Розробка занять з курсу Я досліджую світ

Про матеріал

Розробка занять з курсу "Я досліджую світ" на тему "Транспорт". Подані приклади вправ та ігор,які можна використати на заняттях,а також цікаві матеріали, бесіди, розповіді.Дані уроки допоможуть дітям дослідити різні види транспорту, зокрема й ті, що функціонують у рідній місцевості.

Перегляд файлу

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

Наталія Бишевич


Інтегроване заняття

Я досліджую світ

Тема тижня: ТРАНСПОРТ

Тема дня: Які є види транспорту?

Мета:

  • Формування моральних якостей, потрібних особистості у спілкуванні;
  • створення гуманного, розвиваючого середовища життєдіяльності дитини;
  • створення умов для співтворчості;
  • співпраці та взаємоповаги.

Завдання:

  1. Допомогти дослідити різні види транспорту, зокрема й ті, що функціонують у рідній місцевості.
  2. Поглибити знання про правила дорожнього руху і їх застосування в конкретних життєвих ситуаціях.
  3. Спільно з’ясувати важливість правил користування транспортом.
  4. Формувати екологічну свідомість учнів.
  5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах              усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
  6. Спонукати до висловлення власних вражень у письмовому вигляді через
  7. «Щоденник вражень».

Очікувані результати тижня:

  • На кінець тижня учні знатимуть:
  • назви і види транспорту своєї місцевості;
  • правила поведінки на дорозі й у транспорті;
  • екологічні види транспорту
  • та вмітимуть:
  • пояснити, чому від виконання правил дорожнього руху залежить власне життя і здоров’я;
  • спостерігати за транспортом рідної місцевості;
  • пояснювати вплив автотранспорту на довкілля;
  • пояснювати свою роль як «водія» (велосипедиста), пасажира, пішохода та правила поведінки відповідно до цієї ролі;
  • користуватися найпопулярнішими видами транспорту рідної місцевості;
  • застосовувати правила дорожнього руху та правила користування транспортом;
  • уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;
  • висловлювати власну думку щодо переваг і недоліків конкретних видів транспорту;
  • використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій.

 

 

Хід заняття

Діти з вчителем гуртуються на  ранкове коло.

 

1.Привітання.

1. Сонечко промінчиком

    Щічки нам лоскоче,

    «Доброго ранку» сказати всім хоче.

    Доброго ранку, прекрасного дня,

    Моя люба дітвора!

2. Активність «Сонечко».

Учитель: - Діти, у мене в руках іграшкове сонечко, я хочу, щоб ми з вами передали його один одному зі своїми побажаннями та компліментами, щоб всім стало тепліше в цей зимовий день. Передаючи сонечко, дивіться в очі другові, говоріть ласкавим голосом, вживайте пестливі імена.

  • Вітаю тебе, Юлечко, будь весела, як завжди.
  • Добридень, Михайлику, бажаю тобі вдалого дня.
  • Привіт, Артемко, ти дуже гарний друг…

3. Активність «Скребл з іменами»

На великому аркуші ватмана ведучий друкованими літерами посередині пише своє ім’я, потім всі діти по черзі пишуть свої імена по горизонталі та вертикалі на зразок кросворда – так, щоб їхні імена поєднувались спільними літерами. Після цього аркуш вивішується на дошку.

 

2. Групове заняття.

1. Активність «Говоримо ногами».

На підлозі креслимо дві лінії. Ведучий стає між ними. Діти в довільному порядку стають вздовж ліній. Учитель називає якісь характеристики, наприклад:

-Хто любить їздити на трамваї – станьте праворуч, а хто на – тролейбусі – ліворуч.

-Хто любить їздити на велосипеді – праворуч, на скутері - ліворуч тощо.

Діти повинні швидко перебігти на ту сторону, яка їм підходить, а хто не визначився – залишається посередині. Гра повторюється кілька разів.

2. Активність «Ми подорожуємо».

Діти стають в коло і повертаються праворуч, щоб було зручно рухатися.

Учитель: - Сьогодні ми будемо подорожувати, але незвично, я буду називати предмет, а ви разом рухаючись по колу, будете імітувати рухи, а при необхідності – звуки.

  Літак – діти розставляють руки в різні сторони і «летять»;

  човен – діти зігнувши руки в ліктях «гребуть»;

  мотоцикл – тримають «руль» та інше.

 

 

3. Обмін інформацією.

1.- Як одним словом назвати ці предмети?

- Так, це транспорт.

2. Відгадування загадок.

По маршруту вас везуть   

І квиточки продають.

З вигляду продовгуватий,

Але зовсім не рогатий. (Автобус)

Вгору ріжки підіймає

І в дорогу вирушає.

Їздить тільки у містах,

В будні дні і по святах. (Тролейбус)   

Через море – океан,

В сильний шторм чи ураган

Впевнено вперед прямує,

А на ньому люд мандрує. (Корабель)   

Землю рити я допомагаю,

замість тисячі лопат

я один копати рад. (Екскаватор)       

Як сідаєш — він бурчить,

По дорогах швидко мчить.

Та шолом слід одягати

 І права водійські мати. (Мотоцикл)   

 

 

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах. (Потяг)

Є великий, є малий,

З вантажами, легковий.

По дорогах поспішає,

У собі людей катає. (Автомобіль)  

Сил багато птах цей має:

У повітрі він літає

Возить у собі людей:

Татусів, матусь, дітей…(Літак)    

Покрути його педалі —

Й повезе в далекі далі.

Є звичайний, є гірський,

Жовтий, білий, голубий…(Велосипед)   

Кінь сталевий

Вівса не просить,

Але оре і косить. (Трактор)       

 

Джерело: http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-transport-ukrayinskoyu-movoyu/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

4. Новини класу.

На цьому тижні ми з вами вивчимо гарну пісеньку «Автобус по місту котиться»

Автобус по місту котиться,

Котиться, котиться,

Автобус по місту котиться,

Автобус по місту йде.

Колеса в автобуса крутяться,

Крутяться, крутяться,

https://www.youtube.com/watch?v=BQ_M2jLndjU

5.Дидактична гра «Склади ціле» (пазли)

 

6.Бесіда про транспорт.

Автобус, тролейбус, трамвай приводять у рух за допомогою двигуна, тому їх ще називають механічними транспортними засобами. Ми з вами кожного дня користуємося громадським транспортом. Автомобілі придумала людина, щоб легше їй жилося, оскільки великий обсяг робіт нині виконують різні машини, а автомобілі швидко відвозять людей на місце призначення, та й почуває себе людина у транспорті досить комфортно. Коли їдеш у транспорті — ти пасажир. А пасажир має обов’язки і правила, що їх він має дотримуватися. Що ж це за правила? З того моменту, коли ти тільки думаєш під’їхати автобусом, тролейбусом, трамваєм, маршрутним таксі, поїздом метро, електричкою чи на татовій машині до школи чи до театру, до магазину чи до парку, ти відразу стаєш пасажиром.

7. Визнач служби порятунку за транспортом

 

 

 

 

 

 

9.Дихальна  гімнастика

 «Вітер надуває вітрила»

Дітям пропонується подути на серветку - вітер надуває вітрила. Запропонувати спробувати різну силу вітру - подиху.

10.Розповідь про розвиток транспортних засобів

Дуже багато років свійські тварина й вітер вірно служили людині. Але потреби людей увесь час росли й уже ніякі коні не могли підняти ті вантажі, які потрібно було перенести людям на далекі відстані. І отут людина зрозуміла, що потрібно самому винаходити транспортні засоби. Так з'явилися й інші види транспорту, першим з яких був ... повітряну кулю. Повітряна куля могла підняти людину або корисний вантаж і перенести на велику відстань. На жаль, керувати повітряною кулею було майже неможливо - він летів тільки туди, куди його ніс вітер. Тому людям довелося винаходити далі. Через якийсь час людин винайшов двигун - серце будь-якої машини. Перші двигуни працювали на дровах, дуже коптили й диміли, але вони допомогли винахідникам побудувати перший поїзд - паровоз. Чистомовка"Поїзд"

 Поїзд мчиться скрегочучи: же, че, ша, ща - че, ша, ща. Продовжимо наше оповідання. Паровоз міг перевезти більші вантажі й людей на далекі відстані й виявився дуже корисний. Але виявилося, що рейки, по яких пересувалися поїзди, можна прокласти не скрізь. Як же бути? І отут винахідники поставили паровоз на колеса й забрали рейки - вийшов перший автомобіль. З тої пори види транспорту постійно вдосконалювалися. Після появи бензинового двигуна машини стали швидше й могутніше. Цей двигун виявився дуже корисний не тільки для машин - поставивши такий потужний двигун на планер, людина побудував перший літак. А вже потім з'явилися ракети, підводні човни, метро й ще багато інших видів транспорту.

 11.Дидактична гра «Виправ помилку»

 Потяг пливе по морю, тому що він морський транспорт

Корабель мчить в повітрі, тому що він повітряний транспорт .

Літак їде по рейках тому що він залізничний транспорт

Таксі перевозить каміння тому що це вантажний транспорт.

Вантажівка перевозить людей, тому що це пасажирський транспорт. 

12. Рефлексія. Підведення підсумків

Підсумуйте разом із учнями, як людина використовує транспорт у своєму житті?

Як транспорт впливає на забруднення навколишнього середовища?

 Яким повинен бути транспорт, щоб він не забруднював повітря?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

Я досліджую світ

Тема тижня: ТРАНСПОРТ

Тема дня: Транспорт моєї місцевості. Як бути гарним

  пасажиром?

1.Ранкова зустріч до тижня

«Транспорт»

1.Вітання

Добрий день вам, діти!

- Добрий день.

- Добрий день вам, тракторці!

- Др-др-др!

- Добрий день вам, машинки!

- Бі, бі, бі!

- Добрий день вам літачки!

-Жу-у-у-у!

-Добрий день вам, …

(Вчитель називає вітання до будь –якого виду транспорту,діти вимовляють звуки та показують рухи)

2.Групове заняття

      *  Гра «Відгадай!»

Загадки

Не ящірка і не гадюка,

Оця штука, котра стука,

Є і хвіст, і голова,

А не скажеш, що жива.

(Поїзд)

Від села і до села,

Де дорога пролягла,

Перевозить дім людей –

І дорослих, і дітей.

(Автобус)

По місту дві змії повзуть

І на собі хатки везуть.

У тих хатках людей багато.

Ти знаєш, як ці хатки звати?

(Трамвай)

Коник цей на двох ногах

Будь-який здолає шлях.

Коли вулицею мчить,

Безперервно торохтить,

А тролейбуси й трамваї

Дуже легко обганяє.

(Мотоцикл)

3.Обмін інформацією.

Перегляд  мультфільму про транспорт за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=ZaWMaHzMU-M

4.Щоденні новини

          Доброго ранку! Доброго ранку!

 Сьогодні ми з вами познайомимося з правилами для пасажирів. Як поводитись у громадському транспорті.

 (дата,місяць,рік,пора року)

Дитина дня – __________ .

. Після обіду ми займатимемось музикою.

 Запишіться нижче на «Крісло автора». ________ ________ ________

 

 

2.Гра « Хто перший відгадає»

1.Громадський транспорт.

Транспорт, яким користуються багато людей називають громадським.

 

 

А) автобус б)тролейбус В) трамвай г) таксі

3.Тематичний словник.

 Автобус, автовишка, автокран, бетономішалка, вертоліт, далекобійна машина, дорожній каток, екскаватор, катер, комбайн, корабель, літак, маршрутне таксі, міліцейська машина, молоковоз, пожежна машина, поїзд, поїзд метро, поливальна машина, рефрижератор, самоскид, таксі, теплохід, трактор, трамвай, тролейбус, хлібовоз, швидка медична допомога.

4.Цільова прогулянка.

 Спостереження за транспортом.

 Діти спостерігають за машинами, називають їх; відзначають, яка це машина, що перевозить, придивляються до роботи водіїв.

 Пасажири заходять через задні двері автобуса, а виходять через передні, не штовхаються. Пасажири, які вийшли, обходять автобус ззаду. Трамвай треба обходити спереду. Виконання таких правил допомагає водіям працювати, а пасажирам, пішоходам гарантує безпеку.

Правила дорожнього руху та правила користування транспортом.

Не шуміти, не штовхатись,

Чемно й лагідно триматись.

Без квиточка, знає кожен,

     їхать в транспорті не можна.

Старшим людям, як годиться,

Треба місцем поступиться.

Хочеш вийти — не штовхайся,

Потихеньку просувайся.

Як зійшов — шукати слід

Пішохідний перехід.

 

Вікторина

  •    Для чого автомобілі спереду і ззаду мають до­даткові фари — «мигалки»? (Вони попереджають пішоходів і водіїв інших транспортних засобів про те, що ма­шина буде повертати праворуч чи ліворуч.)
  •    Що означає червоний сигнал світлофора? (Зупи­нись, рух заборонено.)
  •    У яких місцях дозволяється переходити вули­цю? (Тільки на пішохідних переходах.)
  •    Чи дозволяється переходити вулицю перед транспортом, який рухається поряд? (Ні)
  •    Хто такий регулювальник? (Працівник міліції, який регулює дорожній рух.)
  •    Що таке спідометр? (Прилад, який вказує швидкість руху транспортного засобу і шлях, що пройдено.)
  •    Із якого віку дозволяється їздити на велосипеді вулицями міста? (Із 14 років.)
  •   Яким машинам можна рухатися на червоний сигнал світлофора? (Швидка медична допомога, по­жежні машини.)
  •   Що означає піднята догори рука регулюваль­ника дорожнього руху? (Якщо рука із жезлом піднята вгору — переходь дорогу.)
  •  Де розташовують світлофори?  (На перехрестях доріг.)

5.Руханка « Поїхали»

Діти стають у коло один за одним, імітують рух автомобілів звуками, жестами. Разом з вчителем промовляють слова:

Їде мишка на машині
У сивенькій кожушині
Від дому до школи.
В неї пісенька така:

«Ой машино, ти мишина,
З калачів солодкі шини.
Ти велика, наче ЗІЛ,
Певно, сто котячих сил.

Ти  біжиш, наче миш,
І нітрохи не димиш.
Бо в моторі не бензин,
А сироп із апельсин.

 

6. Бесіда «Правила переходу»

Світлофори бувають пішохідні та транспортні.

Пішохідні світлофори мають два сигнали: червоний і зелений.

Червоний забороняє рух, а зелений дозволяє.

 Тому при червоному сигналі з’являється нерухомий силует, а при зеленому рухомий.

 

У транспортних світлофорів сигналів три: зелений – рух дозволяє, червоний рух забороняє,  жовтий попереджає

7.Групова робота.

Робота з конструктором ЛЕГО.

  • Скласти один із видів транспорту, яким ми будемо подорожувати.

8. Гра «Розкажи..»

Учні розповідають та презентують  який транспорт склали.

9.Щоденник вражень.

  • А тепер пропоную сісти за парти і намалювати малюнок або зробити записи у своїх щоденниках вражень на тему

« Транспорт моєї місцевості»

10.Гра «Вилучи зайвий предмет».

Автомобіль, телевізор, тролейбус, трамвай, автобус.

- Поясніть, як міркували.

 

 

 

 

11.Ознайомлення з знаками «Зупинки транспорту»

 

12.Рефлексія. Підсумок заняттяє

  • Попросіть учнів поміркувати, чому проблема, яку було розглянуто сьогодні, така важлива?
  • Запропонуйте закінчити колаж «Транспорт моєї місцевості» доклеюванням квитків та домальовуванням видів транспорту, можна з цікавими ідеями, які учні запозичили в Ніни Найдич (напр., тролейбус із котячими вусами).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

Я досліджую світ

Тема тижня: ТРАНСПОРТ

Тема дня: Для чого потрібні правила дорожнього руху?

1.Ранкова зустріч

  1. Вправа «Незакінчене речення»

Світлофор три ока має.

Ось червоне – треба знати,

Йти не можна, слід …..( чекати.)

Жовте світить….

Не хвилюйся,

Роздивися - …( приготуйся. )

А зелене – вирушай,

Та, дивись, не …( поспішай.)

Не біжи, спокійно йди,

Будь уважним, як завжди.

Знайте, друзі: дітворі

Можна тільки у дворі гратись, бігати, стрибати

Чи мяча гуртом…( ганяти. )

На дорозі ж – знає кожний –

Гратися ніяк ..( не можна!)

  1. Гра «Впізнай дорожній знак».

 

  1. Групове заняття на вилучення «Види транспорту»

На дошці розміщено малюнки машин, діти групують за призначенням:

1) Транспорт, який перевозить продукти.

2) Транспорт спеціального призначення.

3) Громадський транспорт.

4.Обмін інформацією

 

 

 

2.Гра «Світлофор».

Якщо ви згодні з тим, що почуєте, покажіть зелений кружечок, якщо - ні - червоний.

  • Переходити дорогу слід на червоне світло.
  • На дорозі не можна затримуватися, бавитися.
  • Переходячи дорогу, треба подивитися спочатку назад, потім - вперед.
  • На зелене світло не треба йти, слід дочекатися червоного.
  • Можна швидко перебігти дорогу перед машиною.

3. Про культуру поведінки

Загавилася  гава  на дорозі, а тут як тут – швидкий автомобіль,

Тепер  їй дошкуля пекучий біль, і друзі за здоров'я  у тривозі.

Тож і хочемо всім нагадати, аби кожний завжди пам'ятав:

Треба правила руху вивчати й не ловити на вулиці гав.

-  Яка була гава?

-  Що ви порадите гаві?

(Вірш «Ґава»)

4. Повторення правил дорожнього руху. Екскурсія

  1. Звучить пісня про дорожній рух.
  • Про що ця пісня?
  • Хто такі пішоходи?
  • Де ходять пішоходи?
  • Що таке транспорт?
  • Де рухається транспорт?
  • Як треба поводитися будучи на вулиці?
  • Що людям допомагає переходити дорогу?
  • Що означає знак «Пішохідний перехід»?
  • Які  бувають переходи?

 

 

5.Вивчення правил поведінки

Ознайомити учнів з правилами поведінки у транспорті та на пішохідному переході.

Прочитати вірш,є виокремити головні правила.

Не шуміти, не штовхатись,

Чемно й лагідно триматись.

Без квиточка, знає кожен,

     їхать в транспорті не можна.

Старшим людям, як годиться,

Треба місцем поступиться.

Хочеш вийти — не штовхайся,

Потихеньку просувайся.

Як зійшов — шукати слід

Пішохідний перехід.

 

 

6.Щоденник вражень про дослідження

 Враження від дослідження пропонуємо записати у вигляді «Щоденника вражень». Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми. Час на рефлексію – 10 хв. (Бажано такий вид діяльності пропонувати щоденно, його мета – вправлятися у висловленні власної думки).

 

7. Гра «Знайди шлях»

C:\Users\Lia\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.792\2.jpgC:\Users\Lia\AppData\Local\Temp\Rar$DIa0.173\1.jpg

 

 

 

 

 

8. Робота з ЛЕГО

Запропонуйте учням створити задану форму (силует пішохода) з використанням кубиків лего.Створюємо образ пішохода

 

9.Рефлексія. Підсумок заняття

Чомучка запитує:

  • Які види громадського транспорту ви знаєте?
  • Якими види громадського транспорту ви користуєте­ся?
  • Як слід поводитися у транспорті?
  • Як правильно входити і виходити з транспорту?
  • Як слід поводитися під час посадки?
  • Кому потрібно допомагати під час посадки?
  • Кого необхідно пропускати вперед під час посадки?
  • Де треба чекати пасажирський транспорт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

Я досліджую світ

Тема тижня: ТРАНСПОРТ

Тема дня:  Для чого людині транспорт

  1. Ранкова зустріч

-Привітання

 

Доброго дня діти!

 Ви любите подорожувати?

— На якому транспорті?

— Відгадайте загадку, і таким чином оберіть транспорт, на якому ми з вами сьогодні вирушимо у подорож.

Маленький будиночок

По місту біжить,

Дорослі і діти

В будиночку сидять. (Автобус)

  • Активність

Сьогодні нашим провідником стане іграшковий автобус, давай кожен хто в його сідатиме скаже комплімент, хороше слове, побажає нам щасливої поїздки.

-доброго ранку Андрійку, вдалого тобі дня!

  • Групове заняття

А що то за нитка, що тягнеться, а в клубок не змотаєш? (Дорога)

Їде він без коліс,Через поле, через ліс,Із гори на горуУ зимову пору.(Сани)

Ні сани, ні віз, а їде без коліс. (Човен)

  •  Молодці, діти, ви любите загадки і вміло їх відгадуєте.

Девізом нашої подорожі буде таке прислів’я «Землю красить сонце, а людину — праця».

2.Бесіда про техніку

Сучасна техніка надзвичайно різноманітна: міський транспорт, сільськогосподарські машини, верстати, побутові прилади. Професій, пов’язаних зі світом техніки, дуже багато.

Конструктори створюють нову техніку, робітники використовують її у своїй роботі, а наладчики ремонтують.

Є, діти, багато видів техніки.

Наприклад, пасажирський транспорт: автобус, автомобіль, літак, катер, поїзд.

Вірш про вантажівку 

Вантажівка кількатонна

Возить вантажі невтомно.

Величезний кузов має

В нього вантажі складає.

(знайти на картках вантажівку, пояснити яке її призначення, як вона допомагає людям у житті)

3.Розповідь «Автомобіль та його розвиток»

— Слово «автомобіль» у перекладі з грецької мови означає предмет, що рухається сам. До того часу, коли винайшли автомобіль, усі транспортні засоби — вози, карети — тягнули за собою тварини (коні, воли, віслюки).

— Хто з вас знає, де і ким був створений перший автомобіль? (Перший автомобіль був створений у Франції, більше ніж двісті років тому. Він рухався з такою швидкістю, як ходять пішоходи.)

— Колеса перших автомобілів були дерев’яними з металевими обручами.

 А вже пізніше з’явилися суцільні гумові шини без повітря всередині. Сучасні шини автомобілів — це гумові камери, що наповнюються повітрям.

Другий вид техніки, діти,— це будівельна техніка, наприклад, екскаватор, підйомний кран. Ці машини використовують люди при будівництві багатоповерхових будинків. А екскаваторами риють у землі котловани для майбутніх будинків.

4.Руханка «Колесики» (під музику)

Сайт http://autta.org.ua/ua/materials/material/Kolesiki/

 

5.Читання та слухання тексту «Транспортні засоби у господарстві»

— Тепер ми познайомимося з сільськогосподарською технікою.

 Праця в сільському господарстві нелегка. Механізація праці дає змогу значно полегшити її. Щороку на полях та фермах застосовують дедалі більше різних машин. У рільництві тепер майже повністю механізовано такі операції, як: обробка ґрунту, внесення добрив, сівба й садіння, збирання й переробка зернових культур.

Чим більше робіт у сільському господарстві механізовано, тим більше часу має сільський трудівник для відпочинку. Над створенням і поліпшенням машин для механізації робіт у сільському господарстві працюють інженери, конструктори і передові механізатори. Для збирання зернових культур використовують комбайни.

 Існує багато видів цих машин. Адже, діти, немає на світі нічого ціннішого ніж хліб.

6.Обговорення прочитаного тестку

— Як називається селянин, який вирощує хліб? (Хлібороб)

— Як називають засівання й вирощування хліба? (Хліборобство)

Вірш «Хліб»

А чи знаєш ти, чим пахне хліб,

Коли весною кілька діб

Туркоче трактор за рікою?

Хліб пахне працею людською.

Чим пахне хліб, чи знаєш ти,

Як поведуть твої брати

Зерном наповнені машини?

Хліб пахне соками земними!

7.Чистомовки

  Ри – ри – ри – вийшли в поле трактори.  

  Ак – ак – ак – в синім небі наш літак.   

   Ус – ус – ус – сіли ми в автобус.     

  Рі, рі, рі – корабель пливе у морі.     

  Іль – іль – іль – в мене є автомобіль.   

 

8.Гра –інсценізація «Ми машиністи»

Учням пропонуються ролі водіїв, пасажирів, ремонтників-машиністів. Зіграти роль їх в житті людини, відтворити поведінку кожного персонажа.

(Дитяча казка «Пригоди автомобіля Жучка»)

На заводі, де виробляють машини, народився автомобільчик на ім’я Жучок. Його забрали у велике місто, і він мріяв скоріше сам їздити вулицями. Але старші машини сказали Жучку, що йому спочатку треба повчитися в школі для машин.

- Спочатку треба вивчити правила дорожнього руху, а потім вже можна виїжджати на вулицю, - сказала Жучку вантажівка.

- А навіщо мені ці правила? – запитав Жучок.

- Тому що на дорозі, крім тебе, їздить дуже багато інших машин. Також вулицю переходять пішоходи, - пояснила вантажівка. – Якщо всі знають та виконують правила дорожнього руху, то рухатися вулицями зручно та безпечно і машинам, і пішоходам. …

Продовження -https://mama-tato.com.ua/article/a-6625.html

9. Бесіда за малюнками

 Окрім сільськогосподарських машин існує сільськогосподарський реманент: плуги, лущильники, культиватори, борони, обертові мотики, котки, зчіпки. У сільському господарстві також використовують посівні та садильні машини, машини для внесення добрив, машини для боротьби зі шкідниками та хворобами сільськогосподарських культур: обприскувачі, обпилювачі; а також машини для скошування зернових і зернобобових культур; машини для очищення і сортування зерна та насіння.

Для збирання картоплі використовують картоплезбиральні комбайни і картоплекопачі. Для збирання льону — льонобралки.

(Розповідь учителя супроводжується показом малюнків із зображенням техніки.)

10. Правила безпечної роботи біля машини

1) Одяг має відповідати сезону й виду роботи, бути акуратно заправленим.

2) Не можна сідати на машину і сходити з неї під час її руху.

3) Не дозволяється розташовуватися на відпочинок на ділянці, де працює машина, тракторний агрегат (у борозні, на траві, хлібостої).

4) Не можна розкладати вогнища біля машин та залишати машинно-тракторний агрегат без нагляду.

5) На пильних роботах необхідно надягти захисні окуляри.

6) Перед їжею і після завершення роботи слід старанно вимити руки й обличчя з милом.

 

11. Підсумок уроку.Рефлексія

— Народні прислів’я та приказки вражають нас своєю влучністю, лаконічною формою і багатством змісту.

     Праця людину годує, а лінь — марнує.

     Де господар добре робить, там і поле добре родить.

— Чи підходять ці прислів’я до нашого уроку? Як ви їх розумієте?

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Захарчук Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бойко Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чорнобай Ольга Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Авраменко Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
28 листопада 2018
Переглядів
21339
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку