долоньку. Починаймо разом! 1.Загніть мізинчик, якщо ви сьогодні гарно виспалися і відпочили; 2.Загніть наступний пальчик, якщо вас сьогодні розбудила рідна або дуже приємна людина; 3.Загинає пальчик той, хто хоч раз бачив сьогодні чиюсь посмішку. 4.Загинає пальчик той, хто сьогодні зустрів хоча б одного друга. А тепер покажіть, що у вас вийшло?-ОСЬ! Великий палець догори, тобто, клас! Отже, ранок вже вдався! Тому, що у вас є принаймні 4 причини, щоб бачити, що ранок вдався! Отож, я маю причину думати, що наша робота буде вдалою! |
||
Перехід до класу 3хв |
3.1. Синоптичні новини |
Синоптичне повідомлення: Сьогодні: 16 листопада День тижня: п’ятниця Стан неба-хмурно Опадів немає Температура- t + 2 °С
|
||
|
3.2.Розвиток математичних навичок |
Сьогодні 17 листопада. А що ми знаємо про число 17? -в написанні цього числа ми використовуємо цифри 1 і 7; -воно складається із одного десятка і семи одиниць; -його сусіди 16 і 18; -це двоцифрове число; -воно непарне Листопад це який по рахунку місяць осені? А попередній який місяць? Наступний? Що зміниться, коли прийде наступний місяць?
|
||
1хв |
3.3. Повідомлення теми дня і розпорядку роботи на день |
Сьогодні ми будемо вивчати як взаємодіяти разом, працювати в парах, створимо проект На нас чекають… 1. Зустріч . 2. Проектна робота «Наш дружній клас».. 3. Ми познайомимося з новими прислів’ями, визначати як краще взаємодіяти з людьми. Бажаємо вам успіху! А для того, щоб зрозуміти чи потрібно дружити і взаємодіяти давайте пограємо у гру «Знайди пару»
|
||
2хв |
4.1.Гра «Знайди пару» Робота в парі |
-Знайдіть під стільцем картинку і знайдіть їй пару. Тобто, у вашого однокласника чи однокласниці має бути така сама картинка. |
||
ІІ. Актуалізація знань і створення проблемної ситуації |
||||
ІІ.1 |
1хв |
1.1 Створення проблемної ситуації.
|
-А хто залишився без пари? -Як ти почуваєшся? Тобі зручно, комфортно? -Тут є 2 смайлика, вибери того, який саме зараз передає твій настрій. -Насправді, я хочу тебе заспокоїти! Це неправда, що в тебе немає пари! У тебе є пара-це я! -А тепер який смайлик тобі до вподоби? Замінимо попередній? -Що ви, діти з цього зрозуміли? Висновок: Тепер ми зрозуміли, що з друзями і зручно, і комфортно, і весело, і впевненіше себе почуваєш. Але, щоб вони вас не залишали, треба щось робити.
|
|
|
1хв |
1.2. Введення слова «взаємодія» |
-Діти, а яким словом можна назвати дію, яку роблять разом, спільно? -З яких слів складено це слово? |
|
ІІ.2 |
2хв |
1.3. Асоціативний кущ Фронтальна робота |
Взаємодія є запорукою, фундаментом всіх добрих справ. Ми на ній сьогодні збудуємо Школу добрих справ і допоможемо Ведмедику і всім лісовим звірям. За цим макетом і у них вийде збудувати свою Лісову школу. Що приходить вам на думку, коли ви чуєте слово «взаємодія»? -команда, спілкування, працювати, гра, уроки, успіх, разом, розуміння, спільна робота, зв’язок, користь, дружба Вчитель записує слова на ватмані, з якого буде створюватися пано «Школа добрих справ». |
|
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. |
||||
ІІІ. |
1хв |
1.1. Способи взаємодії |
-А з ким можна взаємодіяти? (Люди і природа). Наведіть приклади як взаємодіють люди. (Через спілкування, роботу, гру) Наведіть приклади як взаємодіють люди і природа. (Екологічність, допомога тваринам, лісам). Хто відповідальний за те, щоб у нас вийшла взаємодія з цими об’єктами? (Лише ми) |
|
|
1хв |
1.3. Гарний настрій. Посмішка. |
Щоб у нас все виходило гарно і спільна робота вдавалася, потрібно мати що?…гарний настрій, частіше посміхатися. А ще можна робити як ми рекомендували Ведмедику, а можна ще робити разом веселу руханку. Бо коли люди разом танцюють весело, той і працюють дружньо. |
|
|
|
Фізкульхвилинка |
Ви такі були вправні і веселі, що сонечко замилувалося вами, скористалася порадами з Кошика порад і ось таки усміхнене засяяло над Школою добрих справ. |
|
|
2хв |
1.2. Правила гри (робота в парах) |
-Діти, а що ви любите робити з друзями? (Гратися) Гра-основна діяльність першокласників. А як зробити так, щоб ви порозумілися у грі і у вас склалася гра? -Правильно, означити Правила гри. У вас на партах лежать ваші малюнки з улюбленою вашою грою. Попрацюємо в парах. Розкажіть товаришу поряд про вашу улюблену гру і поясніть правила гри. -Чи було вам цікаво? -Чи зрозуміли ви один одного? Чи порозумілися? -Чому? (Тому, що ми хотіли гратися разом, взаємодіяти, бо це-цікаво) |
|
|
1хв |
1.5.Комплімент (групова робота) |
Якщо людина тобі подобається, тобі приємно з нею дружити, працювати, то треба про це сказати чи похвалити за це? А як називається така похвала? (Комплімент) Назвати комплімент сусіду зліва- про його зовнішність. Сусіду зправа – про його рису характеру. |
|
|
2хв |
1.4.Ввічливі слова Фронтальна робота |
Ланцюжок ввічливих слів Наочність-Пташки-ввічливі слова. Діти називають слова ввічливості, учитель дістає відповідні пташки, і діти прикріплюють їх за допомогою вчителя на дошку. Пташки зі словами, які не назвали діти, учитель прикріплює сам. Діти хором читають усі слова, написані на смужках.
|
|
|
5хв |
1.6.Досліджуємо медіа. Коло вибору Фронтальна робота |
1. Перегляд відеоролика «Лебідь, рак і щука». https://www.youtube.com/watch?v=VIwYPQGMIZE&feature=youtu.be 2. Словникова робота -ПОСТОРОНОК Аналіз простого медіатексту. Діти переглядають відеоролик «Лебідь, рак і щука» Запитання для обговорення:
|
|
|
7хв |
Проектна робота |
1.Художники (малюють емблему класу)-розмальовка 2.Поети(складають девіз класу)-з опорних слів 3.Юристи(вибирають правила дружного класу)-за картинками забирають зайве і визначають необхідні правила для дружньої взаємодії Створення загального проекту біля дошки. Матеріали: 1-Б – це дружний клас, Він об'єднує всіх нас. Бо ми самий дружний клас, І вся школа знає нас! Ми, як крапелька водички, Дуже дружний колективчик.
1-Б найкращий в світі Мов букет прекрасних квітів, Як краплинки сонечка У шкільних віконечках. Всі ми дружні та веселі Летимо на каруселі Класного життя!!!
|
|
ІV. Закріплення вивченого матеріалу |
||||
|
4хв |
Інсценізація казки «Ріпка» |
1.Інсценізація казки 2.Обговорення казки 3.Які ви ще знаєте казки, де герої взаємодіють дружньо? |
|
|
1хв |
Робота над прислів’ям |
«Щасливо там жити, де можуть дружити». Складають 4 команди. Прислів’я розбито на 4 частини. На кожній частині зі зворотньої сторони приклади на (+-) з відповідними відповідями 1;2;3;4. |
|
ІІV.Підсумок уроку |
||||
|
3хв |
1. Мікрофон |
-Що сподобалося? -Що ви дізналися? -Що знали раніше? -Що хотіли б дізнатися? -Чи можна наш клас назвати дружнім? Чому? -Як ми взаємодіємо?
|
|
|
1хв |
2. Квітник 1-Б класу |
Створення квітника класу з квіточки-руки. Кожен учень вставляє квіточку в вазу з побажанням для класу. |
|